" Većina igra na sigurno jer zna: i previše i premalo slobode podjednako je opasno; najsigurnije je povesti se za masom."
Moguće DA, ali osjećaj "imati slobodu" je relativiziran i nikad kod svih ne funkcionira isto zbog različitih percepcija koje osobno usvajamo. Ali, - povesti se za masom - znači utopiti se među mediokritete svoj om voljom i ne misliti ni o čemu puno, jer-drugi misle za tebe !
02.02.2024. (12:15)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Sjajno, Alvy Singer na koncu. Počet ću čitati ovih dana..... Hvala od srca na preporuci.
No, meni se nekako manje bolnim čini više osjećati a manje razmišljati; pogotovo ako si u ladici "miserable" :))
Ili, možda je onaj ledeni Rusty Cohle u pravu:
"..I think human consciousness is a tragic misstep in human evolution. We became too self aware; nature created an aspect of nature separate from itself. We are creatures that should not exist by natural law. We are things that labor under the illusion of having a self, a secretion of sensory experience and feeling, programmed with total assurance that we are each somebody, when in fact everybody’s nobody. I think the honorable thing for our species to do is deny our programming, stop reproducing, walk hand in hand into extinction, one last midnight, brothers and sisters opting out of a raw deal."
Woody Allen je zapravo optimist :))).
02.02.2024. (13:09)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ha, haaa, sad bum ja tu još optužen da sam nedomoljuban, a svojim primjerom svjedočim protiv tog, kak si rekel, ante, anti, anto, antinatalizma, sunce mu žarko :))))
ma mislim, samo mi se dopala prva sezona True Detectivea, to je ono baš nešto vrijedno pažnje, duboko, smisleno; to je sve; velim ti ja, kume, možda bi bolje bilo više ćutjeti a manje misliti; ne znam di sam to pročitao; možda je iz onog vica o Muji koji sjedi pa ga Haso pita "šta je, sjediš i misliš" a on veli "jok, samo sjedim"; ali prije svakako da treba pročitati ovog šjor Beckera; ako ništa drugo, činjenica da se Redford i Mallick bave ekranizacijom govori sama za sebe, pa utoliko još jemput hvala na preporuci; ti si ovdje vjerojatno ponajviše od svih kvalificiran ljudima preporučivati što da se čita :))))
02.02.2024. (16:48)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Od vremena Freuda i Junga, kad su se neuroze proučavale u osebujnim konkretnim situacijama nerijetko veoma obrazovanih i umjetnički nastrojenih dama, pa do danas, pojam neuroze evoluirao je u općedruštvenu pojavu, štoviše, u samu civilizaciju. ;)) I kako je Freud uzroke svih neuroza, unutarnjih razapetosti između oprečnih sila, vidio u ljudskoj seksualnosti, tako ih Becker, imam osjećaj, vidi u poricanju smrti. ;)) Malo se šalim, naravno, možda me na šalu potaklo tvoje uvrštavanje i terorista u "projekt besmrtnosti" ili bijeg od priznavanja vlastitog ludila. :) Sve to itekako ima smisla, jasno je, i kad sam bio mlađi, oduševljavao sam se takvim smionim interpretacijama ili izborima riječi, no sada u šestom desetljeću života pomalo sam umoran od "interpretacija", "prevrednovanja" i "direktnih zajedničkih nazivnika". Je li cijela ova naša civilizacija tek bijeg od priznavanja našeg ludila (nužno bijeg u još veće ludilo) i produkt poricanja smrti, ili nije, ne znam. Možda jest, možda nije. Psiholozi i psihoanalitičari, a onda za njima i moderni filozofi, vole koristiti "interpretativne ključeve" i "lucidne generičke izraze" koji jednim udarcem "ubijaju", tj. obuhvaćaju tisuće fenomena našega društva, pa će tako psiholog u svakome vidjeti neurotičara, dok ja ni u kome ne vidim neurotičara (osim u onih koji pate od fobija, dakako), već barem četvrt stoljeća ne vidim ni u kome neurozu, vidim ljude koji se nekako pokušavaju nositi s kompleksnom svakodnevicom, sa svakodnevnim problemima, s nasilnim šefom, s nesuglasicama u braku, s nasiljem i arogancijom svoje okoline, s bujajućom sebičnošću u sebi i bližnjima, dakle sa sve zahtjevnijim izazovima modernog načina življenja. Tako ni u mladom islamističkom teroristu ne vidim nužno "projekt besmrtnosti" niti pokušaj bijega od ludila u još veće ludilo (iako se i to može vidjeti), već vidim pojedinca koji na jako naopak način traži svoje mjesto pod suncem, u raljama vjerske indoktrinacije i svojeg mladenačkog poriva za dokazivanjem, možda i mržnje roditelja koja se prenijela na njega, tu je i želja za avanturom, adrenalinski sirenski zov, pa siromaštvo, osjećaj da se nad njim i nad njegovom skupinom vrši nepravda, itd. Ne želim ovim što pišem nikako minirati tvoj post, sve si odlično napisao i zapravo se slažem sa svime, samo možda s malčice manje entuzijazma nego ti. :) Evo baš ovih dana ponovno, po treći put, čitam izvrsnu Jungovu "Sjećanja, snovi, razmišljanja", dakle nisam baš previše udaljen od svih tih pojmova koji se koriste u gornjoj, vjerujem sjajnoj knjizi.
