gustirna

subota, 23.02.2008.

POTRES U SPLITU

Moj Mornar ne boji se debeloga mora, ni valova velikih kao Empire State Building, ali ima jedna prirodna pojava koje se itekako boji. POTRES!! Vjerujem da se svako živo biće najviše boji potresa. Zašto? Zato jer te strefi u momentu, i poklopi te a da i neznaš šta te poklopilo. Jednom smo doživjeli potres u Splitu, prije 17 godina. Epicentar je bio negdje u okolici Sinja i ne samo da je potres bio nešto jači, nego je i trajao par minuta. Ne sjećam se tačnih podataka, ali dobro se sjećam tog jutra. Rano ujutro, negdje oko 6 sati, počelo je trest i ljuljat. Mornar je hitro skočio vičući - "Potres! Brzo! Diži se!" - skupio je našeg prvijenca koji je tada imao par mjeseci iz krevetića i stao s njim pod dovratak od vrata spavaće sobe. (stari stan, pa su nosivi zidovi debeli). Ja sam imala neki "problemčić" zbog kojeg nisam mogla tako hitro skočiti iz kreveta, pa sam natenane dogibala do njih ispod dovratka. Dok sam ja sporovozno gibala, ne baš previše uzbuđena, on je šizija na mene jer sam spora, a
Pooootreeeeessss je!!!! Taman kad sam se stisla uz njih ispod dovratka - prestala je trešnja i ljuljanje.
Dok sam gibala prema dovratku mislila sam kako nas neće spasiti dovratak od debelih zidova ako se zgrada sruši.
Zamišljala sam kako bi to izgledalo da se cila zgrada sruši, a nas dvoje s malom bebom ostanemo visit u zraku, ispod dovratka. Došlo mi je za smijat se, ali situacija je bila više nego ozbiljna, pa sam se suzdržala i poslušno stala uz svog muža i sinčića. Kad je sve to prošlo, dobro smo se nasmijali na sve to. Iako, Mornaru ni tada baš nije bilo puno do smijanja, ali glavno da je opasnost prošla.
Nekih 12 godina nakon tog događaja, doživjeli smo jednu vrstu potresa kojeg se Mornar nije nimalo bojao. Naprotiv, sam ga je izazvao. Kako?
Taman se iskrca s broda, a naviga je tamo po Dalekom istoku, Japan-Kina-Japan. Naravno, ka i svaki pomorac, donija je neke sitnice koje je kupija tamo u Japanu. Između ostalog i dva CD-a. Vrsta muzike - japanski bubnjari.
"Šta je to? Je li dobro?" - pitam
"Sad ćeš čut!" - reče smijuljeći se i ubaci CD u Player. Usput okrene ono kolo na pojačalu za pojačanje tona ne štedeći okret, tako da san se pripremila za buku.
Početak je bija skoro nečujan, kao iz daljine čulo se nekakvo kuckanje. Nisam baš bila impresionirana.
Neš' ti!-pomislih i rekoh
"Ma, čekaj, čekaj...sad će...." - zadržava me da ne odem dalje od dometa zvučnika.

DUUUUUUUUUUUUUUUUUUUM........DUUUUUUUUUUUUUUM...............DUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUM!!!!!!!!!!

Lupilo me u prsa! Ukipila san se na mistu! Cila kuća se tresla! Dica i dida su izletili iz soba vičući :
"Šta je to bilo?! Potreeeesssss!"
Hahahahaha!!!! - smija se tvorac "kućnog potresa". - "Nije to potres! -


To je O N D E K O Z A !!!!



I tako je ZA ONDEKOZA ove godine, točnije 22.veljače 2008.god. nastupila u Splitu, u zgradi Hrvatskog narodnog kazališta. Ne triban van ni govorit kakva je bila reakcija mog Mornara kad sam mu rekla da opet gostuju u Hrvatskoj, a ovaj put čak imaju i koncert u Splitu. Poludija je! - "Obavezno uzmi DVD, CD, sve šta ima!"
I tako smo moja prijateljica i ja sinoć bile gledat, slušat, a najbolje je reč - doživit ZA ONDEKOZU !!!

