Zdenkov kulturni kombi

petak, 29.09.2006.

Copy/pas mater


Sinoć mi je poginuo kolega s posla. Ne, neću o vrlinama, vječnoj spremnosti za zajebanciju ni o ostalim nabrajanjima prošlih situacija karakterističnima za ovakve trenutke. Neću ni o odgovaranjima od kupovine motocikla, pitanja je li Z750 prejak za njegovo ne baš veliko vozačko iskustvo... Nema smisla.

Nažalost, jedino normalno što čovjek može napraviti jest spomenuti se pokojnika i nastaviti dalje po starom. Odnosno, u ovom slučaju, konkretno, nastaviti raditi. Problem je što je već drugi zadatak kojeg sam obavio ujutro bilo slanje kontakata jednoj tvrtci s kojom surađujemo. I što sam morao na dva mjesta u Excel tablicama označiti ime Tomislav Vojvodić i zamijeniti ga drugim. Jednostavni copy/paste, u svim ostalim slučajevima. Ali u ovom slučaju, jebem mater i životu i Kawasakiju i šljunku i stupu i svemu ostalom čega se mogu sjetiti, nije bio jednostavan. Nimalo.

Ako ovo pročita netko tko je poznavao Tomeka i smatra da u ovakvom trenutku psovanje nije bilo primjereno, ispričavam se. Srce ne poznaje bonton.

- 09:54 - Komentari (14) - Isprintaj - #

srijeda, 27.09.2006.

Usred gomile, a daleko od nje



I need a crowd of people, but I can't face them day to day.

(Neil Young: On The Beach)

Pripremite se na još jedan dugačak post. Svojevrsni nastavak one nedavne ispovjedi o seksu i vožnji, još jedno intimno i tankoćutno promišljanje ljudskih odnosa i dubina vlastie psihe. Ukratko, ono od čega će normalan čitatelj odmah dići ruke i posvetiti se nekom zabavnijem štivu. Kakvo ću, nadam se, i sam doskora ponovo početi pisati tu na blogu. Danas bih ipak želio biti mahom ozbiljan, napisati ponešto o potrebi za društvom i potrebom za samoćom, o Neil Youngu, o svojoj kući iz snova, o projiciranju vlastite idealne slike o nekoj osobi na stvarni život i potom neminovnom razočaranju razlikama... Ukratko, bolje da počnem, želim li biti barem donekle koncizan.

Odavno imam bilježnicu (zapravo, već sam na drugoj) u koju zapisujem dobre rečenice i odlomke iz knjiga koje čitam, ponekad i iz novina ili neki stih. Na početku iste je uvijek, u klasičnom preseravačkom stilu, neka mudra misao koja bi, kao, trebala objasniti smisao svega. Odnosno, nekoliko takvih. Danas sam, drugi puta ikada, na to mjesto zapisao tuđe stihove. Ove Youngove.

Godinama sam brijao na samoću kao način života, smatrajući da mi je posve dostatno biti sam, bez ikoga, i imati svoj mir. Veze, frendovi, obitelj... sve je to bonus, bez kojeg se može. Samo što sam zapravo malo kada bio sam. Oduvijek sam živio u kući punoj ljudi, tek su zadnjih godina pomrli ili se odselili. I najednom samoća nije više onaj cilj, rijetki trenutak kojem težim i u kojem uživam, nego svakodnevica. Zbog posla i umora sve sam rjeđe u nekim spontanim izlascima sa starom škvadrom, iako se i danas savršeno osjećam u rijetkim trenucima kada se nađemo. Što se tiče familije, eno ih po Umagu, Osijeku, Kini... Na poslu su mahom isto neki novi ljudi oko mene i, iako se dobro slažem sa svima, nema više onih prelazaka iz firme u birtiju i ruženja satima po završetku radnog vremena.

Što bi me ostavilo u prilično usamljenoj situaciji da se nisam navukao na forum i blog, te počeo ponovo, intenzivnije no ikada prije, ići po koncertima. Kao i s Društvom prijatelja piva upuštati se u produbljivanje interesnih sfera. Zanimljivo je kako iz današnje perspektive shvaćam da godinama imam stalan dotok novih znanaca i prijatelja. Početkom devedesetih počelo se ružiti sa škvadrom (nakon prekida veze u kojoj sam se mahom družio sa curinim frendicama i frendovima). Sredinom devedesetih onaj dio škvadre koji je par godina mlađi počeo je dovoditi svoje frendove i kolege s faksa. Pa mi je bratić, osam godina mlađi, počeo ružiti s nama i doveo svoje društvo. Pa je našao vrlo društvenu curu, koja je počela dolaziti sa svojim, dobrim dijelom još mlađim frendovima... Ukratko, nekako se uvijek poklapalo da je gro ekipe s kojima izlazim van i družim se u dvadesetima, mahom studenti, neopterećeni poslom, porodicom i sličnim sranjima. Dakle u razdoblju kada su ljudi načelno najzanimljiviji i najkreativniji. Tu su ulogu sada donekle preuzeli forumaši.