Hvala ti na gornjem osvrtu.
02.02.2024. (17:38)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@ j.: hvala, kume, ali imaš i ti što reporučiti :)
@ Mariano: da, Becker tendira sveobuhvatnom metanarativu kojim će sve objasniti, i u redu je biti skeptičan; ja eto mislim da je prilično uvjerljiva ta njegova teorija jer (meni) objašnjava mnogo toga u ljudskom ponašanju... Što se tiče "neuroze", ja mislim su ljudi neurotični još od kad su Adam i Eva izbačeni iz Edena. "Neuroza" je suvremeni izraz za "ono nešto" napuklo u čovjeku, taj neki "feler". Sve ostalo što pišeš i dalje se, čini mi se, može (re)interpretirati u kategorijama kojima barata Becker, jer sve su to u konačnici pokušaji da se iza sebe ostavi nešto što će nas nadživjeti... Ja sam često entuzijastičan kad "reklamiram" knjige, to je m o j "projekt besmrtnosti" :)). Jungova knjiga je izvrsna, valjalo bi je još jednom pročitati. Hvala tebi na komentaru.
02.02.2024. (22:12)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
.Annabonni
" Većina igra na sigurno jer zna: i previše i premalo slobode podjednako je opasno; najsigurnije je povesti se za masom."
Moguće DA, ali osjećaj "imati slobodu" je relativiziran i nikad kod svih ne funkcionira isto zbog različitih percepcija koje osobno usvajamo.
Ali, - povesti se za masom - znači utopiti se među mediokritete svoj om voljom i ne misliti ni o čemu puno, jer-drugi misle za tebe !
02.02.2024. (12:15) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
gospon profesor
@ AnnaBonni: pa da, zato se većina ljudi i povodi za, hm, većinom ljudi.
02.02.2024. (13:02) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
j.
Sjajno, Alvy Singer na koncu. Počet ću čitati ovih dana..... Hvala od srca na preporuci.
No, meni se nekako manje bolnim čini više osjećati a manje razmišljati; pogotovo ako si u ladici "miserable" :))
Ili, možda je onaj ledeni Rusty Cohle u pravu:
"..I think human consciousness is a tragic misstep in human evolution. We became too self aware; nature created an aspect of nature separate from itself. We are creatures that should not exist by natural law. We are things that labor under the illusion of having a self, a secretion of sensory experience and feeling, programmed with total assurance that we are each somebody, when in fact everybody’s nobody. I think the honorable thing for our species to do is deny our programming, stop reproducing, walk hand in hand into extinction, one last midnight, brothers and sisters opting out of a raw deal."
Woody Allen je zapravo optimist :))).
02.02.2024. (13:09) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
gospon profesor
@ j.: to je suština antinatalizma: ljudi bi se naprosto trebali prestati reproducirati.
02.02.2024. (15:41) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
j.