Image and video hosting by TinyPic

Pošto nisam imala najbolju poziciju za fotografiranje, a i hostesa je lipo zamolila da se ne koristi blic, odlučila sam uopće ne slikavat. Prepustila sam se cjelokupnom doživljaju vrhunskog "kumi-daiko" sastava koji se posebno ističe svojom životnom filozofijom : TRČATI, BUBNJATI I PLESATI NA ZEMLJI. Interesantan je podatak da su za vrijeme trogodišnje turneje po SAD-u (1990-1993) istrčali 14.900 km diljem Sjedinjenih država. Naime, nisu koristili prijevozna sredstva već su trčali od grada do grada gdje su nastupali. Nema smisla da prepisujem brojne podatke, pa Sve o njima možete saznati na ovim linkovima:
ZA ONDE KOZA
Dok super fotografije možete pogledati na ovim linkovima: Zagreb
i Osijek

Iako nisam fotografirala, ipak sam skenirala slike sa materijala koje sam našla uz CD-ove,tako da ovaj post neće biti slikovno osiromašen, naprotiv!

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Prva slika prikazuje Princezu grupe Ondekoza - Yasuko Takakubo. Moran vam priznat da me zadivila! Prekrasna je!
Šta god da je izvodila na pozornici, izvodila je to sa stilom - vrhunska je umjetnica, a o snazi da ne govorim! Za udarac u taiko bubanj treba puno, puno snage da bi se prozvodili onakvi gromoglasni zvukovi šta te lupaju u prsi tako da ti se čini da čučiš u unutrašnjosti samog bubnja.
Osim veličanstvenih bubnjeva svih veličina i vrsta, bilo je tu još i raznih udaraljki, bambusovih frulica i flauta, a posebnu pažnju privukao mi je žićani instrument na kojem je svirala druga japanska princeza Mami Kawaguchi, a Mami je također i lijepo pjevala. Iz CD materijala saznajem da se žićani instrument zove KOTO i spada u porodicu harfi. Nije ni čudno da me zvuk Kotoa oduševio, a sigurno bi oduševio i moju malu prijateljicu blogericu koja prekrasno svira harfu.
Sliku japanske harfistice Mami možete naći na linku sa Zagrebačkim fotografijama.

Image and video hosting by TinyPic

Moje mjesto u kazalištu bilo je usred partera i nažalost, moram reći da sam na samom početku koncerta trebala moliti par iza mene da se stiša jer je koncert počeo, a voljela bi u miru uživati u svakom njegovom segmentu. Takvi momenti malo poremete cjelokupni doživljaj, da ne govorim o neposlušnim gostima koji su usprkos upozorenju da ugase mobitele i ne koriste blic kod fotografiranja, bljeskali i svjetlili ekrančićima bez pardona. Ipak, odlučila sam sve to zanemariti i prepustiti se zvucima veličanstvenih instrumenata koji su se prolamali i razlijevali malim baroknim kazalištem.
U naletu najžešće izvedbe na bubnjevima, zatvorila sam oči i zamišljala konje koji galopiraju. Uskoro sam se čvrsto držala za grivu jurećeg Vranca i pokušala se zadržati na njegovim leđima dok je galopirao zelenim prostranstvima.
Veličanstven osjećaj! Uz mene je galopiralo mnogobrojno krdo divljih konja, jakih, prekrasnih, slobodnih!!
Nije ni čudo da je jedan od simbola Ondekoze - Konj u galopu!
Kao djevojčica sa pletenicama, gutala sam priče o Indijancima - Winethou je bio moja prva ljubav. I kad su mi odrezali pletenice, još uvijek sam u mašti bila neustrašiva Indijanka. Ah, ta mašta! Kao odrasla - ponekad se zamislim nad tim prošlim životima i pomislim - pa možda sam stvarno nekad bila Indijanka?!? Odlutala ja daleko od teme! Povratak!

Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic

Osim savršenstva pokreta, zvuka i slike, članovi Ondekoze su nas još uspjeli nasmijati svojim duhovitim izvedbama na udaraljkama u obliku žabe,pa raznim igračkama koje sam kupovala Bojsovima u China shopovima, a koje su proizvodile smiješne zvukove. Izveli su pravi mali igrokaz na pozornici improvizirajući sa tim igračkama! Nema sumnje da su dugogodišnji koncert - majstori i da svoju publiku ni u jednom trenutku neće ostaviti ravnodušnom. Tako nisu ostavili ravnodušnom ni našu dragu blogericu - majstoricu haiku poezije.
Posebno je bio simpatičan i zadivljujući perfomans voditelja grupe Yasuka Takakube koji se vješto igrao nekom drvenom igračkom sastavljenom od kugle i drvenog tijela - izgledom, mene bar, donekle podsjeća na onaj egipatski simbol Angh, s tim što crvena kugla predstavlja crveno sunce. Predstava je počela sa vrlo malom igračkom koja je u toku izvedbe rasla i rasla dok nije naraslo veliko Crveno sunce, simbol Zemlje izlazećeg sunca!
Vjerujem da će ZA ONDEKOZA još gostovati u Hrvatskoj, negdje sam pročitala da će možda gostovati već na otvaranju Zagrebačkog velesajma, pa svima vama koji niste znali ili imali prilike doživjeti njihov koncert , preporučam da obavezno sebi priuštite OVAKAV POKLON! Možda će čak i moj Mornar ove godine ipak uspit doživit POTRES - ZA ONDEKOZU U ŽIVO!!


- 21:14 - Komentari (40) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< veljača, 2008 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29    

Veljača 2017 (1)
Siječanj 2017 (1)
Prosinac 2016 (2)
Prosinac 2015 (1)
Travanj 2015 (1)
Studeni 2014 (1)
Rujan 2014 (1)
Lipanj 2014 (2)
Svibanj 2014 (1)
Travanj 2014 (1)
Veljača 2014 (1)
Siječanj 2014 (2)
Studeni 2013 (1)
Listopad 2013 (2)
Rujan 2013 (3)
Kolovoz 2013 (1)
Srpanj 2013 (3)
Lipanj 2013 (2)
Svibanj 2013 (3)
Travanj 2013 (3)
Ožujak 2013 (1)
Veljača 2013 (3)
Siječanj 2013 (4)
Prosinac 2012 (2)
Studeni 2012 (3)
Listopad 2012 (5)
Rujan 2012 (3)
Srpanj 2012 (3)
Lipanj 2012 (5)
Svibanj 2012 (10)
Travanj 2012 (2)
Ožujak 2012 (2)
Veljača 2012 (5)
Siječanj 2012 (4)
Prosinac 2011 (3)
Studeni 2011 (3)
Listopad 2011 (2)
Rujan 2011 (2)
Kolovoz 2011 (1)
Srpanj 2011 (2)
Lipanj 2011 (1)
Svibanj 2011 (2)
Travanj 2011 (3)
Ožujak 2011 (3)
Veljača 2011 (3)
Siječanj 2011 (2)
Prosinac 2010 (4)
Studeni 2010 (6)

Opis bloga


  • o svemu pomalo,
    nečega puno, nečega malo,
    nekomu previše, nekomu premalo,
    a meni dovoljno.

    O FOTOGRAFIJAMA
    Sve fotografije objavljene na blogu
    moje su autorsko djelo,
    osim ako nije drugačije navedeno.



    Vrijeme sadašnje i vrijeme prošlo
    Možda su oba u vremenu budućem,
    A buduće vrijeme u prošlom sadržano.
    Ako je sve vrijeme vječno prisutno
    Sve je vrijeme neiskupljivo,
    Što moglo je biti jest apstrakcija
    Koja ostaje trajnom mogućnošću
    Samo u svijetu razmišljanja.
    Što moglo je biti i što je bilo
    Pokazuje istom kraju,vječno sadašnjem.
    U sjećanju odjekuju koraci
    Kroz prolaz, kojim nismo krenuli
    Prema vratima, što ih nikad ne otvorismoo


    T.S. Eliot


    "Znam koliko toga ne trebam
    da bi bio sretan."
    /Woofman - Apallachian Trail/

    "Toliko je bilo u životu stvari
    kojih sam se bojao -
    a nije trebalo.
    Trebalo je živjeti"
    /Ivo Andrić/


    (...) da ostanemo ovo što smo.
    Sutra. I uvijek.
    Djeca. Ne veliki, ne odrasli.
    Da se ne zavlačimo svako u svoju ljusku,
    da jedno drugom ne dopustimo
    da budemo ono što nismo,
    da ne gledamo vučijim očima
    i da se uvijek prepoznamo
    kada se sretnemo.
    /Tišine - Meša Selimović/




Linkovi