Pradina je trgovina u četvrti Soho u New Yorku, prema Morrisonu, idealan primjer iskustvenoga mar-ketinga i prodaje - miješanje glazbe s videozidovima svih oblika i veličina, golemo cilindrično stakleno dizalo, raspored u obliku tunela stvara željeni imidž 'funky visokotehnološkog umjetničkog centra', a ne tradicionalne prodavaonice. Ugođaj Pradina dućana dijelom je postignut uporabom instrumentalne plesne glazbe, acid jazza i usporenog tempa sanjarske elektronske glazbe koja potiče na opuštanje, razmišljanje, proučavanje i istraživanje.
Dakle, uporaba glazbe dio je strategije stvaranja tematske odrednice trgovine. Sljedeći je primjer američki lanac trgovina preparativne kozmetike Bath&Body Works, čiji nse koncept uređenja temelji na intgerijeru starih prodavaonica - proizvodi se nalaze na drvenim policama i bačvama, a glazba koja se ondje pušta bezvremenska je, idealna za slušanje tijekom vožnje u ljetno popodne. U taj bi se žanr, prema marketingašima toga lanca trgovina, uklopila glazba Brucea Springsteena, ali ne i Beatlesa ili Rolling Stonesa, jer je riječ o britanskim bendovima čija glazba ne pristaje uz američkim ladanjski izgled trgovina Bath&Body Works.
To pokazuje važnost cjelokupnog dojma branda i glazbene podloge. U lancima trgovina ženskim do-njim rubljem Victoria’s Secret prostor ispunjava tiha barokna glazba koja se savršeno uklapa u elegantan prostor u kojem su zidovi ukrašeni brokatnim tapetama, a u cijelom prostoru prevladavaju svila, saten i čipke.
Prenosimo: Lider
|