geomir

utorak, 09.03.2021.

KRIŽNI PUT

@tigi započeo seriju postova o Isusovom križnom putu kako to Katolička Crkva propovijeda. To je dobro i pohvalno, jer pokazuje da ima nade za njega.
Trebalo bi da mu se i @bartimej pridruži. :-)))

Ja pak prihvaćam poneke njegove ljudske stavove koje je iznio do sada,
ali ipak, na izvorni KRIŽNI PUT prikazan u Evanđeljima,
mislim da bi trebalo moći gledati i malo iz drugačije perspektive.

Autorstvo Evanđelja Crkva pripisuje apostolima
Mateju i Ivanu (sin Zebedejev) te Marku, suradniku Petra i Luki, suradniku Pavla.
Historijski, takva tvrdnja nema čvrste osnove, pak znajući to, Evanđelja su ipak krštena drugačije, pa se zovu „po Mateju“, „po Marku“, „po Luki“ i „po Ivanu“.
Ne stoji da su autori Matej, Marko, Luka i Ivan.

Evanđelja su napisala četiri različita, anonimna čovjeka,
svaki sa svojim shvaćanjem i razumijevanjem Isusa.
Ne može se sva četiri Evanđelja spojiti u jedno. Onda je to TVOJE Evanđelje,
a ne ono što su stvarni autori, koji jesu da jesu, htjeli reći.

Isusov životopis opisan u Evanđeljima je nekompletan, jer je preskočen veliki dio njegovog života, a opisano samo njegovo rođenje i jedan detalj iz njegovog dječaštva te mnogo detaljnije opisane njegovih, recimo, 4 - 6 posljednjih godina života.
Znači li to da njegovo djetinjstvo, pubertet, teenages, jednom rječju -
adolescencija, nije bila dovoljno značajna ilitiga atraktivna da bi bila zabilježena?
Upitno, jer slika Isusa dvanaestogodišnjaka koju daje Luka to opovrgava. (Lk. 2, 42-52)


KRIŽNI PUT - po Katoličkoj Crkvi
1. Isusa osuđuju na smrt
2. Isus prima na se križ
3. Isus pada prvi put pod križem
4. Isus sreće svoju svetu Majku
5. Šimun Cirenac pomaže Isusu nositi križ
6. Veronika pruža Isusu rubac
7. Isus pada drugi put pod križem
8. Isus tješi jeruzalemske žene
9. Isus pada treći put pod križem
10. Isusa svlače
11. Isusa pribijaju na križ
12. Isus umire na križu
13. Isusa skidaju s križa
14. Isusa polažu u grob

Prema Evanđeljima Isusov „križni put“ izgleda malo drugačije.

1. postaja je u svim evanđeljima ista. Osuđen je na smrt pribijanjem na križ
što je bio rimski običaj za one koji su bili protudržavni element,
a to je očito bio Isus koji je, među ostalim, tvrdio da je on INRI ,
Iesus Nazarenus Rex Iudaeorum (Isus Nazarećanin Kralj Židovski)
Sigurno ne bi bio suđen i osuđen zbog pripovidanja o ljubavi bratstvu i jedinstvu!
A ovako, s Pilatom nije bilo zahebancije!



2. postaja nije u skladu s evanđeljima, jer tamo ne stoji
da je Isus nosio križ do mjesta raspeća već tamo stoji: (Mt. 27, 31-33)
„Pošto ga izrugaše, svukoše mu plašt,
obukoše mu njegove haljine pa ga odvedoše da ga razapnu.
Izlazeći nađu nekoga čovjeka Cirenca, imenom Šimuna, i prisile ga da mu ponese križ.
I dođoše na mjesto zvano Golgota, to jest Lubanjsko mjesto,“



To isto piše i Marko i Luka. ( Mk.15, 20-21) ( Lk. 23, 26)

Ove činjenice navedene u Evanđeljima automatski anuliraju 3., 7. i 9. postaju.
Isus nije mogao padati pod križem ako ga nije nosio!
Također otpada i 5. postaja, jer Cirenac nije „pomogao Isusu nositi križ“,
već je bio prisiljen da ga nosi cijelim putem do mjesta raspeća.