Vampirizam, jel'da? Očigledno, osjećam potrebu za ljudima, društvom... a užasno je malen postotak ljudi koji znaju pričati o nečemu što nije njihov posao, porodica ili viđeno na TV-u. Isfuravam ideju samotnjaštva i dalje, pronašao sam idealnu kuću, koju ću pokušati kupiti nakon dobitka na lotu, u najzabitijem creskom selu, na tri dana jahanja od prvog dućana, s prekrasnim pogledom na Kvarnerski zaljev. No zapravo dio mene zna da bih se najradije vratio u centar Zagreba, odnosno da mi treba i jedno i drugo. Kako to pomiriti? Tko zna, za sada nekako uspijeva, što donosi budućnost, vidjet ćemo.

Posebnu draž gornjim stihovima daje to što ih je i spjevao i izveo Neil Young. Čovjek je vjerojatno moj najdraži glazbenik uopće, autor ponajboljeg koncerta na kojem sam ikada bio (tada su ga pratili Pearl Jam, koje sam jučer gledao i u samostalnom nastupu, sjajnom, ali čiji je vrhunac i opet bila jedna obrada Younga) i jedan od najvećih kantautora u zadnjih četrdeset godina. Definirao bih ga kao autora koji ima gotovo sve Dylanove kvalitete, samo je za razliku od njega još i iskonski rocker (svoj je sjajni prateći bend Crazy Horse jednom opisao kao "svoje privatne Rolling Stonese"). Zato me fasciniralo kada sam neku večer shvatio koliko ljudi koji vole i prate glazbu praktički uopće ne poznaje Youngov opus.

Neću spominjati imena, reći ću samo da pričam o dvije cure koje se jednako zovu, potječu iz Južne Hrvatske, jedna voli Dylana i cipele, a druga Slayer i južno voće... Jedna je izjavila da joj je jedan kantautor posve dosta, a druga da bi joj i jedan bio previše... A ja se rastužio. I krenuo si puštati Younga, po tko zna koji puta fasciniran genijalnošću, stilskom raznovrsnošću, sposobnošću prevladavanja privatnih i kreativnih kriza glazbom... Njegov je opus minsko polje, ima tu i uistinu loših i radikalno čudnih albuma koji neinicirane mogu odvratiti zauvijek, a meni su, dakako, s vremenom postali dragi. Ali i toliko prekrasnih, savršenih pjesam kao u malo kojem drugom opusu. Slušajte Neila Younga, ljudi!

I've been looking so long at these pictures of you
That I almost beleive that they're real
I've been living so long with my pictures of you
That I almost believe that the pictures are all I can feel


(The Cure: Pictures Of You)

Da, to su oni stihovi koji su ranije našli put do zaglavlja jedne od mojih bilježnica. Zašto? Zato što prokleto dobro pogađaju bit. Bit budale koji je o izgubljenoj ljubavi mislio da je može vratiti, i to strpljivošću i čekanjem. Moš mislit. Prvih tri ili četiri godine znalo bi mi se dogoditi da sretnem neku curu koja mi se svidi, ali čim bih pokušao uvidjeti što mi se to sviđa, bili su to bilo psihički bilo fizički detalji koji su podsjećali na Nju. Te bih odustao i od pokušavanja, smatrajući da će se prava stvar dogoditi tek kada mi se netko svidi zbog sebe samog, a ne zbog toga što podsjeća na nekoga drugog.

S vremenom, uistinu je sve postalo nalik na ove stihove. Na stranu tematika o kojoj pišem za Klik, ono što mi je uistinu fascinantno jest da se već gotovo dvadeset godina nisam ni u koga zaljubio. Iako sam davno prestao biti zaljubljen u Nju. Nemojte misliti da sam od onih jadnika koji iz tjednog TV programa izrežu članak o filmu "Sedam godina vjernosti" pa ga dva dana prije sedme obljetnice prekida pošalju bivšoj curi. Uostalom, ime je bilo naštampano pisaćim strojem, a poštanski žig zagrebački, tako da poričem da sam imao ma kakve veze s time...

