MOJA AFRIKA

03 kolovoz 2012



.......spisateljica Karen Blixen iskusila je afriku iz prve ruke......ali ovo nije post o njoj....niti o knjizi i odličnom filmu.....ovo je post o mom glazbenom putovanju crnim kontinentom.....



......kada mi je u ruke na preporuku došao album "Acoustic Africa" odlične world music diskografske kuće Putumayo.....prije preslušavanja očekivao sam puno bubnjeva i zbor koji pjeva u jedan glas.....o,kako sam bio u krivu i kako često zbog predrasuda propuštamo divne stvari u životu......



......Afrika me dobila na prvo slušanje....i ljubav traje do danas.....naoružan ovim albumom i iskrzanom kartom afrike negdje u mojoj glavi krenuo sam na putovanje koje je do sada bilo tako bogato zvucima,bojama,čudnovatim instrumentima i vokalnim izvedbama da još osjećam vrtoglavicu.....

GVINEJA BISAU








SENEGAL





BENIN



KONGO



Wapi Yo (Where Are You)

Tango ngaď na lelaka
Moto andima ngaď te
Tango ngaď na belelaka yo
Wapi yo

Mayi ya miso ekotanga
Bolingo na ngaď akeyi eh
Nani akoyembela ngaď nzembo
Ya bolingo ye eh

Wapi yo,
Wapi yo, ye eh ye
wapi yo oh, oh bolingo na ngaď

Soki lelo olobi yo oboya ngaď
Na kosuka wapi ye ngaď ya oh ngaď ye eh
Mama ah ah

Mayi ya miso ekotanga
Bolingo na ngaď akeyi eh
Nani akoyembela ngaď nzembo
Ya bolingo

Wapi yo,
Wapi yo ye eh
Wapi yo, oh bolingo na ngaď
Wapi yo...

Akolinga ngaď

Ye...
Wapi yo
Bolingo na ngaď
Bolingo na ngaď soki otiki ngaď
Naniakolinga ngaď lokola yo
Nani soki yo te nani
Bolingo na ngaď...

Wapi yo,
Wapi yo ye eh
Wapi yo, oh bolingo na ngaď
Wapi yo...


JUŽNA AFRIKA





MALI





M'bifo (Hvala ti)

Istina je da sjedinjeni stojimo
Hvala ti dragi moj
Što god se dogodilo ti si uz mene,
Iz vremena moje samoće i strahova,
Zadržala sam samo daleko sjećanje
Sada sam jaka od tvoje podrške.
Tvoja prisutnost čini me svjetlijom.

Još se sjećam svojih tužnih misli.
Kad sam gledala parove
Kako pucaju pod težinom svog jedinstva.
Muškarci i žene za koje
Sjedinjenje postaje okov.

"Samoća mi jamči bolji život",
Rekla sam sebi.
I ne bi trebala nositi tu slatku gorčinu
koja se nastanjuje u parovima tijekom vremena.
Dakle, ne bih mogla živjeti tu ljubavnu priču.
Jer zajedništvo nikada nebi trebalo biti gorko.

Ove tužne misli su daleko iza
Uz tebe sam došla do prekretnice.
Kada stvari krenu krivo.
Mi ostajemo.
Širimo riječ
Kad je netko sretan.

Hvala ti što si moja ljubav, Oh hvala ti dragi.
Iz vremena moje samoće, donijela sam ti prazan prostor
Ti si pun ljubavi, ti si pun sreće.


.......inače.... do tekstova pjesama afričkih glazbenika je teško doći,posebno ako pjevaju na narječjima svojih naroda,ali evo uspio sam prevesti sa engleskog jedan tekst na narječju Bamana...kojim se govori u Maliju....Rokia pjeva o ljubavi.....univerzalnim jezikom glazbe...i čak i da čovjek ne razumije o čemu pjeva....sve se može osjetiti kroz pjesmu....

......i za kraj sam ostavio jednu posebnu ženu i posebnu pjesmu....i moram reći posebnu izvedbu....koja je zbir svega što sam čuo na ovom putovanju.....duša afrike....pjevačica sa Obale bjelokosti,Dobet Gnahore i "Palea" sa Bridgestone music festivala u Sao Paolu....



Palea (Reci mi)

Reci mi, što vidiš
Vidjet ćeš, ako je to naša sudbina
Ja ću te slijediti gdje god me vodiš
Čak i na drugu stranu svijeta
Naš san će biti lijep, ako vjerujemo
Reci mi, što vidiš
Vidim istu stvar za našu sreću
Učinit ću sve da te ispunim
Najvažnija je ljubav koju imam za tebe
Reci mi što vidiš u sutrašnjem danu
Naši snovi će se ostvariti ako vjerujemo
Znaš, bez tebe sam ništa
Ne mogu živjeti bez tebe
Naš san će biti lijep, ako vjerujemo

......ovo je samo mali dio...neki presjek meni dragih pjesama....i to samo dio u kojem se spajaju tradicija i moderna glazba.....ostatak je na vama....ja vam samo mogu poželjeti dobrodošlicu.....Jambo bwana....:)










<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.