Stisnite zube i izdržite: uvodni citat je ipak kratak.
»Kurikulumski pristup koji zamjenjuje prenošenje znanja razvojem kompetencija standardiziran je i omogućuje mjerenje odgojno-obrazovnih postignuća na nacionalnoj razini te vrjednovanje stvarno postignutih rezultata, a odgojno-obrazovnu politiku usmjerava na stalno unaprjeđivanje i poboljšanje sustava. Usmjerenost na učenička postignuća omogućuje učinkovitije vrjednovanje i kontrolu stvarne ostvarenosti postavljenih ciljeva na nacionalnoj razini, vanjsko vrjednovanje, i školskoj razini, unutranje vrjednovanje i samovrjednovanje.«
Dio je ovo govora jednog od srednjerangiranih činovnika Ministarstva obrazovanja. Treba li se nadati da će ovakav pristup reformi školstva u Hrvatskoj uroditi plodom? Treba li od ljudi koji sastavljaju ovakve govore očekivati razumijevanje stvarnih svakodnevnih problema s kojima se nastavnici susreću? Treba li očekivati da ovo itko ozbiljno shvati?
U prošlom postu – pročitajte ga ako već niste – spominjani kolega Gatto, u dijelu u kojem govori odakle bi trebale krenuti promjene, kaže sljedeće:
»Zato nije vjerojatno da će se dogoditi pozitivne promjene usmjerene s vrha: to bi zahtijevalo političku hrabrost muškaraca i žena koji imaju veliku korist od postojanja masovnog školovanja i radna mjesta… To je dilema…koja praktički zahtijeva da reforma dođe odozdo, ne odozgo; od milijuna postupaka produktivne sabotaže roditelja i učenika i, da – nastavnika poput mene. Moramo se ponašati kao plemeniti termiti kopajući postojeću strukturu dok se ne rastoči pod vlastitom nepokretnom težinom: moramo ohrabriti ljude u školi da sabotiraju sustav praveći se da to ne čine«.
< | travanj, 2010 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Eksperimentalna
autobiografska fikcija.
Dobro je imati na umu
moguću razliku
između blogera
gospona profesora
i autora kao privatne osobe.
Škola je zjenica svih društvenih ustanova,
a učitelj je zjenica te zjenice.
Sartre
Prvo podignemo prašinu,
a zatim se tužimo da ne vidimo.
Berkeley
Put van vodi kroz vrata.
Zašto nitko neće upotrijebiti taj izlaz?
Konfucije
Cilj mi je naučiti vas da od prikrivene besmislice
napredujete do nečega što je očito besmisleno.
Wittgenstein
Ma koliko bilo izazovno istraživati nepoznato,
još je izazovnije propitivati poznato.
Kaspar
Neuroza je zamjena za legitimnu patnju.
Jung
Ni budućnost više nije što je nekad bila
Valery