Glavni problem jest u tome da zamalo pa da vjerujem kako su slike jedino što mogu osjetiti. Svijet je prepun prelijepih, privlačnih žena - dokle god su samo slike. U novinama, na Netu, na Tv-u... žene su prekrasne. U stvarnom svijetu, još i više. Ne mogu proći gradom da ne uočim na desetke, na stotine privlačnih žena. Na onima koje se većini ne sviđaju i opet nalazim nešto što ih čini lijepima, makar samo meni. Pretpostavljam da je to zbog toga što nikada... dobro, skoro nikada ne gledam guzice i sise. Niti ovlaš, niti kada ih upoznam. Neću zaboraviti kako sam na jednoj Klik patroli bio užasnut ispraznošću i depresivnošću mjesta u kojem smo bili i nastojanjem ama baš svakoga da pobjegne odande. Da bismo zadnje večeri upoznali dvije cure koje su imale o čemu pričati, bile su zanimljive, inteligentne, vesele i nasmijane, u svemu suprotne duhu grada. Kada sam to kasnije spomenuo frendu koji je bio ondje sa mnom, on je samo prokomentirao "a, one dvije bez sisa!" Da pogledi ubijaju, imao bih frenda manje.

Praktički u trenutku kada upoznam neku curu i počnem s njom pričati, slika se podere. Ako je cura nezanimljiva, što se ponekad dogodi, prestane me zanimati, potpuno, i kasnije više ne razmišljam o njoj, izbjegavam je i izbacujem iz života, jer mi ne treba. Ako je pak zanimljiva, onda me uistinu počne zanimati. Previše. Naime, počne me zanimati kao osoba i izbacim je iz pretinca "zgodna žena", "potencijalna družica", kako god hoćete, i ubacim u novi, "ljudsko biće", "frendica" i opet kako hoćete. To se događa redovno, uvijek. U zadnjih petnaestak godina poznavao sam nekoliko cura koje su me uspijevale donekle seksualno privlačiti dulje vrijeme, ali apsolutno niti jednu s kojom bih poželio zabrijati dulje od dan-dva nakon što smo se upoznali. Te vrlo malo onih s kojima bih želio zabrijati dulje od petnaestak minuta nakon što bismo se upoznali, ili (nerijetko) maksimalno do trenutka kada bih ih drugi puta sreo. Ne zato što mi se nisu sviđale, naprotiv. Zato što su mi se sviđale na prekompleksan način da bih mogao razviti nešto tako jednostavno kao što je ljubav prema njima. Zato što su mnogo kompliciranije nego na slikama. I, na svaki način, osim čisto vizualnog, mnogo ljepše i savršenije.

Ne znam jesam li uspio objasniti išta od onoga što sam želio. Vjerojatno nisam. Nadam se da sam s ovim završio ovu lamentirajuću fazu, neki nenadani recidiv puberteta koji me uhvatio nakon što sam ušao u trideset i sedmu. Hvala na razumijevanju ako vam se svidjelo, sorry ako sam vas ugnjavio... Za dva dana idem na još jedan kratki godišnji, bauljati po ličkim pustopoljinama, uživati u prirodi i udobnosti, društvu i samoći, naporu i odmoru, Yin i Yangu... Svim onim proturječjima koja čine ovaj život tako uzbudljivim i zabavnim. A nakon toga će jesen, nadam se, ponovo proći u klasičnoj ulozi dvorske lude, brbljanju o pločama, knjigama, filmovima, autićima, utrkama... I svim ostalim bitnim stvarima, a ne o ovim retrotinejdžerskim tlapnjama.

- 20:27 - Komentari (15) - Isprintaj - #

petak, 22.09.2006.

11. teza o Feuerbachu


Filozofi su svijet samo različito interpretirali. A stvar je u tome da ga se izmijeni.

(Karl Marx)

Jesu li ovo dvije među najznačajnijim rečenicama u povijesti čovječanstva?
I u čemu je bio razlog propasti pokušaja?
U tome što su promijenili stvari?
Ili u tome što nisu uspjeli?

- 18:14 - Komentari (8) - Isprintaj - #

srijeda, 20.09.2006.

Bajka nad bajkama




Neke se stvari nimalo ne mijenjaju. Čitajući stari Start iz 1980. g. naletio sam na tekst Darka Zubčevića o Festivalu animiranih filmova održanom u Zagrebu te godine. Koji me nasmijao do suza. I razljutio istovremeno.

Raščistimo prvo osnove. Jako volim Animafest i od početka devedesetih naovamo nisam propustio gotovo pa niti jedan film u kratkometražnoj konkurenciji. Bez sekunde razmišljanja propustio sam "povijesne" utakmice naših nogometaša na raznoraznim prvenstvima, uključujući i ovogodišnju s Brazilom, jer su padale u termin konkurencije. Dok sam honorarno radio kod današnjeg službenog gazde, jednom sam mu napomenuo da je drugi tjedan Animafest, na što je on samo lakonski protuupitao: "Aha, znači uopće te nema na poslu taj tjedan?" Bez ljutnje, pod normalno.

