MODESTI BLEJZ

< veljača, 2014 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28    

Komentari On/Off

e-mail:modestiblejz@net.hr
sadržaj ovog bloga zaštićen je Copyrightom ©!

hej!

Što se po mojoj ludoj glavi uvijek vrzma jest:
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
________________________

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


Opća deklaracija o pravima čovjeka je prvi sveobuhvatni instrument zaštite ljudskih prava, proglašen od strane jedne opće međunarodne organizacije, Ujedinjenih naroda. Proglasila ju je je na Opća skupština UN 1948. godine.

Iako je donesena ne kao ugovor, nego samo kao rezolucija koja nema nikakvu pravnu snagu, sa ciljem da osigura "zajedničko razumijevanje" ljudskih prava i sloboda koja se spominju u Povelji UN, tijekom slijedećih desetljeća doživjela je dramatičnu transformaciju. »Danas rijetki pravnici poriču da je deklaracija normativni instrument koji stvara, barem neke, pravne obveze za države članice UN.« (Buergenthal, str. 31)

Članak 1. svečano proglašava:
»Sva ljudska bića rađaju se slobodna i jednaka u dostojanstvu i pravima. Ona su obdarena razumom i savješću pa jedna prema drugima trebaju postupati u duhu bratstva.«

S tim je u vezi članak 28, koji proglašava ljudsko pravo da država i međunarodna zajednica priznaju njegova/njezina prava:

»Svatko ima pravo na društveni i međunarodni poredak u kojemu se prava i slobode utvrđene ovom Deklaracijom mogu u punoj mjeri ostvariti.«

Daljnje odredbe sadrže tzv. "katalog ljudskih prava", u kojem se:

zabranjuje ropstvo (čl. 4),
zabranjuje tortura (čl. 5.),

zabranjuje diskriminacija (čl. 2. i 7.), te uređuje
pravo na život (čl. 3.),
pravo na slobodu (čl. 3.),
pravo na osobnu sigurnosti (čl. 3.),

pravo svake osobe na pravično suđenje i zabrane samovoljnog uhićenja (čl. 9. - 12.),

pravu na zaštitu privatnosti (čl. 12.),

pravo čovjeka da se slobodno kreće unutar svoje države, da njen teritorij napusti i da se u svoju državu smije slobodno vratiti (čl. 13.),

pravo na utočište (azil) u drugim zemljama, od nepravednog progona u svojoj zemlji (čl. 14.),

pravo čovjeka da bude državljanin barem jedne zemlje i da se može odreći državljanstva (čl. 15.),

pravo punoljetnih muškaraca i žena da sklope brak i time osnuju obitelj, koja se štiti kao temeljna društvena jedinica (čl. 16.),

pravo na vlasništvo (čl. 17.), pravo na slobodu mišljenja i vjeroispovijedi (čl. 18.),

pravo na slobodu mišljenja i izražavanja, koja uključuje pravo na širenje ideja putem bilo kojeg medija (čl. 19.),

pravo na slobodu okupljanja i udruživanja (čl. 20.),

pravo na sudjelovanje u upravljanju svojom zemljom, putem izbora i pravom na pristup javnim dužnostima (čl. 21.),

pravo na socijalnu sigurnost u svrhu osiguranja temeljnog dostojanstva čovjeka (čl. 22.),

pravo čovjeka da radi i slobodno izabere zaposlenje, te da bude plaćen bez diskriminacije - jednako kao i drugi ljudi koji rade jednaki posao (čl. 23.),

pravo na sindikalno organiziranje radnika (čl. 23.),

pravo na dnevni odmor i plaćeni dopust od rada (čl. 24.),

pravo na dostojni životni standard (čl. 25.),

pravo na zaštitu materinstva i djetinjstva, koje uključuje i zaštitu izvanbračne djece (čl. 26.),

pravo na obrazovanje, koje uključuje obvezno osnovno obrazovanje, besplatno srednjoškolsko obrazovanje, te pravo na pristup visokoškolskom obrazovanju "jednako dostupno svima na osnovi uspjeha" (čl. 26.),

pravo prvenstva roditelja u izboru vrste obrazovanja za svoju djecu (čl. 26.),

pravo na pristup kulturi i znanosti (čl. 27.),

pravo na zaštitu moralnih i materijalnih interesa koji proizlaze iz kulturnog i znanstvenog stvaralaštva (čl. 27.)

pravo na društveni i međunarodni poredak u kojem se mogu ostvarivati ljudska prava (čl. 28.).

Sadržaj 30 članaka Opće deklaracije o pravima čovjeka kasnije je ugrađivan u druge međunarodne akte, uvijek uz stanovite izmjene. Najvažniji od tih akata su Međunarodni pakt o građanskim i političkim pravima i Međunarodni pakt o gospodarskim, socijalnim i kulturnim pravima - oba proglašena od Opće skupštine Ujedinjenih naroda 1966. godine; nakon dovoljnog broja ratifikacija od nacionalnih parlamenata (koji su propisali da će se prava i slobode iz tih akata poštivati u njihovim državama) oba su pakta stupila na snagu 1976.




- Lovci na krzno
- Crkva protiv golotinje – kako perverzno
- Lampedusa
- O grešnosti smijeha...
- Evo što činite svojoj djeci
- Verbalne manipulacije kao način komunikacije
- Zvijezda Smrti
- Paunovi
- Fight club
- Pocijepane zastave
- Kada tučeš tuci u glavu
- Ovisnost o tehnologiji i njene posljedice
- Gnjevna rulja, nova platforma
- Kultura ulizništva
- Čini zlo, ali nipošto o njemu ne govori
Ja mislim kao ti, ali
XXX
Tko to (po)tura Turcima?
po aboridžinima

Slijepa sljedba toboženizma
Papanstvo kao star-novo paganstvo
tri slova
Kad veliki padnu
Ime poze

da? SLUŠAONICA 1


Justin Timberlake - Say Something ft. Chris Stapleton

BBC News
World News SBS
Internet Monitor
Index.hr
Net.hr
Slobodna Dalmacija
Novosti
e-novine
H-alter
N1
Radio Gornji Grad
Tacno.net
Lupiga
Novi list
Tportal
Dnevnik.hr
Jutarnji list
24sata
Večernji list
Al Jazeera Balkan
HRT

*
DHMZ-tjedna vremenska prognoza
National Geographic
Meridijani
Booksa
Culturenet.hr
Vijenac
NikTitanik
Filmski.net
Film-mag.net
CineStar
The Pirate Bay
Eventim
ulaznice.hr
*
YouTube
Wikipedia
TV Program
Kostenlos Bilder und Fotos...
Gmail
Yahoo.mail



"Volim ljude, ali ne znam šta ću s njima.

