pero u šaci

Bijelo na Crnom | Crno na Bijelom

četvrtak, 09.06.2016.

Mogućnost drolje

Što je bilo prvo što je došlo na um za istaći? Rekao mi je da mu nađem jednu skromnu djevojku koja bi mu pričuvala ovce, nešto spremila po kući, očistila, ispeglala košulju i to je sve što mu treba...

Sve?

Baš ništa drugo ne treba od nje?

Dabome, jer zna se čemu žena služi: za primijeniti je, kao radnu snagu, upregnuti u posao.

Inverzija onog vječitog muškog bivanja pod sumnjom o željenju samo jednog, a poslije ni o čemu ništa ne željenju znati. Parafrazirat ću kombinacijski dvije Krausove riječi koje sam znao navoditi: od onih što zavedu uz obećanje braka, pa ostave da sjedi i plače, puno su gori oni što nedužnu djevojku ožene uz obećanje zavođenja, pa ostave da leži i ni o čemu ništa ne žele znati.



Muške kurve, post s početka prošlog mjeseca, govorio je – o kurvama. To je nagnalo komentatora Smisao Života da se zapita o raznim mogućim značenjima pojma. Precizirao sam tada značenje koje sam imao na umu: post namjerno uzima kao definiciju davanje se ne tek dakle za novac ili nešto, nego u općem zahvatu bilo koje motivacije koja nije i sama dobivanje istovrsne valute (povratnog erosa). Dakle, bivanje droljom kao: intimna participacija, odnosno korištenje vlastitim erotskim učinkom, u svrhu postizanja nečega drugoga nego što je također erotska dobit za sebe. To nije odmah moralni sud, to je samo definicija. Koliko ću pak prezirati bivanje droljom nije konstanta, ovisi o kontekstu, i posebno je pitanje.

Na to se pak javila za riječ Emi Gablo, kojoj su se rodila u glavi tri pitanja:
dakle muškarac koji zavodi ženu da bi došao do pičke u svrhu postizanja erotske dobiti za sebe nije droljac iako ga recimo dotična 3,14čka zanima jednokratno, što dakako nije na njemu da joj i kaže?: )
žena koja daje pičku u zamjenu za stan i obe strane su sporazumno ušle u posao je po definiciji drolja?
u kojem kontekstu je pojam "drolja" lišen moralnih utega?

Pitanje problematičnosti zavođenja žene koju se (potencijalno) ne želi nego jednokratno, aspekt je rubnog mjesta teme, prenesenog – radi se o gradivu iz linkanog puno starijeg posta Obaveze bez seksa, to je prava stvar! – koje mi je, bivajući konzekvencom kodeksa potiskivanja ženskog libida, poslužilo tek za ustanovljenje zajedničkog principa po kojem odrednicu kurvi povratno pripisujem paraflagelantskim drkadžijama zlomisli nad Markićkom. Kako se radi o rubnom mjestu one teme, a istovremeno vidu šireg principa koji je sam po sebi dobra tema (i očigledno izaziva dodatne zapitanosti), odlučio sam odgovor učiniti zasebnim postom.



Ponajprije, ne čini mi se da sam ostao nedorečen oko problematike lažnih obećanja. U fragmentu koji sam prenio iz Obaveze bez seksa izrijekom se navodi kako se o oštećenosti ili iskorištenosti ne može govoriti... ''osim ako si dala upravo zato jer ti se on naobećavao pa ne ispunio''. Ne zagovaram leading the woman on, dobivanje je u krevet samo na konto lažnih bajanja i bullshita (''wicked, lovin' lies''). Svakako, radilo bi se tada o neigranju fer, o izigranosti (jer ona ima svako pravo ne htjeti leći s nekime tko je neće nego jednokratno); doduše, i tada se – što je također eksplicirano u postu – radi o izigranosti jedino na najprofanijem mogućem nivou poslovnih odnosa. Tj. nije joj moguće patetizirati tu izigranost u emotivni i ljudski registar. Zato što ju je sama depatetizirala i profanirala time što joj smisao lijeganja s njim nije bio u lijeganju samom.

Govorim li da je ona obavezna nalaziti smisao u lijeganju s njim? Apsolutno ne! Daleko bilo. Bio bi stoka tko bi joj rekao ružnu riječ zbog toga što je produžila svojim putem. Samo – zašto onda nije produžila, zašto jest legla? Što je htjela? Ako joj smisao čina nije bio u njemu samom, u čemu je onda bio?



Emino prvo pitanje stoga kuca na otvorena vrata – iz ovog, ali i još jednog razloga. Što je važno razumjeti? Kad inzistiram na lijeganju kao vrijednosti po sebi, koja ne traži dodatnu eksternu motivaciju, ne treba me zamjenjivati za zagovornika cinizma mesa (''došao do pičke u svrhu postizanja erotske dobiti za sebe''). Gdje piše da se pod lijeganjem podrazumijeva samo meso/pička?

Da se, naprotiv, ne podrazumijeva, također je posve jasno istaknuto – kroz fragment prenešen, u svrhu istog rubnog mjesta teme, iz drugog ranijeg posta: Kontra ljubavi. U kojem kao kontrasliku principa zavjetnosti i nedavanja u licitiranju oko povratnog dobivanja ''ljubavi'', ne nudim – skužimo bitnu razliku – samu razmjenu spolnih organa, nego ovako kažem, šire postavljeno: ''da mi se žena dâ iz gotivljenja moje osobe, zato što je to sama poželjela, iz privučenosti i očaranosti, iz obostranog ushita jedno drugim''.



U redu, ukoliko mi se neka sviđa fizičkim karakteristikama, samim time će se najčešće i kvalificirati, dostajat će to – nisam pijetistički mrzitelj senzualnih užitaka iz kulta i principa; neću se prerevno opirati. Igra sparivanja spolova primarno je tjelesni fenomen, u tome je usidrena cijela afera, zato je fizička privlačnost conditio sine qua non. Nužan – a za ponešto i dovoljan uvjet. Ne treba pod obavezno biti među nama štofa za išta povrh toga da bih poželio spavati sa ženom koja me magnetizira izgledom. Ne znači nužno da će to tada biti jednokratno (ovisi koliko nam se oboma svidjelo), ali koliko god puta bilo, uvijek će biti svedeno na radosti tjelesnog dodira – što zapravo znači: lišeno ne nužno bilo kakve vrste emocije, nego, preciznije rečeno, imperativa da s osobom moramo dijeliti ovo i ono, da nam se mora sviđati na sve načine na koje bi morala za vezu, kao i posljedične emocionalnosti koja hoće svezati sve sfere života jedno uz drugo.1

U pitanju je ''kres kombinacija'', ''samo seks'', ''FF'' odnos, što – premda nipošto ne zaslužuje ritualnu trivijalizaciju i obezvređivanje – drugoj strani punopravno ne mora odgovarati. Ukoliko smo načisto o takvom viđenju odnosa s nekime, sigurno da je obaveza odmah to i dati mu do znanja (ni ne zagovaram ništa drugo).



Nemajući tako ništa protiv da, uvjetno govoreći, nekoga uzbuđuje samo moje meso i mene njeno, držanja sam da ima nešto još i bolje u životu: kad netko tko me pali duhom i tijelom biva paljen mojim duhom i tijelom.

Najednom smo se zaljubili jedno u drugo – ludo, nespretno, bestidno, bolno, rekao bih i beznadno, jer se naša pomamna težnja da se uzajamno posjedujemo mogla zadovoljiti jedino tako da svako od nas upije i usvoji i najmanju česticu tijela i duše onoga drugoga (Humbert Humbert u Loliti, uvodna reminiscencija o prvoj ljubavi).

Erotska ljubav je imanentno narcisoidna i refleksivna u svojoj bazi: to je fenomen dvostrukog zrcaljenja, povratna sprega afirmativnog ogledanja. Begenišem tvoju pojavu – poručuje joj moja zagrijanost – uzbuđuje me. Begenišem tvoju pojavu i uzbuđuje me – poručuje svojom zagrijanošću i ona meni. Senzacija je dvaput dvostruka: osjećam inspiriranost njenim tjelesnim bićem, ali i percipiram njenu inspiranost mojim, i obratno, osjeća inspiriranost mojim, dok percipira moju inspiriranost njenim.



Ali, gle kvake, moja se refleksivna narcisoidnost i s vlastitom osobnošću samoidentificira, ne tek tijelom, te joj godi da bude i ona prepoznavana, viđena i afirmirana, begenisana, tj. uzbuđujuća. Pri čemu će senzacija biti to intenzivnija i značajnija što više držim do očiju koje me vide, što više i ja njih prepoznajem i vidim i afirmiram, begenišem, tj. uzbuđuju me.



Da bi se znalo što je ljubav, prvo moramo, kaže Klaus Wagn, znati što je osoba, što je ja. Što nešto jest ovisi o okolini u kojoj se nalazi, definirano u odnosu prema svemu što to nije. Sve (kao sistem, kontekst) definira Nešto upravo ne bivajući to Nešto. Sistem je pozadina koja Nečemu određuje pravo mjesto, pred kojom se Nešto može istaći svojim specifikumom. Sad uvrstimo Ja kao Nešto. Ja kao osoba definiran sam kao Nešto po per negationem principu od strane svih drugih – od Sistema – granica moga svijeta – svojim mjestom u tom svijetu. U nekom drugačijem Sistemu (svijetu/kontekstu/epohi), bio bih netko drugačiji nego u ovom, s drugačijim mjestom, drugačije definiran. E, ali ja nisam pritom samo objekt definicije, nego i subjekt, koji definira i sam, participirajući tim svojim definiranjem u onome što će predstavljati Svijet nekoga drugoga, odnosno drugih, u udjelu već prema tome koliku težinu nosim u nečijoj egzistenciji. I zrcalno: drugi će subjekti participirati, svaki prema nekoj određenoj magnitudi u mome životu, u definiranju moje objektnosti u svijetu. Bez toga bio bih ne Nešto, nego ništa, ne bih imao nikakvih osobina, ne bih se ni od koga i ni od čega razlikovao. Ali mnogo je po mene važno Što ću ja to napokon biti – i stoga mi je od presudne važnosti i Tko me u kolikoj magnitudi definira.

