Image Hosted by ImageShack.us
f1croamateur

f1croamateur

nedjelja, 27.04.2008.

VN ŠPANJOLSKE

Image Hosted by ImageShack.us

Nakon tri tjedna stanke, napokon je došao i taj dan. Momčadi su tri tjedna testirali na stazi u Barceloni. U Subotu na klalifikacijama sve nas je iznenadio Alonso koji je bio drugi iza Raikonena, treči je bio Massa,pa Kubica, Hamilton, Kovalainen, Webber, Trulli, Haidfeld, Piquet....
Image Hosted by ImageShack.us


Poslije klalifikacija se je mnogo nagađalo o uzroku Alonsovog drugog mjesta u klalifikacijama. Mnogi su mislili da je jako lagan.Na startu Alonso je izgubio drugu poziciju od Masse, Kubica je izgubio svoju poziciju od Hamiltona. Kimi je uvjerljivo vodio cijelu utrku.Iako su svi mislili da če Alonso iči u boks prije desetog kruga on je išao tek u 15 krugu, što je samo dva kruga prije Ferrarijevog dvojca. Nakon prve promjene guma Alonso je izgubio svoju 3 poziciju od Hamiltona i Kubice. U 22.krugu Kovalainenu je pukla guma sa 230km/h zaletio se je u zaštitnu ogradu i ostao zaglavljen izašao je seifty car,iako nije imao vidljive ozljede Kovalainen je prevezen helikopterom u bolnicu. Zadržan je u bolnici jer postoji mogučnost da je zadobio potres mozga.zbog snažnog udarca u glavu. Alonsu je otazao motor negdje oko 40 kruga. Na kraju je utrku nije završilo 9 vozača.
Image Hosted by ImageShack.us


Pred 130 600 gledateljaRaikonen je pobijedio ispred Masse i Hamiltona, 4. je bio Kubica. Webber je bio odličan 5, napokon se je sve dobro posložilo za njega..Največe iznenađenje je bio Batton na 6.mjestu prvi put poslije VN Kine prošle sezone.Bodove su još osvojili Nakajima i Trulli, kratkih rukava su ostali Haidfeld, Fissicella,Glock, Coultard i Sato. Fissicella je još jedanput dozao dobru formu Force Indije.Image Hosted by ImageShack.us


Ferrari je dominirao tijekom cijelog vikenda, i zasluženo su osvojili prva dva mjesta i osvojili i maksimalnih 18 bodova.Raikonen je učvrstio svoje vodstvo u ukupnom poredku vouača, kao i Ferrari u ukupnom poredku konstruktora
- 18:53 - Komentari (17) - Isprintaj - #

nedjelja, 20.04.2008.

JUAN MANUEL FANGIO

Juan Manuel Fangio rodio se 1911.g. u Balcarce u Argentini.Svoju trkacu karijeru započeo je u Argentini 1934.vozeci Ford Model T, sa Chervoletom je osvojio Argetinsko nacionalno prvenstvo 1940 i 1941.
Image Hosted by ImageShack.us


1949.g. odlazi u Europu, a 1950 počinje voziti u formuli1. Vozio je za Alffa Romeo, bio je najstariji vozač u mnogim svojim utrkama, tada su vozači vozili skoro bez ikakve zaštite. Te je godine završio 2. iza G.Farine. 1951. osvaja svoj prvi naslov u karijeri.1952 osvaja naslov prvaka u Maseratiu poslije ozbiljnog izletanja u Monzi, na svu sreću zadobio je samo povrede vrata.Ubrzo se je vratio i pobijedio u La Carrera Panamericana, i u 2000 milja Mexičke cestovne urke sa Lanciom d24.
1954. vozio je u Maseratiu, te je godine Mecedes-Benz ušao u sredini sezone, pobijedio je u 8 od 12 utrka odnosno 6 od 8 za prvenstvo.1955. Nastavio je voziti za Mecedes-benz, u uspješnoj sezoni koju je zasjenila stravična nesreča na utrci Le Mansu gdje je poginulo 80 gledatelja.

Image Hosted by ImageShack.us


1956. prelazi u Ferrari kao zamjena za Alberta Ascaria, gdje je osvojio svoj 4. naslov. Na tri utrke je pobijedio a na svim ostalim utrkama te sezone bio je drugi. 1957. vrača se u Maserati i osvojio je još jedan naslov. 1958.Kubanski pobunjenici su ga oteli 23.2.1958 no ubrzo su ga pustili. Taj je događaj sigurno utjecao na njegovu odluku o napuštanju formule1 prije VN Francuske. Pobijedio je na ukupno 24 utrke iz 51 starta.

