Mir je crne boje

22.10.2012.

Premda je danas do mnogih saznanja moguće doći s minimalnim utroškom snage i gnjavaže, najčešće s dva-tri kliktaja čarobnim mišem, još uvijek znam uhvatiti samog sebe kako uživam u staromodnom ritualu traženja podataka iz požutjelih stranica opće enciklopedije. Bez obzira radi li se o A-Ćus, D-Helio ili čak Ska-Žv izdanju, postoji nešto svečano u tom činu kad se uspentraš do najgornje police regala, otpuhneš prašinu s tri i po kilograma akumuliranog znanja i zadovoljno počeš prelistavati stranice izgovarajući poluglasno abecednu mantru - ddžđ, efgh i tako dalje.

Htjeli mi to ili ne, neki pokreti i vještine polako nestaju iz naše kolektivne memorije, naši prsti postaju sve nespretniji pa dok nevješto listamo stranice leksikona i rječnika tražeći zaboravljenu logiku i redoslijed pojmova, sve češće odustajemo, i linijom manjeg otpora zazivamo pomoć gospodina Guglića.

Srećom, šjor Guglić je izuzetno strpljiv, prijazan i zahvalan prijatelj, a zanimljivo, što ga više gnjavite, njemu sve to draže... Ponekad mi dođe i neugodno, podsjeti me na psića koji ti sam donese kamenčić ili grančicu pa te molećivo pogleda i samo što ne progovori ljudskim glasom i kaže - ajde baci ga, zavitlaj što dalje!

Pa eto, ne tražim od Guglića da bjesomučno trči po dvorištu i donosi mi pred noge već stoput bačeni kamenčić, ali on i ja ipak često igramo jednu igru u kojoj se međusobno nadmudrujemo. Na meni je da smislim zadatak, a na njemu da posloži najljepšu moguću sliku od zadanog pojma. Igra je veoma jednostavna, dovoljno je pri traženju uključiti opciju "slike" ili da prostite "images", i već za tili čas na ekranu zabljesnu mozaici kreirani tko zna kakvim računalnim algoritmima.



Naravno, ukoliko u tražilicu ubacite neki pojam tipa "raskiseliše li ti se opanci", vrlo je vjerojatno da ćete dobiti gomilu blentavih i neupotrebljivih fotografija.



Neizmjerno je ljepše kad zatražite neki sasvim jednostavan pojam kao primjerice "ljubav". (Eeeeej čuj mene, ljubav proglašavam jednostavnim pojmom tz tz...)



Zar nije zanimljivo kako se neka boja istakne kao dominantna za određeni pojam? Ovdje je odmah bljesnula crvena. Boja strasti i snažnih emocija. Nema dileme, ljubav je crvene boje.

A što će nam donijeti "prijateljstvo"?



Hm, nisam siguran za boje, više je tu nekakvih stihova i mudrolija, ali vidim da mi se iznenadno ukazala jedna zanimljiva teta u tirkiznoj majičici, kakve li ona veze ima sa prijateljstvom? Pa dobro sad, mislim, lijepo je imati prijateljice tete diljem planete zar ne?
Kad smo već kod tete, ovaj htio sam reć - kod planete, idemo vidjeti kako izgleda naša Zemlja...



Uh, ova slika me raznježila, zar nije prekrasna ovako bublasta okruglasta? Plavi planet, definitivno...

Međutim, pitanje je koliko bi naša "plavuša" bila lijepa da je ne obasjava veliko Sunce?



Sunce je ovdje užgalo sve motore i mada sam često slušao o tome u djetinjstvu, nikad nisam uspio saznati kako izgleda to famozno sunce "kalaisano", ali bez obzira na sve termičke obrade, sunce je nesumnjivo žarkih boja...

Ostavimo se načas nebeskih tijela, evo pada mi na pamet sloboda, kakve li je boje sloboda? Sjetio sam se profesora Bandova iz srednje škole koji nam je zamislite čuda, predavao - marksizam! Jednom nam je rekao - djeco zapišite u bilježnicu definiciju slobode - Sloboda je najljepša stvar na svijetu!



Vrijeme i sve promjene koje su nas zadesile proteklih desetljeća, nisu umanjile vrijednost slobode, a najljepša stvar na svijetu ima boju neba, koja god bila...

Sreća?



Sreća se pojavljuje u svim mogućim bojama, ali jeste li primjetili kako sreća uvijek širi ruke, kao da želi zagrliti čitavi svemir?

Pa eto, ako i ne uspijemo srećom zagrliti čitavi sve-mir, uvijek nam ostaje ovaj naš, obični, mali, ali toliko željeni - mir.



Gle gle, moj kreativni asistent mi je uglavnom ponudio slike svemirske postaje zvane Mir, uh, tu su nam Rusi malo poremetili koncepciju, ali gledajući sve ovo, neobična mi je vladavina crne boje koja mi je nekako nespojiva s mirom. Zar mir ne bi trebao biti neke druge boje?
Da pokušam sa "peace"?



Hm, ima tu duginih boja, nije da nema, ima i Picassa i Lennona, ali opet se crna ispreplela kao dominantna. Tko zna, možda je mir zaista crne boje? A možda je to i pravedno. Mir donosi ljepotu svemu što postoji, pa zašto ne bi i crnoj boji...


<< Arhiva >>