A ultimativna definicija je uvijek ona od strane partnera u erotsko-romantičnoj vrsti ljubavi. O tome je pak pisala Wagnova draga, Esther Vilar: Jer što je točnija dana definicija, to me sretnijim ona čini. Ja sam doduše u prvom redu čovjek, ali odmah zatim i spolno biće: najgrublja razlika koja postoji među ljudima jest razlika između muškog i ženskog spola. Zbog toga najradije dopuštam da me definira čovjek drugoga spola. To ima dvije prednosti: drugi – moj sistem – jest jedan jedini, njegovo mišljenje o meni ne može drugome proturječiti, i on je moj suprotni seksualni pol: tko me može kao ženu bolje definirati od muškarca? Najbolje definira onaj koji mi najtočnije može reći kakav sam – kao čovjek i kao spolno biće – dakle moj ljubavni partner. To i jest razlog zašto ljubav čini sretnijim ili nesretnijim – više od svega ostalog. Ljubav je potpuno uzajamno podvrgavanje. Muškarac i žena koji se vole nalaze se u stanju apsolutne definicije – svako od obojega zna u svakom trenutku od drugoga tko je, što je i kakav je, svako je drugome najviša instanca. Zaljubljeni su jedno drugome objekt, ali i subjekt, oni su sebi uzajamno sve. To je definiranje ovdje toliko točno koliko definiranje uopće može biti: onaj koji definira jedini je i on me definira potpuno – moju psihu u razgovoru, moje tijelo u ljubavnom aktu. Prijatelj ili neprijatelj može mi nešto reći o mome duhu, ljubavnik može prosuditi moje tijelo – dragi ocjenjuje čitavu moju osobu. Svako njegovo milovanje pokazuje mi kakva sam: lijepa, poželjna; svako njegovo pitanje i svaki njegov odgovor kažu mi što sam: osoba s kojom se želi zabavljati, koja je zanimljivija od svih drugih što ih poznaje. Time što je izabrao upravo mene, moj dragi čini me nečim jedinstvenim na ovome svijetu: on voli mene, nikoga drugog. Ako je to sretna ljubav, definicije su iz dana u dan točnije, poslije svakog sastanka bolje znam kakva sam. Drugi mogu o meni govoriti što hoće, ne vjerujem im ni riječi. Samo moj dragi može mi reći kakva sam.2



Gledano iz kuta mnogih, djevojka koju bi oženio pa ostavio da leži duduk iz članka kojim sam započeo post – još bi se spasila tom nediranošću (čuo sam takvih komentara). Na stranu sad pitanje relativnosti perspektive i ukusa, no taj bi kut pogrešno tumačio poantu mog osvrta također i izostavljanjem jednog važnog aspekta.

Jer nisam zapravo ciljao tek na zaobilaženje uže tjelesne ljubavi. Bolja riječ, tj. širi pojam, je upravo upotrijebljeno ''zavođenje''. Ili: afekcija. Vjerojatno bi i ta djevojka, pošto ljudsko biće, željela biti okružena nekakvom pažnjom i afekcijom za sebe i svoju ličnost, duhom i tijelom, da bude za nekoga exquisite biće. Dudukova izjava – a radi se o izjavi koja je utoliko instruktivnija koliko dana kao prvo što nekome padne na um kad se sjeti da bi mu trebalo žensko društvo – nametnula mi se kao tema zato što ne obećava puno na ovom planu afekcije za osobu, kao nečemu što bi trebalo biti nosivi stup veze.

Valjalo bi naglasiti i da je tema baš zato šira od samo dotičnog brke koji živi u razmjerno egzotičnim uvjetima za pojmove većine nas koji ovdje tipkamo, pa je podosta i očekivano da bude shvaćanja s tim u skladu. Nije poanta u podsmijehu njegovoj čobanskoj egzotičnosti. Koliko je ljudi po metropolama i drugim urbanim sredinama čija postavljanja i ideje također ne uključuju afekciju na prvom mjestu, pa ''ostavljaju da leži i ni o čemu ništa ne žele znati'', zanemarujući nominalno ekskvizitnu voljenu osobu? Uostalom, malo tko je tu sasvim bez grijeha za ljubavne karijere, za baciti prvi kamen. Upirem reflektor u temu, vanpersonalno; znači, onkraj i persone protagonista s brčinama. Tiče se svih, nije samo do pasivnih krajeva i brđanskih koncepata.



Nekada odmah znamo da nas osoba ne zanima ni pod razno, odnosno, druga mogućnost, da nas zanima ''jednokratno'', u FF modusu. Nekada, međutim, ne budemo načisto – to je ono gdje stvari postaju neegzaktne. Pri upoznavanju – još naprosto ne znamo osobu dovoljno. Postoji ta siva zona nedoumice, međusobne procjene i ispitivanja. Nisam dužan unaprijed prijavljivati kakve su mi namjere dok još ni sam to ne znam. Ako se ispostavi da dolazi do produktivnog zrcaljenja (unedogled, jer dvostruko), da je to netko tko me vidi i za koga me zanima da me vidi i da mi daje definiciju, jer je vidim i jer je u sebi priznajem kao dostojnu da mi bude mjera vrijednosti – odlično, nitko sretniji (od mene, od nas)! Ako se pak ne ispostavi da smo materijal za takvo što – pa dobro, nikom ništa, razmijenili smo barem dobrobiti erotskog prijateljstva, onu ''radost jebanja i pričanja o svemu''.

Postoje osobe (češće ženskog spola) koje će se osjetiti oštećenima u takvom slučaju – što implicira da za njih tjelesna razmjena (s bonusima) nije dobrobit, odnosno vrijednost po sebi, ukoliko ne dolazi u đuture sa širim pojmom romantične afekcije za osobu. I tako dalje, sve smo to već prošli: ničega krivog u takvom vrednovanju, jedino je krivo zamjeriti drugoj strani. Zona međusobnog ispitivanja po definiciji ne dolazi uz garancije za išta. Izuzev u slučaju izvjesnosti da se radilo o namjernoj obmani – u slučaju dvije jasne decidiranosti unaprijed (svjesnost da decidirano želiš ''samo seks'' + svjesnost da je partner decidirano osoba kakvoj to ne bi bilo prihvatljivo) – svatko u sivu zonu ulazi na vlastitu odgovornost, te nije sportski okrivljavati drugoga za eventualan ishod kakav ti ne odgovara. Ako postoji samo jedna decidiranost, nema ni prevare: možeš željeti ''samo seks'', ali to može biti okej i drugoj osobi; ili može druga osoba odmah dati do znanja kako je ne zanima ''samo seks'', a da svejedno na tome završi unatoč bona fide ostavljanju prostora i s tvoje strane za romantiku. Zamjeranje je opravdano jedino pri sigurnosti da nije bilo bona fide – možeš li imati tu sigurnost?



S istog ovog mjesta – osoba koje će se osjetiti kao da su bezveze uopće i lijegale ako je ostalo na ''samo seksu'' – krenut ćemo i na teren drugog Eminog pitanja.

Odrekao sam značajku poštenja trgovini organima koja traži protuvrijednost u neanalognoj valuti. Znači li to da je drolja recimo žena koja spava s nekim muškarcem iako ne nalazi vrijednost za sebe u samom tom spavanju s njim, nego jedino želi isposlovati nazad romantiku? Svakako – ako strogo i doslovno odvijeno prema toj formuli. No, u pravilu se ne radi o tako prosto neproširenom frigidnom izostanku želje i s vlastite strane, nego tek o inzistiranju i na jednome i na drugome u paketu. Samo uz prisutnost romantičnog registra postaje osobi interesantno udovoljiti obostranoj – obostranoj – tjelesnoj želji. Pri eventualnom zamjeranju na ''iskorištenosti'', može se reći da je takva osoba nepravedna, ali upotreba odmah i kvalifikacije o prostituciji ne bi stoga bila na mjestu.



Puno interesantnija stvar postaje kad razdjelnicu – kao kriterij po kojem netko smisao lijeganja ne vidi u njemu samom – premjestimo da se nalazi ne više između golog seksa s jedne strane i romantike s druge, nego tako da i jedno i drugo stoji s iste. Sjetimo se, ja i jesam naprijed odmah upozorio – tj. podsjetio na ono kako je već i u Muškim kurvama i vezanim ranijim postovima zadano – da mi se pod lijeganjem ne podrazumijeva svedenost na meso.

Ali što tada stoji s druge strane?

Ili da pitamo to drugačije: ako je romantika već integrirana, što još može trebati nekome kome nije do ''samo seksa''? Koji je onda uopće smisao nehrljenja lijeganju upravo sa svoje intrinzične strane, kao smisla samome sebi? Ako se već, jebemu sve, s nekime begenišeš i duhom i tijelom? U ime čega ne dostaje povratna istovrsna valuta (erosa)? U čemu može biti tada logika inzistiranja i na ljubavi – ukoliko je ljubav već nazočna?

Paradoks, kontradikcija?

To je pitanje prst iste ruke kao i jedno treće: zašto neki ljudi, umjesto onih koji im se više sviđaju, svojevoljno biraju biti s onima koji im se manje?



Odgovor je u definiciji riječi ljubav. Romantična paradigma pod prisutnošću ljubavi ima na umu – fascinaciju osobom, afekciju za nečiju konkretnu osobnost (iznutra kroz izvana), ekskvizitnu za nas. Ljubljenje karakteristika gotivljene osobe i duplo zrcaljenje s njom – to je romantika. Ali postoji i nešto što bismo nazvali pragmatičnom paradigmom u ljubavnim odnosima.

Emi je govorila o ''davanju pičke u zamjenu za stan'' – tj. postavila mi pitanje je li takva žena onda drolja? Ne znam otkud iz čista mira baš stan na jeziku... Da poopćimo na motiviranost materijalnim odštetama – kao iz riječi Smisla Života o ženama ''koje naplaćuju seksualnu uslugu''. Bilo u vidu prostitutki ili tzv. ''sponzoruša''. Drolje ili ne drolje? Pitanje je čudno utoliko što evidentnog odgovora: svakome će intuitivno biti jasno da se uistinu radi o kvalificiranosti za termin. No, mene sad ne zadovoljava intuitivno prepoznavanje, nego hoću ishodovati točnu eksplikaciju zašto.

Kod onih kojima je intrinzična voljnost za seks uvjetovana prisutnošću također i romantične dimenzije, inzistiranje na paketu obje dimenzije ne poništava činjenicu prisutnosti iskrene želje za partnerom u obje. Ili u formulaciji koja je možda i važnija: čak i kad se nešto neće – ciljam na seks – rezon zbog kojega se to tada neće ostaje u okviru tek višeg rezona iste te želje za osobom (kao zadnjom pobudom). Ako legne s nekim, a potom sve ostane samo na tome, neće joj biti pravo, ali jedino u ime toga što bi, osim spolnih obilježja, htjela i druge particije te osobe (a ne, da dam kontraprimjer, u ime nečega što ona nije). Voljnost kurtizane ili sponzoruše uvjetovana je, pak, eksternom kvalitetom – lijeganje je tada motivirano ne fascinacijom svojstvima osobe i privučenošću njima, nego nečime drugim, što uz osobu tek dolazi, ali nije ona sama. Ako legne, a poslije to ne dobije, neće joj biti pravo, ali ne kao u gornjem slučaju – iz traženja, uz željenje tijela, i ostalosti svoje simpatije – nego iz svedenosti radnje na odrađivanje radi eksterne kompenzacije, uz osjećaj poslovne prevarenosti ukoliko kompenzacija izostane. S obzirom da osnova po kojoj se leglo nije bila nikakva vrsta intrinzičnog gorenja za nekime, kakva bi činila izlišnom dodatnu motivaciju.

Pragmatična paradigma – mogućnost drolje – ne svodi se na materijalni probitak (što je tek najvulgarniji oblik). Opći pojam odnosi se na bilo kakvu ekstrinzičnu osnovu; vođenje se u izboru i upuštanju nekim drugim rezonom od onoga seksualno-romantičnog, ushita likom i osobnošću. To može biti biranje partnera koji nas slabo uzbuđuje – recimo zato da bi se ostvarilo život kakav se priželjkuje, u financijskom smislu, ali i nekom drugom. Ili, ne znam, navodit ću sad prvo što mi padne na pamet: da bi se pobjeglo od dotadašnjeg života (primjerice s roditeljima ili bračnim drugom) – zaskočiti prvog voljnog i pogodnog namjernika. Ili da bi se iznevjerilo ili potvrdilo očekivanja okoline. Ili auto-lowballing: da bi se imalo za partnera nekoga kime će se moći komandirati, tko će sve onako kako bismo htjeli, skakati kad kažemo hop, odnosno za koga polažemo veće nade, s kalkulacijom, da će nam ostati vjeran i neće nas ostaviti, jer manjih mogućnosti izbora. I slično. Svaka vrsta kalkulacije, kojoj nije u središtu i prvi rezon sama osoba partnera. Vođenost pitanjima kao: Što ću imati od te osobe? Kakav život će mi pružiti? Što će reći roditelji, prijatelji, selo? Koja se više sviđa prijateljima? Ili koja je bolje po mjeri roditeljima, za pokazati je kući? Koja najbolje pogoduje za aplicirati je na poslove?

Svi nesporazumi počinju semantičkim izokretanjem koje karakter romantike i ljubavi, umjesto paradigmi što stvarno afirmira osobu, pripisuje, paradoksalno, onoj pragmatičnoj, vanosobne, ekstrinzične usidrenosti u trajanju.



Emino treće pitanje zanimalo je koji točno kontekst lišava pojam drolje moralnog utega. Ali nije pitanje moralnog utega. Moja izjava, na koju se Emi tu referira, koristi pojam ''moralni sud'', ali i njega samo utoliko da istakne nerabljenje, da ga ne dajem (dajući definiciju). Riječ koju sam izabrao, stavljajući je u relaciju prema kontekstima, bila je prezir – ali ne u smislu moralne, već estetske osude.

Bilo bi blesavo automatski udariti u moralnu prozivku samo zato što je netko drolja. Ljudi se u životu zatiču u raznim situacijama, u kojima doskaču kako najbolje znaju i umiju i mogu. Često uopće nemaju puno izbora. Primjerice, slučaj iz poznate pjesme Zabranjenog pušenja:



Djevojka je osuđena biti droljom, serijski spavati s nekim spram koga ne osjeća ushit. Tako joj pao grah. Hoćemo li joj to moralno zamjeriti? Glupost. Udali je, nije puno pitana. Njoj se, osim toga, nema što zamjeriti niti s estetske osnove, pošto u sebi nastavlja svo vrijeme zadržavati otpor, neprepuštanje droljskom načinu gledanja na stvar; ne događa joj se vrijednosna kapitulacija.

Ali to je i teritorij na kojem nastupa raslojavanje, ovisno o kontekstu, situacijski. Za nekoga tko je recimo drage volje sponzoruša, reći ću – ne ulazeći u bilo kakvu moralnu osudu, i s imanjem sluha za razne životne priče, te imanjem na umu da netrivijalizirajući pristup traži prostor u kojem će svatko dobiti šansu da bude razumljen – barem toliko da će mi njena droljska praksa biti estetski bitno antipatičnija od djevojčine iz pjesme gore.

A vrhunac estetskog prezira iskazat ću prema praksi lijeganja s partnerom odabranim ne po kriteriju primarnog sviđanja – neushićujućim, ne nam pretjerano privlačnim fizički ni psihički, možda i solidno ružnim + glupim (znam i za takve primjere) – a da to pritom čak nije radi materijalnog ili drugog probitka, nego je smisao baš u samom namjernom biranju nekoga ispod svoga ukusa i mogućnosti, po onoj neurotici kao iz Kontra ljubavi: manje mi se sviđa ako mi se više sviđa. Isturanje kao glavnog faktora selekcije pitanja održivosti na dulje staze partnerovog interesa i vjernosti – pa ako ima manje opcija i sretan je da uopće ima i tebe, racionalnije ti je onda kladiti se na takvog nekoga, da te neće odbaciti, ostaviti, izabrati drugu osobu, s pretpostavljanjem tog kalkulacijskog kriterija vlastitom erotskom ukusu i htijenju. Prezirat ću tu vrstu droljske prakse više od bilo koje druge zato što baš ona najpotpunije poništava, do same srži, romantičnu paradigmu do koje držim, ustanovljenu na patosu partnera, afirmacije ljubljene osobe, odnosno dvostranom afirmacijskom zrcaljenju.

Zajeb s potonjom – kao u biti proširenom kres kombinacijom – je naravno u njenoj negarantiranosti i nezapečaćenosti nikad. Ako nas ne drži skupa baš ništa više nego ljubav, odnosno prirodna gravitacija i međusobno begenisanje – u lišenosti ''nekih konkretnijih'' spona – kako znamo što će biti sutra? Hoće li begenisanje proći, gravitiranje minuti? Trajat će takav spoj ''samo'' dok traje i obostrani genuini interes za duh i tijelo. Romantična paradigma podrazumijeva uzdizanje značaja osobe, pojačan naglasak na njoj samoj, infatuaciju njome, no ne i trajanje funkcije na temporalnoj osi. Prepletenost života zavjetima, kreditima, djecom, socijalnim krugovima, quid pro quo međusobnim podupiranjem te svezanošću probitaka na istom praktično-društvenom lancu, kao dva roba na galiji privezana skupa u veslanju, ili možda partnerovim indisponiranostima i slabostima te drugim krivim pobudama za seks i druženje – neizmjerno je solidniji, efikasniji temelj za gradnju perspektivne monogamne zajednice.3



Strana mi je moralna strogost prema pojedincima. Ono na što se uvijek obaram nisu ljudi nego diskursi, vrednovanja kakva prezirem. Jedno je biti drolja (životne priče do svačega dovedu), a nešto sasvim drugo zastupanje droljske, tj. pragmatične paradigme kao baš pohvalne i poželjne. Čekaj, zar se događa takvo zastupanje? O, da, ostvaruje se kroz onu istinsku perverziju ugrađenu u jezik (tu su odgovorne spojene posude patrijarhalnog i sentimentalnog odgoja), kojom se ovaj maksimum antiteze romantike krsti upravo maksimumom romantike – šiframa tipa ''spremnost na vezivanje''. Ono najbolje što postoji u životu, što jedino stvarno i jest intrinzična, genuina ljubav – a to je međusobno fascinacijsko ogledanje u vidu proširene kres kombinacije – bagatelizira se kao nešto što je ''samo'', ''puki provod'', ''zabavljanje'' i valjda cinizam mesa, dok se nomenklaturu ''ljubavi'' ter ''romantike'' istovremeno pripisuje voljnosti na zapadanje u, realno govoreći, pragmatičku quid pro quo spletenost, u kojoj primarni ushitni kvaliteti osobe padaju na drugo mjesto, a dominiraju sve sami pogrešni, droljski razlozi bivanja s nekime.



  1. U osobnom očitovanju, koje sam već znao linkati, jedna djevojka opisuje ''predivni Samo Seks'' kao iskustvo nasmejanih i opuštenih dečaka s kojima sam se radosno jebala i pričala o svemu, kada znate da je dobar seks možda jedina stvar koju delite, i da to nije manje vredno od, recimo, filmskog ukusa ili profesionalnih izazova, ali takođe često nije dovoljno za vezu. Spominje divna i plemenita osećanja koja su gajili prema meni (i ja prema njima), npr. kad bi mi neki muškarac na jastuku pričao o svojim najintimnijim željama, kad bi se pretvorio u dečaka koji nešto želi, u nešto veruje ili se nešto pita, slobodan od straha od osude ili nepoverenja, poželela sam da zauvek budem kurva kojoj će se poveravati, koju neće lagati, i koja će zbog toga uvek biti na njegovoj strani – taj paradoks da najbliskiji i najotvoreniji odnos nisam ostvarila sa ljudima s kojima sam bila u vezama, već onim kojima uopšte nije bilo stalo do mene, bar ne na ljubavno-romantičan način.
    Djevojka, istina, završava u pesimizmu spram Samo Seksa – jer da i on redovito ili skonča u vezama, koje agresivnošću očekivanja i pretenzija pokvare stvar (ali pritom uz upadanje u depresiju i egzistencijalnu krizu zbog tog nalaženja da veze kvare, uz teški patos i razočaranje zbog stizanja do zaključka kako je moguće biti otvoren i iskren samo uz odsustvo zaljubljenosti), ili pak u direktnom samounižavanju forme odnosa, kad netko počne sam derogirati što radi (kako da se čak i samo jebem sa nekim, ko smatra da je seks nešto prljavo, manje vredno, ili u najboljem slučaju – da je to jednosmerna ulica do veze, do braka, do ''krune jednog uspešnog odnosa'') – ali to nas ne treba spriječiti u uviđanju kako kad se kaže da nas netko ''zanima jednokratno'', suština sintagme nije doslovno u kvantitativnom parametru (=1), pa čak ni u pretpostavljenoj nižoj razini bliskosti, nego u različitosti očekivanja (pa sad tko mislio da su moguća, tko mislio da nisu).
    (Tomáš iz Nepodnošljive lakoće postojanja imao je formulu: Uvjeravao je svoje ljubavnice da samo nesentimentalan odnos, u kome nijedan partner ne pretendira na život i slobodu drugog, može donijeti sreću oboma. Kako je želio biti siguran da erotsko prijateljstvo neće prerasti u agresivnost ljubavi, sastajao se sa svojim stalnim ljubavnicama u prilično dugim razmacima. Smatrao je tu metodu savršenom i propagirao je među prijateljima. ''Treba se držati pravila broja tri'', govorio je. ''Možemo se s jednom ženom sastati i u kraćim razmacima, ali u tom slučaju nikad više od tri puta. A možemo se s njom sastajati i godinama, ali pod uvjetom da između pojedinih sastanaka prođu najmanje tri tjedna.'' Taj je sistem pružio Tomášu mogućnost da se ne razilazi sa svojim stalnim ljubavnicama i da istovremeno ima i veći broj povremenih.)@

  2. Vilar dodaje: Budući da su njegove definicije sve preciznije, moja je ovisnost o njemu iz časa u čas sve veća, ali ni njemu nije sa mnom drukčije. Kažem mu da mu pripadam, da može sa mnom činiti što želi, da bez njega ne mogu živjeti. Nije to nikakvo pretjerivanje: uistinu bez njega ne bih mogla živjeti – ne bih znala za koga bih dalje živjela, jer bez njega ne bih znala tko sam. On je moj sistem.
    Dobro, u pravilu ipak biva pretjerivanje – nekako se može živjeti bez bilo koga. No, tko god je nekad ostao bez ljubavi, znat će taj bez-tebe-je-sve-glupo osjećaj, kad je iz svijeta isisana boja. Jer nema više da te kao osobu vidi (i definira) netko do čije ti je osobe i viđenja najviše bilo stalo.@