Image Hosted by ImageShack.us


Poslije povlačenja iz svijeta formule vozio je demostracijske utrke za Mercedes-Benz.1974. Postao je pecjednik Mercedes-Benza Argentine, a 1987. postao je Honorary President for Life iste organizacije.1990 ulazi u Internacional Motosport Hall of Fame.1995. Preminuo je u Bueno Airesu u 84. godini. Pokopan e u rodnom gradu Balcarce u Argentini.

Mnogi ga smatraju največim vozačem svih vremena. Obilježio je 50-te i postavio je rekord u broju naslova, kojeg 45 godina nitko nije mogao oboriti, a oborio ga je Schumacher 2003 kada je osvojio svoj 6. naslov.Pet kipova Fangia koje je napravio Joaquim Ros Sabate koji se nalaze na pet mjesta diljem svijeta:Puerto Madero, Buenos Aires; Monte Carlo, Monaco; Montmelo, Spain; Nurburgring, Germany; i Monza, Italy. U upomenu na Fangia Argetinska nacionalna kompanija za ulje i naftu RAPSOL YPF, plasirali su motorno ulje Fangio XXI., Pagani je 2005.g. Zonda 2005 C12F, a Maserati je 2007 napravio web stranicu povodom 50 godišnjice njegovog poslijednjeg 5 naslova.
- 19:54 - Komentari (22) - Isprintaj - #

nedjelja, 13.04.2008.

Ayrton Senna

Rođen je 21.03.1960 u Sao Paulu bio je sin imučnog oca, i več vrlo rano pokazivao je interes za automobilizam.U 4. godini života prvi put je sjeo u karting-bolid, a počeo se je najecati u trinaestoj godini. Svoju prvu utrku opisao je u jednom dokumentarcu, reeekao je kako su se staze radile na ulicama i parkiralištima, te da su startne pozicije bile zapisivane na papiriće i izvlaćile bi se iz jedne kacige, tako da tko je koji broj izvukao tako bi i startao.1977 dolazi do svog prvog naslova Južnoameričko kart prvenstvo.

1981.g odlazi u europu i poćinje se natjecati u British Formula Ford 1600, koje je osvojio i promijenio je prezime u majčino krsno prezime, Senna, jer je da Silva vrlo često prezime u Brazilu.,1982. godine, Senna osvaja još dvije titule; britansku i europsku, za pobjedu u natjecanju Formula Ford 2000 Championships.1983. godina donijela je rivalitet s Martinom Brundleom u Formuli 3. U tom natjecanju Senna je osvojio i prestižnu utrku u Macauu s momčadi Teddyja Yipa, Theodore Racing Team, iako je ta momčad zapravo bila pod drugom momčadi za koju se natjecao Brundle, West Surrey Racing. Bio je i test vozać za Williams, Brabham, McLaren i Toleman, osigurao je nastup u Formuli 1 za sezonu 1984.

1984. vozio je za Toleman koja je bila poput današnjeg McLarena te je 7.travnja osvojio pri bod u VN JAR-a. Pravu senzaciju je priredio na utci u Monacu gdje je startao sa 13. mjesta padala je kiši i Senna je već u devetnaestom krugu prestigao je drugo-plasiranog N.Laudu i ganjao je A.Prosta za prvu poziciju. no zbog jake kiše utrka je prekinuta u trideset i prvom krugu, pa je Senna završio drugi.Te je godine osvojio je dva trča mjesta i to u Brands Hatchu na VN Velike Britanije i na VN Portugala u Estorilu. Ayrton je završio sezonu kao deveti, izjednačen s Nigelom Mansellom na devetom mjestu ukupnog poretka s trinaest bodova.Te je godine vozio i 1000km Nurburgring gdje je s Porcheom 965 završio na 8 mjestu,a vozio je i ekshibicijsku utrku povodom otvaranja novog Nurburgringa.Utka se je vozila u Mercedes-Benz-W201 bolidima i Senna je slavio ispred N.Laude i C.Reutemanna.
Image Hosted by ImageShack.us



