CRKVA PETROVA PRVENSTVA

21.07.2021.

47.dan
Mjesto radnje: Tabgha, obala Galilejskog jezera



Nakon Isusove smrti u Jeruzalemu i njegova uskrsnuća, učenici su se polako vratili u svoja rodna mjesta, na sjevernu obalu Galilejskog jezera. Tri i pol godine su pratili Isusa. Sada se osjećaju tužno i usamljeno, pogotovo Petar koji ga čak tri puta zanijekao. Te noći, Petar i nekoliko učenika ribarili su na jezeru, ali ništa nisu upecali.
Ujutro, jedan čovjek pojavio se na obali jezera i doviknuo im da li su štogod upecali. A nakon toga, neka bace mrežu sa desne strane barke. Učenici urade tako i upecaše mnogo ribe. Tada su prepoznali Isusa. Pridružili su mu se na obali gdje je on već pripremio doručak za njih, kruh i ribu. To je bio treći put da se je Isus pokazao učenicima nakon uskrsnuća.

Upravo ovaj komadić stijene, postoji unutar ove crkve, odnosno crkva je sagrađena uokolo njega. Zovemo ga Mensa Christi ili Kristov stol, jer je toga dana ovdje Isus doručkovao sa svojim apostolima.
Ljepota ove priče je i u tome da je ponovljen način na koji se ukazao učenicima: onako isto kao što im se je pokazao onoga dana kada ih je pozvao da budu sa njim, tako se ukazao i ovoga jutra…bacili su mrežu i ulovili mnogo riba.

Ovo mjesto se posebno hodočasti i zbog Petra: ovdje mu je Isus objavio da će on biti taj koji će voditi crkvu.

Iz Ivanovog evanđelja 21,15-19: „Nakon doručka upita Isus Šimuna Petra: 'Šimune Ivanov, ljubiš li me više nego ovi?' Odgovori mu: 'Da, Gospodine, ti znaš da te volim.' Kaže mu: 'Pasi jaganjce moje!' Upita ga po drugi put: 'Šimune Ivanov, ljubiš li me?' Odgovori mu: 'Da, Gospodine, ti znaš da te volim!' Kaže mu: 'Pasi ovce moje!' Upita ga treći put: 'Šimune Ivanov, voliš li me?' Ražalosti se Petar što ga upita treći put: 'Voliš li me?' pa mu odgovori: 'Gospodine, ti sve znaš! Tebi je poznato da te volim. 'Kaže mu Isus: "Pasi ovce moje“.

Onoliko puta koliko je Petar onoga dana Isusa zanijekao, toliko puta mu je danas rekao da ga voli…

Odmah pored same crkve su i stare stepenice za koje se zna da je Isus njima hodao.
A posebno su lijepi nekoliko velikih kamenova koji su u obliku srca i predstavljaju dvanaest apostola.


<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.