  3. Nećeš se predomisliti!
    Fragment iz Protiv ljubavi Laure Kipnis: Dakako da volite svog partnera/partnericu, ili barem ne možete zamisliti život bez njega ili nje (ili probleme, jad i sramotu koji bi nužno proizašli iz takvog raskida) (...) Ili da ljudi pomisle da ste seronja ili pak sebična kučka koja ne misli ni na koga osim na sebe, ili da zaradite bilo koji od drugih epiteta kojima ugrožena zajednica izaziva moralnu osudu.
    I drugi: Kada mogućnost za promjenu životnih uvjeta iznimno i uspije izbiti na svjetlo dana, poput sićušne, krhke mladice koja se s mukom probija kroz tvrdu zemlju, kakav li je bojni red naoštrenih mehanizama dočeka, spreman da je sasiječe za kompost prije nego što stigne pustiti korijen! (...) Kada je riječ o životu udvoje, nesretni dio para uvijek radi u fušu kao računovođa, stručnjak za izračunavanje troškova i koristi, oboružan privatnom formulom za procjenu kompromisa, rizika, prošlih ulaganja i budućih koristi od loših emocionalnih pogodbi. Podijelite sadašnje nezadovoljstvo s vrijednošću nekretnina koje bi vam pripale, pomnožite s nekom privatnom promjenjivom varijablom – krivnjom, strahom od nepoznatog, razgovorom u kojem ćete sve objasniti djeci, ako imate djece (rođacima i prijateljima, ako nemate) – i dobit ćete kvocijent ojađenosti: na taj način precizno ćete kalibrirati koji stupanj mrtvačke ukočenosti možete podnijeti u zamjenu za osjećaj stabilnosti.
    Ili treći: Bauk promjene očito je privlačan koliko i strašan. Ali prije nego što brzopleto počnete razmišljati o tome kako ćete sve priznati, ili iskopati tunel do slobode i pobjeći, ne zaboravite da naoružani vojnici – djeca, sud javnosti, superego – patroliraju stražarskim kulama, a da su dresirani psi gladni skandala. Sljedeći prožvakani i ispljunuti prognanik iz društva kojega mrzi cijela obitelj i svi prijatelji, koji svima nanosi bol samo zato da bi zadovoljio svoju sebičnu žudnju za srećom – da, taj prezira vrijedan lik kojemu su svi okrenuli leđa mogli biste biti vi. @

- 03:43 - slušam (20) - printaj - #
  • ljubav ispada nemoguća.
    ili gotovo nemoguća.
    ili pogotovo na dulje staze nemoguća.
    bolje je biti potpuno ljubavno neosviješten...
    onesviješten :) (marionetta 09.06.2016. 09:44)
  • dopuštam si slobodu postaviti pitanje: može li se iskreno zaljubiti čovjek koji toliko može drobit o ljubavi? (hedonistra 09.06.2016. 15:32)
  • Odličan tekst! Iznimno dobro razrađen, dotiče se u dubinu, onog o čemu poznavanje može uvijek i ostati samo površno - na površini, a ti si uistinu pronicljivo pokazao na neke (skrivene, jer treba ih razumjeti da bi mogli biti otkriveni) principe i suštine stvari - čitala sam i razmišljala, kroz svoja iskustva razumijevala i vrednovala... Tekst (ne nalazim, sad trenutno, bolju riječ) je i poučan. Koristi - propitivanju odnosa, sebe (u odnosima), onog što si i kakav si, u čemu se prepoznaješ, u čemu (ne)pronalaziš, što shvaćaš da jeste bolje (od nečeg drugog), kakav (novi) stav ili odnos prema onom što je sadržano u polju (teksta) na koje smo fokusirani, možemo raspoznavati kao poželjnije svoj, više naravi ljubavi i naravnosti nas samih prihvatljiv (srodniji nam, i srodniji osnovi na kojoj sazrijevamo postajući (samo)svjesniji))... itd. Sviđa mi se i dio gdje je citirana Esther Vilar (također, i na kraju, Laura Kipnis). Sjetila sam se (a sjetila bih se puno toga, čitajući tekst) i jedne rečenice M. Yourcenar: "Prestati biti voljen to je kao postati nevidljiv". I uistinu je to takav osjećaj.
    Odličan je tekst, pero u šaci!

    :) (viviana 09.06.2016. 16:58)
  • sva tri moja pitanja odnosila su se isključivo na tvoju definiciju drolje koja mi nije "sjela" i nastavni komentar.

    Dakle, bivanje droljom kao: intimna participacija, odnosno korištenje vlastitim erotskim učinkom, u svrhu postizanja nečega drugoga nego što je također erotska dobit za sebe. To nije odmah moralni sud, to je samo definicija. Koliko ću pak prezirati bivanje droljom nije konstanta, ovisi o kontekstu, i posebno je pitanje.

    u mom prvom i drugom pitanju dala sam ti dvije različite situacije gdje prva ne spada u tvoju definiciju drolje, a po meni da i drugu koja po tebi spada u definiciju drolje, a po meni ne.

    1. dakle muškarac koji zavodi ženu da bi došao do pičke u svrhu postizanja erotske dobiti za sebe nije droljac iako ga recimo dotična 3,14čka zanima jednokratno, što dakako nije na njemu da joj i kaže?: )
    - ovo se odnosilo pak isključivo na situaciju koju su ti tek uzgred spomenuo u ovom postu i to ovako :
    Izuzev u slučaju izvjesnosti da se radilo o namjernoj obmani – u slučaju dvije jasne decidiranosti unaprijed (svjesnost da decidirano želiš ''samo seks'' + svjesnost da je partner decidirano osoba kakvoj to ne bi bilo prihvatljivo)

    nastavljaš dalje: svatko u sivu zonu ulazi na vlastitu odgovornost, te nije sportski okrivljavati drugoga za eventualan ishod kakav ti ne odgovara., s čim se slažem no moje pitanje se nije odnosilo na sive zone, već na situaciju namjerne obmane.

    pojam drolja nije samo kraći naziv za promiskuitetnu žensku osobu, on u sebi istovremeno sadrži i moralnu osudu. pa kad ti nekog obuhvatiš svojom definicijom drolje i onda kažeš: To nije odmah moralni sud, to je samo definicija. Koliko ću pak prezirati bivanje droljom nije konstanta, ovisi o kontekstu, i posebno je pitanje. to je meni kontradikcija jer si je moralno osudio opisavši/definiravši je droljom. zato sam i postavila treće pitanje koje je glasilo: "u kojem kontekstu je pojam "drolja" lišen moralnih utega?"

    upitah:
    1) dakle muškarac koji zavodi ženu da bi došao do pičke u svrhu postizanja erotske dobiti za sebe nije droljac iako ga recimo dotična 3,14čka zanima jednokratno, što dakako nije na njemu da joj i kaže?: )

    2) žena koja daje pičku u zamjenu za stan i obe strane su sporazumno ušle u posao je po definiciji drolja?

    kako rekoh, prva situacija je van tvoje definicije, a po menu unutar, druga je unutar i to si opisao ovim riječim: svakome će intuitivno biti jasno da se uistinu radi o kvalificiranosti za termin. , a ja moram dodati da onda svakome osim meni, jer meni je situacija broj dva izvan bilo kakve moralne osude, a koja je sadržana u pojmu drolja kao takvom.

    razlika između prve i druge situacije je upravo u razini svjesnosti o svim parametrima u igri. namjerna obmana je nešto što moralno osuđujem u bilo kojoj relaciji, dočim igranje otvorenim kartama cijenim. ako dvije odrasle osobe "otvorenih očiju" uđu u bilo kakav (win-win) odnos to nije nešto bih ja moralno osuđivala i riječ drolja nije nešto što bi mi palo na pamet pri pokušaju opisa svog stajališta. (Emi Gablo 09.06.2016. 19:21)
  • eto,
    Perek i tebe na naslovnoj ;),
    neg,
    kad me moj sada suprug prvi put dovel svom, sada već, nažalost, pokojnom dedi / didi na malo istarsko pitoreskno selo, osim kaj smo se najeli finog domaćeg pršuta, napili jednako dobrog i domaćeg vina i nabrali si usput smokava i kupina, odvel me did u štalu pokazat mi svinjicu, kojoj sam se ja, naravno, dječji veselila i divila, pa ga pitala zakaj nema i koze:
    " a, ča, ti voliš životinje, e ja bi tebe odmah tu zaposlio, pa bi imala i koze. " veli stari deda trljajući smežurane ruke.
    " ja sam teta u vrtiću i radim u Zagrebu, ovdje sam na godišnjem. "
    nema više dida, nema ni svinje, ni pršuta ni vina, nema ni koza, jer ih nema ko čuvat i hranit.
    moj Čovječuljak i ja bili smo u startu iskreni jedan prema drugome, ali, prije svega prema sami sebima, jer, nismo više bili klinci kad smo se upoznali, znali smo jako dobro kaj ne želimo, a sve ostalo je samo život koji se živi. dan po dan. korak po korak, trudeći se nekako ići u istom smjeru, prema zajedničkom cilju.
    partnerstvo je složena kombinacija izvrsnih namirnica dobro napacanih i pripremljenih, dugo odležanih, pa tek onda začinjenih, svakome prema ukusima i afinitetima. (durica 09.06.2016. 21:39)
  • da mi nije prestrašno, umrla bi o smija na prvi link (primakka 10.06.2016. 17:11)
  • dobrovoljno droljstvo je uvijek kalkulativna trgovina, bilo da se radi o droljcu ili drolji.
    čak češće nalazim primjere droljaca ovisnih o komoditetu i ustaljenim navikama pa u ime ljubavi, odnosno švercanja u ime ljubavi, kako pravilno navodiš u nekom od postova, ostaju u vezi dok istovremeno sa strane žive ili žele živjeti svoje živote. prevagne uvijek taj komoditet, bemu miša... radi sigurnog stajanja na nogama, valjda. a nisu ni svjesni koliko smo prolazni, stajali ili ne ili letjeli ili ne.
    ljudi nisu spremni na poraze, nisu naučeni gubiti. u tom svom nenauku gube jedino kad ne žive u potpunosti - i duhom i umom i tijelom. mnogi to cijelog života ne okuse. zato se tim više čudim onima koji dođu do te stepenice i - vrate se u sterilan pamuk.
    jednom sam, i ne samo jednom, nešto napisala na tu temu.
    jer pripadanje s odjekom jedino vrijedi. kao, uosrtalom, i sve rijetkosti...
    pa, ako smijem:

    OD(USTATI)

    ustati možeš
    kasno nikad rano na vrijeme
    na jednu obje
    (ne znam zašto na lijevu)
    možeš ostati
    stajati hodati plesati trčati
    (nezgodno ako si na samo lijevoj)
    a možeš i odustati

    teška vremena prijatelju
    na ratištima ratuju
    vrata ne otvaraju
    tuđa bića tuđi ljudi svojima zovu
    i bez neprijatelja
    na vratima
    lako se izgubiš

    starost mi urezuje opomene po licu
    preko ramena
    vidim
    ruše se svjetovi

    nekad me bilo
    u otkinutim minutama ispisanim proredima skrivenim posvojenjima

    siva vremena prijatelju
    prostor postaje veliko ratište stratište
    sve tiše
    urezana starost gleda me ko ozna

    dođe vrijeme
    bez trenutaka izbrisano sterilno jasno
    dođe trenutak da popravim vrijeme
    onda me samoća opomene
    skuham dvije kave
    pogledam u strano biće bez proreda
    svojom ženom je zazovem

    i odustanem (primakka 10.06.2016. 17:39)
  • HEDOG - Uistinu, imaš slobodu drobiti. Ne i kapacitet pluća za nešto drugo.
    P.S. - vidim da krajnje načelno postavljaš svoj prigovor. Bi li isto pitanje postavio i (primjerice) Jane Austen? (pero u šaci 11.06.2016. 10:47)
  • NETTA - nakon Držati pticu, što god bih dalje rekao na tu temu, ne bi moglo ne biti ponavljanje
    VIV - odlično čitanje (ne mož bolje), a također i asocijacija na rečenicu Yourcenar (to je to, da)
    DURICE - dobar tek :) (pero u šaci 11.06.2016. 11:34)
  • EMICE - nisi u formi.
    u mom prvom i drugom pitanju dala sam ti dvije različite situacije gdje prva ne spada u tvoju definiciju drolje, a po meni da i drugu koja po tebi spada u definiciju drolje, a po meni ne.