Malo se komplicira stvar u Evanđelju,
jer po Ivanu pisac oponira prethodnu trojicu Evanđelista,
jer ne spominje Šimuna Cirenca već se kaže: (Iv. 19, 17)
„I noseći svoj križ, iziđe on na mjesto zvano Lubanjsko, hebrejski Golgota.“



4. postaja također nije vjerodostojna,
jer u Evanđeljima se nigdje ne spominje Isusova Majka Marija,
da prati sina na putu do Golgote.
Kad je Isus uhvaćen i osuđen svih njegovih 12 učenika se razbježalo
i oni se nigdje ne spominju
u vremenskom intervalu od trenutka presude do izvršenja presude.
Matej spominje samo neke žene, poimenice (Mt. 27, 56)
„među njima Marija Magdalena i
Marija, Jakovljeva i Josipova majka, i majka sinova Zebedejevih.“
Isto spominje i Marko (Mk. 25, 40)



Luka spominje „silno mnoštvo svijeta, napose žena,“
ali ne spominje njihova imena. (Lk. 23, 27)
I opet Evanđelje po Ivanu malo odskače, jer spominje majku Mariju,
kojoj se Isus obraća "Ženo", tek kad je Isus već razapet na križu.
(Iv. 19, 25)



6. postaja također nema oslonac u Evanđeljima,
jer se nikakva Veronika u Novom Zavjetu ne spominje.

8. postaja ima oslonac u Evanđelju po Luki (Lk. 23, 27 – 32)
gdje Isus govori tom „mnoštvu svijeta, napose ženama“.



10 postaja
„I razdijeliše među se haljine njegove bacivši kocke.“ (Lk. 23, 34)
„Kad ga razapeše, razdijele među se haljine njegove
bacivši za njih kocku - što će tko uzeti.“ (Mk. 15,24)
„A pošto ga razapeše, razdijeliše među se haljine njegove bacivši kocku.“ (Mt. 27, 35)
U Evanđelju po Ivanu ova postaja je mrvicu šire obrazložena. (Iv. 19, 23-24)

11 postaja je nesporna. Isus je pribijen na križ i to je registrirano u sva četiri evanđelja.



12. postaja je također nesporna u smislu da je Isus umro.
Problematično je što je Isus izgovarao neposredno pred samu smrt.
Ispada da je svaki pisac Evanđelja zabilježio različite Isusove riječi,
dok je bio na križu neposredno pred smrt.
Pa tako nalazimo da Ivan kaže: (Iv. 19, 28 – 30)
„Kad Isus vidje majku i kraj nje učenika kojega je ljubio, reče majci:
"Ženo! Evo ti sina!"
Zatim reče učeniku: "Evo ti majke!"
Potom reče: „Žedan sam!“ Dadoše mu da pije ocat.
Čim Isus uze ocat, reče: "Dovršeno je!" I prignuvši glavu, preda duh.
Ivan svjedoči taj odnos prema majci još jednom: (Iv. 2, 3-4)
"Kad ponesta vina, Isusu će njegova majka: "Vina nemaju."
Kaže joj Isus: "Ženo, što ja imam s tobom? Još nije došao moj čas!"



Matej je zabilježio (Mt. 27, 46) Isus reče:
"Bože moj, Bože moj, zašto si me ostavio?"
I ni riječi više od Isusa, a vrijeđahu ga prolaznici,
glavari svećenički i oni pored njega razapeti. (Mt. 27, 39-44)
I Marko potvrđuje Mateja, da su Isusove zadnje riječi bile: (Mk. 15, 34)
"Bože moj, Bože moj, zašto si me ostavio?"
I Marko svjedoči da je Isus šutljiv, a vrijeđahu ga prolaznici,
glavari svećenički i oni pored njega razapeti. (Mk. 15, 27-32)

Luka pak bilježi da je Isus mnogo rječitiji
pa onima što mu uzimaju odjeću kaže: (Lk. 23)
34 "Oče, oprosti im, ne znaju što čine!", a razbojniku na križu do njega:
43 "Zaista ti kažem: danas ćeš biti sa mnom u raju!"
i na samom kraju Isus povika iza glasa:
46 "Oče, u ruke tvoje predajem duh svoj!" i to rekavši izdahnu!



13. i 14. postaja su zapravo jedna te ista postaja i konzistentne su,
jer sva četiri Evanđelja navode Josipa iz Arimateje
koji je od Pilata dobio dozvolu da Isusa skine s križa i dostojno pokopa
pri čemu su mu asistirale prije spominjane žene, ne i majka Isusova.
Apostola, vjernih Isusovih pratioca, nema na vidiku.

I na kraju treba uzeti u obzir saznanje da Evanđelja nisu pisana
za vrijeme Isusovog života, već da su nastala 30 do 70 godina poslije Isusove smrti
na temelju usmene predaje o Isusu, o njegovom rođenju, životu i smrti.
Zato sve treba uzeti "cum grano salis"!

Tolerantni i svijesni kršćani znaju da izvještaji o Isusovom životu
opisani u Novom zavjetu nikada se nisu nazivali "povijest";
umjesto toga, oduvijek su bili poznati kao „evanđelja“ –
a to su „navještaji dobre vijesti“.

