Ovaj pripravni tečaj za službu Lektora posvećen je uspomeni na Vinkovačkog čitača Ivana Mišića, koji je izgubio život na Ovčari nakon pada Vukovara kao pripadnik MUP-a. Bio je redovni čitač na misnim slavljima, pjevač psalama i član župnog zbora. U Spomen muzeju Ovčare nalazi se njegova diploma čitača izdana u župi sv. Vinka Pallottija u Vinkovcima, mjestu odakle potječe i Sv. Polion, zaštitnik Lektora. .... više . . |
KATEHEZA PAPE BENEDIKTA XVI. |
|
Ovaj članak je uređena verzija govora održanog velikom skupu od 700 voditelja Katoličke karizmatske obnove iz cijelog Svijeta, 19. rujna 2003 u Centru Fokolara u Castelgandolfu, Italiji. Bio sam zamoljen osvrnuti se na pitanje prirode Katoličke karizmatske obnove. To je važno pitanje. Tijekom duljeg vremena, često se mijenjaju prvotne zamisli i u praksi se udaljuju od početnih nadahnuća primljenih po Duhu Svetom. Može se dogoditi da na kraju više nemaju nikakove veze sa iskustvom izljeva Duha Svetoga kojeg smo nazvali Katolička karizmatska obnova. Uvijek moramo biti pažljivi kako ne bismo krivo protumačili ili iskrivili Božje djelovanje. |
«U naša vremena, u ponovnom izljevanju Duha Pedesetnice, koje se dogodilo s II Vatikanskim Saborom, Crkva je dozrela u življoj svijesti o misijskoj naravi, kadra iznova poslušati glas Gospodina koji je u svijet šalje kao «opći sakramenat spasenja».- riječi su kojima je blagopokojni papa I.Pavao II komentirao Nove Duhove u Crkvi, nakon zavšetka rada Sinode biskupa 1987, kada je rađen osvrt na II Vatikanski i na kojoj je mnogo govora bilo o apostolatu vjernika laika. To ponovno izlijevanje Duha, dakle nije rezultat jednog događaja, koji se desio kod Pentakostalaca, a koji su naši katoločki intelektualci pokupili od njih, kao nešto onako usputno pa se to onda proširilo i u našoj Crkvi. Na II Vat. se desio sukob mišljenja između kardinala Ruffinija i Suenensa. Ruffini je zastupao mišljenje da su karizme nadogradnja svetosti, a Suenens da one nisu znak svetosti, nego da proizilaze iz sakramenta Krštenja. Vatikanska komisija je prihvatila Suenensov stav i govor o karizmama i dostojanstvu vjernika laika je uvršten u Dokumente, što je bila polazna točka od koje je Karizmatski pokret dobio svoje početne impulse (i ne samo on). Kao što Sveti Otac reče ponovni izljev Duha Pedesetnice se dogodio s II Vatikanskim kroz ono što je na njemu rečeno, a eksplozija Duha kod puka (prvi događaj zabilježen u SAD-u) se desila već nepunu godinu dana nakon njegovog završetka (mogli bismo reći slobodno : nakon prevođenja i objavljivanja na maternje jezike, te iščitavanja Dokumenata). Nešto slično, na ovim našim prostorima, se desilo i u Davoru (malo mjesto pokraj Save) gdje se profesor T. Ivančić sa svojim studentima pripremao kroz devetnicu uoči Duhova. Prva osoba koju sam čuo moliti u jezicima bila je jedna djevojka iz Ivančićeve zajednice, koju sam upoznao na seminaru u Voćarskoj (1987), a koji je predvodio pomenuti profesor, a potom sam imao prilike susresti se s tim načinom molitve na seminaru pok. o.Emilijana Tardifa u Splitu, te na duhovnim obnovama koje su organizirali naši don Božidar Medvid i Josip Marcelić. Brojni drugi evangelizatori, poput Daniel Ange-a, Daria Betancourt-a i sestre B. McKenna dali su ogroman doprinos pojavi karizmatskih gibanja (prije izbijanja rata) na ovim našim prostorima. Seminari Rufusa Perire, Jamesa Manackala i Roberta de Grandesa, u skorije vrijeme, je samo nastavak onoga što je bilo prekinuto ratnim zbivanjima kod nas, a karizmatski susreti koje javno organizira zajednica «Dobri pastir» jesu samo plod nečega što je već bilo posijano. Zajednica karizmatskog tipa u Hrvatskoj i BiH ima na stotine i one su živi kvasac obnove koja se nezaustavljivo širi. Samo na jednom malom prostoru u Lašvanskoj dolini (Bosna) ih ima oko dvadesetak. |
Kao što sam već ranije spominjao, Crkva se tijekom povijesti suočavala s fenomenima interakcije između tijela, duše i uma. Čim neka psihička reakcija ima jači utjecaj na tijelo, tim rasuđivanje postaje bitno. U procesu kanonizacije Crkva je oprezna u razlikovanju atributa autentičnog posvećenja, koje se temelji na teološkim vrlinama vjere, nade i ljubavi, od onih koji se odnose na izvanjske tjelesne manifestacije, kao što je ekstaza, levitacija, stigme itd. |
"Nađe milost u pustinji narod koji uteče maču: Izrael ide u svoje prebivalište. Iz daljine mu se Jahve ukaza: Ljubavlju vječnom ljubim te, zato ti sačuvah milost. Opet ću te sazdati, i bit ćeš sazdana, djevice Izraelova. Opet ćeš se resit' bubnjićima, u veselo kolo hvatati. Opet ćeš saditi vinograde na brdima Samarije: koji nasade posade, oni će i trgati. Jer dolazi dan te će stražari vikati na brdu efrajimskom: 'Na noge! Na Sion se popnimo, k Jahvi, Bogu svojemu!'" |
< | kolovoz, 2010 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |