Znanstvena podloga prenatalnog art odgoja | Principi prenatalne učionice
Maternica prva učionica
Prije svega, važno je razumjeti kako znanstvena podloga prenatalnog art odgoja, koji obuhvaća prenatalnu stimulaciju, prenatalnu komunikaciju te posljedičnu prenatalnu proto-edukaciju, predstavlja samo dio priče. Primjerice, glazba nije samo jednostavan zbir frekvencija, nego i sredstvo pomoću kojeg se mogu prenositi osjećaji i misli kako skladatelja tako i izvođača. U tom svjetlu, ništa se ne može usporediti sa utjecajem i dobrobiti ranog prenatalnog vezanja na ukupni razvoj čovjeka. Jedna od ključnih smjernica je kako pod svaku cijenu treba izbjeći elitistički pristup, a usredotočiti napore da na svijet dolaze sretnija i zdravija djeca.
Nadalje, od iznimne je važnosti da bračni par bude aktivno angažiran i surađuje u procesu prenatalne stimulacije i komunikacije sa svojim nerođenim djetetom (predrođenčetom). Tako značajnu sastavnicu ovog programa predstavlja poticanje bračnih parova da sami pišu pjesme kojima izriču pozitivne osjećaje svom predrođenčetu, a po mogućnosti skladaju i glazbu.
U svakom je slučaju potrebno izložiti znanstvenu podlogu koja objašnjava procese, no uvijek treba imati na umu kako je istinska srž u svakom od nas poput ustreptalog intuitivnog osjećaja kojeg nerijetko ugušuje užurbani ritam modernog društva.
Danas se smatra kako je majčina utroba zapravo prva učionica i predstavlja idealno mjesto za učenje prvenstveno zahvaljujući primjerenoj zrelosti osjetilnih sustava dodira, pokreta i sluha. Isti su već tijekom trudnoće dostatno razvijeni da omoguće interaktivnu komunikaciju roditelja s još nerođenim čedom (predrođenčetom). To se postiže korištenjem strukturirane i opetovane multimodalne stimulacije glazbom, pokretom, dodirom i vibracijom. Stimulaciju i svojevrsnu edukaciju započetu u prenatalnom razdoblju važno je, u neprekinutom i progresivnom slijedu, nastaviti i po rođenju djeteta.
Prenosimo:Poliklinika Harni
|