www.reliablecounter.com
Click here O natjecanjima na XVII. SES-u u Subotici - Deseta umjetnost - enigmatika - Blog.hr

O natjecanjima na XVII. SES-u u Subotici

24.08.2017.

Čak šest različitih natjecanja priređeno je tijekom trodnevnoga druženja zagonetača u okviru XVII. SES-a u Subotici. Tri su revijalnoga karaktera (šah, superkvizovka i rješavanje skandinavke u restoranu „Borsalino“) pa se postignuti rezultati nisu uzimali u obzir prilikom bodovanja za najuspješnije pojedince i momčadi, dok su tri (zagonetanje, odgonetanje i premetanje) bila prava natjecateljska te ću se na njih zasebno osvrnuti.

1.) Zagonetanje – Po zamisli niškoga velemajstora Miroslava Cvetkovića trebalo je sastaviti križaljčicu 10 x 10 s već upisanim imenom i prezimenom glumice Eve Ras po dijagonali, rebus od slova grada domaćina SES-a Subotice te rasputnicu 5 x 9 s obvezom uvrštavanja petoslovnoga pojma Bačka na jedno od četiriju mogućih pozicija u liku. Sastavljači su najviše pogrješaka napravili kod rebusa uvrštavanjem slova kojih nema u nazivu grada Subotice, a najviše muka zadala im je rasputnica. Ja sam ju, primjerice, sastavljao više od sat vremena, iako se naizgled nije činila teškom. Moj rebus s postavkom BOSUT ACI i odgonetkom BOS U TACI bio je siguran izbor, a evo i križaljke i rasputnice.



2.) Odgonetanje – Sve zadatke priredio je i sastavio također Miroslav Cvetković. Dio njih bio je tematski povezan s mjestom održavanja SES-a Suboticom. Sve ću ih nabrojati: klasična križaljka, pomicaljka, slovni rebus, osmoslovna osmosmjerka, dva rebusa, ilustrirana osmosmjerka, tri premetaljke, dva štita 7 x 9, zbrajaljka, kvadrat 8 x 8 bez slogovlja i rešetkasta križaljka. Zadatci su bili teški pa nitko nije osvojio maksimalnih 365 bodova. Mnogi, među kojima sam i ja, izgubili su po čak 30 bodova zbog jednoga ili dva netočna slova u štitovima. Čini mi se da je trebalo za svaku netočnu riječ odbijati po 5 bodova pa bih ja umjesto nule tu osvojio 20 bodova.

3.) Premetanje – Zadane postavke što ih je smislio Nišlija Cvetković bijahu: SEVERNOBAČKI UPRAVNI OKRUG, VEĆ ODAVNO SPREMAM SVOG MRKOVA, dok je kod treće od ponuđenih srbijanskih gradova valjalo uzeti 2, 3, 4 ili 5 u nizu i od njihovih naziva, koji ne smiju imati manje od 20 i više od 30 slova ukupno, složiti premetaljku. Zbog nepažljivoga čitanja uvodnika uz treću premetaljku mnogi su ostali bez bodova Evo mojih umotvora:

- INGA, PREKRASNO VRVI K'O U BEČU!

- OVAKVOM PESMOM ODVRAĆA GNEV RS!

- IDEMO KROZ SRBIJU, TAČKA. A BOSANCI? (Sombor, Zaječar, Subotica i Kikinda). Osvojio sam s pravom nula bodova jer nisam iskoristio gradove u nizu. Kod mene je višak Subotica.

Rezultati su poznati te ih ne ću ponavljati. Najboljima čestitam i vidimo se dogodine.

EKK-ijevac

Oznake: XVII. SES

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.