    Ako govoriš o mojoj definiciji drolje - a evo govoriš - a ta definicija koncentrira se na intimnu participaciju koja ne nalazi svrhu u sebi samoj, u analognoj erotskoj dobiti za sebe, odnosno u intrinzičnoj motiviranosti partner(ic)om - onda netko tko želi ''samo seks'' ni pod razno ne može biti drolja po toj definicji, mojoj, kako sam je dao. Jednako radilo se o poštenom tretiranju ili ne - jer ako ne, tada ćemo reći da je takav tip obmanitelj i gad, ali i dalje ne da je droljac prema definiciji koju sam dao (te me dosta čudi da mi ideš tumačiti kako to po tebi spada u moju vlastitu definiciju). Ne, dok god je motiviran ženom samom (njenim tijelom), a ne njenim stanom ili njenim statusom ili njenim radnim učinkom ili već ne znam kojom od eksternih pobuda, muškarac koji želi ''samo 3.14-čku'' nije droljac u tom smislu.
    On to može pritom pošteno, na obostrano suglasan ili bona fide način, pa neće drolja biti ni u kom smislu, ili pak kroz svjesnu obmanu, pa će biti drolja u jednom drugom značenju, moralnom, koje ima na umu ljudsko nepoštenje opće prakse.
    Za potonju upotrebu termin mi se, istina, semantički ne čini uže odgovarajuć, jer bivanje droljom konotira prodavanje sebe, odnosno pristajanje da si priuštiš stvari koje su ti gadne i neprijatne, odnosno iza kojih ne stojiš, radi protuvrijednosti u nekoj valuti (npr., Žaka kad pjeva za HDZ sam tako nazvao, ali i svatko tko je zaposlen na poslu koji mu je mrzak i ne obavlja ga rado biva tada drolja), dok tip koji se nekoj ženi obmanom probije pod odjeću nije sebi priuštio ništa neprijatno, naprotiv samo ono što mu godi, nije se dakle ni radi čega prodao. On je bio - različita vrsta nepohvalnog ponašanja - nepošten, nekorektan prema drugoj osobi, bio je dakle gad, podlac i sl. - te stoga i nalazim taj rang termina prikladnijim.
    No, neću inzistirati: nije mi nepoznato da se katkad i riječ drolja zna koristiti u tom općem značenju osnovnog ljudskog nepoštenja, pa mogu priznati običajnu nadležnost, ako po sensu strictu semantici i nije suvislo. Ako ti primjedba neće glasiti da u moju definiciju po tebi spada nešto što ne spada, nego da je po tebi takav obmanjivač droljac u jednoj drugoj definiji - mašala, nemam ništa protiv.
    Tada se jedino postavlja pitanje otkud ti uopće došao polemički impetus s tim u vezi. Ta druga definicija je potpuno van obuhvata moga posta, mojih komtenara, tvrdnji, ičega što sam rekao. Skuži da sam: a) u odgovoru Smislu, koji te ubo u živac, potvrdio opravdanost njegovog nizanja raznih mogućih značenja pojma (tek naglašavajući na koju se upotrebu referira taj moj post); b) i u postu i ovom i onom i linkanim starijima svaki puta naglašavao sve točno isto kao i ti po pitanju varijante koja sadrži obmanu i lažna obećanja. Nije stoga jasno kamo smjera tvoja polemika. Zato i rekoh da kucaš tim prvim pitanjem na otvorena vrata. Ta još u osnovnom postu na temu, iz 2010., kažem: ''Jasno da će slagana djevojka opravdano zamjerati svom zavodniku i da nam neće biti simpatičan tip koji djevojci priča jedno - 'volim te', 'zaljubljen sam', 'sutra te ženim' - a sutra ju ne poznaje. Ali upravo zato što je to jasno, što je tu sve unaprijed samorazumljivo - da, naravno, lagati je nepošteno, da, naravno, tko laže kriv je - prvi slučaj je kao moralno pitanje banalan i nezanimljiv. Imamo konsenzus. Puno je intrigantnija'', itd. Vidiš, nemamo tu o čemu razglabati, dočim problem kojim se bavim u postu (postovima) nije na isti način općeprepoznat: kako se gleda i kako gledati u slučajevima kad nije riječ o obmani. Ako ćeš se ti fiksirati na slučaj koji sadržava obmanu - slobodno ti je, ali time ne komentiraš post, istupaš van njegovog tematskog spektra, kao i uopće van sfere koja bi mi bila problemski intrigantna. Ako ćeš pritom i upotrebljavati pojam drolja(c) za taj slučaj i to pitanje, obmanjivanja, i to je također slobodno - zato naglašavam kako nisam zaključao termin kao legitiman samo za semantiku iz moje upotrebe - ali to tada neće imati puno veze s ičime o čemu sam govorio, a što počiva na definiciji pojma kako sam je dao. (A i neće biti relevantno za nju samu.) (pero u šaci 13.06.2016. 02:38)
  • I kada govoriš o tome kako za tebe nema ničega droljskog u razmjeni pičke za eksternu protuvrijednost, primjerice stan, dok god se radi o poštenom i svjesnom sporazumu dvije odrasle osobe, gdje nitko nikoga ne dovodi u zabludu - ti tu i dalje govoriš iz semantike koja droljstvo veže uz osnovno nepoštenje i obmanu (a toga tu, slažem se, nema). Samo, otkud nametanje te prizme na tematski zahvat mog posta, kao da bi mu bila nadležna, premda je jasno da u njega ne pripada?
    S razlogom sam govorio o ovome, a ne onome. Pitanje koje potežeš mi je filozofski dosadno. Da, da, jasno, ne treba biti prevarant ni obmanjivač, i da, jasno, sporazuman odnos isključuje element (droljstva kao) obmane. Jesi primijetila da su komentar na koji si reagirala i posljedični post okupljeni oko druge elementarne vrijednosti, nadilazeći tek onu elementarnog poštenja? Nazvao sam je romantičnom paradigmom. Sporazumna razmjena pičke za stan, kao oličenje pragmatične paradigme, ne predstavlja prijestup poštenja, ali zato poništava romantiku, kao vrijednost do koje izuzetno držim - te će tim poništavanjem izazivati moj jak prezir.
    Što ćemo s tim pitanjem, Emi?
    Ako za tebe nema ničega droljskoga u takvom pragmatičnom postavljanju, i ne vidiš ništa krivo u razmjeni pičke za stan i druge valute, izvodi se da držiš jedino do aspekta poštenja (obmana ili otvorene karte), a nimalo do romantike kao vrijednosti. Oko aspekta poštenja se slažemo, ali mi je, dakle, filozofski nezanimljiv, dok se oko ovoga drugoga jako ne slažemo, pošto ja osuđujem ne samo nepoštenje nego i droljstvo kao gaženje romantike - elaboriranju čega služi (i) ovaj post. Legitimno je da ti budeš drugačijeg stava i da ne držiš do toga do čega ja toliko držim, no jebemu miša, onda polemiku i postavi tako (što će rezultirati time da ćemo se složiti kako se ne slažemo), a nemoj mi nalaziti tobožnje interne kontradikcije u okviru samog ovog mog definiranja droljstva kao poštene trgovine nepripadnim valutama.
    Nije teško locirati mjesto na kojem ti dolazi nesporazum: to je ovo kad u pojam upisuješ konotaciju koju mu pridaješ kao nužno ugrađenu. Za tebe riječ ''drolja'' znači prevarantstvo i nepoštenje i nema tu majci da ne bi sadržavao tu konotaciju. Ako je win-win i otvorenim kartama - onda, ističeš, riječ drolja nije nešto što bi ti ikad palo na pamet za opisati to. Ako je ja pridajem i nečemu što je poštena trgovina, ne stižeš do zaključka kako bi smjelo biti i takve upotrebe termina, nego zaključuješ kako sam (pošto ono uzimaš kao neupitnu premisu) zacijelo onda upao u kontradikciju, te mi nalaziš da je po tebi prva situacija unutar moje definicije, a druga van nje (različito od onoga što se o toj mojoj vlastitoj definiciji učinilo meni, valjda greškom). Esencijalno, nesporazum ti dolazi iz nedopuštanja da bi termin drolja smio biti i tako definiran: kao nadležan i za one koji pošteno te otvoreno trguju. (pero u šaci 13.06.2016. 02:40)
  • Tu u termin upisuješ odmah i automatsku ugrađenost moralne osude. Nema veze što sam naglas i izrijekom višekratno naglašavao kako ne osuđujem nužno (''bilo bi blesavo automatski udariti u moralnu prozivku samo zato što je netko drolja'', ili da je glupost ići djevojci iz pjesme moralno zamjeriti to što su je udali pa je sad prisiljena biti droljom, ili kad posebno podvlačim da kažem ''ne ulazeći u bilo kakvu moralnu osudu'' ili da mi je ''strana moralna strogost prema pojedincima'') - ne jebeš ti to ništa, jer izvodiš da izričem moralnu osudu samim time što pojam kao takav (nema tu majci da ne bi) ''sadrži i moralnu osudu''. Moralno sam neku, veliš, osudio, ''opisavši/definiravši je droljom''. Očigledno, ne dopuštaš mogućnost definicije koju dajem, nego se po tebi zna što taj termin podrazumijeva (moralnu osudu, jer nepoštenje i prevaranstvo), odnosno te momente koje terminu pripisuješ kao aksiomatske i neodvojive automatski unosiš i u moju definiciju, pa zaključuješ kako sam kontradiktoran sam sebi na mjestima na kojima odstupam od takve definicije koju si mi frizirala.
    To je još više čudno ako se zna da sam svoju osudu i prezir - što ne treba posebno otkrivati toplu vodu da uistinu iskazujem, deklarirao sam i sam - ekspicitno razlučio kao ne moralnu, već estetsku osudu. Treba li tvoje automatsko podrazumijevanje da se radi o moralnoj (i ne može ne raditi o moralnoj) shvatiti kao već načelno nepriznavanje mogućnosti estetske? Ali to bi bilo posve bespredmetno. Koncept moralne osude pretpostavlja odricanje nekome prava na nešto. Odričem, recimo, pravo HDZ-u da me pljačka ili Paravinji da siluje i ubija djevojke: ergo, ja HDZ i Paravinju moralno osuđujem. Estetska osuda je nešto drugo: donosim sud da se nešto na što se ima pravo mom želucu pritom ne sviđa. Ne odričem, recimo, nikome pravo da sluša Huljića i Thompsona, ili da bude separatist Herceg-Bosne ili obožavatelj Raspudića, ali ću konzumentu reći: za mene je to antipreporuka, u mojim se očima zbog toga srozavaš, estetski te osuđujem. Razumiješ koncept? Isto tako: ne odričem pravo nekome na slobodnu i otvorenu trgovinu spolnim organima radi materijalne i druge eksterne protuvrijednosti. Ali mogu reći da će mi se to gaditi, da se netko tko to tako radi (dok ću svakako zastupati slobodu da radi) u mojim očima srozava, estetski ga osuđujem.
    Za razliku od moralne osude, kako je daješ, estetska k tome ne proizlazi iz pojma kao takvog: sam podatak da je netko u životu drolja, ne samo da ne znači moralnu osudu s moje strane, nego ne povlači za sobom nužno ni estetsku, već ona ovisi (što sam također naglasio) o tome biva li netko droljom po prinudi, iz nevolje (kao s djevojkom iz pjesme, odnosno nekom siroticom koja spašava živu glavu), ili s unutarnjom suglasnošću s pragmatičnom paradigmom, koje ju odobrava i zagovara (kao, pače, upravo ona da bi bila oličenje romantičnog rezona). Dakle, apologetika droljskih pobuda, ma koliko međusobno poštene i sporazumne bile (a droljskih tu znači, ponovit ću definiciju, svih eksternih samoj osobi s kojom se liježe, uključivo bračni život ili partnersku vezu s nekime kao zadnji cilj, pretpostavljen selekcijskom kriteriju primarne privlačnosti i gotivljenja osobe) - tj. apologetika pragmatičnog gledanja na stvari ljubavi i seksa - to je ono što uživa maksimum mog gađenja i prezira. (pero u šaci 13.06.2016. 02:51)
  • PRIMAKKA - Krenuo sam ti otpisivati romanima o pokušao-sam-te-ostaviti fenomenologiji o(du)stajanja...
    Pa sam ti krenuo otpisivati o droljcima što ''ostaju u vezi dok istovremeno sa strane žive ili žele živjeti svoje živote'', no im ''prevagne uvijek taj komoditet'', u onesviještenosti ''koliko smo prolazni, stajali ili ne ili letjeli ili ne'', pa se vrate u sterilan pamuk, ili pak - u istim romanima i istim tim relacijama - o onima s druge strane te strane na kojima ovi žive ili žele živjeti svoje živote, što im prevagne neka vrsta komoditeta i kad ovima prvima ne. I toga ima.
    S mnogo bih strana mogao krenuti i ni s jedne nisam ovom prilikom - zadovoljit ću se konstatiranjem kako nije prvi put da me hvataš u suzvučjima. (pero u šaci 13.06.2016. 22:51)
  • sve je to nama od Arsena, kamarad