Drugo, Darko Zubčević je kreten. Zapravo nije, no nikada nisam tako iskonski mrzio nekog filmskog kritičara poput njega u doba svakotjednih kritika u Studiju. Doduše, ako bi on neki film proglasio remek-djelom, uistinu je to i bilo remek-djelo. S onima koji su dobili osrednju ocjenu nije se trebalo zamarati, ali je zato valjalo izrazito pozorno pratiti one filmove kojima bi udijelio najnižu ocjenu, crnu točku. U toj su se kategoriji izmiješali mnogi uistinu užasni filmovi s većinom ponajboljih djela osamdesetih. Sumnjam da postoji čovjek koji je popljuvao više sjajnih filmova od Zubčevića.

Popljuvao je stoga, dakako, i Festival animiranih filmova 1980. g. Napadao je riječima koje su mi tako poznate - ta nebrojeno ih puta čujem od drugih ljudi svake dvije godine, a i sam ih izgovaram u sličnom ritmu. Te nema više dovoljno zabavnih filmova, te nema osobito inovativnih načina animacije, pa je malo domaćih filmova, produkcija nam je u krizi... Ništa se nije promijenilo. Uvijek, uvijek ista priča. Svaki puta se festival čini malo lošijim od prethodnog, a mnogo lošijim od onih prije desetak godina (zato što smo zaboravili daveže, a sjećamo se samo dobrih filmova, mahom.)

Nešto me drugo fasciniralo u ovom tekstu i to ću citirati. "Sovjetski film autora Jurija Norštejna 'Bajka nad bajkama', koji je osvojio 'Grand prix', a opisan je u 'Filmografiji festivala' kao 'meditacija o prolaznosti i uspomenama koje ostaju', sličnog je melankoličnog ugođaja kao 'Tri teme'. Usprkos nejasnoćama, svidio mi se zbog ujednačene animacije raznorodnog materijala i spomenutog ugođaja." Usput, među ostalim filmovima koji su mu se donekle svidjeli, spomenut, eto, kao dobitnik glavne nagrade...

"Bajka nad bajkama" osvojila je glavne nagrade na još nekoliko festivala te godine, a već 1984. g. je u Los Angelesu u sklopu "Olimpijskih igara umjetnosti" proglašena najboljim animiranim filmom svih vremena. Prije četiri godine jednaka je anketa provedena među animatorima i stručnjacima za animaciju i - gle čuda - rezultat je bio isti. Proglašenje je bilo u Zagrebu. Moja, i reakcija gotovo svakoga tko prati animaciju, bilo je samo potvrdno kimanje glavom. Da, ukusi se mogu razlikovati, ali koliko umjetnička kritika i prosudba mogu biti objektivne, u ovom slučaju jesu. "Bajka nad bajkama" jest najbolji crtić svih vremena.

Fascinira me kako je itko mogao ne uvidjeti takvo što i otići iz dvorane SC-a 1980. g. bez da shvati kako je upravo nazočio nečemu posebnom. Struka je prepoznala vrijednost odmah, i nagradila ga (a Norštejn je počeo rad na adaptaciji Gogoljeve "Kabanice" koji još nije završio, nakon više od četvrt stoljeća rada na njemu). No mediokritetska filmska kritika nije. Nameće se pitanje koliko smo uistinu dobrih filmova, knjiga, albuma propustili zbog mlakih ili nepovoljnih kritika, koje nas nisu ponukale da se zainteresiramo za neko djelo. Jer ako je netko čija riječ ipak ima odjeka u stanju previdjeti činjenicu da je upravo gledao najbolji film svih vremena u svojem žanru, kako onda, pobogu, povjerovati u ma kakvu mogućnost objektivne kritike?

Nikako, plašim se.

- 22:37 - Komentari (6) - Isprintaj - #

utorak, 12.09.2006.

Kada se nebo nad Meragom zatvori




Kada se nebo nad Meragom zatvori
I zadnji se supovi vrate u gnijezda
Kad posljednji trajekt za Krk otplovi
I nestane s neba trag jutarnjih zvijezda

Kada se nebo nad Meragom otvori
I nad valove prospe se kiša
Kada je sivo sve osim sjećanja
A ljeto je daleko kao zamrli vrisak

Ne, ne otvaraj vrata
Nešto grubo će ući
Nemoj, nemoj ni sutra
Nemoj, zaključaj iznutra


------------------------------------------

Zato što je jednog dana, prije mnogo godina, Bo došao s ovim prekrasnim refrenom, za koji nije imao stihove.