To su knjige koje su trebale objaviti vjerske "istine", a ne povijesne činjenice.
Za vjernike koji misle da se istina nužno mora temeljiti na povijesti,
to vjerojatno uopće neće biti "dobra vijest".
Ali za one koji imaju širu viziju, izdašnije uvažavanje književnosti
i potpuniji osjećaj teološkog značenja,
priča o Kristu i njegovom pojavljivanju na svijetu može se temeljiti
ne na onome što se stvarno dogodilo, već na onome što se stvarno dogodi
u životu onih koji vjeruju da priče poput ovih mogu prenijeti veću vjersku “istinu”.

- 11:08 - Komentari (34) - Isprintaj - #
  • Kad Isus vidje majku i kraj nje učenika kojega je ljubio, reče majci: "Ženo! Evo ti sina!"

    to je ono što sam te pitala.........a sve drugo obradio si majstorski, u svom stilu (Donabellina 09.03.2021. 09:42)
  • :) (VladKrvoglad 09.03.2021. 11:21)
  • Aaamen! (astro koji plovi 09.03.2021. 12:01)
  • Je li taj Križni put u Mariji Bistrici? (viatrix 09.03.2021. 15:25)
  • Bidan Isukarste za koga si kvasinu pi ! (brambor 09.03.2021. 16:11)
  • Zanimljivo:))) (Galaksija 09.03.2021. 19:22)
  • od Blogia sam čuo da mi otimaš ideju..
    ha,ha
    opet si u problemima
    priznajem da su tvoje ilustracije puno zanimljivije od mojih suhoprnih informacija
    ali kad se već igramo logike (makar je sve ono logično, izvan logike)
    na 2. postaji tvrdiš da nigdje u Evanđelju ne piše da je Isus nosio križ, nego su prisilili Šimuna da ga nosi, onda na 3. postaji citiraš Ivana koji piše da je Isus nosio križ....
    Ne možete vi (ti i Blogi) shvatiti da ga Isus i danas nosi!

    Ali to nije tema za blogove nego za bogove!

    Skokni na Šoltu na ispovijed da ti Bog pamet prosvitli ( amoga bi i župnik haljine nad tobom istresti) a onaj Prus bi mogao bar kod nekog pastora otić bar na razgovor, jer naša odbjegla braća protestanti nemaju ispovijedi! (tignarius 09.03.2021. 22:24)
  • @ane, jes vidila..... Isus tako prema svojoj mami!!!
    A prije još jedan put i gore od toga:
    ""Ženo, što ja imam s tobom?"

    @vlad, @astro, @izgubljena u galaksiji, vidin da uživate! :-)

    @viatrix, da to je iz Marije Bistrice prije nekoliko godina!

    @brambore, jes i ti nosi križ okolo ??
    Ako jes, jesu i vamin dovali kvasinu za okrepu??? :-)))
    I jeste imali kojega Šimuna da podmetne rame???

    @tigi, to o Šimunu Cirencu neka se Ivan dogovori s Matejem, Marko i Lukom!!!
    Ja samo citiran rič Božju!!
    A lipo govori @moljac.... nije dobro mišat rič Božju sa "rekla - kazala"!!!
    I di mi je @barti??? (geomir 10.03.2021. 00:07)
  • Nison nosi ni jo ni nikor moj ni od mame ni od ćaće do kad se moremo sitit .

    Mi u Pitvah se tri puta kripimo : u čertvrorak prin partene jastozi za inštrumiente, ujutro u pietak jutrina za svih ( lešo riba ili bakalor), a u parvidn po Uskarsu je Obid od Križa ( kozlići )

    Tote san bi par putih !

    Varbovjani ne jidu ništa jerrbo nisu impjantali kampaniiel , a govoridu da in je i bidan Isukars proplako , kad je vidi sa kin imo posla (brambor 10.03.2021. 12:47)
  • no, što se uopće postiglo cijelom tom više hiljada let štorijom?

    ako je svevišnji unaprijed znao kakvi će biti ljudi, i da će jadnog Isusa toliko maltretirati, i da će opet i dalje čovječanstvo griješiti, čemu onda sva ta parada?

    ako je Isus mislio spasiti, "otkupiti" grijehe ljudi iz prošlosti, onda se svi oni do njegove smrti, i bezbožnici i faraoni i animisti i graditelji idola, i noini suvremenici, i oni koji su stradali u potopu, i oni iz sodome i gomore, svi su oni zapravo spašeni, zar ne? a to onda čini nepravdu svima onima koji su rođeni poslije uskrsnuća. daklem, ako jest mislio spasiti sve od prije, nepravedno je. ako su spašeni iz prošlih vremena samo oni dobri, onda ih i nije imalo smisla spašđavati, jer nisu imali grijeha. to znači da ne drži vodu teorija da je uopće spašavao sve one ljude prije svog uskrsnuća.