Iskustvo me naučilo da ono što se ne može objasniti samome sebi, treba govoriti drugome. Sebe možeš obmanuti nekim djelom slike koji se nametne, teško izrečivim osjećanjem, jer se skriva pred mukom saznavanja i bježi u omaglicu, u opijenost koja ne traži smisao. Drugome je neophodna tačna riječ, zato je i tražiš, osječaš da je negdje u tebi, i loviš je, nju ili njenu sjenku, prepoznaješ je na tuđem licu, u tuđem pogledu, kad počne da shvata. Slušalac je babica u teškom porođaju riječi. Ili nešto još važnije. Ako taj drugi želi da razumije.

Više je dobrih ljudi na svijetu nego zlih. Mnogo više! Samo se zli dalje čuju i teže osjećaju. Dobri ćute.

Riječi su vazduh, kakvu štetu mogu nanijeti?
Riječi su otrov, od njih počinje svako zlo.
Onda, da ćutimo!
Ne treba da ćutimo. Ima se o čemu govoriti, ne napadajući. Pomoći treba, a ne odmagati. Država je to, bolan, hiljadu briga i nevolja, imanje svoje ne možes urediti kako valja, a kamoli toliki svijet. I onda počne neko da zakera, te ne valja ovo, te ne valja ono, e čudna mi cuda! Jašta da ne valja. Pravo je čudo kako išta valja: toliki ljudi, a svako vuče na svoju stranu.

Ne voliš da budeš na smetnji, ne voliš da te ko krivo pogleda, ne voliš da ti iko ružnu riječ kaže. Kako onda misliš da živiš?

A meni se čini da je strah najveća sramota ovog svijeta, i najveće poniženje čovjekovo. Izmahnut je nad njim, kao bič, uperen u grlo, kao nož. Čovjek je opkoljen strahom, kao plamenom, potopljen njime, kao vodom. Plaši ga sudbina, plaši ga sutrašnji dan, plaši ga vladajući zakon, plaši ga moćniji čovjek, i on nije ono što bi htio biti, već ono što mora da bude. Umiljava se sudbini, moli se sutrašnjem danu, poslušno ponavlja zakon, ponizno se smiješi mrskom moćnom čovjeku, pomiren da bude nakazna tvorevina sačinjena od straha i postajanja.

Lakše je nagovoriti ljude na zlo i mržnju nego na dobro i ljubav. Zlo je privlačno, i bliže je ljudskoj prirodi. Za dobro i ljubav treba izrasti, treba se pomučiti.

Da sam drukčiji, da život nosim kao tegobu, da sam ogorčen, počeo bih da se gubim, da pijem, da mrzim, postao bih nezadovoljnik koji se okreće protiv cijelog svijeta.
A ne mogu to. Uprkos svemu, živim kao i drugi ljudi, koji su bez moga biljega, veseo i tužan zbog običnih stvari, veseo zbog dobrih ljudi koji su pomalo zli, tužan zbog zlih ljudi koji su rijetko dobri...

Hodaćemo bez razloga, radovaćemo se, bez razloga, smijaćemo se, bez razloga, s jednim jedinim razlogom, što smo živi i što se volimo. A kud ćeš veći razlog.

U početku ljubav,
u životu mržnja,
na kraju sjećanje.

Ljubav je ipak jača od svega.
"


SLUŠAONICA 2


Kristina Train - Dark Black

I. Fanatizam – smak ljudskog uma
II. Grijeh šutnje

- Obdukcija divljaštva
- O projekciji projektora
- Da, to je spin
- Yodin poučak
- Egzibicionisti
- Rasizam i svi njegovi preračuni

A. Perspektiva obrata
B. Jedan metak

Knjižno-filmski kutak:
Što se zadnje pogledalo?
Što se zadnje pogledalo?
Što se zadnje pogledalo?
Što se zadnje pogledalo?

Što se zadnje pogledalo?

Što se zadnje pogledalo?


SERIJE





Manhunt: Unabomber

GoT

The Handmaid's Tale

American Gods

Legion

Stranger Things

The Young Pope

Black Sails

Sherlock

The Man in the High Castle

SS-GB

Westworld

Horace and Pete

The Crown

Lethal Weapon

Designated Survivor

Taboo

Grantchester

The Big Bang Theory





FILMOVI




Tajna broja sedam / What Happened To Monday

Geostorm

Blade Runner 2049.

Victoria i Abdul

War for the Planet of the Apes (2017)

Spider-Man: Homecoming (2017)

Unbroken (2014)

Čuvari galaksije Vol. 2

Viceroy's House

Valerian and the City of a Thousand Planets / Valerian i grad tisuću planeta

Dunkirk

Denial (2016)

Saving Mr. Banks / Kako je spašen gospodin Banks

Wonder Woman (2017)

The Boss Baby

Patriots Day

The Mummy

The Space Between Us (2017)

Kongens nei / The King’s Choice (2016)

King Arthur: Legend of the Sword

The Exception (2016)

To Walk Invisible: The Bronte Sisters

Colossal (2016)

A United Kingdom (2016)

Beauty and the Beast (2017)

Kong: Otok lubanja

Logan

Hidden Figures

Jackie (2016)

Underworld: Blood Wars (2016)

Assassin's Creed

Elvis & Nixon

Loving (2016)

Lion / Lav (2016)

The Invisible Woman

Tang shan da di zhen / Aftershock

Sve ili ništa / Hell or High Water - Comancheria

Greben spašenih / Hacksaw Ridge

Dolazak / Arrival

The Great Wall (2016)

Putnici / Passengers

Deepwater Horizon

The Girl on the Train / Djevojka u vlaku

The Hateful Eight

The Accountant

Rogue One: A Star Wars

Dom gospođice Peregrine za čudnovatu djecu

Ben-Hur (2016)

Inferno

Sully (2016)

Jason Bourne (2016)

Fantastic Beasts and Where to Find Them

Doctor Strange

The Nice Guys

Star Trek Beyond (2016)

Legenda o Tarzanu

Warcraft

Independence Day: Resurgence (Dan nezavisnosti 2)

Captain America: Civil War

Me Before You

Locke

The Huntsman: Winter’s War

The Divergent 1, 2, 3...