Zato što sam ja odmah iz srca izvukao te dvije kitice, i što su ispale točno onakve kakve su trebale biti.

Zato što sam nakon toga odsvirao svoje najbolje tonove na sintiću ikada, a Bo jednu od najljepših solaža.

Zato što je Ratko banuo u sobu točno kada smo snimali refren.

Zato što sam ponovo bio u Mergu, Meragu, kako li dođavola već ispravno ide, prekjučer i zato što ga mrzim onoliko koliko možeš mrziti samo mjesto na kojem definitivno napuštaš raj, Apsyrtides.

Zato.

- 23:17 - Komentari (8) - Isprintaj - #

četvrtak, 07.09.2006.

Lamentacije o vožnji i seksu


Ovaj mi je tekst, pisan noćas i jutros, vrlo drag i podosta mi znači. Prilično je intiman, čak sam pomalo i oklijevao bih li ga postavio na blog ili ne, no odlučio sam ipak to učiniti. Očekujete li u njemu fore, vrckavost, kalambure riječima, plašim se da ćete biti razočarani. Ovo je zapravo vrlo ozbiljan tekst o najozbiljnijoj od svih tema: neozbiljnosti i humoru. Do čega se dolazi putem razmišljanja o vožnji i seksu. Nadugačko i naširoko, no što ja tu mogu – ove su teme napisale same sebe, moji su prsti samo kuckali po tastaturi. Ako planirate kao komentar staviti nešto tipa «a jesi zabrazdio» možete ga odmah postati, preskačući ostatak. Ionako će na kraju, nakon čitanja teksta, komentar najvjerojatnije ostati isti. Jer zabrazdio, bogami, jesam.

Upravo sam dovršio čitanje jedne istinski sjajne knjige. «All But My Life» je niz razgovora američkog novinara Kena W. Purdya sa Stirlingom Mossom, jednim od najvećih automobilista svih vremena, vođeniih neposredno nakon zamalo pa fatalne nesreće koja je okončala Mossovu karijeru početkom šezdesetih. U knjizi nema anegdota o pojedinim utrkama, biografski detalji su nadasve šturi – mnogo više prostora posvećeno je promišljanju fenomena utrkivanja, odnosa vozača i mehaničara, strasti prema brzini... Ovo je sve prije nego tipična knjiga o nekom vozaču, iako je gotovo izvjesno da neće zanimati nikoga tko nije istinski ljubitelj utrka, ipak je fascinantno ostvarenje koje tjera na razmišljanje svakom novom stranicom, svakom novom opservacijom.

Jedna od teza koje Moss lakonski postavlja glasi kako muškarci nikada neće priznati kako dvije stvari ne znaju raditi dobro: voziti i voditi ljubav. Dobro, bez obzira na začuđujuću otvorenost u nekim detaljima, knjiga je ipak nastala u prvoj polovici šezdesetih, i vremena su se otada promijenila. Danas je nedvojbeno mnogo jednostavnije pronaći nekoga tko će priznati da mu baš i ne idu u životu jedna ili druga od te dvije stvari, a možda čak i obje. Ja sam, recimo, jedan od takvih. No u načelu teza, rekao bih, ipak stoji: i dalje će ogromna većina ljudi biti uvjerena da je dobra, bogomdana i u jednom i u drugom, a pogotovu u seksu.

Što se vožnje tiče, tu su se stvari zapravo prilično radikalno promijenile. Znam da moja škvadra ne predstavlja reprezentativan uzorak, ali mislim da je u njoj čak i više onih koji će priznati da nisu neki vozači, nego onih koji će ustvrditi da dobro voze. No, čim se malo odmaknem, u neko drukčije, manje autoironično društvo, uglavnom se nađem okružen ljudima koji dobro voze, odnosno u najmanju ruku smatraju da dobro voze. Ja sam počeo voziti užasno kasno, imam malo iskustva i svjestan sam da vozim trzavo, nikako, katastrofalno se mučim s parkiranjem, nemam osjećaja za komande... Da, svakako: na cesti svakodnevno viđam mnogo ljudi koji voze još gore i gluplje od mene, ali to i dalje ne znači da dobro vozim. Nije me strah vožnje, čak ni brze vožnje, u dosta sam navrata vozio preko 200 km/h i pritom se osjećao jako dobro i prilično sigurno. No ipak, u društvu sa zadovoljstvom prepuštam volan drugima, više voleći biti vožen nego sam voziti, gotovo uvijek. Vožnja je užitak, ponekad čak i veliki užitak (ljeto, zavojita cesta, otvoren krov, dobra glazba...), no to je užitak bez kojeg mogu živjeti.