    ako je mislio "spasiti" grešnike koji žive poslije njegova uskrsnuća, evidentno je da svojim svojevoljnim mučenjem nije postigao baš ništa: ljudi i dalje griješe. a one koji ne griješe, ili su im grijesi sitni, njih niti ne treba spašavati, od čega, zašto, ako pošteno žive?

    osim toga, on je na neki način dio boga samoga, zar ne? i čini to za boga? dakle, prinosi žrtvu vlastitom ocu i praktički i sebi samome? on kao božji sin "otkupljuje" grijehe ljudi pred samim sobom? a što "otkupljuje" kad se unaprijed sve zna, zna se da ima griješnih i da će griješni ostati. to potvrđuje činjenica da on dozvoljavanjem maltretiranja vlastitog tijela nije ama baš ništa postigao: ljudi se nisu nimalo opametili, i dalje griješe. oni koji su shvatili, ne griješe i ne treba im nikakav otkup.

    to bi bilo otprilike ko da za nekog zločinca jedan od sudaca dade jamčevinu, znajući unaprijed da je stvar izgubljena i da će taj gad i dalje pljačkati i ubijati. jer dragi bogek sve zna unaprijed. no, iako znajući sve to, on bezuspješno odlučuje dozvoliti da mu muče dijete. i još se bezuspješno nada da će mu naum uspjeti.

    dakle, ako je Isus svojim žrtvovanjem mislio spasiti ikoga, čemu onda armagedon, pokolj i uništenje, pa onda hiljadu godina kraljevanja, pa onda opet kataklizma? samo zato da se do kraja sredi taj sotona?

    onda se postavlja i sumnja čemu dozvoljavanje sadističkog tjelesnog mučenja? zar nije Isus ipak uspio svojim naučavanjem i propovijedima privući popriličan broj istomišljenika, a kasnije preko apostola proširiti vjeru po cijelom svijetu? zar to nije bilo dovoljno?

    jer ako netko nije povjerovao, i daljnjih par hiljada godina ne vjeruje usprkos toj okrutnoj predstavi, onda se radi o gadnom zaribu, krivoj procjeni, neutemeljenim očekivanjima, sadističkim sklonostima, postavljanja vlastitog sina kao idola.

    sve je to moglo biti riješeno elegantnije, pametnije, s manje krvi i okrutnosti, boljom taktikom, poznavanjem psihologije masa i pojedinaca. jer što je Isusu značilo tjelesno mučenje, kad je znao da će se ionako vratiti ocu na nebesima. pa ljudi se do tog doba već vidjeli najrazličitije metode masakriranja, maltretiranja, klanja, razapinjanja, bičevanja, mučenja, odsijecanja glave, udova, četverenja, guljenja kože i sličnih prizora, zašto bi sažalijevali jednog od mnogih koji je tako završio? i još imali grižnju savjesti da je to bilo zbog njihovih grijeha?

    ionako ih čeka sudnji dan, pa kom obojci kom opanci. oni koji su na taj način vidjeli svoje grijehe (bijedna raja bez kučeta i mačeta, ljudi koji su bili pod ropskom čizmom rima i plaćali mu porez, robovi, i oni bogatiji koji su odlučili da je bolje dat porez crkvi nego tuđincima osvajačima) su spašeni, ali po koju besmislenu cijenu.

    a oni koji i dalje griješe ukazuju da je cijela ta predstava bila potpuno neumjena i suvišna, jer ni svevišnji ni Isus očito nisu uspjeli u svom naumu.

