Crveni Beč

petak, 05.10.2007.

Wien - 11 Simmering

Simmeringer Hauptstr. 141-143

Blagorodne moje prijateljice, moj naklon, blagorodni prijatelji, najsrdačniji pozdrav!

Proteklo je evo već pet radnih dana otkako sam se doselio u carski i kraljevski glavni grad i prijestolnicu. Kako to gordo zvuči, no zapravo sam se doselio na zadnju stanicu podzemne željeznice U3, Simmering! Zamislite Aveniju Dubrava ili Savsku cestu, s tim da ta cesta vodi prema centralnom groblju pa je usporedba s Dubravom primjerenija.

S obzirom na to kako ovdje pričaju njemački - na momente se uhvatim da se pitam di sam ja to i zar sam ja uistinu tu- sličnost s Dubravom i tamošnjim stanovništvom mi se čini još primjerenija. Šarolikosti balkanskog šarma pridonose braća Srbi i Turci. Što je i dobro, jer sam recimo neki dan s guštom smazao jako dobar burek.
Duž ulice se nižu dućani tipa naših „sve po 10 kn“ u kojima se vidi sve ono što se kod nas kupuje na placu. Vidi se da je taj dio grada nekoć bio predgrađe, ali da ga širenje grada polako pretvara u urbanizirani postmoderni satelitski gradić. Moja gradska općina nosi broj 11. Jedanaesti Bezirk. Za sjeverniji drugi (Landstraße) Bečani su već odavno tamo odredili sjevernu granicu Balkana. Dakle na Balkanu sam i dalje. A ako vi iznad Save mislite da niste, varate se!

Nalazim se u fensi šmensi studentskom domu gdje mi uistinu ništa ne nedostaje. Dapače, imam sve pogodnosti suvremenog života (telefon, internet, Tv, radio). Prvih sam se dana usredotočio na smještanje i udomaćivanje u studentskom domu. Potrošio sam brdo novaca na nabavku osnovnih kuhinjskih potrošnih stvari i hrane. Hrana je tu nevjerojatno skupa ako je bolja i friškija.
Smještaj je fin. Imam svoju sobu. Cimera još nemam. Što mi je malo i bezveze. No vjerojatno će doći sljedećeg tjedna i bit će Turčin, reče mi teta čistačica. Priupitah je nekoliko stvari na finom njemačkom dok na inventarnoj listi nije iščitala moje ime i prezime, pa me na lijepom slavonskom hrvatskom s laganim njemačkim naglaskom uputila u pojedinosti domskog života.

Pan pek se ovdje zove Anker, a Konzum Spar.
Krenuh i u arhiv, no vrlo sam malo našao u inventarima od onoga što me zanima.

Toliko za sada iz prijestolnice. Moj naklon,
C. kr. asistent Franz Corich

05.10.2007. u 16:19 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.



  listopad, 2007 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Studeni 2011 (1)
Listopad 2011 (6)
Siječanj 2008 (1)
Prosinac 2007 (3)
Studeni 2007 (3)
Listopad 2007 (9)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Hrvat 21. st. koji se bavi devetnaestim stoljećem u Beču 21. stoljeća