Jeruzalem danas - u pozadini novi dio grada
Dok su Pavla, okovanog u dvostruke lance, više vukli nego vodili u vojarnu, gdje ga je zapovjednik kanio ispitati da utvrdi njegovu krivnju, svjetina je vikala:
Smakni ga, smakni! Ali to nam je već poznato i jako podsjeća na sličan prizor, kad je pomahnitala svjetina vikala:
"Razapni ga, razapni!" (Lk 23,21).
Prije ulaska u vojarnu, Pavao se uz zapovjednikovo dopuštenje obratio mnoštvu. Govorio je hebrejski, ( tada je to bio aramejski).
Ovo je njegova prva samoobrana (Dj 22), od ukupno tri, zabilježene u Djelima apostolskim.
Obrana je jednostavna; iznosi samo činjenice: kratke biografske podatke, vjersko obrazovanje, djelovanje prije obraćenja, samo obraćenje, krštenje. Na kraju spominje viđenje koje je imao za vrijeme molitve u hramu. Tada mu je Gospodin naredio da ide poganima navijestiti evanđelje: "Idi, jer ću te poslati daleko među pogane." Čim je Pavao spomenuo pogane, Židovi gube ravnotežu i za Pavla traže smrt. Poludjeli su od bijesa jer nisu bili spremni Boga niskim dijeliti, a pogotovo ne s poganima. Premda je Bog još davno navijestio svoje spasenje i poganima:
" Jer ovako nam je zapovjedio Gospodin: Postavih te za svjetlost poganima, da budeš na spasenje do nakraj zemlje" (Iz 49,6), ali oni to nisu razumjeli. Smatrali su da su samo oni Božji narod.
Pavao nikada nije gubio glavu, uvijek je bio priseban. Uzdao se u Boga ali i u svoju pamet koju mu je Bog dao. U pravi trenutak spomenuo je svoje rimsko građanstvo, koje mu je osiguravalo neka prava.
Rimskog građanina nitko nije smio ni tući ni vezati. Samo je rimska vojska smjela batinati svoje građane, ali i one koji bi sebi uzeli pravo da batinaju rimskog građanina. Zato se je zapovjednik dobrano uplašio kad je čuo da je Pavao rimski građanin. I tu sada slijedi onaj kratki dijalog između zapovjednika i Pavla, koji mi se nekako posebno sviđa:
" - Kaži mi, jesi li ti rimski građanin?
- Da - odgovori Pavao.
- Ja sam - primijeti zapovjednik, - za skupe novce stekao to građanstvo.
- A ja sam se s njim i rodio - reče Pavao."
Očito je Pavao bio ponosan na svoje rimsko građanstvo, koje je rođenjem naslijedio od svojih roditelja.
Svoju obranu Pavao sutra nastavlja pred Velikim vijećem. A o tome - sutra!