Što me dovodi do niza izrazitih sličnosti sa seksom. U jednoj fazi života, može se reći, patio sam od onog fenomena koji su mediji otkrili devedesetih i stupidno ga nazvali seksualnom ovisnošću. Veza u kojoj sam bio u jako se velikoj mjeri zasnivala na seksu. Ako ga nekim čudom nije bilo po dva-tri dana nas bismo dvoje postajali sve nervozniji, gotovo režeći jedno na drugo. Jedini put do smirenja i povratka u normalu bio je taj da se poševimo. Kako smo i ona i ja živjeli u napučenim stambenim prostorima, pronalaženje adekvatnog mjesta za to znalo je predstavljati popriličnu zavrzlamu, otprilike kao u «Ispranima». Štošta bih mogao ispričati o srednjoškolskim i fakultetskim wc-ima, kabinama na plaži i sličnim lokacijama... Pa ipak, po svršetku te veze ne samo da nisam pod svaku cijenu i dalje tragao za seksom – nego nisam uopće tragao. Najveći dio razloga vezan je za emocije, ljubav, slomljeno srce i tako to, no to je tema o kojoj ovom prigodom neću. Nego ću povući paralelu s vožnjom, fasciniran već spomenutim sličnostima.

Seks je užitak, uglavnom čak i veliki užitak, no to je užitak bez kojeg mogu živjeti. Inicijativu bih, baš poput volana, gotovo uvijek vrlo rado prepustio drugoj osobi – no, dobro, to je klasična muška fantazija o curi koja zna što hoće i ne libi se to uzeti, mislim da jako mnogo muškaraca mašta o dominantnoj ženi koja preuzima inicijativu. Pogotovo što sam, koliko se sjećam, bio poprilično traljav kada bih ja to morao učiniti – pogledajte što sam gore napisao o vožnji: trzavo, nikako, katastrofalno se mučim s parkiranjem, nemam osjećaja za komande... Praktički bi se sve to moglo prebaciti i na područje seksa. Nikada nisam svladao tehniku ljubljenja bez da pritom zaslinim i sebe i nju ko beba partiklu. A usporedne me aktivnosti izluđuju: treba istovremeno održavati ili čak pojačavati ritam, nerijetko u nekom vrlo nepraktičnom položaju, usput po mogućnosti činiti nešto konstruktivno s rukama i, možda, ustima, paziti je li kondom još na mjestu i čitav, ne prepustiti se previše da ne svršiš prije nje, ali i ne izgubiti koncentraciju kako ne bi trajalo predugo nakon njenog vrhunca ili da ti, ne dao bog većeg zla i sramote, splasne... previše je to parametara za poštenog čovjeka.

Podsjeća me to na ona komplicirana raskršća gdje moraš istovremeno motati volan, stiskati kuplung, dodavati gas, mijenjati brzinu, otpuštati ručnu, paziti na promet iz suprotnog smjera, sa sporedne ceste, aute, bicikliste, pješake, tramvaje, prometne policajce, broj okretaja, svjetlo na semaforu, horizontalnu signalizaciju... Komplicirano, brate. Mnogo je ugodnije voziti otvorenim cestama, ma koliko zavojite bile. Tako je i sa seksom, kad bolje promislim rado sam koristio svaku priliku da što god mogu obavim jezikom ili prstima. Udobnije je, lijepo se koncentriraš samo na jedno (već ako istovremeno koristiš i jezik i prste počinju problemi s koordinacijom i komplikacije, dakako), znaš dokle ti je to činiti, a i, ruku na srce, ni okus mi nije bio mrzak. Ukratko, otvorena cesta, bez gluposti sa strane koje bi ti odvukle pažnju. Ne tvrdim, dakako, niti da dobro vozim po otvorenoj cesti, niti da dobro koristim alternativne ekstremitete, ali sve je bolje od onih prekompliciranih, košmarnih situacija. A da i ne spominjem da je za kvalitetan nastup u seksu potrebna i dobra fizička sprema. Sinoć sam doteglio doma hrpu starih Startova i VUS-ova koje mi je dao frend. Nakon tegljenja kolica s njima uzbrdo došao sam doma obliven znojem, teško dišući, zavalio se u fotelju i pola sata sopćući dolazio k sebi – mislim da mi je u takvoj kondiciji bolje da se ostavim čak i maštarija o seksu, ta lipsao bih za minutu da kojim slučajem i dođe do njega.