    (hvala na razumijevanju, već sam se bila stala prekoravati što kopiram vlastitu poeziju, bez obzira na njezinu uklopivost u temu) (primakka 14.06.2016. 19:18)
  • EMICE - nisi u formi. - volim kad mi se udvaraš :Đ

    Ako za tebe nema ničega droljskoga u takvom pragmatičnom postavljanju, i ne vidiš ništa krivo u razmjeni pičke za stan i druge valute, izvodi se da držiš jedino do aspekta poštenja (obmana ili otvorene karte), a nimalo do romantike kao vrijednosti.
    - promaknulo ti je da nigdje nisam navela svoj stav oko romantike i njenih vrijednosti za mene? iz ovog izvođenja imaš -2. (bilo bi 1 ali imaš protekciju) :B

    Treba li tvoje automatsko podrazumijevanje da se radi o moralnoj (i ne može ne raditi o moralnoj) shvatiti kao već načelno nepriznavanje mogućnosti estetske?
    - nisi li trebao prvo pričekati da ti dam odgovor na ovo pitanje?
    ma jok, ovo je bilo retorički. nastavljaš dalje objašnjavati iako ne znaš je li uopće potrebno. ti si uzeo onaj odgovor koji ti je valjda draži. trebam li ja uopće išta odgovarati?? :)
    izvodiš puno toga u moje ime i onda širiš stvari iako sam ti prstom (prostački) pokazala gdje je točka prijepora.
    dakle, samo i jedino sam se svojim prvim komentarom osvrnula na tvoju definiciju drolje.
    drolja je naziv za promiskuitetnu žensku osobu. kao što rekoh u sebi sadrži i moralnu osudu. to je vjerujem i razlog zašto ista riječ ne postoji u muškom rodu - jer se muškarce moralno nije osuđivalo za promiskuitet.

    zašto sam ti uopće komentirala?
    1) definicija koju si dao nije se slagala s ostatkom moje slike o tebi, odnosno stavovima tvojim dosad iznesenim. prije svega mislim na stav prema moraliziranju. zašto? upravo zbog one moralne osude koju u sebi sadrži riječ drolja. (ja je ne koristim jer je uvijek doživljavam moralizatorskom). a onda tu je i ona kontradikcija.
    zanimalo me objašnjenje.

    ok, rekao si da tebi riječ "drolja" nužno ne sadrži i moralnu komponentu, ti je koristiš u nekom drugom značenju, što je opcija koja mi jest pala na pamet no znadoh da si svjestan i drugog, moralizatorskog - češćeg (prema mom iskustvu) značenja te riječi.
    pa onda:
    2) obzirom da si to TI, nije mi riječ drolja bila dobar izbor, odnosno definicija mi nije sjela baš zato što sama riječ može zvučati ovako i onako, a TI si onaj koji voli da svaka riječ ima točno određenu težinu. da sam čitala nekog drugog vjerojatno bi samo "otišla u miru", a da si ti to čitao kod nekog drugog napio bi mu se krvi :D

    u jednoj od mogućih (najčešćih) značenja/tumačenja/doživljaja riječi drolja tvoja definicija i nastavak objašnjenja jesu u kontradikciji i to je ono na što sam ti skrenula pažnju.

    Nazvao sam je romantičnom paradigmom. Sporazumna razmjena pičke za stan, kao oličenje pragmatične paradigme, ne predstavlja prijestup poštenja, ali zato poništava romantiku, kao vrijednost do koje izuzetno držim - te će tim poništavanjem izazivati moj jak prezir.
    Što ćemo s tim pitanjem, Emi?

    a što ćemo pero? ta složit ćemo se, što drugo? :) zato dosad u komentarima i nisam spominjala svoj stav prema vrijednostima romantike, nismo se tu nešto mimoilazili. naročito kad si počeo spominjati estetiku. gnušanje (s izvorištem u estetici) je ono što ja osjećam u win-win situaciji pička-stan, i mogu, u ovakvoj ili srodnim situacijama, osjetiti slabiji ili jači stupanj gađenja kad pokušam zamisliti sebe u toj situaciji jer je meni romantika bitna. ja to ne mogu, no ne osuđujem moralno dobrovoljne i svjesne sudionike, sve dok su oboje dobrovoljni i oboje svjesni, odnosno dok ne postoji moment namjerne obmane. sad si dobio i odgovor na ono tvoje retoričko pitanje.

    Oko aspekta poštenja se slažemo, ali mi je, dakle, filozofski nezanimljiv, dok se oko ovoga drugoga jako ne slažemo, pošto ja osuđujem ne samo nepoštenje nego i droljstvo kao gaženje romantike - elaboriranju čega služi (i) ovaj post.
    - ako govoriš o estetskoj, a ne moralnoj osudi u slučaju "gaženja romantike" onda nije točno da se ne slažemo. iako riječ osuda kad je estetika u pitanju mi nije dobra.

    Legitimno je da ti budeš drugačijeg stava i da ne držiš do toga do čega ja toliko držim, no jebemu miša, onda polemiku i postavi tako (što će rezultirati time da ćemo se složiti kako se ne slažemo), a nemoj mi nalaziti tobožnje interne kontradikcije u okviru samog ovog mog definiranja droljstva kao poštene trgovine nepripadnim valutama.
    - da ja ne držim do romantike onda bi ti to tako i rekla.
    lagano me čude tvoji zaključci ili uopće razmatranje opcije da bi meni bilo draže nešto drugo. dojma sam da bi se svađao (ili barem odvodio priču dalje od mjesta zločina) :) umjesto da se, je li, lijepo porazgovaramo i riješimo nedoumice. :D

    netobožnju kontradikciju sam ti detektirala i objasnila par redova iznad. ;)

    s ljubavlju,
    Emi van Forme (Emi Gablo 15.06.2016. 13:10)
  • EMI (9.6.)
    ''kako rekoh, prva situacija je van tvoje definicije, a po menu unutar, druga je unutar i to si opisao ovim riječim: svakome će intuitivno biti jasno da se uistinu radi o kvalificiranosti za termin, a ja moram dodati da onda svakome osim meni, jer meni je situacija broj dva izvan bilo kakve moralne osude, a koja je sadržana u pojmu drolja kao takvom.
    razlika između prve i druge situacije je upravo u razini svjesnosti o svim parametrima u igri. namjerna obmana je nešto što moralno osuđujem u bilo kojoj relaciji, dočim igranje otvorenim kartama cijenim. ako dvije odrasle osobe "otvorenih očiju" uđu u bilo kakav (win-win) odnos to nije nešto bih ja moralno osuđivala i riječ drolja nije nešto što bi mi palo na pamet pri pokušaju opisa svog stajališta.''

    Kako čitati ovu izjavu?
    Eksplicitno kažeš: za tebe druga situacija (dobrovoljna razmjena pičke za stan) ne spada u definiciju drolje, pače - tvrdiš mi - u moju definiciju drolje da ne spada.
    Kako glasi ta moja definicija?
    Jasno kroz čitav post dajem do znanja (semantička klarifikacija apriori) kako pod tim terminom ovdje ciljam na iznevjerivanje romantične paradigme, postulata po kojem spolni organi služe jedni za druge (i u proširenoj varijanti, međusobna afekcija ukupnošću osoba).
    Pa kako sam onda trebao shvatiti tvoje isticanje nemanja problema s takvim iznevjerivanjem, i da po tebi ono ne spada u definiciju drolje, kako sam je dao?
    Štoviše, da ''igranje otvorenim kartama'' cijeniš - sravnjujući kompletno pitanje toga hoćemo li s nečime imati problem i nešto osuđivati na pitanje jesu li posrijedi otvorene karte i obostrana svjesna dobrovoljnost. Što da dalje izvedem nego to: Ako za tebe nema ničega droljskoga u takvom pragmatičnom postavljanju, i ne vidiš ništa krivo u razmjeni pičke za stan i druge valute, izvodi se da držiš jedino do aspekta poštenja (obmana ili otvorene karte), a nimalo do romantike kao vrijednosti.

    EMI (15.6.)
    ''gnušanje (s izvorištem u estetici) je ono što ja osjećam u win-win situaciji pička-stan, i mogu, u ovakvoj ili srodnim situacijama, osjetiti slabiji ili jači stupanj gađenja kad pokušam zamisliti sebe u toj situaciji jer je meni romantika bitna. ja to ne mogu''
    Eto, znači, ipak se ne razilazimo oko tog fundamentalnog vrednovanja. Super. Odmah si možemo bolji biti.
    To se, međutim, nije tako čitalo iz tvojih prethodnih istupa - kao što je i razvidno. Pripišimo tome da si se bila zaplela u dokazivanju mi da pojam drolja zapravo znači ono, a ne ovo, pa se nisi stigla doreći. Glavno da se sada razumijemo.

    ''ok, rekao si da tebi riječ 'drolja' nužno ne sadrži i moralnu komponentu, ti je koristiš u nekom drugom značenju, što je opcija koja mi jest pala na pamet no znadoh da si svjestan i drugog, moralizatorskog - češćeg (prema mom iskustvu) značenja te riječi.''
    Najčešće pridavana konotacija, ako ćemo baš ići inzistirati na kriteriju čestoće uobičajene upotrebe, je ona o promiskuitetnoj osobi. To nije isto što i semantika kurtizane, odnosno, sponzoruše, jer ne podrazumijeva samoprodavanje za materijalno obeštećenje, nego može dolaziti i kao rado davanje iz vlastitih pobuda, odnosno čak ni na konto toga, ili zapravo malo pa ničega, čisto kao čičak sramote svakoj onoj koja prijestupi crtu obavezne seksualne granice koja joj je iscrtana. To je ultimativna moralizatorska upotreba. Ti znaš jako dobro da ni u ludilu nije zamislivo da bih išao nekoj reći drolja po toj osnovi, zbog promiskuitetnosti. Ne jednom sam tumačio zašto se za mene radi o jednom od najružnijih postupaka koji postoje, koji mi dođe kao potvrdan dokaz nečije ništavnosti pod zvijezdama. Zato ti vjerojatno i zvuči zbunjujuće moje korištenje tom riječju. Ali, Emi, zaboga, samo korištenje? Ta resemantizacije su normalna stvar.
    Druga česta upotreba je ova za doslovno prodavanje tijela, koje može biti i po slobodnom pristanku. Tu ću već imati riječ osude, rekli smo, ali i ne moralne, nego estetske, a i to ne za pojedine sudbine, nego za propovijedanje pragmatične paradigme kao baš poželjne. Kad govorimo o prostitutkama i sponzorušama, onda ne zvuči plauzibilno da bi ih bilo mnogo koji bi takvo što baš preporučivali i propovijedali, ali zato treba imati na umu integriranje iste te pragmatične paradigme u plemenite visoke ideale našeg puritanskog seksualnog morala, počevši od institucije braka, kao - da stvar bude perverznija - upravo tobožnje romantične apoteoze. Dok se zapravo radi o posvećenju oblika prostitucije. Otuda i moje korištenje pojmom drolja.
    Ne trebaš se kačiti za kriterij redoslijeda uobičajenosti upotrebe, nego ubrati resemantizaciju koju u hodu dajem kroz post, i to na nedvojben i jasan način. Ovo kačenje i tek postupno prihvaćanje postuliranog značenja i je ono što ti je izazvalo sve nesporazume - jer, naravno da nećeš biti u stanju pravilno čitati tekst čiji osnovni pojam ne čitaš pravilno. (pero u šaci 19.06.2016. 21:59)
  • ''iako riječ osuda kad je estetika u pitanju mi nije dobra.''
    Ne znam što ti tu smeta. Strmopizdi li ti se u očima netko ako saznaš da primjerice s ozbiljnim uvažavanjem čita i preporuča Raspudića? Hoćeš li misliti o takvom nekome kao o glupaku? Ako da - to znači da ga osuđuješ, jer gdje nema osude, nema mi padanja suda o nekome ili nečemu. Ali to nije moralna osuda, jer ne radi se o prijestupu objektivnih zakona ili pravila ponašanja, nego o debaklu u okviru određenih vrijednosnih standarda koje pridržavaš.
    Nazivam to estetskom osudom jer se naposljetku ne radi o vrijednosnom standardu usidrivom u općoj etici, već se spaja linija od mozga do želuca, na kojoj ti se želudac buni protiv nečega što prepoznaješ kao kvarno, preglupo i uvredljivo za mozak.
    Nazivam to osudom, jer čim je reakcija želucom, to je i oblik osude.
    Onako kao što i u ovom slučaju (naposljetku deklariraš da dijeliš reakciju sa mnom) prijavljuješ gnušanje, gađenje. Elem: estetsku osudu. (pero u šaci 19.06.2016. 22:03)
  • PRIMAKKA - pliz, nemoj se nikada sustezati ni prekorijevati (pero u šaci 19.06.2016. 23:58)
  • Ne znam što ti tu smeta. Strmopizdi li ti se u očima netko ako saznaš da primjerice s ozbiljnim uvažavanjem čita i preporuča Raspudića? Hoćeš li misliti o takvom nekome kao o glupaku? - da, ali u ovom slučaju nije riječ o estetici i estetskoj osudi nego o zdravom razumu, logici, inteligenciji....svačemu nečemu ali objektivnom i mjerljivom.

    Nazivam to osudom, jer čim je reakcija želucom, to je i oblik osude.
    Onako kao što i u ovom slučaju (naposljetku deklariraš da dijeliš reakciju sa mnom) prijavljuješ gnušanje, gađenje. Elem: estetsku osudu.
    - promaknulo ti je ono bitno iz moje rečenice: "gnušanje (s izvorištem u estetici) je ono što ja osjećam u win-win situaciji pička-stan, i mogu, u ovakvoj ili srodnim situacijama, osjetiti slabiji ili jači stupanj gađenja kad pokušam zamisliti sebe u toj situaciji jer je meni romantika bitna". znači, kad pričam o estetici i estetskom doživljaju koječega (vezi mozak-želudac) govorim jedino o sebi, ne o drugima (a što je ključni moment osude). stupanj različitosti mojih i nečijih drugih estetskih vrijednosti može utjecati na odnos između nas, u smislu da budući da nemamo dovoljno zajedničkih dodirnih točaka (ili imamo dovoljno različitih onih bitnih/ključnih) nećemo provoditi vrijeme zajedno. ta različitost se dakle može odraziti na naš odnos i u tom nekom udaljenom smislu se može govoriti o osudi ali sama riječ osuda je previše teška (u svom izvornom značaju), a sama pogođenost termina u ovom kontekstu dosta slaba pa mi onda uzevši u obzir sve to jednostavno nekako ne sjeda.
    s droljom je bila ista stvar. odmah sam ti objasnila gdje je problem. ne u mom neshvaćanju smisla korištenja te riječi od strane tebe nego jednostavno prema mojoj vagi ta riječ je previše teška i izvorno sadrži element moralne osude (da, promiskuitetna osoba ali ne bilo koja nego ženska) :), a koji mi nije imao mjesta u tvojoj priči, jer znajući te, a i na koji sam sama onako dosta dlakoježeći osjetljiva. zapravo sam ti dala priliku da se jasnije izraziš glede toga kako se ne bi dogodilo da te netko krivo shvati. :D ( je li ti ovo poznato od nekud?) :Đ (Emi Gablo 15.07.2016. 14:47)
  • EMI - ''jednostavno prema mojoj vagi ta riječ je previše teška i izvorno sadrži element moralne osude (da, promiskuitetna osoba ali ne bilo koja nego ženska) :), a koji mi nije imao mjesta u tvojoj priči, jer znajući te, a i na koji sam sama onako dosta dlakoježeći osjetljiva''

    Da, to i tvrdim od početka: zakačila si se za ovu semantiku upućivanja na nečiju adresu riječi drolja kao slut-shaminga. Iz koje se moralne pozicije pritom vrši slut-shaming? Iz one koja u zavjetnom monogamnom idealu (kao idealu romantike nasuprot promiskuitetnosti) traži moralnu superiornost. Moja je ideja bila obrnuti takvo moralno vrednovanje, kužiš? Romantiku identificirati u nečemu što komotno može se događati i pri većoj promiskuitetnosti (jer se slijedi trag stvarnog ljubljenja nekoga zbog onoga što jest svojom osobom), a u zavjetnom idealu ubijanje romantike koje prepoznajem kao ''pragmatičnu paradigmu''. Suština pravog droljstva nije u golom podatku o promiskuitetnosti, naime, nego u - to je bazična teza posta - pragmatičnom gledanju na stvari ljubavi i seksa. Onda kada se biva promiskuitetnim ili monogamnim, svejedno. Da ključ nije u tom razdjelu, nego onom vodimo li se romantičnom ili pragmatičnom paradigmom.
    Da bih podvukao taj efekt obrtanja, baš namjerno koristim istu riječ - samo resemantiziranu na način da se više ne odnosi na posramljivanje promiskuiteta već posramljivanje pragmatičnosti (definirane kao trgovina nepripadajućim valutama).
    Nesporazumi ti dolaze, kao što sam već više puta gore opisao, iz toga što si se uhvatila onoga što ti tvoja vaga govori o tome je li riječ teška i što izvorno znači. Ponavljam: ostavi se sada što izvorno znači i svoje vage, Emi.
    Ovo, naime, jest post posramljivanja nečega. Gesta resemantiziranog korištenja riječi ultimativnog posramljivanja je ispravan postupak: odgovara sadržaju posta. (pero u šaci 25.07.2016. 16:47)
  • << Arhiva >>