ha, haaa, sad bum ja tu još optužen da sam nedomoljuban, a svojim primjerom svjedočim protiv tog, kak si rekel, ante, anti, anto, antinatalizma, sunce mu žarko :))))
ma mislim, samo mi se dopala prva sezona True Detectivea, to je ono baš nešto vrijedno pažnje, duboko, smisleno; to je sve; velim ti ja, kume, možda bi bolje bilo više ćutjeti a manje misliti; ne znam di sam to pročitao; možda je iz onog vica o Muji koji sjedi pa ga Haso pita "šta je, sjediš i misliš" a on veli "jok, samo sjedim"; ali prije svakako da treba pročitati ovog šjor Beckera; ako ništa drugo, činjenica da se Redford i Mallick bave ekranizacijom govori sama za sebe, pa utoliko još jemput hvala na preporuci; ti si ovdje vjerojatno ponajviše od svih kvalificiran ljudima preporučivati što da se čita :))))
02.02.2024. (16:48) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Mariano Aureliano
Od vremena Freuda i Junga, kad su se neuroze proučavale u osebujnim konkretnim situacijama nerijetko veoma obrazovanih i umjetnički nastrojenih dama, pa do danas, pojam neuroze evoluirao je u općedruštvenu pojavu, štoviše, u samu civilizaciju. ;)) I kako je Freud uzroke svih neuroza, unutarnjih razapetosti između oprečnih sila, vidio u ljudskoj seksualnosti, tako ih Becker, imam osjećaj, vidi u poricanju smrti. ;)) Malo se šalim, naravno, možda me na šalu potaklo tvoje uvrštavanje i terorista u "projekt besmrtnosti" ili bijeg od priznavanja vlastitog ludila. :) Sve to itekako ima smisla, jasno je, i kad sam bio mlađi, oduševljavao sam se takvim smionim interpretacijama ili izborima riječi, no sada u šestom desetljeću života pomalo sam umoran od "interpretacija", "prevrednovanja" i "direktnih zajedničkih nazivnika". Je li cijela ova naša civilizacija tek bijeg od priznavanja našeg ludila (nužno bijeg u još veće ludilo) i produkt poricanja smrti, ili nije, ne znam. Možda jest, možda nije. Psiholozi i psihoanalitičari, a onda za njima i moderni filozofi, vole koristiti "interpretativne ključeve" i "lucidne generičke izraze" koji jednim udarcem "ubijaju", tj. obuhvaćaju tisuće fenomena našega društva, pa će tako psiholog u svakome vidjeti neurotičara, dok ja ni u kome ne vidim neurotičara (osim u onih koji pate od fobija, dakako), već barem četvrt stoljeća ne vidim ni u kome neurozu, vidim ljude koji se nekako pokušavaju nositi s kompleksnom svakodnevicom, sa svakodnevnim problemima, s nasilnim šefom, s nesuglasicama u braku, s nasiljem i arogancijom svoje okoline, s bujajućom sebičnošću u sebi i bližnjima, dakle sa sve zahtjevnijim izazovima modernog načina življenja. Tako ni u mladom islamističkom teroristu ne vidim nužno "projekt besmrtnosti" niti pokušaj bijega od ludila u još veće ludilo (iako se i to može vidjeti), već vidim pojedinca koji na jako naopak način traži svoje mjesto pod suncem, u raljama vjerske indoktrinacije i svojeg mladenačkog poriva za dokazivanjem, možda i mržnje roditelja koja se prenijela na njega, tu je i želja za avanturom, adrenalinski sirenski zov, pa siromaštvo, osjećaj da se nad njim i nad njegovom skupinom vrši nepravda, itd. Ne želim ovim što pišem nikako minirati tvoj post, sve si odlično napisao i zapravo se slažem sa svime, samo možda s malčice manje entuzijazma nego ti. :) Evo baš ovih dana ponovno, po treći put, čitam izvrsnu Jungovu "Sjećanja, snovi, razmišljanja", dakle nisam baš previše udaljen od svih tih pojmova koji se koriste u gornjoj, vjerujem sjajnoj knjizi.
Hvala ti na gornjem osvrtu.
02.02.2024. (17:38) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
gospon profesor
@ j.: hvala, kume, ali imaš i ti što reporučiti :)
@ Mariano: da, Becker tendira sveobuhvatnom metanarativu kojim će sve objasniti, i u redu je biti skeptičan; ja eto mislim da je prilično uvjerljiva ta njegova teorija jer (meni) objašnjava mnogo toga u ljudskom ponašanju... Što se tiče "neuroze", ja mislim su ljudi neurotični još od kad su Adam i Eva izbačeni iz Edena. "Neuroza" je suvremeni izraz za "ono nešto" napuklo u čovjeku, taj neki "feler". Sve ostalo što pišeš i dalje se, čini mi se, može (re)interpretirati u kategorijama kojima barata Becker, jer sve su to u konačnici pokušaji da se iza sebe ostavi nešto što će nas nadživjeti... Ja sam često entuzijastičan kad "reklamiram" knjige, to je m o j "projekt besmrtnosti" :)). Jungova knjiga je izvrsna, valjalo bi je još jednom pročitati. Hvala tebi na komentaru.
02.02.2024. (22:12) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...