09.03.2006., četvrtak

...AVE TEBI, LEGIJO JUDEJSKA!...8

- Ne možete pisati sve dok ste u okovima ovoga vremena. Moram tražiti da se raskine okvir sadašnjosti, nema drugog načina.
- O, Bože moj, šta me to snalazi? Bilo bi jednostavnije da su mi isključili struju ili me potrpali u zatvor, pa čak i osuda za veleizdaju bolja je od ovog ludila. Razgovarati s nekim tko ima dvije tisuće godina, a izgleda kao da mu je trideset, pravo je ludilo. Dobro, raskini taj okvir vremena da vidim i to čudo. U mom su vremenu raskinuli savez balkanskih naroda i započeli ostavinsku raspravu s pucanjem, ličilo je na sudnji dan, ali sam preživio.
- Ne bojte se, književniče, okvir vremena raskida se ovako - kaže Lehi i mahne rukom.
Stvari oko mene polako su nestajale, mi smo počeli propadati i dok se još nisam ni snašao, nađemo se na obali mora u rano jutro. Bijeli konj je stajao strižući ušima, jer je pored njega treperila visoka figura anđela Gamalijela, sačinjena od zlatne prašine, anđeoskog lica i zlatne kose, sa lijepim udovima i svim onim što nije od ovoga svijeta. Ja sam izgledao smiješno držeći u jednoj ruci knjigu, a u drugoj jaknu, koja mi uopće nije trebala jer je bilo ljeto.
Lehi Manuel priđe Gamalijelu pa mu reče: - Jedva sam ga doveo. Preplašili su ga njegovi; Preplašili ga kapitalisti - otimači tuđih imanja, tuđe krvi i tuđega znoja. Boji se pisati o nečemu o čemu se u njegovom vremenu šuti; boji se disati slobodni zrak; valjda su u njegovom vremenu određuju koji zrak udišu otmjena gospoda, a koji obični ljudi. Kažem ti, Gamalijele, da nema više junaštva u vremenu u kojem živi književnik; nema više stvaralačke slobode.
- Ne slažem se - kažem odlučno! - Ima slobode i u mišljenju i u postupcima, ali se ona krvavo plača, jer ja živim u stadu ljudskom. Pogledajte osobnu kartu gdje pored slike stoji samo broj. Ja sam, gospodo, čovjek - broj. Zar se mogu pobuniti protiv kolone brojeva, protiv strojeva koji brojeve utiskuju, protiv ljudi koji rukuju strojevima, protiv vlasti koja koristi brojeve da bi nas mogla zbrajati i oduzimati; da bi nas mogla slati na granicu s puškom u ruci? Ima slobode, kažem vam, ali si ju nitko ne priželjkuje, jer sloboda zanči biti gladan, na rubu egzistencije, bez statusa. Kome treba slobodan čovjek? I sebi je suvišan.
Kada sam zašutio progovori Gamalijel.

- 21:17 - Komentari (2) - Isprintaj - #

< ožujak, 2006 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

apologija za svakodnevnu uporabu...



Get Firefox!

Royalty Free Images



Image Hosted by ImageShack.us
jedan red ruža...jedan red literature

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us
Josip Rogin vrtlar i književnik
Rodio se u staroj kuriji
grofova Zrinskih 01.02.1947.
godine u selu Zrinščina.
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Srednju školu
završio je u Sesvetama.
Bio je dugogodišnji
suradnik "Sesvetskih novina",
objavljivao je članke o
hortikulturi, eseje i humoreske.
Autor je objavio
stručne monografije
Image Hosted by ImageShack.us
"Ruža kraljica cvijeća" i
"Knjigu o ružama".
Image Hosted by ImageShack.us
Autor je knjiga
"Musa Čvarak vadi domovnicu",
"Moda i modeli"
"Kraljica Astrida" i
"Anđeo i slike vremena".
Image Hosted by ImageShack.us
Piše standardnim i
kajkavskim jezikom.
Image Hosted by ImageShack.us
Za dramski program
Radio-Zagreba snimljene
su mu i izvedene komedije
Image Hosted by ImageShack.us
"Snoboki", "Gosti",
"Roman stolječa",
"Evac i Adamica", "Federbarica
Gratofil - prodavačica ljubičica",
"Ostavinska rasprava
Bartola Škanjca" i dr.
Image Hosted by ImageShack.us
Živi i radi u mjestu Dumovec
gdje se bavi uzgojem i
kreiranjem novih sorti ruža...
Image Hosted by ImageShack.us
do sada to mu je
uspjelo osam puta
ali pokušaji se nastavljaju...
Image Hosted by ImageShack.us
...vicevi...

Image Hosted by ImageShack.us
ako mi natko hoče pisati
može to ućiniti na
starinski način
Image Hosted by ImageShack.us
pod adresu je
dovoljno upisati
Image Hosted by ImageShack.us
Josip Rogin
Dumovec
Sesvetski Kraljevec

Image Hosted by ImageShack.us
...na svako tim putem
dobiveno pismo,razglednicu
odgovoriti ću na ovom blogu...
Image Hosted by ImageShack.us
copy right iliti dozvola za kopiranje
Image Hosted by ImageShack.us
svi djelovi bloga plod su mojeg rada
Image Hosted by ImageShack.us
osim fotki
njih je izradio moj "tonto"
(vidjeti negdje u postevima,
onim ispočetka),
Image Hosted by ImageShack.us
u principu
on vam dozvoljava korištenje
tih fotki u nekomercijalne svrhe,
Image Hosted by ImageShack.us
ako bi ipak vi te fotke komercijalizirali
ugradite i njega u cijenu...
ljudi ste dogovoriti će te se...
Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us