1985. Senna je vozio za Lotus koji je koristio Renautov motor, momčadski kolega mu je bio E.De Angelis. Bio je to jedan od najboljih Lotusovih bolida svih vremena 97T. Prvi pole position ostvario je na VN Brazila, a kasnije u utrci je edustao zbog elektroničkih problema. 21.travnja 1985 ostvario je prvu pobijedu na stazi Estorilu (VN Portugala), i to zahvaljujući odličnoj vožnji u kišnim uvjetima. Ostatak sezone je bio dosta loš, zbog čestih mehaničkih kvarova i odustajanja.Te godine pobijedio je na još jednoj utrci VN Belgije na stazi Spa-Francorchamps, ponovno u kišnim uvjetima. Sezonu je završio na četvrtom mjestu sa 38 bodova i šest podija (2 puta prvi, dva puta drugi i dva puta treći).

1986. Lotus je napravio dodatne modifikacije i povečao pouzdanost, Senna je u sezonu ušao sa drugim mjestom iza N.Piquetom na stazi Jacerepagua u Rio de Jeneiru.Naon druge utrke i pobjede na VN Španjojske u Jerezu ispred N.Mansella po prvi put je bio vodeći u ukupnom poredku.Te je godine pobijedio na VN SAD-a u Detroidu, sezonu je završio na četvrtom mjestu s 55 bodova, 8 pole positiona,dvije pobijede, četiri druga i dva treča mjesta.

1987. Lotus je dobio Hondine motore nakon što se Renault povukao iz F1. Senna nije započeo dobro sezonu , no onda je pobijedio na dije utrke zaredom i to u Monacu i SAD-u na stazi u Detroidu(drugi put),te je prešao u vodstvo, no ubrzo su se Mansell i Piqet u Williams-Hondi odvojili. Dvije utrke prije kraja Mensell ozlijeđuje vrat na pripremama za VN Japana, pa je Senna ipak završio na drugom mjestu sa 57bodova, 1 pole positionom, četiri puta je bio drugi, i dva puta prvi.

1988. prešao je u McLaren i bio je drugi vozač dok je prvi voač bio A.Prost. Njih dvojica zajedno osvojili su 15 od 16 utrka koliko se je vozilo u sezoni. Iako je formalno prost imao više bodova Senna je osvojio naslov prvaka, jer se je samo 11 utrka bodovalo a ostale su bile za "prestiž".

1989. Natjecanje između Prosta i Senne odvijalo se je više na psihološkoj razini, valja napomeniti fanasničnu utrku VN Njemačke gdje je Senna pobijedio, Prost je osvojio naslov nakon disklalifikacije Senne u Japanu zbog izbacivanjem Prosta iz utrke.

1990. slična stvar se je dogodila na stazi Suzuki u Japanu samo što je Senna ušao vodeću u zadnju utrku, sudario se je s Prostom i obojica su odustala, budući da je Senna bio prvi u ukupnom poredku postao je prvak po drugi put u karijeri.

Snaga McLarena u sezoni 1992. je pala, a Formulom je vladao Williams. Prost je 1993. prešao u Williams, a Senna se je okrenuo drugim automobilističkim sportovima, tako je odvozio nekoliko rekorda staza u IndyCaru i testirao za Marlboro Team Penske, budučnost Senne u F1 bila je upitna, jer nije imao ugovor s nijednom momčadi, a McLaren je doveo dva nova vozaća M.Andretti i M.Hakkinen. McLaren je nabavio Fordove motore koji su imali naprednu kontrolu trakcije, takav bolid pokazao se je preučinkovitim te je dogodine zabranjen. Senna je testirao McLarenov bolid i nie htio potpisati ugovor na cijelu sezonu nego je preistao na ugovor race-to-race što mu je donosilo milijun dolara po utrci.Sennin start u sezonu bio je spektakularan, nakon što je prvu utrku VN JAR-a završio drugi sa velikim zaostatkom pobijedio je na VN Brazila i VN Engleske, zatim je osvojio drugo mjesto u Španjolskoj te pobijedom u Monacu, tada je popisao ugovor za cijelu sezonu. Na kraju je ipak Prost osvojio naslov. Senna je ostvario još dvije pobjede i to u Japanu i Australiji, bila je to poslijednja pobijeda Senne i kraj McLarenovog uspjeha koji je dugo čekao da jedan njegov vozać ostvari pobijedu.