Jedno od najboljih i najinteligentnijih pravila u knjigama iz serije o Murphyevom zakonu, iako se ne sjećam tko mu je tvorac, ono je o tome da svaki pojedinac u korporacijskoj hijerarhiji napreduje sve do onog položaja, odnosno posla koji nije u stanju obavljati – te potom ostaje zaglavljen ondje. Ne mogu se oteti dojmu da je u mojem slučaju to pravilo posve točno: za kruh, paštetu i Vitaminkin ajvar zarađujem pišući o dvije stvari: automobilima i seksu. Dobro, tekstovi o seksu u Kliku jesu autoironični, no zar i mogu biti drukčiji? I testovi automobila pisani su uvijek s odmakom, nekom dozom humora, iako mi urednik nikada nije dao da odem onoliko daleko u pljuvanju sebe kao vozača, koliko sam pokušavao prodati. Nisam toliko neiskren da se proglašavam ekspertom za stvari za koje nisam, ali me zabavlja što, u određenim krugovima, gotovo da stječem takav ugled, jer ljudi ne vjeruju da se ne zezam kada posve ozbiljno pišem o svojim nedostacima. Upravo mi je palo na pamet da je treća velika tema o kojoj sam objavio seriju članaka bio problem inkorporacije branitelja-ratnih veterana u poslijeratno društvo, svojedobno u časopisu Ruža hrvatska. Jesam li bio u ratu? Naravno da ne. Ali bio sam glavni urednik časopisa o autima nemajući vozačku, bio sam direktor Internet service providera ne znajući ama baš ništa o računalima osim upaliti ih i koristiti. A pisao sam i za Penthouse...

Na kraju čitave priče, što zapravo hoću reći? Da loše vozim? Da sam, u doba kada sam ševio, loše ševio? Da sam prodavač magle koji piše o stvarima o kojima nema pojma? Dijelom... Jer zapravo, mogu li ocijeniti sam sebe u ovim kategorijama? I da i ne. Ono što nedvojbeno mogu, mogu osjetiti jesam li uistinu zadovoljan nečim što sam učinio. Kod seksa je to zapravo i najlakše, ako nije riječ o nekoj Sally frapantno nalik na Meg Ryan: sama činjenica da cura svrši ipak ukazuje na to da performansa objektivno i nije bila baš toliko katastrofalno loša. U vožnji, ponekad, zalome se trenuci kada sve teče jednostavno, kao po loju (mada kad bolje promislim ne bih nimalo želio iskusiti osjećaj vožnje po loju), upravo savršeno prešaltaš ili izvučeš neki zavoj. U pisanju, riječi se same slože u neki sklop koji te ispuni ponosom. No, zapravo, pisanje je danas više-manje jedina aktivnost u kojoj mi se dogodi da završim članak i pomislim: ovo je baš dobro, fino sam to napisao. Jedina u kojoj uspijevam, samo ponekad, zadovoljiti vlastite kriterije. Govorim o kreativnim aktivnostima, dakako: to da sam se baš fino najeo ili dobro israo pruža osjećaj zadovoljstva, ali ne i kreativnog samoispunjenja.

Ako se spremate proturiječiti tvrdeći da i seks spada u ta elementarna, fizička zadovoljstva, u krivu ste: masturbacija, svakako, plaćeni seks isto tako (nisam probao, ali niti ne moram da bih to znao), no onaj pravi, voljni ne – i to zbog usmjerenosti na zadovoljstvo partnerice, odnosno zbog toga što je riječ o odnosu dvije osobe koje pokušavaju učiniti sve da onoj drugoj bude lijepo. Da znam dobro kuhati, možda bi moj osjećaj gledajući zadovoljne, site ljude koji su sretni jer su pojeli nešto fino što sam im spravio bio sličan. Uostalom, najbliže tom osjećaju i jesu situacije u kojima uspijem razveseliti neku dragu mi osobu: dijete sretno zbog pravilno odabranog poklona, frend koji se iskreno smije nekoj mojoj provali... Nerijetko se sjetim jedne rečenice Anne Rice: «Nasmijati ženu gotovo je jednako tako lijepo kao i dovesti je do orgazma.» Jest – uz tu prednost što bih voljno, genetski, kako god već, ideju dovođenja do orgazma uistinu ograničio samo na žene, odnosno u idealnoj situaciji na jednu ženu. Dok nasmijavati mogu koga god želim, bez ograničenja, i to me čini sretnim.

