Proročanstva za 2012.

22.12.2011.

Krajem svake godine pojave se u novinama neke vračare i babe tračare s najfriškijim proročanstvima za slijedeću godinu. Nisam baš siguran koju tehniku i tehnologiju koriste pri vračanjima, gledaju li u kristalnu kuglu, mišaju li karte ili prosipaju fažol, ali u svakom slučaju, volija bi imat njihove sposobnosti, ako već ne za daleku budućnost, onda barem jednom tjedno kad idem u veliku spizu.

Ne znam kako kod vas stoje stvari (nadam se gordo i uspravno), ali kod mene je skroz zawebano. Naime, primjetija sam kako posjedujem nevjerojatnu sposobnost da u šoping centrima svih mogućih boja uvik, ali baš uvik, odaberem red isprid najsporije blagajne! I svakog puta posebno obratim pažnju na količinu artikala u kolicima kupaca ispred mene, odmirim svaku blagajnicu ponaosob od frizure do ređipeta, pokušam čak proniknut još malo dublje, ali sve je uzalud.

Ma, može bit samo jedan čovik u redu isprid mene i čim promislim – evo ga, uspija sam, obavezno se nešto zakomplicira, spizdi, zaštopa...
Nevjerojatno često se sruši program na registar kasi, ili se kur... pardon – kupcima, kreditna kartica previše zgužva od silnog peglanja, a tek kad izvade čekovnu knjižicu – mrak mi padne na oči! Znam da će je ispisivat duže nego Lav Nikolajevič svoj Rat i mir...

U najboljem slučaju, može se dogodit ovako nešto:

- Proizvod vam nema šifru – zacijukat će blagajnica kojoj je i tako već svega dosta
- A-a-a nemam pojma, ja sam uzeja sa škancije – nesigurno će zabludjeli potrošač

Onda će blagajnicu pokupit taj famozni proizvod bez šifre pa će odgibat do frižidera sa suhomesnatim proizvodima potražit kolegicu, ali naravno, ni tamo neće imat pojma o čemu se radi, pa će pozvat poslovođu, šefa i direktora sektora pa će se svi zajedno uputit do Dugopolja di im se nalazi skladište veleprodaje, na kraju će dignit iz kreveta ministra gospodarstva koji je taman krenija u štetu sa svojom tajnicom, a za svo to vrime ja još uvik stojim u istome redu, kolutam očima i beštimam po svim pozitivnim propisima zakona o zaštiti potrošača.

Ipak, vračare nije previše briga za takve gluposti, one vide značajnije događaje. Tako su nam za ovu godinu koja se upravo biži svome išćeznuću predvidili najmanje tri i po smaka svita, udar asteroida i vjenčanje Kim Kardashian i Krish Humphriesa. Šta, niste čuli za Kim i Krisha? Ne brinite, nisu ni oni za vas!

Bilo kako bilo, su'svita nas nije strefija, asteroid je samo proletija i zapara nebom, a zanimljivo, niko u tim proročanstvima nije spomenija kako će strašni tsunami potaracat dobar dio Japana, da će Dinamo ispast najgora momčad u povijesti Lige Prvaka, a ni to da će se ovi Kim i Krish iz prethodne rečenice razvest nakon samo dva miseca braka.

Zapravo, smišna su mi ta proročanstva, uvik spominju ratove, glad, potrese, vulkane, suše i poplave. Poala velike mudrosti, mogli su isto tako predvidit plimu i oseku, ka da se to ne događa svaki dan. Ajme ti je onome koga uvati! Dajte mi napokon jednu godinu bez ratova, gladi, potresa, šizmi i ostalih kataklizmi!

Naravno, kad god se spominju proročanstva, ljudi naviše vole spominjat Nostradamusa. Nostradamus je reka ovo, Nostradamus je reka ono. Nostradamus je zakon, nema toga šta je on falija. A kako će i falit kad su mu sva proročanstva zapisana u stosmislenim stihovima koje svako može tumačit kako mu odgovara. Samo me muči kako to da svakog puta doznamo za ta proročanstva nakon šta sve bude gotovo. Lako je bit general posli bitke i okolo se puvat - a šta sam ti ja reka!

No, ako Nostradamus koji put i zabuca, uvik se mogu pouzdat u moga prijatelja Jozu. Kad smo nekidan ćakulali o tome kakva nas zima očekuje, on je samo kulerski reka - slušaj, moraš samo gledat jablane u jesen. Ako im lišće otpada ravnomjerno, zima će bit blaga. Ali ako pri vrhu krošnje lišće ostane najduže zeleno - kupuj tri kubika drva više nego šta si planira! Eto ti ga na, ma kakve kugle, kakve karte, koji fažoli, triba samo znat promatrat svit oko sebe. Priroda nam sve pokazuje i pametno savjetuje, samo smo mi od pustoga znanja kojega smo sami umislili sve zaboravili.

I zato gledajte svit oko sebe širom otvorenih očiju, odbacite nepotrebne strahove i nastojte se šta više držat sunčane strane ulice!

<< Arhiva >>