Komentari

starrynight2022.blog.hr

Dodaj komentar (9)

Marketing


  • starry night

    post "THE LODGER", u 2 dijela, film petkom

    avatar

    08.11.2024. (22:43)    -   -   -   -  

  • starry night

    „Stanar“ se temelji na istoimenom romanu Marie Belloc Lowndes o ubojstvima Jacka Trbosjeka, kao i na drami „Tko je on?“, komičnoj scenskoj adaptaciji romana Horacea Annesleya Vachella koji je Hitchcock gledao 1915.. Vijest o filmu objavio je britanski tisak početkom 1926., a Ivor Novello je najavljen kao glavni u Veljači. Izvorno, film je trebao završiti dvosmislenošću u pogledu nevinosti stanara. Međutim, kada je Novello izabran, studio je zahtijevao izmjene scenarija. Hitchcock se prisjetio:
    Nisu dopustili da se Novello smatra negativcem. Rakurs publiciteta je bio glavni, pa smo morali promijeniti scenarij kako bismo pokazali da je bez sumnje nevin.

    U ovakvim sjećanjima Hitchcock se predstavljao kao nezadovoljan, ali „Tko je on?“ zapravo ima sličan sretan kraj.

    Snimanje je počelo 25. veljače 1926., a glavna fotografija dovršena je u roku od šest tjedana. Budući da je Hitchcock prakticirao filmske metode koje su odražavale one njemačkog ekspresionizma, scene nisu trajale mnogo duže od tri minute. Prema Tripp: "Friško iz Berlina, Hitch je bio toliko prožet vrijednošću neobičnih kutova kamere i svjetlosnih efekata pomoću kojih je mogao stvoriti i održati dramatičnu neizvjesnost da bi često scena koja ne bi trajala dulje od tri minute na ekranu trajala jutro za snimanje."

    Tripp je bila na operaciji na početku snimanja. U svojoj je autobiografiji napisala da je zbog toga što ju je Hitchcock tjerao da ponavlja kadrove jedne scene, osjetila "mučnu bol negdje u području ožiljka od slijepog crijeva" i morala se vratiti u bolnicu.

    U kadriranju kadrova Hitchcock je bio pod snažnim utjecajem poslijeratnog užasa, društvenih nemira i emocionalnog straha od nenormalnosti i ludila. Film je potpuno nijem, ali riječi nisu bile potrebne s obzirom na vizualnu metodu pripovijedanja.

    Nezaboravna scena događa se kada Buntingovi pogledaju u strop svoje kuhinje, slušajući stanara kako korača iznad. Strop tada postaje proziran i stanar se tada vidi kako hoda po njemu (korištena je debela ploča kaljenog stakla). Prema recenziji Criterion Collectiona Philipa Kempa, ova je scena bila sastavljena od "šezdeset i pet snimaka u nešto više od šest minuta, bez naslovnih kartica za prekid. Neki uznemirujući kutovi kamere, uključujući jedan ravno niz stubište dok vidimo bestjelesnog stanara ruku kako klizi niz ogradu."

    Na početku filma, podstanarska soba prikazana je ispunjena slikama Edwarda Burne-Jonesa nagih plavokosih žena koje nalikuju žrtvama Osvetnika, ali među njima je i slika Svetog Jurja koji oslobađa ženu od žrtvovanja; ovo bi moglo biti Hitchcockovo korištenje predviđanja kako bi se sugeriralo da podstanar nije stvarni ubojica

    Nakon što je pogledao Hitchcockov gotov film, producent Michael Balcon je navodno bio bijesan i skoro ga je odložio. Nakon velikih rasprava, postignut je kompromis i filmski kritičar Ivor Montagu je angažiran da spasi film. Hitchcock je u početku bio ogorčen zbog upada, ali Montagu je prepoznao redateljevu tehničku vještinu i umijeće i dao samo manje prijedloge, uglavnom u vezi s naslovnim karticama i ponovnim snimanjem nekoliko manjih scena.

    Proučavatelj Hitchcocka Donald Spoto, koji nije gledao redateljeva prethodna dva filma, opisao je Stanara kao "prvi put da je Hitchcock otkrio svoju psihološku privlačnost povezanosti između seksa i ubojstva, između ekstaze i smrti." Spoto je također izjavio: "Montaguova tvrdnja da je Hitchcockova izmjena sadržavala do 500 međunaslova čini se vjerojatno pretjeranom, ali on je radio s redateljem tijekom ljetnih mjeseci da učvrsti film. Jedno od drugih poboljšanja bilo je angažiranje američkog umjetnika plakata Edwarda McKnighta Kauffera da dizajnira animirane trokutaste naslovne kartice."