1994. Prešao je u Williams-Renault, te godine bili su zabranjeni traction control i ABS, Williams je sezonu započeo stalnim smanjivanjem Bennetonove prednosti.Senna nije završio prve dvije utrke u Interlagosu i Aidi iako je startao sa pole positiona.U trečoj utrci sezone u Imoli, 1.svibnja1994 tragično je izletio.

IMOLA 1. SVIBNJA 1994

Taj vikend uzrujala su ga dva događaja. U petak, nakon popodnevnih kvalifikacija, Sennin sunarodnjak i početnik u Formuli 1, Rubens Barrichello, pretrpio je teške ozljede u sudaru koji ga je spriječio da nastupi na toj utrci. Senna je posjetio Barrichella u bolnici (preskočio je ogradu bolnice nakon zabrane posjećivanja koju su izdali liječnici) te, vidjevši Rubensove ozljede, postao uvjeren kako su sigurnosni standardi u F1 pretjerano niski. No, crni vikend se nastavio smrću Rolanda Ratzenbergera u slobodnom treningu koji je utjecao na Ayrtona toliko da je počeo ozbiljno pomišljati na odlazak iz svijeta Formule 1. Ironijom sudbine, svoje posljednje jutro proveo je na sastanku kolega vozača s ciljem da potaknu FIA-u na hitno povećanje sigurnosti stvaranjem Sigurnosne grupe vozača (eng. Drivers' Safety group). Kao najstarijem vozaču ponuđena mu je uloga predsjednika.


U nedjelju, na dan utrke, Pedro Lamy i J. J. Lehto sudarili su se na samom startu. Suci utrke poslali su safety car na stazu sa svrhom usporavanja utrke i mogućnosti uklanjanja dijelova preostalih nakon sudara. Safety car ostao je na stazi šest krugova. U sedmom krugu, s kamere koja je išla uživo sa Schumijevog Bennetona, vidjelo se da je Sennin bolid dvaput proklizao sa stražnje (nepouzdane) strane. To je za posljedicu imalo izlijetanje sa staze u zavoju Tamburello i udaranje u gumama nezaštićeni betonski zid. Telemetrija je pokazala da je sa staze izletio pri brzini od 310 km/h te da je do udara u zid usporio na 218 km/h, i to u manje od dvije sekunde.

Nakon što je Sennin bolid stao, Ayrton je ostao nepokretan u kokpitu. Iako je i sam bolid udario u betonski zid velikom brzinom, nije pretrpio veliku štetu koja je bila tipična za tadašnje sudare. Bolid je jednostavno pretrpio podupravljanje i otklizao sa staze, lagano poskočio sa krilcem prema gore, i kada se izravnao, udario u zid pod malim kutem, što je za posljedicu imalo, za tadašnje prilike, samo blagu štetu, otkinut prednji kotač i prednje krilce. Kratko nakon udara bolid je stao. Iako je radi malene štete sudar izgledao dobroćudno, postalo je očito da je Senna pretrpio ozljedu jer je ostao nepomičan u kokpitu u neprirodnoj poziciji tijela, nagnut koso. U nekoliko narednih sekundi kaciga mu se pomakla prema drugoj strani i potakla nadu da je sve u redu. Nakon dužeg vremenskog perioda stigla je prva pomoć za razliku od vatrogasaca koji su stigli mnogo prije, no nisu htjeli riskirati dirajući Sennu i možda prouzrokovati teže ozljede (nisu znali da je već mrtav) prije kvalificiranog medicinskog osoblja. Slika iz helikoptera prenosila se diljem svijeta dok su liječnici pokušavali spasiti Ayrtona. Ostalo osoblje utrke otkrilo je mrlje od krvi pored mjesta na kojemu je Ayrton udario. U trenutku ukazivanja pomoći, zahvaljujući nesporazumu, Larrousseov vozač Erik Comas pokušao se vratiti u utrku iako je bilo jasno da je utrka prekinuta. I druga tragedija je jedva izbjegnuta u Tamburellu jer je Comas jurio prema helikopteru koji je sletio na stazu, no zahvaljujući paničnom mahanju zastavama od strane sudaca, shvatio je poruku i stao na vrijeme.

Profesor Sidney Watkins, poznati svjetski neurokirurg te sigurnosni i medicinski delegat, kao i vođa medicinskog tima Formule 1 na stazi, izveo je traheotomiju na Senni i poslije izjavio:
„Izgledao je beživotno. Podigao sam mu kapke i zahvaljujući zjenicama uvidio da je pretrpio ogromnu ozljedu mozga. Izvukli smo ga iz kokpita i položili na tlo. Nakon što smo to učinili, izdahnuo je i, iako sam potpuni agnostik, osjetio sam da mu je duša otišla iz tijela u tome trenutku.“

Bio je največi vozač svih vremena, zvali su ga Kišni čovjek i Gospodar Monaka
Image Hosted by ImageShack.us
- 19:08 - Komentari (25) - Isprintaj - #

nedjelja, 06.04.2008.

VN BAHRAIN-a

Na slobodnim treninzima Massa je bominirao cijelo vrijeme dok je Hamilton izletio sa staze pa je morao voziti rezervni bolid.
Image Hosted by ImageShack.us


Na klalifikacijama R.Kubica napravio je veliko iznenađenje osvojivši prvi Pole posicion za sebe i BMW, ujedno je i pri poljak u povijesti kojemu je to uspjelo, Massa je bio drugi treći je bio Hamilton pa Raikonen itd. J.Trulli je potvdio vrlo dobru formu Toyote sa 7. mjestom u klalifikacijama. N.Rosberg bio je osmi što je veliki napredak u odnosu na Maleziju.

Image Hosted by ImageShack.us


Na utrci u Nedjelju Massa je odmah na startu prešao Kubicu i preuzeo vodstvo, Raikonen je to isto učinio Kubici u 2. krugu . Hamilton je loše startao i izgubio je 7 mjesta samo na startu, kasnije je pokušao preteći Alonsa ali se je zabio u njegov stražnji kraj bolida i ostao je bez prednjeg stabilizatora pa je morao ići u boks, na svu sreću i on i Alonso su nastavili utrku.Na kraju je Hamilton završio na 13.mjestu, a Alonso na 10. mjestu. Kovalainen je završio na 4.mjestu ispred Heidfelda . Trulli je bio 6. i opet jrosvojio bodove za Toyotu. Bodove su još osvojili Webber i Rosberg. Fantastičan posao obavio je Fissicella za Force Indiju osvojivši 11.mjesto a startao je sa 18. Samo tri vozača nisu završila utrku i to S. Vettel je ispao već u prvom krugu zbog mehaničkog kvara. U 21. krugu, nakon sudara s D. Coulthardom, ispao je J. Button.
N. Piquet utrku je završio u 42. krugu zbog mehaničkog kvara mjenjača.

Image Hosted by ImageShack.us


Slijedi tri tjedna pauze pa VN. Barcelone.
- 20:25 - Komentari (18) - Isprintaj - #

četvrtak, 03.04.2008.

Uvod u VN Bahraina

Image Hosted by ImageShack.us


Bahrain je stalna destinacija F1 od 2004. Duljina kruga je 5 417m vozi se ukupno 57 krugova ukupne duljine 308.789km. Prvi pobjednik je bio M.Schumacher koji drži i najbolje vreijeme kruga (1:30:252).
Image Hosted by ImageShack.us


2005. je pobijedio F.Alonso, drugi je bio J.Trulli a treći je bio K.Raikonen.Bila je to 3 uzastopna pobjeda španjolca u toj sezoni. Tadašnji dvojac iz Ferrarija M.Schumacher i R. Barrichello imali su problema sa hidraulikom pa M.schumacher nije završio utrku a Barrichello je završio tek na devetom mjestu.

2006. Bahrein je otvorio novu sezonu gdje je opet pobijedio F.Alonso drugi je bio Schumacher, a treći Raikonen koji je fantastičnom vožnjom sa zaćelja poredka došao do postolja.
Image Hosted by ImageShack.us


2007. pobijednik je bio F.Massa ispred L.Hamiltona i K.Raikonena
Image Hosted by ImageShack.us


ŠTO OČEKIVATI OVE GODINE?
Jako uzbudljivu utrku s puno pretjecanja i duela. Samo se bojim jednu stvar a to je da nedavna afera sa Mosley-om ne zasjeni sve ono kaj će se događati na samoj stazi . Napokon bi mogli gledati pravu borbu Hamiltona i Raikonena kotač do kotača bez miješanja sudaca i bez kvarova na bolidima.
- 21:17 - Komentari (9) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.