12

subota

travanj

2014

Lako je prestati pušiti - Allen Carr

Ako biste upitali bilo kojeg pušača o danu kada je zapalio svoju prvu cigaretu, svi bi vam rekao da to nikad ne bi ponovno učinio. Nije tajna koliko su cigarete opasne po zdravlje i kako utječu na socijalne navike, ali i financijsku situaciju. Mnogi će se složiti da je to skup sport u kojemu nema pobjednika i teško je riješiti se tog poroka.


(slika: fwwekly.com)


Pušači troše puno novaca na tu nezdravu naviku, a ukoliko se odluče prestati opet ih koštaju ta sredstva za odvikavanje poput flastera, klinika za odvikavanje, hipnoza, električnih cigareta i slično.


Prije nekoliko godina, otkrila sam knjigu Allena Carra pod nazivom "Lako je prestati pušiti". U moru knjiga o prestanku pušenja i zdravom životu i ova se činila kao smiješan pokušaj ispravljanja svijeta kroz par desetaka stranica u knjizi. Autor nije doktor i ne prilazi s medicinske strane, on je knjigovođa koji je upao u taj porok tako ozbiljno da je pušio po 4,5 kutija cigareta dnevno. Opisuje svoju bitku s pušenjem, a kad čitatelja upozna sa svojim namjerama, prikuje ga za knjigu da se u jednom trenutku boji pročitati do kraja, jer zna da će na zadnjoj strani zauvijek baciti cigaretu.


(slika: thehealthsite.com)

I sama sam probala sve konvencionalne načine ne bih li prestala pušiti. Znala sam si uskraćivati danima cigaretu ne bih li se s vremenom naviknula ili tješila da ću se naviknuti na taj osjećaj. Knjigu sam se odlučila pročitati nakon komentara koje sam pronašla na internetu koji su svi preporučali knjigu i zahvaljivali na potpuno novom životu. Ljudi su prestali pušiti zbog "snage volje", a ne zbog bilo kojeg drugog utjecaja.
Carrova metoda se razlikuje od drugih metoda odvikavanja jer tijekom odvikavanja i čitanja knjige pušači u početku nastavili pušiti. Dapače, autor sam sugerira da pušite cijelo vrijeme, dok on uvjerava čitatelja da ništa time ne dobiva već samo loš zadah i manje novaca u džepu. Tek nakon što se pročita knjiga pušač "sam od sebe" više ne želi cigaretu, jer Carr u knjizi koristi "pozitivno ispiranje mozga" koje mentalno oslobađa od emocionalnih i psiholoških asocijacija na pušenje.

Neke od njegovih najupečatljivijih izjava iz knjige:

Može li se prestati? Može. Zapravo, vrlo je jednostavno – zapališ cigaretu, popušiš, ugasiš i prestao si pušiti. Tri dana si malo živčaniji nego obično, a nakon dva tjedna nikotin je u potpunosti napustio tvoje tijelo i postao si nepušač.


Danas me ljudi pitaju osjećam li još uvijek jaku želju za cigaretom. Moj odgovor je nikada, nikada i nikada-upravo obrnuto. Moj je život bio vrlo lijep. Da sam kojim slučajem umro još dok sam bio pušio, ne bih se imao na što požaliti. U životu sam imao podosta sreće, ali najbolja stvar koja mi se dogodila jest konačno oslobođenje od noćne more, tog ropstva koje čovjeka tjera da ide kroz život sustavno uništavajući svoje tijelo i doslovno to skupo plaćajući
.

Svi mogu prestati pušiti i svima može biti lako prestati pušiti. Ono što nas čini ovisnicima je ustvari strah da više nećemo tako uživati u životu ako prestanemo pušiti i da ćemo biti u nečemu zakinuti.



Autor je toliko postao popularan nakon izdavanja svoje knjige, da ju je danas preveo na skoro sve jezike i može se legalno pročitati na internetu, jer kako kaže, cilj mu je izliječiti svijet od te ružne navike. Osim te knjige, postoji par klinika za odvikavanje u Americi, koje su toliko uspješne da vraćaju novac ukoliko se pušač odluči ne prestati pušiti.

Na ovom linku možete pronaći knjigu u PDF formatu.
Čak i ako ne želite prestati pušiti, dajte šansu ovoj knjizi i pročitajte je do kraja. Naravno, svoje iskustvo podijelite s drugima.



Napisala: Marija Dolečki

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.