Batman v Superman: Dawn of Justice

London Has Fallen


Igre gladi: Šojka rugalica 1./The Hunger Games: Mockingjay – Part 1

Gone girl

Birdman

Interstellar

St.Vincent

U šumi / Into the woods

The Judge / Sudac

Trance

Welcome to the Punch

Against the Sun

The Secret Life of Walter Mitty / Tajni život Waltera Mittya

Čuvari galaksije

Kako izdresirati zmaja 2

Planet majmuna: Revolucija

Godzilla
Još jedan film o Godzilli u kojemu Godzillu jedva da vidite. Holivudski tupež. 4/10

Noah
Inače volim Russella Crowea kao glumca, ali nema tog glumca koji bi glumeći biblijskog Nou koji u arci spašava čovječanstvo mogao spasiti i ovaj film. Najnoviji film Darrena Aronofskya je ukratko rečeno - dosadno pretenciozno smeće. Poštedi me blože biblijskih spektakala (sa porukom pride)! Kamo sreće da sam uštedila i na karti. 4/10

Hobit: Smaugova pustoš / The Hobbit: The Desolation of Smaug
Trilogija Hobit ne posustaje ni u drugom nastavku. Odlično. Nema se tu što reći. Tata spektakla. 9/10

Igre gladi: Plamen / The Hunger Games: Catching Fire
Igre gladi ne posustaju pod krinkom distopije šamarati ni u drugom nastavku, koliko će ih još biti ne znam. Jako dobro. 8/10

Rush/Utrka života
Po istinitim događajima. Nabrijana sportsko-psihološka drama (biografija) o rivalstvu svjetskih prvaka Nikija Laude i Jamesa Hunta, karakterno potpuno suprotnih velikana trka F1. Izuzetno napeto i dojmljivo. Soundtrack - miljenik Oscarovaca plodni skladatelj Hans Zimmer, uobičajeno na visini zadatka. Film za muškarce koji vole automobile, kojeg evo vrlo dobro prihvaćaju i žene. 8/10

Gravity/Gravitacija
Vizualno i scenaristički prekrasan film-drama, pisan da bude mali - ali opet veći od života (od svemira). Dakle, inteligentno prilazi s "nečasnim" namjerama. Kojim? Vidjet ćemo... Priča s porukom (neki bi rekli tipično američki patetičnom, što i jest, ali ok, u ovom slučaju /svemiru - patetika štima) koja puca na Oscara. Ženska uloga (odlična Sandra Bullock) pisana da puca na Oskara. Muška uloga (oscarovac Clooney) za sporednu ulogu također. Na učestale trenutke napeto, stresno, užasavajuće, jezivo, nategnuto, dirljivo, ali opet i lijepo. Prvi 3D film koji, po meni, u potpunosti opravdava nošenje naočala na projekciji. 9/10

Olympus Has Fallen
Začuđujuće ok akcijski film (kvalitetna šora i rasturačina Bijele kuće), na tragu Willisovog ciklusa Umri muški, s tim da ovaj put muški umire Gerard Butler. Totalno pretjerivanje, naravno, ali to se očekuje, neuništiva junačina veća od života. Cijepljeno od baš potpune patetike Misije: Bijela kuća, Olimpova filma blizanca ove ljetne sezone. It`s ok. 7/10

Ljubav / Amour
Drama, drametina, naddrametina. Film čija se projekcija nerijetko i napušta. Michael Haneke, kao jedan od naj filmskih (kant)autora ovog stoljeća, opet nemilosrdno, do kosti. 10

Star Trek: Into Darkness
Treker sam, ali ovo je scenarij koji mi baš nije imao nekog smisla. Lik Khana u Star Treku ima preveliku reputaciju da bi ga se ovako potraćilo. U redu, sam Khan je mračan i zgodan, dečki također, i oni logični i oni nelogični, a ni akcija ne staje, ali sama akcija bez logike? Ma Star Trek može bolje. I ići gdje nijedan čovjek išao nije. Samo kad bi ekipa u Hollywoodu umjesto profita na pameti imala muda u gaćama. 6/10

Elysium
O nesvijetloj distopiji, a zapravo stvarnosti, planeta Zemlja, na kojem postoji većinska sirotinja koja se bori da preživi i manjinska privilegirana kasta nedodirljivih bogataša koji žive visoko, visoko gore iznad Zemlje na svemirskoj stanici. Goruće pitanje sukoba (preslika SADa danas) - zdravstvo (dostupno svima). Bitka za preživljavanje je neizbježna. Rekla bih da je poruka subverzivna, ali budući je izrečena neskriveno, jasno i glasno - o subverziji nema riječi. 7/10

Bitka za Pacifik / Pacific Rim
Besramna i profita gladna kombinacija Godzille, Transformersa i iritantnih Power Rangersa za kojima luduju djeca i Japanci. Više je no očito da je autorima na umu dodatna zarada u prodaji / podvali akcijskih figurica maloj djeci. No u redu, kad se to tako prihvati, to je solidan dječje-akcijski zabavnjak za razbiti dosadnu večer. 7/10

Misija: Bijela kuća - White House Down
Ubi me ta gadljiva američka patriotska patetika. Toliko je klišeizirano da ispada kao da se netko fakat zajebava. Inače može proći kao solidni akcić kojemu je cilj bio izreklamirati Tatumove bicepse. Sve žen(s)ke sad uzdahnušsmo - aaaaaah. 7/10

Red 2
Stara ekipa opet praši, simpa, ali ništa više od toga. Prvi dio originalniji. Osrednji akcić. 6/10

Specijalne agentice / The Heat
Simpa i na trenutke smiješno, američki humor vulgaris, ženski buddy-buddy policijski film, šprdanje na vlastiti račun i račun žanra. Ali ništa više od toga. 6/10

Gru na supertajnom zadatku / Despicable Me 2
Ma ni sjena prvog filma. Niti smiješno niti zabavno. Naporno. Cilj izvući još više love roditeljima klinaca. 5/10

Usamljeni jahač
Genijalna satira, posveta žanru, komedija, originalan scenarij, glumci (vanserijski Johnny Depp). Jedan od rijetko inteligentnih i zabavnih filmova ljetne sezone 2013. 9/10

The Impossible / Nemoguće
Snimljeno po istinitoj priči o katastrofalnom tsunamiju u Indijskom oceanu koji je 2004. pokosio ljetovališta u Tajlandu i usmrtio tisuće ljudi. Nevjerojatno potresna priča, zastrašujući specijalni efekti i vrhunska angažiranost vrhunskih glumaca (Naomi Watts i Ewan McGregor, plus djeca), kao i neočekivana elementarna katastrofa udaraju nemilosrdno i direktno u želudac. Kolizija stvarnosti (činjenice da je film snimljen po istinitom događaju) i filma, te jasno naznačena krhkost pretanke granice između rajske idile i pakla na zemlji (uvodna i završna scena leta avionom), stvaraju nadrealne, a zapravo hiperrealistične slike. Same pohvale. Snažan mali-veliki europski film. 9/10

Zabranjena ljubav/Upside Down
Film koji bi bio samo jedan u nizu limunadnih ljubića za tinejdžere da nije impresivne vizualnosti i originalne scenarističke SF premise o dva dijametralno različita (naopačka), ali međuovisna svijeta suprotnih gravitacija. Iako je scenaristička ideja o distopijskom strogo razdvojenom svijetu/ovima (Gornjem bogatom i Donjem siromašnom) neuvijenom simbolikom namjerno otvorila prostor za ozbiljniju dramu koja propituje današnje neoliberalističko-korporativno-totalitarno društvo i sve veći svjetski jaz između bogatih i siromašnih, scenarij tu premisu ipak koristi samo kao impresivne kulise, ne upuštajući se do kraja u poozbiljivanje, ostajući na razini bajkovitog spektakla (zbog ciljanja na tinejdžersku publiku). U pamćenju ostaje ideja, simpatičnost glumaca i raskoš efekata, film stvoren za gledanje na velikom platnu. 7/10

Jadnici
Ok, volim Hugoa i mjuzikl Les, ali filmom nisam impresionirana. Korektno, ali ništa više od toga. 6/10

Django Unchained/Odbjegli Django
Tarantino u svom elementu, na svoj jedinstven način opet propituje novo povijesno razdoblje, ovaj put neslavnu američku robovlasničku prošlost, u maniri špageti vesterna. Nije njegov najbolji film, kao da je neuobičajeno nenadahnuto odradio scenaristički rasplet, ali film je ipak klasa za sebe, barem jedna njegova tarantinovski urnebesna scena opet ulazi u filmsku antologiju (čitaj: problem KKKa s kukuljicama). 7/10

Hobit-Neočekivano putovanje
Odlično, tek prvi dio trilogije, ali tri sata koja se ne osjete i nisu dosadna ni na tren, upravo suprotno, razina LOTRa na malo neozbiljniji i zabavniji način, na kraju samo izgarate od nestrpljenja i razočaranja što treba čekati godinu dana do sljedećeg nastavka. Jackson je i dalje majstor mašte. Vizualno spektakularno. Svijet Međuzemlja i dalje fascinantan. 9/10





Što se zadnje pročitalo?




KNJIGE


Lee Child, serijal o Jacku Reacheru

Rat i mir, Tolstoj

Savez kapetana Vorpatrila, Lois McMaster Bujold
Ledene opekline, Lois McMaster Bujold

Pero Kvesić (babl), Pudli lete na jug

Ha Joon Chang, 23 stvari koje vam nisu rekli o kapitalizmu

Witold Gombrowicz, Posmrtna autobiografija

O koristi i štetnosti historije za život, Friedrich Nietzsche

Katherine Jenkins, Pouke redovnika za kojega sam se udala

Godina opasnog sanjanja, Žižek Slavoj

Khaled Hosseini, Gonič zmajeva

Časni trgovci, Philippa Gregory

Vedrana Rudan, Ljubav na posljednji pogled

Europski duh, Viktor Žmegač

Susan Sontag, Istovremeno - eseji i govori

C. J. Sansom, Otkrivenje

Anđeli u tami, Eduard Pranger

G.R.R.Martin, Ples zmajeva - 1. i 2. dio: Pjesma leda i vatre - knjiga peta

Reinhold Messner, Gola planina

Pedeset nijansi sive - Ovo knjiga 2012.?! Sto nijansi treša. Bljuv.

Tragovima Odiseja, Jasen Boko

Kurosawin nemir svijeta, Branko Sbutega

Andrej Nikolaidis, Sin i Homo Sucker: Poetika Apokalipse

Čovjekovo traganje za smislom, Viktor E.Frankl

1941.: Godina koja se vraća, Slavko Goldstein

Shusaku Endo, Šutnja

Noć, Elie Wiesel

Kundera, Nepodnošljiva lakoća postojanja

Knjiga mrtvih filozofa, Simon Critchley

Milan Kundera, Identitet

Kradljivica knjiga, Zusak

Gustav Mahler-biografija

Raznoliki stavovi - Život Lenarda Cohena

Povijest opere, Michael Raeburn

Amos OZ, Pantera u podrumu

Čiji je jezik?, Mate Kapović - jednom o tome i sama pisah u postu naslovljenom Jezični puritanizam.

Ivana Simić Bodrožić, Hotel Zagorje; mučno svjedočanstvo mučnog vremena.

Stvoriteljeva karta, Emilio Calderon; kada se strastveni povjesničar baci u pisanje romana, umjesto romana dobijemo besmisleno i zamarajuće nabrajanje povijesnih trivia.

Kate Quinn - Ljubavnica Rima: antički ljubić na tragu Gladijatora isto evidentno napisan za filmsku ekranizaciju.

Ken Follett - Stupovi Zemlje; srednjovjekovni ep o gradnji katedrale napisan za filmsku ekranizaciju.

Sofijin svijet - Jostein Gaarder; roman o povijesti filozofije.

Stieg Larsson - trilogija Millenium; skandinavska legenda.

Svatko umire sam, Hans Fallada - drama Njemačke II.svj.rata.

Deadline-knjiga o jednoj ljubavi i previše smrti, Roberta Valdeca, vrlo živopisno opisuje njegov novinarski i ljubavni put po ratištima svijeta, od Afganistana do Bagdada pred američku invaziju na Sadamov režim, životno, krvavo i do bola napeto!

Nevjernica-Moj život, roman a zapravo životna priča Ayaan Hirsi Ali, knjiga je koja se ne ispušta iz ruku. Poučna, bolna i detaljna odiseja nama nepoznatom kulturom afričkog i bliskoistočnog islama, ispričana iz prve ruke, ruke jedne potlačene muslimanske žene, presjek jednog društva i kulture koja egzistira paralelno sa našom i koja autodestruktivno vrši nasilje nad ženama i djecom, kulture koja je toliko različita od zapadne da nam zvuči kao srednjovjekovna bajka. Hrabra Ali iskreno iznosi surove detalje i ne skriva ništa, zbog svojeg političkog djelovanja, ali nadasve nešutnje na nju je bačena fatva, život spašava bijegom prvo u Nizozemsku potom u SAD, gdje i danas živi.

Čudo u Poskokovoj dragi, Ante Tomića je roman za ispišat se od smijeha! Nešto genijalno duhovito, toliko da vas tjera da se čitajući grcate od smijeha dok vas ukućani gledaju u čudu jer im ništa nije jasno smijeh Vrlo pitak i taman ne predug romančić da ga progutate u jednom danu, jer kad ga uzmete u ruke ne ispuštate do zadnje strane, provjereno thumbup Kao stvoreno za odličnu filmsku komediju.

Snovi mojega oca, Barack Obama; ne mogu se oteti dojmu kako je ova knjiga zapravo politički pamflet namijenjen skupljanju bodova među crnačkom zajednicom SADa. Obama ju je pisao prije svog ozbiljnijeg političkog angažmana, a bi li se uopće mogao upustiti u politiku da nešto ovako nije prije napisao, veliko je pitanje. U knjizi se spisateljski vješto bavi svojim afričkim naslijeđem (i dubokim kompleksima afroameričke zajednice), repovima svojega neprisutnog oca (nevjerojatan lik nevjerojatnog životnog puta) i vječitom potragom za vlastitim identitetom, prva polovica knjige govori o bijeloj strani obitelji, druga o onoj kompleksnijoj - afričkoj. Nalazim veliku sličnost sa nedavno pročitanom knjigom D.Mengestua (osvrt dva reda niže), iščitava se ista međukulturna izgubljenost, problematika identiteta i pripadnosti.. ne baš vedro štivo, ponekad baš bremenito.