    budući se Isus lijepo vratio svom ocu ozdravljen i čitav, gdje je tu onda neka žrtva i za koga je ona uopće učinjena, kad su bezgrešni ostali bezgrešni, a griješni i dalje griješe. jer, sve nas čeka posljednji sud. a čemu onda posljednji sud, koga će suditi, ako su naši grijesi već "otkupljeni"? ako nisu, onda je i to mučenje i raspeće i uskrsnuće potpuno besmisleno. (stara teta 10.03.2021. 13:10)
  • ima tu još kojekakvih besmislenih situacija, i nek mi nitko ne drobi da ne shvaćam "preneseno značenje" i takve pjesničko-nmetafizičko-filozofske budalaštine.
    situacija: Isus ulazi u grad, ljudi se masovno okupljaju, dočekuju ga, prate ga, dolaze mu, poznat je već otprije, hodao je po cijelom kraju, propovijedao, hranio u više navrata po par tisuća ljudi. znači, ljudi ga poznaju. rimljani su u ono doba imali čisto solidnu špijunsku mrežu. a u jeruzalemu su se ionako svi poznavali, svi koji su bili imalo važni, bilo da su židovi, rimljani ili koji drugi stranac. i onda čemu besmislena pričica o izdajničkom judi koji je onako poljupcem "otkrio" rimskim vojnicima tko je taj inkriminirani učitelj kojeg treba privesti. među trinaestoro ljudi. ajde, među stotinom u parkiću. da je to rimljanima bilo uopće bitno sigurno ne bi tražili tko je tko preko potkupljivih cinkera i to u tako insceniranoj farsi.
    da ne pričam jel se na kraju juda objesio ili mu se raspukla trbušina. (stara teta 10.03.2021. 13:20)
  • slijedeća netočnost se odnosi na loptanje između svećenićkih glavešina i poncija pilata. poncije pilat je prema rimskim dokumentima bio vrlo surov, pohlepan i nepromišljen, tašt (već je imao putra na glavi zbog nekih provokativnih poteza u judeji, tako da ga je tiberije vratio s istoka u rim i umirovio da mu ne pravi probleme svojim pretencioznim potezima) i takvom liku ne bi palo na pamet da pristane na bakćanje s tamo nekim prorokom. kojih je bajdvej i prije i tada bilo na gomile. da su mislili da je Isus bio opasan po rimsku državu kao pobunjenik (neki smatraju da je bio sikar ili zelot) ne bi im palo na pamet da ga ostave svećenstvu da mu sudi! a pogotovo ne bi ostavili prostom puku da odlučuje o njegovoj sudbini (priča o milostivom dopuštenju kojeg će razapet, a kojeg osloboditi). lokalna samouprava, politička ili vjerska, odnosila se na lokalne običaje, čim se slučaj pokazao kao slučaj koji ugrožava rimsku državu, cezara, vojsku i integritet carstva proradilo bi rimsko pravo! nikakva lokalna sudovanja nisu dolazila u obzir. tako da pada u vodu cijela pričica o farizejskom sudu i petrovom zujanju po dvorištu te noći.
    osim toga, bila je pasha, i ni jedan židov ne bi vodio nikakvo sudovanje u dane blagdana ili šabata!
    pa ako uzmemu u obzir da se tek u IV st. odabiralo tekstove za bibliju, znači i evanđelja i poslanice, od silnih gnostičkih-ovih-onih pristupačnih još postojećih dokumenata (točnije rečeno: prepis prepisovog prepisa od prepisa), onda se vrlo ozbiljno može postaviti pitanje na temelju čega i kojih događaja se temelji kršćanstvo. (stara teta 10.03.2021. 13:38)
  • pa onda priča o krštenju. polijevanje vodom po glavi, obredno kupanje i slične radnje potječu od vremena daleko prije nego su se ti ovčari počeli skupljati sa svojih brda i formirati kao zajednica. umakalo se i namakalo vodom, pa je izmišljotina krštenja židova od strane ivana krstitelja totalna besmislica. koga je dotični krstio u rijeci, dok kršćanstvo nije još postojalo? je li bio samo neki od vođa brojnih sekti koja je uvjetovala krštenjem pristup novoobećanom kralju ili kaj? tim krštenjem se čovjek navodno čistio od istočnog grijeha. a od kojeg se grijeha krštenjem čistio Isus kad je rođen bez grijeha?? ili je to bio samo reklamni trik da bi privukao sljedbenike? čemu krštenje Isusa? da u njega uđe duh sveti? zar ge već nema u sebi? da bude pomazan? ne pomazuje se vodom nego uljem, bar je tako bilo u ona vremena. (stara teta 10.03.2021. 14:48)
