Šta će svit reć

07.07.2011.

Jučer, šestog dana miseca srpnja, susid Špiro je stentano skinija sve balunčiće, svićice i sjajne ukrase sa svog božićnog drvca, uredno posložija u škatule o' postoli u kojima će dočekat slijedeći blagdan.
Mislim, ukrasi će dočekat slijedeći blagdan u škatulama, a ne šjor Špiro da se razumimo...
Iskreno, svima nam je u susidstvu jučer bilo žaj zbog prekrasne jelke u vrtu susida Špira, ajde dobro, to čak nije bila ni jelka nego neka vrst smriča, ali sve u svemu - bilo je puno lipo vidit okićeno drvce, svićice i lampijune čak i usrid lita.

Ljudi se brzo naviknu na sve, a eto, prije samo petnajstak dana, susid Špiro samo što nije izazva javnu sablazan svojom namjerom da okiti božićno drvce.

Prvi verbalni okršaj ima je u svojoj kući, sa svojin rodom rođenim, ženom Božankom...

- Ženo, di su nam oni baluni od bora?
- Koji baluni?
- Od bora bome, ne tribaju mi baluni od baluna, završila je sezona Ajduka!
- A spremila sam ih na šufit.
- Donesi ih!
- Imeissovo, šta će ti sad baluni od bora?
- Pa sutra je praznik!
- Koji praznik!?
- Da koji praznik - sutra je Dan državnosti!
- Pa dobro, imaš prav, ali otkad se za Dan državnosti kiti jelka!
- Od danas!
- Ali Špiro moj, šta će svit reć?
- Koji svit?
- Susidi, prijatelji, poslovni partneri...
- Jebe me šta će svit reć!
- Gospe moja, šta sam doživila, muž mi kiti bor za Dan državnosti ka da je Božić...

- A ti Božanka moja, baš ništa ne razumiš, aj kad si tako pametna - reci mi kad mi slavimo Božić?
- Pa uzimu, dvajstipet dvanajstoga, adakuće, nećemo valjda sedam prvoga božeprosti...
- Eeeee, lipo si rekla - uzimu, a reci mi kad si tako pametna - kad Božić slave u Brazilu?
- A isto u zimu, dvajstipet dvanajstoga!
- E šempjo jedna, istina je da slave dvajstipet dvanajstoga, usrid zime, samo šta onda njima nije zima nega lito!
- Lito!?
- E lito lito, a šta si mislila, oni se nalaze na južnoj hemisferi!
- Ne znam Špiro moj, ja sam ti vavik bila slaba u geomgrafiji.
- Srića tvoja da imaš mene da ti mogu neke stvari objasnit. Di bi svršija ovi svit kad bi svi imali moju teligemciju!

- I slušaj vamo, od sad ćemo svake godine za Dan državnosti imat litnji Božić, pa dobro, jel ti misliš da je to baš tako slučajno da je naša Hrvatska stvorena baš na litnji Božić! Jel ti vi'š koja je to Božja providnost!
- Vi'š, nikad nisam o tomen razmišljala!
- O tomen ti i govorin, kad mogu oni u Riju dežajneru slavit Božić u lito, a šta ne bi i mi, još žešće od njih!
- A Špiro moj, ma volim ja slavit i liti i zimi, ali isto, kako ćemo don Pavi objasnit, po kojem mi to kalendaru slavimo Božić?
- Ne brini, razumit će don Pave, ali ako te slučajno pita, reci mu - po Kerumijanskom!

<< Arhiva >>