Dana 30. svibnja 2012. godine u sportskoj dvorani Osnovne škole „Dr. Ivan Merz“ u Zagrebu održan je prosvjed učitelja.
Nazočni su bili svi predmetni učitelji, ravnatelj, pedagoginja i defektologinja, knjižničarka te svi učenici od petoga do osmog razreda.
Povod je ovom prosvjedu bila objava učenice sedmoga razreda na Facebooku. Učenica (cijelom svijetu) objavljuje vrlo vulgarnim rječnikom cjelovitim rečenicama da joj je jedna profesorica uništila dan do kraja, pri čemu profesoricu naziva najpogrdnijim imenom i tomu dodaje psovku koja u čitatelja izaziva gađenje.
Zahtijevajući potpunu tišinu u prostoriji, ravnatelj je nazočne upoznao s povodom okupljanja. Rekao je učenicima da je došao trenutak kad smo, kao škola, odlučili stati na kraj i oduprijeti se (svim raspoloživim zakonskim sredstvima) svakoj neprimjerenoj izjavi učenika i roditelja koja se odnosi na našu školu i naše učitelje. Istakao je da je ta objava na Facebooku vrhunac bezočnosti kojom nas pojedini učenici (i roditelji) vrijeđaju i omalovažavaju naš trud, znanje, umijeće i predanost u odgoju i obrazovanju. Upozorio je da će svako novo vrijeđanje i zadiranje u profesionalni integritet i autonomnost učitelja podlijegati svim mjerama koje su u našoj kompetenciji.
Objašnjenje i komentar:
Naime, što nam se događalo tijekom samo ove nastavne godine?
-Učestalo nenajavljeno i drsko upadanje roditelja u učionice u vrijeme nastave da bi taj čas riješili ono što su naumili
-jednako takvo upadanje u zbornicu u vrijeme odmora
-neprimjereno i vulgarno obraćanje učiteljima u nazočnosti učenika
-otvoreno zadiranje u struku: u sadržaj predmeta - gradivo, u način rada – metode, oblike, nastavne sustave, u način provjeravanja znanja, u vrednovanje usmenih i pismenih odgovora – ocjenjivanje
-učeničko bahato kretanje po stotinu godina starim i dobro očuvanim školskim prostorima, pri čemu uništavaju vrata, dovratke, stube, rukohvate…
-nezahvalno i rasipničko ponašanje prema hrani, higijenskim potrepštinama, didaktičkim materijalima
-krajnje neodgovoran odnos učenika prema rasporedu sati i početku nastavnoga sata: nevažno je hoće li doći na vrijeme ili s deset, sedamnaest ili dvadeset i tri minute zakašnjenja
-indolentan odnos prema obavljanju svih zadaća koje su dio nastavnoga sadržaja
-očekivanje samo izvrsnih ocjena bez obzira na uloženi trud i pokazano znanje
-isticanje (u svakom trenutku) svojih prava (na temelju zakona, pravilnika, kućnoga reda…) i apsolutno zanemarivanje svojih obveza (a pritom preziranje zakona, pravilnika, kućnoga reda…).
Držimo da je tragedija ovoga društva što nije ni otvorilo oči pred ovakvim stanjem, što ga (sukladno tomu) ne zamjećuje i ignorira i što nitko osim učitelja nije svjestan posljedica koje nas već okružuju: maloljetničko nasilje, psovački rječnik u ustima vrlo malene djece, potpuna odsutnost empatije, svekolika neodgovornost prema obvezama, sve niža razina znanja, sposobnosti i kompetencija, površnost i nedosljednost u obavljanju bilo koje zadaće, nezainteresiranost za bilo koji sadržaj koji zahtijeva intelektualni angažman…
Škola je u nekoliko navrata prijavljivala policiji učenike zbog fizičkoga maltretiranja učitelja i fizičkih napada na učenike. U nekoliko smo navrata prijavljivali roditelje policiji i socijalnoj službi zbog maltretiranja učitelja ili učenika te zanemarivanja roditeljskih obveza.
Prijavljenim se učenicima i roditeljima, naravno, zbog toga nije dogodilo ništa. Naime, poznato je da učenicima izrečene pedagoške mjere, kao i prijave policiji ili socijalnoj službi, ne donose nikakav rezultat. Učenici o kojima je riječ i dalje sjede u razredu kao da se ništa nije dogodilo.
Razvidno je, dakle, da je nužno potrebna revizija pedagoških mjera ne bi li postale djelotvorne. (Primjerice, sustav njemačkih pedagoških mjera podrazumijeva da učenik mora zavrijediti svoje pribivanje nastavi nakon izrečenih pedagoških mjera.)
Roditelji su se revno koristili svojim demokratskim pravom: prijavljivali su školu nadležnom ministarstvu i policiji ne susprežući se od lažnih optužaba. Kad rečene ustanove otkriju obmanu, takvim se roditeljima, naravno, ne događa ništa, a škola se treba opravdavati zbog svojega predanog i kvalitetnog rada.
Unatoč ovomu prosvjedu i svima budućim (budu li nužni) mi vjerujemo u svoje zanimanje, u svoje poslanje i u buduće naraštaje.
Ponosni smo na mnoge svoje učenike i na rezultate koje smo s njima postigli.
Molimo sve koji mogu utjecati na uvjete u kojima radimo da nam omoguće da učenicima damo sve najbolje što znamo i umijemo te da nas pritom ne ometaju.
Učitelji OŠ „Dr. Ivan Merz“ u Zagrebu
< | lipanj, 2012 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Eksperimentalna
autobiografska fikcija.
Dobro je imati na umu
moguću razliku
između blogera
gospona profesora
i autora kao privatne osobe.
Škola je zjenica svih društvenih ustanova,
a učitelj je zjenica te zjenice.
Sartre
Prvo podignemo prašinu,
a zatim se tužimo da ne vidimo.
Berkeley
Put van vodi kroz vrata.
Zašto nitko neće upotrijebiti taj izlaz?
Konfucije
Cilj mi je naučiti vas da od prikrivene besmislice
napredujete do nečega što je očito besmisleno.
Wittgenstein
Ma koliko bilo izazovno istraživati nepoznato,
još je izazovnije propitivati poznato.
Kaspar
Neuroza je zamjena za legitimnu patnju.
Jung
Ni budućnost više nije što je nekad bila
Valery