  • Koji si Ti precizni analitičar... svaka čast!
    A nu Tete, Bog te maza... kako ona tek analizira! :)) (nisan EL DIABLO 10.03.2021. 17:52)
  • tema koju treba razumjeti (Prag-cz 10.03.2021. 18:38)
  • Isus Nazarećanin i Isus Krist su dvije potpuno različite osobe. Isus Nazarećanin je možda postojao kao povijesna osoba, dok je Isus Krist mit kojeg je stvorio Savao Tarzanski iliti sv.Pavao. No, čak ni Pavao se u poslanicama ništa nije usudio govoriti o životu Isusa Nazarećanina jer o njegovom životu nije znao ništa, već je isključivo pisao o Kristu otkupitelju i osloboditelju. Ali, da bi se potvrdila autentičnost mita o Kristu trebalo je imati priču o životu stvarne osobe koja je poslana od boga da bude otkupitelj. Priča o rođenju Isusa Nazarećanina je stoga morala biti izmišljena kako bi ga se stavilo u kontekst Mesije, rođen u Betlehemu u rodu Davidovu, što je potpuna konstrukcija, izmišljotina. Nitko ne zna kada je i gdje rođen ili je li uopće postojao Isus Nazarećanin, a ako je postojao, najvjerojatnije je rođen u Nazaretu.
    Uglavnom, Krist uje konstrukt vjere, a o Isusu Nazarećaninu zapravo ne znamo ništa.
    Što se evanđelja tiče, ista su samo zapis mita koji je već bio stvoren i širio se najprije usmenom predajom a kada su taj mit Pavao i njegovi sljedbenici usavršili onda je bio i zapisan, najprije u evanđelju po Marku koje nastaje najvjerojatniije oko 70. godine nove ere u Rimu nakon razaranja Jeruzalema jer je u evanđelju očit odmak od Židova i optužba da su oni krivi za Isusovu smrt a ne Rimljani jer su nakon ustanka Židovi postali najomraženiji narod u rimskom carstvu i rani kršćani si nisu mogli dozvoliti poistovjećivanje s njima da ne bi pali u još veću nemilost pred rimljanima. Matejevo i Lukino evanđelje koriste Markovo kao temelj, a u Lukinom se detaljno razvija priča o Isusovom rođenju. Naravno, autori evanđelja nisu poznati. Zna se samo da su Djela apostolska i Lukino evanđelje iliti evanđelje po Luki djelo istog autora zbog stila pisanja pa postoji vjerojatnost da je Luka, Pavlov učenik, možda i autor tih dviju knjiga, ali se to ne može znati sa sigurnošću. (Smisao Života 10.03.2021. 20:46)
  • Teto, ja tebe obozavam! Kolicina pozitivne energije koju ti imas je neverovatna, siguran sam da ljudi u tvom okruzenju zive duze i manje se razboljevaju!:)
    Suguran sam da nisam jedini na blogeru koji te obozava! :) (VladKrvoglad 10.03.2021. 21:31)
  • Idite u miruuuuuuuuu.. (Euro 10.03.2021. 22:42)
  • @teto,
    Sve što si iznijela pada na dušu Crkve, tj. na dušu njenih glavešina koji su faktički stvarali pravila i norme ponašanja, reklo bi se – statut te organizacije, a sve posli Isusove smrti.
    Bidan Isus nije ništa kriv. On je imao na umu nešto sasvim drugo. On sebe nije vidio u ulozi Boga.
    A niti su Apostoli vidili njega ka Boga. Jedino pisac Evanđelja po Ivanu mu stavlja u usta tvrdnju: “JA JESAM”, a iz Starog Zavjeta poznato da se sam Bog legitimirao Mojsiju pod tim imenom: Ja jesam!!!
    Kasnije, posli njegove smrti Isus je pretvoren u Boga i na Nicejskom kongresu je to njegovo božanstvo stavljeno u rang božanstva njegovog oca. Utvrđena su dva entiteta potpuno međusobno ravnopravna tako da to nitko, ni vjernici ni nevjernici ne možedu razumit, a onda je kasnije dodan još jedan istovjetan entitet s Ocem i Sinom, a to je Duh Sveti.
    Tako je stvoreno trojstvo koje niko živ ne more razumit ni objasnit i zato se to zove MISTERIJ!!!