Koliba, razvikani bestseler William P. Younga, po meni spada u onu vrstu new ageovske coelhovske literature koja natrpana univerzalnim porukama puca visoko, ali literarno malo daje. Poruke su naravno lijepe, ali nije to Dostojevski. Proizvod na kakav već poslovično padaju Ameri, ali me brine što ih sve više slijedi i ostatak svijeta.
Poučak: razvikanost nije garancija kvalitete.

Egzil, Enza Betizze je uz Matvejevićev Mediteranski brevijar jedna od onih minucioznih knjiga koje bih preporučila pročitati svakom Dalmatincu koji drži do sebe i svoga kraja.

Lijepe stvari što se nebom gnijezde, Dinaw Mengestu; život između dvaju svjetova, između dvaju kontinenata, Amerika i Afrika te bolna izgubljenost između dvije kulture, sivo i tegobno.

Noćni let, Antoine de Saint-Exupery. Predivno! Ova je knjiga čista poezija, roman koji pjeva misteriju pionira avijacije, čista poezija koja mi je napojila dušu!

Mirjana Krizmanić, Tkanje života, zgodan self-priručnik, kojeg ne privedoh kraju, meni je to dosadno, self-priručnici nisu moj đir.

Otok, Victorie Hinslop

Ovo nije zemlja za starce Cormac McCarthya, još jedna filmska uspješnica koju još nisam pogledala no knjiga je pročitana i samo mogu reći da mi je nakon Ceste i ove knjige McCarthy prirastao srcu. Zreo promišljeni pisac koji ima što poručiti, koji -sad je to očito- ima određeni uvid i kojeg je užitak čitati.

U divljini, Jona Krakauera

Cesta, odličan postapokaliptični roman Cormac McCarthya koji govori o ljudskosti, snimljen i film sa Viggo Mortisenom, biti će to više nego dobro.

O nasilju - Slavoja Žižeka; da nije povremenih duhovitih referenci na neke pojmove opće kulture bilo bi potpuno nerazumljivo, jer to je Žižek – kad čitate Žižeka mozak vam cvrlji. Moćno.

Harry Potter and the Deathly Hallows, J.K.Rowlingsove.

Sto godina samoće, Gabriel Garcia Marqueza, su jedan tako naporan roman, tako ubitačno naporan roman da mi je ne jednom došlo tu prokletu knjižurinu bacit u zid nut A opet, od svega što sam od Marqueza pročitala, ovo mi je do sada njegovo najpitkije štivo. Čitajući knjigu naprosto klizite, plutate, lebdite, gutate stranicu za stranicom, bez ikakva zastoja. Nelogično? Besmisleno? Ludo? Genijalno? Upravo tako, ili riječima stare Ursule: Ovo je kuća luđaka, kuća luđaka! Sto godina samoće su mirakul, cirkus, latinoameričko prikazanje ili sveto prikazanje Latinske Amerike. To je kao da gledate Kusturicu, čitate leteće tuke, leteće mladenke, leteće pope, zlatne ribice, žive mrtvace, pukovnike, generale, banane, svece i sotone - kaleidoskop bunovnog ludila. Tisuće Aurelijana i Hose Arkadija, tisuće odvratnih, prokletih, svetih Buendija koje ciklički iz generacije u generaciju srljaju u suđenu im propast, a vi više ne znate ni tko je kome otac, djed, mater, tetka, sin, brat, ćaća, mater, baba, dida, čukundida… Uspon Makonda, pad Makonda. Čitate i šizite, šizite jer čitate, a kad konačno pročitate kunete se sebi – nikad više, i kad konačno pročitate dičite se – pročitala sam!

Meša Selimović, Tvrđava. I kako već jednom rekoh, Meša je genij. Nije lak, nije za svakog probavljiv, zahtjeva punu koncentraciju, ali kao utjeha evo – Tvrđava je donekle pitkija od Derviša i smrti. Njegova pitkija verzija, ili se to samo čini, ali u svakom slučaju još jedno – pisano remek-djelo. Što je to u Meši, da mu se kolko god bio težak i zahtjevan - otkad ga otkrih, uvijek i nanovo vraćam? Jer Meša kad ruje po duši ruje po duši cijelog svijeta. Pa čak i kad dođe do zamora pri probavljanju ove ili bilo koje njegove teške knjige, ta ista knjiga zove natrag, gotovo kao droga ili ovisnost, da je se čita i čita i čita. To je gotovo kao mazohizam. A šta da vam kažem, to se ne može opisati - to se treba čitati.

No numero uno i dalje je stari Dosti, Braća Karamazovi. E to je bio žrvanj. Jao. Dvotjedna patnja. Ali ova priča o Bogu, čovjeku, bogočovjeku - ga je vrijedna.

Za dušu i tilo
*
Tišina mora, J.P.Melvilla
Kubrickove Staze slave
Dina - pješčani planet
Das Boot
Blade Runner
Vrućina
Leon
Posljednji Mohikanac
Open range/Divlja prostranstva
Cyrano de Bergerac
Opasne veze
Tri boje: Plavo
Prije kiše
Ame agaru/Poslije kiše
Breza
Zemlja sjena
Rashomon
Posljednji samuraj
Tasogare seibei/Twilight samurai
Tigar i zmaj
Ubiti pticu rugalicu
Mississippi u plamenu
Boja Purpura
12 gnjevnih ljudi
Polja smrti
U plamenu Nikaragve
13Days
Cry Freedom
Pogodi tko dolazi na večeru
Momci iz Brazila
Zavjera
Bitka na Neretvi
Der Untergang
V for Vendetta
Hellboy 2
Entre les murs/Razred
Egipat
CIRQUE DU SOLEIL

Čeka se...


Star Wars: The Rise of Skywalker (2019)

Čitati...

serijal SPQR, John Maddox Robertsa
L.M.Bujold - ciklus Vorkosigan
Frank Herbert - ciklus DUNE (Muad`Dib!)
Brian Herbert - Kuća Atreides, Harkonnen, Corrino
ali Butlerijanski džihad mu je shit
Douglas Adams, Vodič kroz galaksiju za autostopere
skandinavska trilogija Millenium
J.K.Rowling - ciklus Harry Potter
L.R.King - Pčelareva naučnica, ciklus Sherlock Holmes
Gospodar prstenova - J.R.R. Tolkien
George R.R.Martin - Pjesme leda i vatre (Igra prijestolja)
Lee Child - Jack Reacher Novels
Modesty Blaze

Want to Get Sorted?I'm
a Gryffindor!