    ARHIVA
    GUZA + NJUŠKA
    - 2009/08 - Gledanost
    - 2009/09 - Cipelarenje
    - 2009/10 - Guza, njuška, sise
    - 2009/11 - Ispravno
    - 2010/02 - Svjedok na instrukcijama
    - 2011/03 - Ispričat ću vam nešto...
    - 2011/10 - Živjeti s istinom
    - 2011/11 - Dan mrtvosti
    - 2013/04 - Kap
    - 2013/05 - Zakletva
    - 2014/09 - Mjesto s kog se vidi odlično
    - 2016/01 - Nikad kao Bandatar
    - 2016/10 - Crna rupa crnih rupa
    - 2016/10 - Uspomene iz zelene šume
    - 2016/10 - Gerontodozdo ili gerontodozgo?
    - 2017/02 - Anatomija nelagode
    CARPE DIEM
    - 2009/09 - Ratni dnevnici
    - 2010/01 - Vječno vraćanje
    - 2010/10 - Post koji nisam napisao
    - 2014/12 - Dvanaest - puta dva, puta četiri, puta tri
    - 2015/05 - Eros i tanatos - nostalgija za sobom
    - 2015/07 - Zaokruženje Arsena
    - 2016/07 - Vremeplov razmontiranog procesa
    - 2017/02 - Rijeka zapelosti
    ČOVJEK U FUTROLI
    - 2009/10 - Sv. Ante u ćuzi
    - 2011/03 - Čovjek u futroli (1)
    ... 2011/03 - Čovjek u futroli (2)
    ... 2011/03 - Čovjek u futroli (3)
    ... 2011/03 - Čovjek u futroli (4)
    ... 2011/03 - Čovjek u futroli (5)
    ... 2011/03 - Čovjek u futroli (6)
    ... 2011/03 - Čovjek u futroli (7)
    - 2011/06 - Ateistička propaganda
    - 2011/06 - Čedna
    - 2011/10 - Demonska ljepota žene
    - 2012/09 - Demonska požuda žene
    - 2012/10 - Intrigantan problem
    ... 2012/10 - Ni kučeta ni mačeta
    ... 2012/10 - Cvrčak i mrav
    ... 2012/10 - Kasarna Sv. Augustina
    ... 2012/10 - Guzica
    ... 2012/10 - Težina Križa
    ... 2016/07 - Dnevnik uspješnog čovjeka
    ... 2016/09 - Rođenje zla iz duha morala
    - 2014/06 - Geneza jezivosti
    - 2014/11 - Kako ih nije sramota?!
    - 2015/02 - Gola guzica: promjena žanra
    - 2015/09 - U čemu je skandal?
    - 2016/05 - Muške kurve
    - 2016/05 - Dići raspelo na sebe
    - 2016/07 - Opus Dei u teoriji i praksi
    - 2016/11 - Najezda barbara
    - 2016/11 - Moralni standardi razvijene demokracije
    - 2016/12 - Zvuk osude
    - 2017/03 - Kritika seksofobnog uma
    IGRA SPOLOVA
    - 2009/10 - Socijalizacija ljepotice
    - 2010/07 - Pokušao sam te ostaviti
    ... 2010/07 - Not gonna be ignored!
    ... 2010/07 - Košarka i košarica
    ... 2010/07 - Nož u leđima
    ... 2010/07 - Obaveze bez seksa, to je prava stvar!
    ... 2010/07 - ''Ti si dužan''
    ... 2010/09 - Nećeš se predomisliti!
    - 2010/09 - O nabijanju i gnječenju
    - 2011/05 - Jednom nedavno...
    ... 2011/08 - Druge oči
    ... 2011/08 - Lov na ljepotu
    - 2011/09 - Predstava Trtanika u Mrduši Donjoj
    - 2014/10 - Ženska spika
    - 2016/01 - Čistoća je pola bolesti
    - 2016/03 - Ko to tamo glumi pičkom
    - 2016/06 - Zašto nas to nije iznenadilo
    - 2017/01 - Šublerska slijepa pjega
    ORNAMENT I ZLOČIN
    - 2009/10 - (Izvan)brodski dnevnik 2009.
    - 2010/01 - Zidanje kao uvjetni refleks
    - 2010/04 - Napuhane duše lete u nebo
    - 2010/05 - Post o sirotim bogatim ljudima
    - 2010/08 - Spasio bih vatru
    - 2010/09 - Balon
    - 2011/01 - Fetiš pečata
    - 2011/07 - Trinom stradalog albatrosa
    - 2011/09 - Zna se tko zna
    - 2012/04 - And they love her
    - 2012/07 - Déja vu
    - 2013/01 - Sloboda koja sputava
    - 2013/03 - Hladnoća srca prikrivena izljevom osjećaja
    - 2013/07 - Ljetni post
    - 2015/02 - Mali narodi trebaju samo velike inaugursuzacije
    - 2015/04 - Gospe ti presvete!
    - 2015/11 - Đonom
    - 2015/11 - Zapisi sa smetlišta
    - 2016/11 - Ccc, kakva drama!
    CRNA OVCA
    - 2009/10 - O izdvajanju
    - 2009/10 - Nećeš ga naći
    - 2009/11 - O običnim malim ljudima
    - 2011/03 - Selotejp blues
    - 2011/04 - Udružena korizmena zločinačka organizacija
    - 2011/06 - Ne daj se...
    - 2011/10 - Hod
    - 2012/01 - Gospe ti svete!
    - 2012/04 - Rigoletto
    ... 2012/04 - Rigoletto – 1 (Devedesete)
    ... 2012/04 - Rigoletto – 2 (Stadion)
    ... 2012/04 - Rigoletto – 3 (Čavoglavci)
    ... 2012/04 - Rigoletto – 4 (Ay Carmela)
    ... 2012/04 - Rigoletto – 5 (Normalna)
    ... 2012/04 - Rigoletto – 6 (Golijat)
    - 2013/12 - Desno i lijevo
    - 2016/08 - Stupovi društva
    DVOSTRUKI AGENT
    - 2009/11 - Dvostruki agenti
    - 2010/01 - Građegovnari ili što se krije ispod žbuke
    - 2010/05 - Reci, ogledalce...
    - 2011/09 - Pravi razlog politikantskih filmova
    - 2013/09 - Lucidni sebi unatoč
    - 2016/04 - Kad ne ide satira, onda će autosatira
    TKO JE UKRAO STVARNOST?
    - 2009/12 - U troje, u dvoje i u prazno
    - 2010/02 - Simuliranje simulacije
    - 2010/05 - Zadrta zadrtoj?
    - 2010/08 - Prava slika grada
    - 2010/11 - Sveta crkva slike
    - 2010/12 - Imagologija
    - 2013/07 - Skriven iza lažnih nickova
    - 2016/06 - Hashtag imagologija
    - 2017/01 - Što je bilo prije: kokoš ili metakarton?
    MASLAC I MARGARIN
    - 2010/01 - O žeđi i pijenju
    - 2010/02 - Folkrok partizani
    - 2010/03 - Duende
    - 2010/06 - Odličan đak
    - 2011/12 - Lice i naličje pjesme
    - 2012/07 - Pr(lj)ave riječi
    - 2013/01 - Bosonoga misao
    - 2013/03 - Život i performans
    - 2013/09 - SAE - tuce pjesama i još jedno
    - 2016/05 - PuŠ vs SAE
    - 2016/12 - Rupa u ormaru
    VELIKO OKO
    - 2010/02 - Opće mišljenje vojske
    - 2010/03 - Kao automat za kavu
    - 2010/05 - Nagni se, Narcise...
    - 2010/06 - Nasilje normalnosti
    - 2010/07 - Ostvarujuća moć privida
    - 2012/02 - Sto godina beskonačnog labirinta
    - 2013/02 - Nasilu na Silu
    - 2013/04 - Biti kao svi
    - 2014/05 - Zeitgeist
    - 2015/05 - Paradoks narcisoidnosti
    - 2015/09 - Krivi ste vi
    - 2015/12 - Kalifete na fete
    - 2017/02 - O pizdunstvu ili Lijepa naša Austrija
    PISOPUT
    - 2010/06 - Ja, luđak
    - 2011/01 - Mjesto s kojeg pucaju tornjevi
    BIM-BAM-BAM
    - 2010/10 - Pismo izgubljenoj 100% djevojci
    - 2012/03 - Tempera(ment)
    - 2013/01 - Duende oči
    - 2013/06 - Tvoj slučaj
    - 2013/07 - Nostalgija futura drugog
    - 2014/10 - Ljubav
    - 2015/02 - Kontra ljubavi
    - 2105/03 - Ja, Ti, Mi
    - 2016/02 - Držati pticu
    - 2016/06 - Mogućnost drolje
    - 2017/01 - Grijeh ljubavi
    GOSPODARI SVIJETA
    - 2010/11 - Drveno željezo ili patetični cinizam
    - 2011/02 - Kako smo dospjeli ovdje gdje smo danas
    - 2015/01 - Nijanse lijevog spektra
    - 2015/01 - (Vuci)batine
    - 2015/05 - Čovjek je čovjeku ovca
    - 2015/07 - Minut semantike
    - 2015/07 - Matija protiv Babinha
    - 2015/10 - Mnogo vike nizašto
    - 2015/10 - Demonopolizacija paradne malignosti
    - 2015/12 - O sisama i guzicama u Mrduši Donjoj
    - 2016/02 - Matija protiv Babinha 2
    - 2016/04 - Pozadina kreševa
    - 2016/06 - Heroj, a ne bankaroid
    - 2016/07 - Drljača od tri groša
    - 2016/08 - Asovi vazelinskog uklizavanja
    - 2016/09 - Ravno do dna
    FALANGA
    - 2011/01 - Index na indexu
    - 2012/08 - Falanga
    - 2013/06 - Test osobnosti
    - 2014/09 - Dva tipa smijeha
    - 2014/11 - Kritika pomračenog uma
    - 2014/12 - Kultura Komunikacije
    - 2015/01 - Rođen na prvi april
    - 2015/01 - Mržnja govora sprdnje (1)
    - 2015/10 - Večernji krivolov
    - 2016/04 - Lov na crvene vještice
    - 2016/08 - Gospe ti čudotvorne!
    - 2016/10 - Fizika pomrčine sunca uma
    - 2017/01 - Amen
    BITKE O BITI BITKA
    - 2011/03 - Probavljivost duše
    - 2011/09 - Tema s varijacijom
    - 2012/05 - Misao još nemišljena
    - 2012/06 - Jebanje dvadeset lipa
    - 2014/09 - Krvave ruke
    - 2014/11 - Mundana desideria
    - 2015/02 - Dobar, loš, zao
    - 2015/02 - Spektar sive
    - 2015/07 - Mar(kićk)a
    - 2015/08 - Lítost
    - 2016/01 - Anatomija funkcije
    - 2016/03 - Vječno povraćanje istog
    TRAGOM MUNJE
    - 2012/05 - Pravda je pobijedila
    - 2012/07 - Sve samo ne rasistička zemlja
    - 2012/12 - Propast svijeta
    - 2015/01 - Intencija zOOma
    - 2015/04 - Dr. Prolupao SkrOz
    - 2016/04 - Defile tustaša
    - 2016/06 - Tragom munje
    REPUBLIKA FARSA
    - 2013/06 - Ćudoredna bitanga
    - 2013/11 - Spin godine
    - 2014/05 - Propuštena helpie prilika
    - 2014/08 - U čemu je sramota?
    - 2014/09 - Republika Farsa
    - 2014/10 - Samostan sv. Hipokrita Hipokrata
    - 2014/11 - Zapisi iz ludnice
    - 2015/03 - Zatvoreno pismo
    - 2016/05 - Drkadžije
    - 2016/06 - Približavanje oluje
    - 2016/08 - Nijedne nema bolje od naše milicije
    - 2016/08 - Ovo već stvarno prestaje biti smiješno
    - 2016/08 - Sloboda govora mržnje (1)
    - 2016/09 - Bijedništvo traje dalje
    - 2016/09 - Nujna li rujna
    - 2016/10 - Homo cylindriacus
    USPUT REČENO
    - 2010/09 - Sirove strasti
    - 2010/11 - Proljeće je čak i u novembru
    - 2011/02 - S onu stranu dobra i zla
    - 2011/09 - Rekvijem
    - 2012/06 - Test inteligencije
    - 2015/08 - Nije šija nego vrat
    - 2015/12 - Babe i žabe
    - 2016/06 - Neke se stvari u životu ne može reći nego CAD naredbama
    - 2016/06 - Za neke stvari u životu ni CAD nije dovoljan
    - 2016/08 - Slobodna Vlast
    - 2017/01 - Život je lijep petka 6.1.2017.
    DNEVNIK.hr10Nakon prijave pratite svoje najdraĹľe blogere i kreirajte vlastite liste blogera!Naslovnica