    Uspješna komercijalna projekcija remontiranog filma nadvladala je Woolfove prijašnje prigovore i njegov uspjeh u kinima omogućio je britansko prikazivanje Hitchcockova prethodnog filma, Planinski orao.
    Nakon izlaska, film je bio kritički i komercijalni uspjeh. U recenziji filma u British trade journal Bioscope, nazvan je "najboljom britanskom produkcijom ikada napravljenom". Na agregatoru recenzija Rotten Tomatoes, film ima ocjenu odobravanja od 96% na temelju 25 recenzija, s prosječnom ocjenom od 7,70/10.

    The Lodger je nastavio teme koje će se provlačiti kroz većinu Hitchcockovih kasnijih radova, poput one o nevinom čovjeku u bijegu zbog zločina koji nije počinio. Hitchcock je navodno proučavao suvremene filmove Murnaua i Langa, čiji se utjecaj može vidjeti u zlokobnim kutovima kamere i klaustrofobičnoj rasvjeti. Dok je Hitchcock snimio dva prethodna filma, u kasnijim godinama redatelj će Stanara nazivati prvim pravim "Hitchcockovim filmom." Počevši od Stanara, Hitchcock je pomogao u oblikovanju modernog žanra trilera u filmu.

    Nakon što je 1940. stigao u Sjedinjene Države, Hitchcock je sudjelovao u radijskoj adaptaciji filma s Herbertom Marshallom, Edmundom Gwennom i Lurene Tuttle. U svojoj recenziji adaptacije, Variety je napisao: "Hitchcock je redatelj s iznimno oštrim

    avatar

    08.11.2024. (22:45)    -   -   -   -  

  • starry night

    ... oštrim sluhom. Svoje rezultate postiže Ravelovim ritmičkim udaranjem po živčanom sustavu. Glazba, zvučni efekti, različiti ekvivalenti škripe cipela, duboko disanje, bestjelesni glasovi pomiješani su u pričanju priče s rastućom akumulacijom malih opisnih dodira koji piramidalno povećaaju napetost." Adaptacija čuva izvorni završetak romana radije nego kraj filma i ne rješava pitanje identiteta stanara kao ubojice.

    Početkom 1942. Los Angeles Times je izvijestio da je Hitchcock razmatrao remake u boji Podstanara nakon završetka Sabotera (1942.), ali nije uspio dobiti filmska prava.

    Stanara neki filmski kritičari smatraju Hitchcockovim najvećim nijemim filmom."

    avatar

    08.11.2024. (22:48)    -   -   -   -  

  • TEATRALNI

    O da, ovo je bezvremenski klasik Hitccock je jedan od najboljih ako ne i najbolj redatelj svoje generacije. Ipak da budem iskren "ptice" su mi još uvijek vrh vrhova iz njegove režije. Toliko mistike na jednom mjestu-zašto su ptice dobile popizditis i napadale ljude ostaje misterij-možemo samo nagađati. Ovaj ću svakako nastojati pogledat.

    avatar

    08.11.2024. (23:37)    -   -   -   -  

  • luki2

    Hitchcock je najbolji! Obožavam njegove filmove, i onaj dio kada se mora pojaviti bar u jednoj sceni svoga filma....Ali, ja sam gledala film "Stanar" Romana Polanskog iz 1976. Ukakila sam se, s oproštenjem, od straha i dugo sam se bojala po noći otići do toaleta. Ajme!:((((

    avatar

    09.11.2024. (00:03)    -   -   -   -  

  • starry night

    Meni su Marnie i Vertigo vrh, a Lodger mi je ko vremeplov, i niže savršene fotografije jednu uz drugu, pa magla, ima puno filmova sa scenama magle, Lodger mi je među boljima, pa Carpenterova Magla, pa Noresteinov Ježić u magli, pa genijjalne scene u magli iz Amarkorda i vrhunska scena iz Ugetsu, da o gotičkim hororima ne govorimo, oni su bez magle nezamislivi :))
    Napadi ptica u The Birds su vjerojatno uzvratni udarac prirode na razaranje je od strane čovjeka, tako nešto sam čitala o filmu da je tumačio Hitchcock.

    avatar

    09.11.2024. (00:27)    -   -   -   -  

  • starry night

    da, cameo Hitchcock :))

    Gledala Stanara, taj je stvarno bio hororast, kad stanar bulji u jednu točku svaku noć, tako nešto, dobar je Polanski, njegov Bal vampira mi je u mojih 5 naj filmova, s Maratoncima :))))))))))))))))))

    Laku noć!

    avatar

    09.11.2024. (00:33)    -   -   -   -  

  • shadow-of-soul

    1926.? moja mama je imala 5 godina :) želim ti ugodan vikend :)

    avatar

    09.11.2024. (12:40)    -   -   -   -  

  • starry night

    moja je imala minus deset (-10) 1926.-e, :)))))))))))))))), hvala!, i tebi lijep i ugodan vikend

    avatar

    09.11.2024. (12:56)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...