Slušati...

Sting
Dulce Pontes - Cancao Du Mar
Stefanovski & Tadić - Krushevo
Lajko Felix - Szeretni/To love
Dead Can Dance
Joan Osborne - Relish
Pat Metheny - Secret Story
Peter Gabriel - Solsbury Hill
Dire Straits - On Every Street
TBF - tuto kompleto
David Bowie
Chris Rea - Looking for the summer
Rolling Stones - Almost hear you sigh

Modesti Blejz on Facebook

SOUNDTRACKS

Mutiny on the Bounty - Vangelis
Piano i Prospero`s books - Michael Nyman
Amelie - Yann Tiersen
Braveheart - James Horner
Posljednje Kristovo iskušenje - Peter Gabriel
Jesus of Nazareth (Zefirellijev) - Maurice Jarre
Gladijator i Posljednji samuraj - Hans Zimmer




komad mjeseca
Kit Harington (aka Jon Snow)



sadržaj ovog bloga zaštićen je Copyrightom ©

17.02.2014., ponedjeljak

bez komentara

E.P. - !!! Korisnice MODESTI BLEJZ, prekršili ste pravila komentiranja, pa vam vlasnik bloga izriče javnu opomenu i zabranu komentiranja njegovih postova u razdoblju od mjesec dana. Ukoliko i nakon toga ponovite prekršaj privremena zabrana postat će trajna, platit ćete novčanu kaznu, oduzet će vam se sva pokretna i nepokretna imovina baš kao i državljanstvo.
avatar 17.02.2014. (14:15) - - - -

Vlasnik bloga vam je zabranio komentiranje.
Nalazite se na listi blokiranih korisnika od strane vlasnika ovog bloga.

Edo, da mi nisi zabranio komentiranje postavila bih ti ovo pitanje: izbrisao si moja dva posljednja komentara, od kojih je jedan bio upućen alexxlu. navodiš da sam prekršila pravila komentiranja, no što sam to prekršila? pravilo da se ne smije definirati u čemu postupaš nepošteno?

Budući su ta dva komentara nepoželjna kod Ede, a ovog zadnjeg nisam uspjela objaviti, zbog transparentnosti cijelog slučaja svoje komentare u originalu prenosim ovdje onako kako su i objavljeni, da slučajno ne bi došlo do naknadne misinterpretacije o sadržaju onog što sam napisala.
• MODESTI BLEJZ

nisam sigurna @alexxl da je na to mislio, ne znam tko je i što njemu predstavlja taj Fundak kojeg spominje, čitam to kao neki interni E.P.-ov pljuc kojeg samo on kuži. meni je zaleđe te fraze u ovom obliku nedokučivo.

17.02.2014. (13:23) - - - -



• MODESTI BLEJZ

"E.P. - @Fra gavun: "Svatko ima pravo na svoje mišljenje, ali ga nitko silom nema pravo nametati drugom!" - Semper contra.16.02.2014. (21:53) "

nitko nema pravo - krivo navoditi. svatko može citirati koga god i što god mu padne na pamet, no ako netko posuđuje tuđe citate van konteksta trebao bi poštovati autore bar toliko da ih koristi tamo gdje se zaista i mogu primijeniti. nametati drugom mišljenje silom bi značilo siliti drugog na neko mišljenje, no tko se time ovdje uopće bavi?
-Gospodine, pri izlasku iz dućana ste uzeli krivi kišobran i sad njime lupate po fasadi.
-Mila, budi dobra i sjaši, puši kurac.
-Samo velim da koristite tuđi kišobran.
-Odjebi.
Prolaznik: Šjor, ne odobravam kako se obraćate gospođi.
-To je moje pravo, ona mi silom nameće svoje mišljenje! I Gandhi je evo rekao da nitko nema to pravo.

ma svaka čast Gandhiju, no radi li se ovdje uopće o "nametanju mišljenja" kako razjareni gospodin tvrdi i time zapravo opravdava svoje vandalstvo? ili je ipak riječ o izgovaranju gole činjenice da on koristi tuđi kišobran. dakle, nečemu posve drugom. kad vidim oblak opišem oblak, kad čitam falsifikat opišem falsifikat. proglasiti elementarno izricanje onoga što ovdje vidim nekakvim nasilnim nametanjem mišljenja je frazetina na kvadrat, jer bi to značilo da bilo tko tko u prisustvu nekog drugog bilo što primijeti i opiše, dakle apsolutno svaki komentator koji daje komentar - silom nameće mišljenje tom drugom. i što bi onda trebalo, argumentirano i detaljno ne komentirati, da se tkogod ne bi uvrijedio izrečenim činjenicama?

nitko nema pravo drugog krivo navoditi i falsificirati. pa onda prepoznavanje i dekonstruiranje tog falsifikata lažno proglasiti nametanjem mišljenja silom. ovo što je Edo izvalio i ostao živ je samo njegov dodatni falsifikat, lažno/falš tumačenje (tuđeg citata van konteksta). jer u komentaru se bavim nečim potpuno drugim, ispravljanjem netočnog navoda (i navodne reakcije na taj netočan navod), dakle elementarnim činjenicama.
no to ne znači da u postu i pod ovim postom nametanja silom uopće nema. jer itekako ima. tko ovdje kome i što silom nameće? pa Edo, virtuali, svoj falsifikat (plus verbalno nasilje, osvetoljubivost, jal itd.). a moje definicije tih falsifikata nisu nametanje silom, niti isprazne raščlambe kako bi on volio podvaliti, već punopravni i itekako sadržajni racionalni odgovori na sve iracionalnije ispade. za onog naravno, tko barem deklarativno želi nešto naučiti: "@Modesti: Nemam ništa protiv ovakve "zloupotrebe" prostora na mojem blogu. Dapače, poštujem onoga tko ima bilo što pametno za kazati ili napisati. Uvijek možemo saznati nešto novo i korisno jer učenje je stalan proces :) (Edo 07.12.2013. 12:46)". no ako treba učiti na vlastitim greškama, to se poštivanje sugovornika izgleda gasi na prekidač, tada ovom tko se deklarira(o) željnjim učenja ipak diktira povrijeđena i pomahnitala taština i njegova se deklarativna želja gasi.

moja bi jedina "krivnja" ovdje dakle bila konzistentnost u rasplitanju netočnosti. dakle to što, odgovarajući na verbalno-nasilne napade, umjesto da čkomim i ne ometam falsifikatora u poslu - metodički dekonstruiram sofizme i argumentirano komentiram (neometena napadima kojima je cilj da me u dekonstruiranju stopiraju). netko mi plasira nebuloze, a ja da odem u šetnju jer onaj tko ih plasira to traži? zar to isto silno ne želi svaki muljator na ovom planetu? po svaku cijenu ostati neuhvaćen u muljaži i biti pušten na miru da dalje mulja? kakvu meni relevantnost zahtjevi nekog takvog imaju? po njegovu zahtjevu bih trebala začepiti, nestati (podviti rep pred sve čudnovatijim uvredama) i više ne razotkrivati podvale. no zašto bih? ta puca meni prsluk za uvrede i prohtjeve likova koji podvaljuju.

stoga @Edo, ne, izokretanje pile ti neće proći, nije ovdje Edo žrtva nasilja, upravo suprotno, nasilnik (i nad intelektom i nad poštenjem i nad osobnom kulturom) je upravo Edo.