    Bidan Isus je samo propovidao dolazak Kraljevstva Božjeg tu na zemlji, u Jeruzalemu, a sebe vidio kao MESIJU (krista, pomazanika), drugim riječima novog KRALJA Judejskog, nasljednika slavnog kralja Davida, a što ga je, kako znamo, koštalo glave!

    Smatrao je da su na vlasti SILE ZLA i da će Bog, samo što nije, te sile zla uništiti i uspostaviti Kraljevstvo na zemlji.
    Pri tom će svi koji vjeruju živjeti sretno i veselo u tom kraljstvu, a nevirnici će jednostavno biti anihilirani. (U židovstvu nije bilo pakla!!) Problem onih koji su umrli prije dolaska Isusa Krista (mesije, pomazanika) rješen je na način da će svi oni koji su pravedni i vjerni Bogu, biti uskrsnuti u ljudskom obliku i oni će nastaviti živjeti u rečenom kraljevstvu, a ostali nevjerni će ostat i dalje mrtvi, u zemlji!
    Na čelu tog Kraljevstva će biti on, Isus, a 12 Izraelskih plemena će predvoditi Apostoli koje je on odabrao.

    (Mk. 8, 27-30)
    “Krenu Isus i njegovi učenici u sela Cezareje Filipove.
    Putem on upita učenike: "Što govore ljudi, tko sam ja?"
    Oni mu rekoše: "Da si Ivan Krstitelj, drugi da si Ilija, treći opet da si neki od proroka."
    On njih upita: "A vi, što vi kažete, tko sam ja?" Petar prihvati i reče: "Ti si Pomazanik - Krist!"
    zaprijeti im da nikomu ne kazuju o njemu.”
    (Mk. 9, 1)
    “Još im govoraše: "Zaista, kažem vam,
    neki od ovdje nazočnih neće okusiti smrti
    dok ne vide da je kraljevstvo Božje došlo u sili."
    (Lk. 21, 29-32)
    “I reče im prispodobu: "Pogledajte smokvu i sva stabla.
    Kad već propupaju, i sami vidite i znate: blizu je već ljeto.”
    “Tako i vi kad vidite da se to zbiva, znajte: blizu je kraljevstvo Božje.
    Zaista, kažem vam, ne, neće uminuti naraštaj ovaj dok se sve ne zbude.”

    To “Kraljevstvo Božje” se u četiri Evanđelja spominje na 32 mjesta i to:
    Mt. 19, 24; 21, 31,43
    Mk. 1,15; 11,1; 9,47; 10,14; 10, 23,25; 15,43
    Lk. 6, 20; 9, 2; 9, 60,62; 10, 9, 11; 11, 20; 13, 18, 20; 16,16; 17, 20,21;
    18,16,17,24,25,29; 19,11; 21,31; 22,18; 23,51
    Iv. 3,5

    Ustvari Pavao, iskoristivši Isusa i njegovo navodno uskrsnuće, je zapravo glavni tvorac kršćanstva. Njemu se prištampao Isus kad je iša u Damask i od progonitelja kršćana on se priobratio u glavnog propagatora istog.

    U početku je i on slijedio Isusovu ideju o Kraljevstvu Božjem jer je smatrao da će se to dogoditi za njegova života, jer vidio "Krist uskrsnu od mrtvih, prvina usnulih!"
    Vidi I Korinćanima, 15, 1-58

    Sa svim drugim se slažem u potpunosti!! (geomir 10.03.2021. 22:47)
  • @nisan, Fala Bart Ehrmanu..... pripisujen od njega!!!!¨ :-)))

    A @teta je prava!!! :-) (geomir 10.03.2021. 22:54)
  • @smisao života, Bart Ehrman profesor historije kršćanstva na Department of Religious Studies
    University of North Carolina at Chapel Hill.
    Cili život (sada ima 65 g.) pokušava dokučit što je historijska istina u ovoj temi.
    On nalazi da je ovakav Isus zaista postojao, ali naravno ne i sve ono ča piše u Novom Zavjetu.
    On sam nije vjernik, ne viruje u Boga i kaže da ga najviše napadaju ateisti zbog njegovog stava da je Isus postojao.

    Uprincipu u potpunosti se slažem sa svim tvojim opservacijama. (geomir 10.03.2021. 23:14)
  • @Prag-cz, mislim da triba rastavit historijske činjenice i religiju.
    Historijske činjenice, istine, triba doznati od historičara koji proučavaju tu materiju
    i imaju uvida u sve postojeće materijalne dokumente iz tog doba.
    I onda nema potribe to razumit.
    Ili to znaš ili ne znaš!

    A religija je "osobna istina" koja ti daje nekakav osjećaj zadovoljstva i nade! (geomir 10.03.2021. 23:20)
  • @vlad, @tetu sam neki dan upoznao i ne moreš mi je ukrast!!! :-))) (geomir 10.03.2021. 23:22)
  • €uro .... ameeeen!!! :-))) (geomir 10.03.2021. 23:23)
  • literatura o povijesnim činjenicama je obimna, nažalost mnogi spisi iz tog vremena i neposredno poslije se nalaze bunkerirani u vatikanskim, izraelskim i tko zna još čijim podrumima. kad budem pri vremenu napisat ću naslove koje je zgodno proučiti i ponešto o sadržaju.

    @krfcoslavoglade, sad sam se rascvala ko bulka, črljena sem kaj mak f trnacu :)))))) ne znam ništa o obožavanju, neki me ovdje ne podnose pa okolo šire laži kako sam grozna, njima valjda jesam (čak ima o tomu i pričica o zloj veštici koja je začarala mladića, uz sliku vještičurine iz nekog filma, ha, ha) ha gleč, ne moramo se svima dopadati, ali mi je drago kad me vole oni koji su meni dragi. no, da ne uzurpiram geov teritorij. povijest mi je uvijek billa zanimljiva. o nekim se temama može klafrat do beskraja. (stara teta 11.03.2021. 06:44)
  • Nison nosi ni jo ni nikor moj ni od mame ni od ćaće do kad se moremo sitit .

