24

subota

studeni

2007

SAMO JEDNA JE - MAMA

Bliži se deveta godina kako me je napustila osoba - koja me donijela na svijet, a i datum kad me donijela na svijet.
Mene - preživjelu dvojajčanu blizanku, tešku dvije kile - na noge

Rođena je prije osamdeset i dvije godine u obitelji pravog zagrebačkog proletera i krojačice. Njih dvoje su se našli, nakon što je moga djeda - njegova majka - udovica, naprosto istjerala iz kuće, jer je oženio siromašnu djevojku iz brojne obitelji. No, pravi razlog je bio - da je pronašla mladog ljubavnika, pa joj dva sina nisu ni najmanje trebala na velikom žumberačkom imanju, koje je naslijedila od mog pradjeda. Jedan je otišao u sjemenište, gdje je vrlo brzo umro od tuberkuloze, a drugi se odselio - u Zagreb.

Djetinjstvo je provela na Svetom duhu, sve do udaje za Noska - nakon rata.

Nešto najdraže što mi se usjeklo u pamćenje, bio je opis braka njezinih roditelja. Iako su skromno živjeli, svom sinu i kćeri su pružili - za ono vrijeme - solidnu naobrazbu. Osim toga - među njima je vladalo izuzetno poštovanje i ljubav.

Iz te svoje obitelji, moja majka je ponijela divan odgoj, talente za glazbu i slikarstvo. I ljubav prema obitelji...

Nakon mog rođenja i konstantne boležljivosti, ostavila je posao i postala - domaćica. Domaćica koja je stigla sve - kuhati, čistiti, prati, uređivati vrt, šivati, pjevati, učiti sa mnom, jer sam mnogo izostajala prvih osnovnoškolskih godina.
Od nje sam uglavnom naučila sve što znam, naslijedila glazbene sklonosti, naučila šivati, vesti i štrikati, pikati goblene, ukratko sve što čini pravu udavaču.

Šest mjeseci nakon što se Zmaja rodila, ustanovljen je karcinom i bila je operirana. Bio je to veliki šok za mene. Živjela je još pet godina nakon toga. Ali sve manje i manje se bavila kućanskim poslovima, polagano se gasila. I nikad nije prežalila što nije mogla biti moj baka-servis, kao dotad svim svojim unucima i unukama.

Drago mi je što je Zmaja ipak pamti. A što nije doživjela, čula je od mene i još uvijek sluša.

Prošlo je devet godina i još uvijek mi nedostaje... Još uvijek se sjetim divnih riječi s kojima je "liječila" moj pubertet. I događa se da iste riječi ponavljam danas svojoj kćeri.
I istina je što kažu - samo je jedna majka, ona koja te podiže i uči, priprema za život i bdije uvijek nad tobom.
Ponekad mi se čini da bdije od nekuda i danas. Osjećam to u snazi za koju ponekad mislim da nemam, a uspostavi se da je pronađem kad zatreba.

Hvala ti mama i znam da još uvijek paziš na mene...



Mama i ujak

Photo Sharing and File Hosting at Badongo.com

Firma (tu je u Zmajinoj dobi)

Photo Sharing and File Hosting at Badongo.com

Maksimir i moj braco u kolicima

Photo Sharing and File Hosting at Badongo.com

Sa sekom u Bjelovarskom parku

Photo Sharing and File Hosting at Badongo.com

Nad našim malim španijelom nije imala autoriteta

Photo Sharing and File Hosting at Badongo.com

Sa prijateljicom iz dežele (desno) i njezinim ocem

Photo Sharing and File Hosting at Badongo.com

U žitu

Photo Sharing and File Hosting at Badongo.com

Na našem starom balkonu

Photo Sharing and File Hosting at Badongo.com

Sa Zmajom

Photo Sharing and File Hosting at Badongo.com

Jedna od posljednjih slika sa Zmajom

Photo Sharing and File Hosting at Badongo.com

A ovo si uvijek voljela čuti...
Chopinov "Fantasie impromptu"










<< Arhiva >>