17.02.2014. (13:23) - - - -


Nadopuna 23.02.2014., 11h: U međuvremenu je Edo objavio novi post ponovo temeljen, među ostalim, na krivom navođenju. Obrazložit ću u čemu je, gdje i kako to friško krivo navođenje sadržano.

U komentarima pod jednim od mojih postova prije 4 godine (!) anonimni komentator je zaprijetio blogerici lobotomya. Prije 4 godine, koliko se sjećam, na Blogu nije postojala opcija prijave spama i zloćudnih komentara i ja sam tu otvorenu prijetnju blogerici lobotomya bez pardona obrisala (a danas to recimo činim kad se svojim prijetnjama razmaše Mirche, iako sam prijetnje i uvrede na svoj račun s vremenom odlučila ostavljati kao slikoviti primjer, osim kad se radi o standardnom spamu što je zapravo Mirchetov slučaj; procjena naravno uvijek ovisi o kontekstu).

Blogerica lobotomya, koja je anonimnu prijetnju već stigla pročitati, tada me upitala:
Malo prije sam ovdje pročitala anonimu prijetnju da ću završiti kao i anabelle.Jesi li to ti pobrisala Modesti ? (lobotomya 04.10.2010. 23:03)
A ja sam joj odgovorila:
...da, brišem bez pardona sve isprazne prijetnje, neprimjerene komentare i bahata nadmudrivanja,
kod mene gosti neće biti vrijeđani, a bome ni ja kao domaćin to jest domaćica.
mislim da se već odavno zna da to kod Modesti - no pasaran!
tko ne zna - naučit će.
toliko i laka vam svima i ugodna noć... (MODESTI BLEJZ 04.10.2010. 23:08)

Napisala sam dakle navedeni komentar u kontekstu obrane napadnute gošće lobotomya prije 4 godine, i danas jednako stojim iza njega u tom kontekstu. Ako netko bez ikakvog povoda prijeti gošći moga bloga, takva prijetnja nije nešto što bih i danas tolerirala. (No ne isključujem ni mogućnost da sam u vrtićkoj dobi možda izjavila i da ne volim klaunove, ako kao klinka nisam volila klauna koji me preplašio to ne znači da i danas kao odrasla osoba uopće ne podnosim klaunove.)

No četiri godine poslije, na dan 22.02.2014., bloger E.P., koji barem komentatorski nije prisustvovao onom slučaju u kojem je prijećeno blogerici lobotomya, najednom vadi taj 4 godine star komentar iz onog konteksta (pri tom prešućuje anonimnu prijetnju gošći moga bloga koji je tom komentaru prethodio i tako još jednom kontekstualno lažira navod) i njime pokušava opravdati vlastito brisanje komentara i blokiranje u (n)ovom kontekstu. Kao, ako sam prije 4 godine opravdano brisala ja, može i on navodno opravdano danas brisati mene. No u kojem je kontekstu pisano to što se citira? Zar se kontekst (anonimne prijetnje gošći moga bloga) smije ignorirati kao što to E.P. čini?

Tko je u ovom recentnom slučaju kome prijetio, pa da bi to eventualno opravdalo današnje Edino brisanje (među ostalima i mojih) komentara? Prijetnji nije bilo, barem ne sa moje strane. Jedine prijetnje u recentnoj raspravi su došle upravo sa Edine na moju adresu i adresu drugih blogera (da će „vratiti istom mjerom“ te blokirati komentiranje). Zašto su onda moji komentari izbrisani?

Edo se tu ukopao u projiciranju, pa navodi da je izbrisao moje komentare jer su navodno prostačko uvredljivi (iako je to već ustvrdio i za one komentare koje mi nije obrisao). No po čemu bi uopće moji neizbrisani i izbrisani komentari bili prostački ili uvredljivi? Gdje on čita taj navodni prostakluk i uvrede? On ih, naime, čita u mom kontinuiranom prepoznavanju i argumentiranoj dekonstrukciji njegovih sofizama.

Moji su komentari od početka isključivo prepoznavanje i imenovanje misaonih nelogičnosti (kako općenito, tako i u Edinim komentarima). I pri tom sigurno nisu prijetnje, niti prostakluci, niti uvrede na osobnoj razini. Sve to što Edo navodi kao sporno, primijenio je u više navrata upravo sam Edo (spram mene i drugih komentatora) suočen sa dekonstrukcijom svoje nelogike i svog nadasve nepoštenog intelektualno-komunikacijskog ophođenja. Edo, naime, prepoznavanje i imenovanje njegove nelogike subjektivno čita kao prostakluk i uvrede na osobnoj razini, jer ne razlučuje prvo od drugog (svoju nelogiku i intelektualnu nekorektnost od sebe kao osobe), pa kritičku misao o nelogici doživljava vrijeđanjem njega osobno.

Budući da ovu raspravu od početka prate Edine misinterpretacije sadržaja, uvjetovane upravo tim subjektivnim krivočitanjem (iskrivljenjem pogleda na raspravu), pretpostavila sam da će nakon brisanja komentara i blokiranja u konačnici doći i do njegovog pokušaja krivotumačenja izbrisanih komentara (imputacija mi o navodnom prostakluku i uvredama) pa sam upravo zato sačuvala sve komentare i objavila one izbrisane da transparentnošću u startu otklonim svaku sumnju o onom što je izrečeno (a cijelo je vrijeme riječ o mom imenovanju nepoštenog intelektualno-komunikacijskog ophođenja i nema riječi o imputiranim mi prostaklucima ili vrijeđanju na osobnoj razini).

- 14:47 - Reci da se čuje (0) - Isprintaj - #

16.02.2014., nedjelja

o "slučaju Žbanić" po portalima

Razmišljala sam kako bi bilo dobro da ovaj komentar, jer je napisan kao opći osvrt, i objavim, tako da mi ga ubuduće bude lakše naći u slučaju linkanja i slično.
općenito govoreći, u reakcijama na ovaj slučaj po portalima se polupalo toliko lončića da se već stvorila poprilična gomilica smrvljene keramike. vrlo predvidljivu prevagu u tom (misaonom) neredu odnose naravno komentari koji ovako ili onako osuđuju Žbanić (kao da je redateljica svojim istupom počinila nekakav "krimen"). prirodu tog njenog navodnog krimena u tim komentarima određuju pak drugačiji motivi koji pokreću one koji reagiraju kontra nje. pa kad bi ih kategorizirali, mogli bi komentare podijeliti na one motivirane:

1) osobnim interesima:
a) moralističkim dušebrižništvom (čistunstvom) - moralistički dušebrižnici (čistunci) smatraju da je Žbanić "kriva" zato jer je nepristojna i koristi neprimjeren rječnik (i time "zagađuje čistoću njihova prostora"),
b) zavišću - zavidni smatraju da je Žbanić "kriva" zato jer je dobila novac, a oni nisu,
b/i) zavidni također smatraju i da je Žbanić "kriva" zato jer uopće nije dobra redateljica kako se tvrdi, i da međunarodne nagrade lažu, jer oni su 100% bolji od nje, ali su ih u uspjehu zakinuli / pretekli takvi kao Žbanić (pod takvi misle - Oni, Drugi, Njihovi, a ne Naši),
2) primitivizmom:
c) šovinizmom/ksenofobijom - šovinisti/nacionalisti/ksenofobi smatraju da je Žbanić "kriva" zato jer je njihova, balijka/Bosanka koja je dobila novac od Hrvatske, a navodno se usuđuje "pljuvati" (kritizirati) po Našoj Hrvatskoj koju se to ne smije (premijeru Hrvatske bez pardona reći što ga ide) i neka ide tamo ako joj se ovdje ne sviđa,
d) seksizmom - seksisti smatraju da je Žbanić "kriva" samo zato jer je pička (žena) i drugi im razlog ne treba,
e) prepletom a, b, c, d - oni koji smatraju da je Žbanić "kriva" zato jer je "nepristojna balkanska balijska pička koja je dobila novac od Hrvatske, a Naši nisu/smo, i još se usuđuje pljuvati po Našoj Hrvatskoj".

takvi su komentari sve odreda intelektualni bankroti prvog reda, jer:

a) mjerilo ne/pristojnosti nije isključivo rječnik, pristojnost nije cementirana kategorija već je kategorija ovisna o kontekstu. ponekad su lažni osmijesi i hinjena kurtoaznost vulgarniji nego bilo kakva psovka. nepristojnost se itekako može mjeriti i političkom demagogijom tj. samoreklamerskim pačanjem u politiku susjedne zemlje bez temeljnog razumijevanja trenutnih prilika i događaja u toj zemlji, kao i blejanjem ovaca koje na takve političke predstave za javnost poslušno plješću i klimaju glavama,
b) kao što ni Kinezi u Hrvatskoj ne kradu radna mjesta Hrvatima (kolikogod ksenofobi lupetali suprotno), tako ni međunarodne koprodukcije ne kradu iz usta domaćih produkcija. sudjelovati u takvim projektima je hvalevrijedan put međunarodne suradnje i međunacionalnih dijaloga. financiranje stranih kulturnih projekata nije razlog nefinanciranju domaćih kulturnih projekata. strani projekti ne uzimaju novac iz usta domaćim projektima, novac namijenjen za međunarodnu kulturnu suradnju i onaj namijenjen za domaću kulturu su paralelni fondovi čija (ne)izdašnost ovisi o općoj gospodarskoj (ne)uspješnosti neke zemlje i (ne)sposobnosti njenih struktura. kritika dakle treba ići na račun (ne)sposobnih domaćih struktura koje nisu u stanju stvoriti gospodarski okvir za izdašno/ije financiranje kako i strane tako i domaće kulture,
b/i) minoriziranje Žbanić kao redateljice je potpuno promašen i bijedan način za minoriziranje Žbanić kao osobe (sa pravom na javno mišljenje i izražavanje). osim toga, eventualna poslovna (ne)uspješnost nije automatska potvrda za (ne)uspješnost u ostalim aspektima neke osobe,
c) kritika na račun političara neke države nije pljuvanje po državi (Milanović nije Hrvatska), već kritika na račun tog političara. a na nevolju samozaljubljenih i bahatih političara, koji si oduvijek zamišljaju drugačije, financiranje umjetničkog projekta nije isto što i kupovanje autora tog projekta (integriteta, misli, riječi, djela), odnosno, nije kupovanje nečije šutnje. no kako su se dosadašnje političke strukture navikle kupovati i imati svoje "režimske umjetnike", a kupljeni pojedinci iz umjetničkih krugova su se navikli biti kupljenima, takvi su, čini se, zaboravili da njihove navike nisu i pravilo (za sve i uvijek).
d) ravnopravnost spolova vrijedi i u pravu na mišljenje.

MODESTI BLEJZ 14.02.2014. (00:33) - - - -

- 23:59 - Reci da se čuje (0) - Isprintaj - #

09.02.2014., nedjelja

Igre, dakako

Pred same Igre puče skandal, opet čusmo što nismo trebali čuti, veleigrače istočne i zapadne kako se natežu (nad) sjebanom Ukrajinom: Prisluškivanje bez granica: američka dužnosnica opsovala EU. Naš mali lignjo vrlo brzo nakon toga pohitao u Soči bezočno, lupetajući, baljezgajući, al` pri tom kao poluslijepa koka slučajno naletio i na zrno (nesvjesne lucidnosti): Josipović: Soči je pravo mjesto za političke poruke. Dakako Jopsi nego političke, ta neće valjda za sportske:
Ta nije moglo slikovitije: prisluškivani dvojac zapalio plamen, a Igre vatrometno otvorio najjači igrač. Lik ipak posjeduje jake karte: Procurila nova TAJNA SNIMKA. Igre zimske, ledene, hladne. Sa vremeplovnim sjećanjem na one prije 30 godina, njušim vatru i gotovo da opet čujem što ne bi trebali čuti, veleigrače kako se natežu nad.

- 02:00 - Reci da se čuje (7) - Isprintaj - #

08.02.2014., subota

pa šteta


A sve ovo paštetiranje samo u zadnjih par mjeseci. Atak na sva osjetila. Da se kojim slučajem onaj nesretnik nije predozirao i posmrtno preuzeo naslovnice, mislim da bi do noći dodjele Oscara saznali i da je Leo sin izvanzemaljca, reinkarnacija Elvisa Presleya, brižan otac posvojenoj teglici kambodžanskih ukiseljenih papričica, u slobodno vrijeme lakira nokte na nogama i gakanjem zaziva Mošus patke na vrtne fontane. Ovako je samo nova nesnosna histerija smijenila staru. Kao što će i postoskarovska ovu predoskarovsku. Između jedne, druge i svake sljedeće više ne postoji pauza, pa da bi se moglo reći "Jedva čekam da prođe". Neće proći. Ludilo je postalo trajno.

- 00:30 - Reci da se čuje (2) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>