Ukorak sa željama (1): Bicikli i "Zeleni plac"Novi parking za bicikle, dobro vidljiv čak iz daljine. Snimio: Vanja Možda danas, u ovako kišan dan koji nikoga ne mami na ulicu, a ponajmanje na bicikl, nije naprikladnije pričati o biciklističkim temama, no zašto ne, pogotovo kad za to postoji jako dobar razlog. A taj je razlog novi parking za bicikle u trgovačkom centru CC1 West! Do ovoga ljeta parkiralište za bicikle ispred centra je bilo zaista jadno: nekoliko niskih metalnih elemenata kod kojih je bila prava umjetnost zavezati bicikl, i zbog naguranosti i zbog opasnosti od "heksnšusa" kad čovjek mora maltene kleknuti da bi zavezao bicikl. Nije ni čudo što su se biciklisti, koji su tokom godina u sve većem broju dolazili u centar, otimali za druge mogućnosti vezivanja: uz ogradu parkirališta, nogare natpisne ploče, prometne znakove (pa su time stvarali prepreke pješacima) ... dakle, komfor je bio minimalan, a o ekstravagancijama poput krova nad glavom (pardon, biciklom) se moglo samo sanjati. I, početkom ljeta su počeli radovi na gornjoj ploči cijelog auto-parkirališta, parking za bicikle je prebačen u kutak desno prije ulaza, uz još gore uvjete ... kad li je tamo negdje početkom rujna osvanuo i "brand new" natkriveni parking sa većim brojem bicikala! "Wow!", bila je moja prva reakcija ... a nakon nešto pomijeg proučavanja je oduševljenje malko splasnulo, no još uvijek ostaje činjenica da je to sad jedan od najboljih parkinga za bicikle u gradu. Dobre strane parkinga su slijedeće: - krov - i to ne samo u slučaju kiše, već i ljeti, u slučaju jakog sunca, kada sic više ne mora biti usijan, a stvari u bisagama na pragu topljenja. Istina, u slučaju kiše s vjetrom malo će bicikala ostati suho, možda ne bi bilo loše dodati nekakav prozirni (plastični?) pokrov sa istočne strane gdje je i tako otvor prema podrumskom auto-parkingu i nema dostupa do bicikala? - veći kapacitet - do sada se na stari parking moglo nagurati tek 20-30 bicikala, dok su ostali zauzimali mjesta po okolici, a sada je ovdje cca 40-50 mjesta. Po meni je to premalo, vjerujem da u vrhuncima prometa tu bude i bar 60-70 bicikala ... ali, dobro, nećemo cjepidlačiti. - relativno lako zaključavanje bez puno saginjanja do poda ili pak forsiranje vezanja za prvi kotač Ima tu i lošijih strana: - već spomenuto vezivanje je moglo biti jednostavnije sa već poznatim "klamericama" koje su jednostavnije za upotrebu i bolje drže bicikl od ovih laganih metalnih elemenata - pristup parkiralištu je nespretan: biciklistička staza koja udobno i sigurno vodi posjetioca do ulaza centra tamo nestaje. Dakle, biciklisti moraju na kolnik (iako ih većina nastavlja vožnju po pješačkoj stazi), a onda naglo moraju skrenuti lijevo ... a to stvara probleme. Biciklisti nakon silaska sa biciklističke staze prirodno silaze na desnu traku, no ovdje moraju iz lijeve trake skrenuti preko prilično prometne trake u suprotnom smjeru. Dakle, moraju prijeći preko prometne trake , što obično znači čekanje i to čekanje u lijevoj traci koju najčešće koriste oni nervozni koji jure čim prije doći u trgovine. Slično je sa izlaskom - iz parkirališta se izlazi na traku za izlaz van koja se združuje sa trakom koja izlazi iz podzemne etaže i biciklist ju mora prijeći u 30-tak metara kako bi dohvatio početak biciklističke staze desno kod izlaza iz centar (pogledajte zadnju fotku za ilustraciju). Mislim da bi sve bilo lakše kada bi se biciklistička staza nastavljala i kroz centar, paralelno sa pješačkom stazom i zatim provela uz zebru do parkirališta, a zatim i slično prema izlazu. Vjerujem da ima sigurno i puno boljih rješenja, no već i ovo bi učinilo te prelaske uočljivijim, jer ovako slijede odmah nakon silaska s Rotora (pretjecanje već spomenutih brzih vozača) odnosno tik nakon spoja sa pristupom iz podzemne garaže gdje zavoj i kosina smanjuju vidljivost. Napokon i jedan parking sa krovom! Snimio: Vanja Novi način vezivanja nije najbolji, ali nije ni tako loš, puno bolji od dosadašnjeg i spirala koji još uvijek prevladavaju po gradu. Snimio: Vanja Pogled s odmakom - kako "legalno" ući u parking? Snimio: Vanja Još veći problem - kako sigurno ući, a zatim još veći problem, kako izaći biciklom iz kruga trgovačkog centra? Snimio: Vanja Na kraju, mislim da treba spomenuti i otvaranje "City placa" u CC1 i to iz jednog važnog razloga - uprava centra je prepoznala potrebe posjetilaca (potreba za nabavkom zdrave prehrane, potreba za biciklističkim parkingom) i učinila konkretne korake ka poboljšanju. Kamo sreće kada bi svi "nadležni" tako ozbiljno shvaćali potrebe građanstva, od gradskih struktura pa sve do državnih nam organa svih vrsta! P.S. CC1 West je idealno odredište za dolazak biciklom - vrlo je loše povezan sa javnim prometom (autobus za Podsused sa Remize vozi dosta rijetko, a od najbližeg tramvaja, okretišta Prečko, ima 15-tak minuta hoda uz blatnjavu prečicu preko polja) i stanovnicima okolnih kvartova, od Malešnice i Prečkog pa nadalje, je bicikl dobar oblik transporta jer ih do centra doveze u manje od 15 minuta vožnje. U sličnoj su poziciji i recimo CC1 East i Arena centar, no njihovo je "zaleđe" ipak manje brojno pa više ljudi dolazi iz daleka, autima. S druge strane, Avenue Mall je odlično povezan javnim prijevozom, a i zgrade u okolici su vrlo blizu centru, za razliku od CC1 West koji pomalo osamljeno stoji na rubu grada. Oznake: CC1 West, trgovački centri, trgovina, bicikl, jankomir |
< | rujan, 2024 | |||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |