Krist nas je svojom mukom i smrću opravdao pred Ocem nebeskim i dao nam mogućnost da se krštenjem oslobodimo grijeha i postanemo djeca Božja.
Nakon što je to objasnio, Pavao ide dalje i u 6. poglavlju posl. Rimljanima tumači
što je krštenje i kakve posljedice. ima na život krštenika:
"Zar ne znate: koji smo kršteni u Krista Isusa, u smrt smo njegovu kršteni, Krštenjem smo, dakle, zajedno s njime ukopani u smrt da kao što Krist slavom Očevom bi uskrišen od mrtvih, i mi tako hodimo u novosti života......Ovo znamo: naš je stari čovjek zajedno s njim raspet da onemoća ovo grešno tijelo te više ne robujemo grijehu......Pa ako umrijesmo s Kristom, vjerujemo da ćemo i živjeti zajedno s njime.."
Sv. Pavao nabraja
promjene koje u duši krštenika proizvodi sakrament krštenja i snažnim riječima pokazuje kako daleko ide naše sjedinjenje s Kristom:
zajedno ukopani u smrt,
zajedno razapeti s Isusom,
srasli s Kristom...
uskrsnuli s njim,
hodamo u novosti života,
živimo s njim,
nema više robovanja grijehu,
sad smo sluge pravednosti i sluge Božje....
Promjene koja se događaju kod krštenja, posebno su izražene u simbolici krštenja uranjanjem u vodu. Uranjanje znači umiranje s Kristom i uništenje grijeha, a izranjanje uskrsnuće Kristovo i preprođenje krštenika na novi život. U vodu ulazi stari čovjek a izlazi novi stvor.
"Tako i vi smatrajte sebe mrtvima grijehu, a živima Bogu u Kristu Isusu! (Rim 6, 11)
Biti kršćanin znači -
biti u Kristu. Taj izraz se pojavljuje u Pavlovim poslanicama 164 puta i izražava najprisnije životno jedinstvo između Krista i krštenika.
Kad župnik najavi da će se slijedeće nedjelje krstiti neko dijete, odmah se u glavama pojavljuju različite misli i komentari: opet će se misa odužiti, bolje da idemo nekamo drugdje na misu, tko su kumovi, što su kupili djetetu, kako će se dijete zvati, i ono najvažnije, gdje će biti krstitke, u kojem restoranu...Moram priznaii da ni ja nisam daleko od tih misli. Ubuduće ću puno više misliti na ovo Pavlovo tumačenje značenja krštenja.