19.03.2007., ponedjeljak

I ja sam kriv


Evo jednog starijeg članka, koji međutim nije izgubio na aktualnosti. Pročitajte i recite što mislite.





Ja sam kriv


Piše: Bojan Bajić



Kada god razmišljam o uzrocima sporosti modernizacije bh. društva, onda moja razmišljanja uvijek neminovno završe s konstatacijom ''Ja sam kriv''.

Za nekoga ko se koristi razumom i logičnim promišljanjem nema ništa loše u činjenici da je BiH multietničko društvo i da tu vrijednost treba njegovati, da se politički sistem treba ustrojiti na način da servisira potrebe građana, da BiH bude država građana uz punu slobodu njegovanja različitih kolektivnih identiteta, da BiH postane članica Evropske unije..., naprosto zato jer razum zahtijeva da se živi u društvu koje prioritet stavlja na svakodnevne ljudske potrebe: da se kvalitetno liječi, da se kvalitetno obrazuje, da ima pošteno suđenje, da ima izbalansirano i objektivno informisanje, da ima mogućnost da radi i zaradi, da slobodno putuje, da ga niko ni po kojem osnovu ne diskriminiše, da rađa djecu itd.

Zašto ova priča, koju obični građani shvataju jer je osjećaju na sopstvenoj koži, nekako opet ostaje u drugom planu, pa ti isti građani na kraju opet izaberu da žive po etnonacionalističkim standardima, koji su ništa više od ''maglovite iluzije''? U takvoj iluziji moguće je šetati po kiši u januaru, odbijati upotrebu kišobrana, a onda se na nekoga ljutiti što smo zaradili upalu pluća. Dakle, što bi taj isti ''narod'' rekao, ne može i jare i pare. Ne može i Dejton i Brisel. Hoćeš u EU reformiši Dejton, pa nije to sveto slovo, prije Dejtona je bio i Berlinski kongres, pa reformisan, pa šta? Ako nećes da pokisneš uzmi kišobran, ako hoćes da ti ruke budu u džepovima, onda pokisni. Ali tek nakon što pokisneš dolazi najbitnija suštinska mentalna greška u našem društvu, a to je okrivljivanje nekog drugog zato što si zasluženo bolestan. Moraš da shvatiš da si u svemu onome što ti se dešava, dobrom ili lošem, odgovoran sam za sebe. Nemoj da kriviš nekog drugog zato što se držiš Dejtona kao pijan plota, pa onda ne uđeš u EU za 30 godina.

Ne možeš da kočiš reformu političkog sistema, a onda da tražiš bolje uslove života. To ne može. U stvari, koči ti ako hoćeš, ali nemoj kasnije da se žališ što posla nema. Ne možeš da voziš auto, a da ne mijenjaš redovno ulje. Ne možeš da podržavaš političke partije sačinjene od pripadnika samo jednog naroda, a da očekuješ da se oni bave tvojim životnim problemima, naprosto zato jer je njima dosta lakše da stvaraju tenzije i svađu i tako vladaju. To su zakoni ''prirode i društva'', ne možeš nikad bolje živjeti ako misliš da neko drugi treba da ti stvori posao i uslove. Nećeš nikad uspjeti dok ne shvatiš da si sam odgovoran i kriv za stanje u državi, društvu i sopstveno. Ne možeš da kažeš da je samo vlada kriva, jer si je ti birao, a ako nisi ti, onda je tvoj komšija. To što tvoj komšija podržava vladu, to te opet ne amnestira od krivice, jer nisi ništa uradio da on shvati. Nikad ne reci: "Nije do mene", sve je do tebe!!!

Logika: ''Ja sam kriv'' je fundamentalni čip koji moramo imati u svojoj glavi. Nije taj čip zbog nekoga drugog, to je radi sebe samog, jer dok tražiš krivca u drugima, vrijeme prolazi, a život nije nešto naročito dug.

Ko je shvatio da je potrebno napraviti iskorak iz pomenute ''maglovite iluzije'', da bismo se okrenuli budućnosti, onda ima odgovornost i obavezu da to objasni onima koji još nisu shvatili. I opet, ne to zbog njih, nego zbog sebe, jer biće džaba i ako si ti shvatio, a bude više onih koji nisu. Opet ćeš da toneš kao i do sada.

Ja, Bojan Bajić, izjavljujem da sam kriv za ovo stanje u zemlji, doduše malo i glup, jer dok ja ukazujem na kreatore ''maglovite iluzije'', za to isto vrijeme oni vladaju ovom zemljom i smiju se mojim tekstovima. Pa se postavlja pitanje ko je pametan, a ko glup, oni su zasigurno pametni jer je ovo njihov raj, a ja zasigurno kriv zato što oni vode zemlju u propast, a biću definitivno i glup ako im dopustim da tako i nastave.

- 10:44 - Komentari (0) - Isprintaj - #

< ožujak, 2007 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Prosinac 2021 (1)
Ožujak 2020 (1)
Veljača 2020 (1)
Prosinac 2019 (1)
Studeni 2019 (1)
Studeni 2018 (1)
Siječanj 2018 (1)
Prosinac 2017 (2)
Srpanj 2017 (1)
Prosinac 2016 (1)
Srpanj 2016 (2)
Lipanj 2016 (2)
Svibanj 2016 (2)
Travanj 2016 (3)
Prosinac 2015 (1)
Listopad 2015 (1)
Svibanj 2015 (1)
Siječanj 2015 (1)
Prosinac 2014 (3)
Studeni 2014 (5)
Listopad 2014 (3)
Lipanj 2014 (1)
Lipanj 2013 (2)
Svibanj 2013 (2)
Travanj 2013 (3)
Ožujak 2013 (3)
Listopad 2012 (1)
Kolovoz 2012 (2)
Srpanj 2012 (1)
Lipanj 2012 (3)
Siječanj 2012 (2)
Prosinac 2011 (1)
Studeni 2011 (2)
Listopad 2011 (2)
Rujan 2011 (4)
Kolovoz 2011 (2)
Srpanj 2011 (2)
Lipanj 2011 (1)
Travanj 2011 (3)
Rujan 2010 (5)
Kolovoz 2010 (2)
Srpanj 2010 (2)
Lipanj 2010 (2)
Ožujak 2010 (3)
Veljača 2010 (1)
Siječanj 2010 (6)
Prosinac 2009 (4)
Listopad 2009 (10)

Komentari On/Off

Ako vam na vašem blogu smeta ono "Igrajte najbolje online igre i igrice", kao što je smetalo meni na mom, pronađite u HTML kodu predloška poruku: "Molimo da ne micete ovu varijablu jer ce se koristi za eventualne obavijesti. Hvala!" i odmah u slijedećem retku riječ Banner, omeđenu sa dva dolarska znaka, pa izbrišite riječ i dolare. Oni će meni reklame...

O meni i vama oko mene.


mosorov blog-brojač

blog counter
seedbox vpn norway

1. Ja mrzim puno pisati, a posebno mrzim voditi dnevnik. Ali zato volim puno blebetati i vrzmati se s ljudima.
2. S druge strane, blog je neka perverzna vrsta egzibicionističkog dnevnika, u kome svoju intimu ne skrivaš, nego se njome hvališ pred nepoznatim ljudima.
3. Od prije nekog vremena imam potrebu reći neke stvari, motam se po nekim forumima, i treba mi baza na koju bih pohranio neke tekstove, slike, muziku koji mi nešto znače.
4. Što bi rekli matematičari, pokušavam odrediti svoje područje definicije (a potom možda i područje vrijednosti). Pa, hajdemo.