Prije tjedan dana sjedili smo za stolom u većem društvu i jedna je frendica pričala kako zna neku curu koja utorkom ne jede meso. «Sigurno je Malajka.», rekao sam, izazivajući smijeh samo dvije osobe za stolom, koje dovoljno dobro poznaju sporedne likove iz Alana Forda da shvate referencu. No, meni je to bio jedan od najljepših trenutaka u zadnje vrijeme, fora koja me ispunila zadovoljstvom. I na koju sam ponosan, jer je ispunila moje kriterije duhovitosti, bizarnosti i nasmijavanja upravo onih ljudi kojima je bila upućena. Ukratko, kriterije samoispunjenja, odnosno zadovoljstva samim sobom i onime što činim. Ti su kriteriji užasno bitni u mojem, a vjerojatno i u svačijem životu, određujući granice između zadovoljstva i nezadovoljstva načinom vlastitog postojanja. No, tko zna gdje su oni uistinu postavljeni, je li ono ispod njih objektivno loše, a ono iznad objektivno dobro? Ja posve sigurno nisam osoba koja tako nešto može procijeniti, priznajem. I ne znam tko jest. No ako poneka pripadnica ljepšeg spola, dobre duše i ugodne vanjštine, želi procijeniti objektivnost mojeg nezadovoljstva samim sobom na području seksa, neću se buniti. Znam podnijeti kada se smiju na moj račun. Čak dapače, volim izazivati smijeh drugih ljudi. To me čini sretnim.

- 13:52 - Komentari (15) - Isprintaj - #

utorak, 05.09.2006.

Nadnica za strah

- Pa ja sam Dino. - odgovorio sam spontano, ugrizavši se za jezik.
Kvaka je bila u tome, iako Nenad Brixy ne piše moje rečenice, što je pitanje kada će Dino doći postavio Armando, poštar. Dvije godine nisam bio kod kuće, na adresi na kojoj sam prijavljen, uspješno pritom eskivirajući sve loše vijesti, sudske pozive i globe koje su dolazile na moju adresu. Neuručene službene pošiljke su se gomilale, pretpostavljam, frustrirajući Armanda. Trojica nas je braće i on očigledno ne pamti koji je koji (zauzvrat, nisam ni ja baš posve siguran da se on zove Armando, ali neka mu bude), no kao i svaki poštar, osim Mladena Venture, koji spada u neku drugu priču, i Armando je zacijelo tužan zbog neisporučenih pisama. To na neki način smanjuje njegovu ulogu u poretku stvari, kao nedostatak davljenika spasiocu na plaži.

Mene su, međutim, u kastliću čekale žute cedulje. Ne jedna, nego dvije. I tko zna kakve službene, što znači loše vijesti u njima. Poziv na utvrđivanje očinstva odmah sam odbacio kao mogućnost, no ostalo je dovoljno potencijalnih nevolja. Je li me tkogod uslikao u prebrzoj vožnji? Jesam li koga oklevetao u objavljenim člancima? Možda me netko vidio kada sam s višestruko osuđivanim frendom saugerima krenuo pljačkati mjenjačnicu? A oni autići koje nisam prijavio na carini na povratku iz Češke? Učestala kršenja javnog reda i mira da i ne spominjem - evo, nema ni pet dana kako mi je murija zadnji puta došla na vrata... Kud baš sada, u tako rijetkoj prigodi mog boraka ovdje, da me zadese žute cedulje i plave koverte koje, slutio sam, stoje iza njih?

Stajale su, dakako. Sa strepnjom u srcu prevrtao sam dvije plave omotnice po rukama, nakon što sam ih pokupio na pošti. Napetost je bila prevelika, planirao sam sjesti u neki od birceva na rivi, popiti pivu i otvoriti ih, ali što ako osupnut lošim vijestima zaridam, ako se sredovječni Austrijanci sa svijetlim puloverima ovlaš prebačenima preko ramena i prejako pocrnjele Talijanke u visokim potpeticama nađu u čudu gledajući debelog domoroca kako neutješno lupa šakom o stol, izazivajući najveći lošinjski skandal ovoga ljeta? Ne, ne mogu taj nadasve delikatni čin izložiti očima promatrača, moram se povući u osamu vlastite terase, no i tamo će mi trebati podstrek za hrabrost. Samo zbog toga, kupio sam dvije konzerve Karlovačke.

Duboko uzdahnuvši, sjeo sam za stol na terasi, uz otvorenu pivu, i razderao omotnice. U jednom je pismu bila kopija rješenja s Trgovačkog suda o mom nedavnom imenovanju direktorom, a u drugom obavijest da sam dobio soma i pol kuna povrata poreza.

Mislim da sam kupio premalo pive.

- 21:33 - Komentari (8) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

< rujan, 2006 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • Budalaštine. S velikim B.
    Neuspješni pokušaji duhovitosti.
    I slično

Linkovi

Moje mudrolije

  • „Pakao, to su drugi!“
    Mudraci neki vele,
    No kad bolje razmislim
    I raj je od iste fele!