Tri velike Pavlove propovijedi - 62. dan Pavlove godineU Djelima apostolskim zapisana su tri velika Pavlova govora koja pokazuju kako je Pavao propovijedao. Bio je dobar strateg i znao je izabrati dobro mjesto za propovijed. Obilazio je velike gradove i dolazio na raskrsnice putova, dakle, mjesta gdje je bio veliki protok ljudi. Od tih središta, poruka bi se brzo širila na sve strane. Prvi takav veliki navještaj Radosne vijesti Pavao je održao u Antiohiji u Pizidiji (Dj 13). Kao i obično, prvo se obraća Židovima, istom kad oni odbiju navještaj, Pavao se obraća poganima. Započinje kratkim osvrtom na povijest spasenja, ropstvo u Egiptu, čudesni izlazak, spominje kraljeve i dolazi do Davida, od čijeg je potomstva Bog, prema obećanju, Izraelu dao Spasitelja - Isusa. Međutim, tog Isusa Židovi nisu priznali za obećanog Mesiju, nego su ga ubili. Ali Bog ga je uskrisio od mrtvih i odsada se ljudi više ne spašavaju po Mojsijevom Zakonu, nego vjerom u Isusa Krista. Spašavaju se i pogani jer je pisano: Postavio sam te za svjetlo poganima ... To je Židove najviše ljutilo. Nikako nisu htjeli prihvatiti činjenicu, da je Kristov evanđeoski nauk jednako ponuđen i Židovima i poganima. Dok su oni kipjeli od bijesa, pogani su se veselili. Kao i u drugim mjestima, Židovi su i ovdje uhvatili Pavla i Barnabu i izbacili ih iz grada. A oni samo otresoše prah sa svojih nogu i otiđoše dalje. Druga velike Pavlova propovijed bila je u Ateni. O tome sam pisala ovdje.Taj govor bio je upućen Grcima i poganima i potpuno je drugačiji od onog prvog upućenog Židovma. Tu se Pavao susreće sa filozofima epikurejcima i stoicima pa zato ne spominje židovsku povijest, nego spominju grčke pjesnike i filozofe, čiji stihovi su Pavlu pomogli da Atenjanima bolje objasni kršćansku objavu. Treći veliki govor Pavao je održao starješinama efeške Crkve. Bio je to oproštajni govor u kojem Pavao iznosi kraći osvrt na svoj rad u Efezu i slutnje obzirom na budućnost, zatim daje opomene i korisne savjete starješinama. Tu Pavao spominje stado i nadglednike, koji trebaju pasti Crkvu Božju. Slika stada temeljna je biblijska slika za odnos između Boga i izabranog naroda. Sada je Crkva novi Izrael - stado, kojemu je pastir Krist. O tom dirljivom govoru pročitajte i ovdje. |
< | kolovoz, 2008 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |