Poruka hrvatskim mafijašima
"Ti ljubiš pravednost, a mrziš bezakonje!"
Psalam 45, 8.
Ljubav prema bližnjemu je visoka zapovjed, ali višlja je ljubav prema Bogu; "Ljubi svoga bližnjega kao sebe samoga, ali Boga iznad svega!"
Bog je ono vječno dobro, i tko dobro istinski voli, mora da mrzi zlo. - Borba između dobra i zla je život; i tko u toj borbi ne sudjeluje, on ne pripada istinskom životu.
Ljubav prema bližnjemu želim očuvati prema onome tko je dobar; ali zao čovjek nije moj bližnji, nego moj najdalnji i moj neprijatelj. Moj bližnji je onaj, tko mi po krvi i duhovnosti najbliže stoji; i zapovijed, da sve ljude treba voliti, može samo značiti: sve poštene ljude.
Slobodu zaslužuju plemeniti i dobri, a lanac lopovi. - "Ista prava za sve" sada znači: " Za sve dobre i pravedne", jer tko lopovluku dozvoljava slobodu, taj ubija vrlinu.
Tko grijeh ne mrzi, ne može voliti vrlinu; jer gdje bezvrijednost i laž slobodno hodaju, tu za pristojnost nema mjesta.
Jedna zabluda je propovijedala, da u slobodnom natječaju bolja sila pobjeđuje; kao da se drskost ne bori prostim oružjem! - Korov se širi divljački, ali žitu je potreban nadzor.
Najvišlja dobra čovječanstva čuvati svetim i dobro činiti radi pravde, to je čovječjeg srca najveća težnja. Tko pakosti gradi mostove, taj je izdajnik nad boljim čovječanstvom.
Pravedni traži zaštitu dobroga i proklinje pakost. Onaj nije pravedan, koji prema zlu popušta i podmuklost tolerira. Tko zmije trpi u kući, taj se odriče svoje djece.
Ravnodušnost, koja sve zločine dopuštava, nije vrlina. To je slabost, koja nemože mrziti ni voliti. - I kukavičluk je skoro jednako loš kao zloba.
Dobro i krv uložiti za višlje svrhe života - tko za to nije sposoban, taj se ne broji među vrijedne - ne među one, koji imenu naroda čine čast!
Tko je čist u duši i dobronamjeran u srcu, neka mi se u miru zove bratom. Ali neprijatelj mi je nevaljn i krivokleti; neka se plaši moga gnjeva, jer protiv njega se provodi moja neumorna borba.
Samo dobro ima pravo postojati; tko dobrome želi izboriti mjesto, mora skrbiti, da se divljačka pakost ne širi.
Čovjek je postavljen za domaćina svijeta; poput pametna vrtlara treba čuvati cvijeće i voće, ali štetočine držati daleko i iskrčiti korov.
Naučiti razlikovati, to je izbavljenje! Za to nam je Bog dao um, da provjeravamo što je dobro i što loše. Samo kroz rast i razbor stvari imaju svoj hod do dovršenja. Poučavati jednakost, znači poučavati tupost i zbrku.
Ista prava zaslužuju istu dužnost. Tko pošteno ne surađuje, nego u prevari traži svoju korist - kako takav može tražiti ista prava? Nečisti nema prava sjediti za stolom čistih.
Tko je vidio dvije stvari koje jedna drugoj potpuno liče? I ipak moraju svi ljudi biti isti? Doista, jedna veća laž nije objavljena! - Izmišljaju "Duhovno jedinstvo cijelog čovječanstva" i još nisam pronašao dvojicu, koji se potpuno razumiju! - Tko jednakost poučava, taj poučava prijevaru i obmanu.
Svi različiti su ljudi od tijela i krvi, od duhovne nadarenost i naklona srca, od temperamenta i karaktera; o srodstvu se može pričati, ali ne o jednakosti!
Da srodno sebe pronađe, sebe ujedini i jača u svojoj vrsti, zato se mora tuđe i neprijateljsko držati daleko, jer ono djeluje zbunujuće i odvajajuće. Kako u golubinjaku može vladati mir, ako se ondje stavi jastreba?
"Istinu tražiti, čestitost vršiti, Boga i plemenite ljude voliti: To je riječ našeg iskupljenja!"
Theodor Fritsch