    Mi u Pitvah se tri puta kripimo : u čertvrorak prin partene jastozi za inštrumiente, ujutro u pietak jutrina za svih ( lešo riba ili bakalor), a u parvidn po Uskarsu je Obid od Križa ( kozlići )

    Tote san bi par putih !

    Varbovjani ne jidu ništa jerbo nisu impjantali kampaniiel , a govoridu da in je i bidan Isukarst proplako , kad je vidi sa kin imo posla (brambor 11.03.2021. 15:50)
  • Slike su ti odlične!
    Analiza je promašila temu jer je Put križa izvorno pučka pobožnost a ne povijesnu spis pa ni doslovni preslik evanđeoskih tekstova.
    Zamišljamo što je sve moglo biti (mislim detalje),
    da bismo se mogli uživjeti u trpljenje i nekako sjediniti s Mukom koja će nam uvijek ostat tajna.
    Prihvaćamoje s vjerom koja osvjetljava i naše
    putove, jer je i On jedan od nas.
    Sigurno je trpio koliko e možemo ni zamisliti pa tako
    slike nisupretjerane. (Sjećanje i osvrti 11.03.2021. 15:58)
  • @sje, naravno da vjernici ovu temu ne gledaju kao povijesnu istinu,
    kao ono što se stvarno dogodilo, već kao što rekoh na kraju posta:
    "već na ono što se stvarno dogodi
    u životu onih koji vjeruju,
    da priče poput ovih mogu prenijeti veću vjersku “istinu”.

    Ali ipak, htjeli - ne htjeli, postoji i taj stvarni, povijesni rakurs.
    Isus je rođen, postojao je, propovijedao dolazak Kraljevstva Božjeg, suđen, osuđen i razapet.
    Svi , pa i vjernici, bi trebali biti svjesni i te dimenzije.
    Nećemo valjda reći da je sve to izmišljeno i da je to samo priča, kao Crvenkapica!!???

    Uvijek je bolje biti educirani vjernik od ne educiranog.

    Naravno da slike nisu pretjerane i sasvim je moguće da se čitava ta ceremonija
    suđenja, presuđivanja, odvođenja na stratište i raspinjanja zaista i tako dogodila.

    Pitanje je zašto to onda nije i zabilježila Rič Božja,
    ili u blažoj verziji, Rič nadahnuta Božjim vodstvom???

    Već je svaki pisac Evanđelja imao drugačije "Božje nadahnuće" ???
    Ili je Stari i Novi Zavjet samo ljudsko djelo!!!???

    Kaže se da nam je Bog dao slobodnu volju i pamet,
    što nam daje snagu da mislimo svojom glavom i da sve gledamo sa skepsom,
    pa i prema samom Bogu i njegovim riječima.
    Da nije tako još bi se i danas Sunce okretalo oko Zemlje, kako to stoji u Bibliji.
    Međutim našli su se izvjesni svećenici, VJERNICI
    koji su bili skeptični i dokazali da Biblija griješi??? (geomir 11.03.2021. 20:52)
  • Dobro palamudiš, okle son te naji i napi.... (jurista 12.03.2021. 09:52)
  • @juristo, juristički gledono ne palamudim, iskažijen istinu i samo istinu, tako mi Ovuon pomogo!!!

    A jićie i pićie je barato za Maraški pietak!!! :-))) (geomir 12.03.2021. 11:11)
  • Geo, virujemo da se STVARNO dogodila Muka i Uskrsnuće
    samo se interpretacije razlikuju, a u razmišljanjima vjernika mogu se pojaviti dodatni detalji,kao što se u umjetnsti stvara ugođaj oko istinite jezgre. (Sjećanje i osvrti 13.03.2021. 09:48)
  • Geo, virujemo da se STVARNO dogodila Muka i Uskrsnuće
    samo se interpretacije razlikuju, a u razmišljanjima vjernika mogu se pojaviti dodatni detalji,kao što se u umjetnsti stvara ugođaj oko istinite jezgre.
    Tako kad se dragoj osobi nešto dogodi pokušavamo zamislit kako joj je i u mislima nam se nižu slike koje ne moraju biti realne. (Sjećanje i osvrti 13.03.2021. 09:51)
  • naši su star uistinu miješali kvasinu s vodom radi okrijepe u dane najveće žege, pa je stvarno čudno da je Isus, umjesto da se trgne i živne,, jednostavno izdahnuo,, jedna teorija kaže da su mu dali sredstvo koje ga je obeznanilo, kako bi ga mogli spasiti prije no što mu polome noge,, (vilimstvor 13.03.2021. 14:47)
  • Homo naprid sa križien! (čempriš 22.03.2021. 16:32)
  • DNEVNIK.hr10Nakon prijave pratite svoje najdraĹľe blogere i kreirajte vlastite liste blogera!Naslovnica