neverinov blogneverinov blog

Tko nema štok, magarac je



Photobucket


Ima to jedno meni drago mjesto odmah pokraj kreveta koje mislim išćupat jednog dana iz rodnog mi stana i preselit tu osobnu relikviju u neku novu gajbu. Da se sjetim onog klinca kojeg toliko puta zanemarujem koji je bio presretan svaki put kad bi crticao otišla gore za par centimentara.

To je naprosto bilo veselje.

U tim danima sam hodao uzdignute glave po svijetu znajući koliko sam visok i nije me brinulo gledati odrasle, ionako nisu moja sorta, ja se konfronitam sa manjima. Logika jednog klinca sa 12 godina me zapanjuje. Ima više rupa od cijedila za paštu ali ako u nju vjeruje nema toga što će mu promjeniti mišljenje.


Photobucket



Zadnji put.... godine gospodnje 1999. kad sam prešao u tinejđere...



Photobucket


Sestra se odala komercijalizaciji žanra...



Kako vaši štokovi?



Post info
26.03.2009. (21:35)
50 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

Nije bezveze historia magistra vitae



Matrix nije uopče onakvim kakvim ga vidimo u istoimenom filmu sa Keanu Reevesom. Nema tu nekakve napredne tehnologije koja koristi ljudsko biće kao bateriju za crpljenje struje i održavanja sustava. Naime u filmu se služe sa analogijom kako bismo lakše shvatili pošto je nemoguće u filmu prikazati indoktrinaciju čije smo žrtve već nekoliko milenija. Matrica u kojoj živimo je jedna sofisticirana iluzija sazdana od mnogo mitova kako bi se postigao onaj famozni dividi et impera.

Moguče je da će se ljudi koji čitaju ovaj post uvrijediti kada budem opisao religiju kao jednu od glavnih faktora u borbi čovjeka protiv čovjeka ali ovo ipak ostaje moj web log pa se "prozvane" osobe mogu opredjelit za dva načina ponašanja. Prvi je taj da stisnu iksić u gornjem desnom kutu i zaustave se ovdje a drugi je da sa mnom skoče u zečju rupu, pročitaju ovih nekoliko redaka i ostave argumentirani komentar pa da uđemo u kakvu smislenu interakciju.

Naime ja vjerujem da su pripadnost po religiji i nacionalnosti (a time pogrešno vjerujući večina njih, i kulturi) najveća zla koje je mogao izmisliti ljudski um kako bi brat vodio sukobe protiv vlastitog brata. Poganska religija mi je još i prihvatljivija pošto ima tu tendenciju da se različiti bogovi jedne civilizacije poistovjetuju sa bogovima druge civilizacije.


Digresija

Pošto su oni, kako je i sama došla do toga blogerica May rain, simbol fenomena u prirodi i ljudskih stanja ali čovjeku je lakše nešto poštovat nešto opipljivo i vidljivo i radi toga si je dao napravit idole koje oblači, hrani i poštuje bolje od samoga sebe. Zato sam ja za ikonoklastiju.


Tako kao primjer možemo navesti helenskog Zeusa, Heru i Atenu odnosno rimskog Jupitera, Junonu, Minervu ili etruščanske Tiniu, Uni i Menrvu ili Serapis koji je spoj grčke religije sa egipatskom.

Možemo još i nabrojati babilonskog vrhovnog boga Marduka poistovječenog sa Zeusom kojem su odavali počast sad već grčki svećenici u helenističko doba. To je sinkretizam.

Iako smatram da je politeizam zdraviji i sigurno ne toliko štetan kao monoteizan (koji ne podnosi i ne priznaje nijednu religiju osim same sebe) ipak su i tada vidljive ogromne nepravde učinjene od strane hramova i njihovih svečenika počevši od akvizicije i skupljanja zemje nauštrb naroda i pretvaranja hramova u prve kreditne ustanove koje su npr u vrijeme Sumerana i Babilonaca već pozajmivali novac pod lihvarskim uvjetima često sa dvostrukim povratom.

Ti hramovi su imali u posjedu i robove (i njihove potomke) i bavili se nimalo duševnim poslovima poput trgovine ili još gore nametanje svoje vizije nad vladarima tog doba. Tako na primjer imamo močni Amonov kler u Egiptu ili Mardukov u Babiloniji koji je non stop kritizirao posljednjega kralja Naboneda sve dok ovog nije porazio perzjanac Kir a babilonski svećenici ga nazvali osloboditeljem. Naime njima nije važno bilo otkuda je stiže osvajač. Glavno da ih poštuje i da im osigura sinekure. Klerikalci su jako prilagodljivi poput trgovaca a i sami znaju da je njihov blagoslov u očima običnog puka legitimacija vladaru da čini što ga volja sve dok obnavlja i snabdjeva hramove te tovi njihove stanare. I svi sretni u stvaranju nepravde do neba.

Koja je razlika između ovog kršćanstva i ovih prijašnjih religija? Meni se čini da parasitizam hramova ima isti kontinuitet bilo to sa strane Delfijskog svetišta ili u ovo naše doba sa strane Vatikana. Ono što me najviše boli je potporu koju uživaju te institucije od strane puka preko kojeg se prelamaju te iste nepravde.

Nije li jedini način da svatko za sebe uzme proučavanje povijesti u vlastite ruke da si izgradi svoje vlastitio kritičko razmišljanje (što nitko od svjetovnih i nazivomo ih duševnih oblasti ne želi da postane trend) kao što tijekom Reforme bilo nezamislivo da se netko usudi uzet Bibliju u ruke i shvaćat ju na svoj osobni način. Jer, zamislite šta bi ljudi mogli protumačiti iz te knjige bez nadzora klera.

Znači ne uzet sad samo jednu knjigu i vjerovat u njenu apsolutnu istinu. Kako kaže moj prijatelj, moglo bi se desiti da u toj jednoj knjizi se prešučuje holokaust pa dolazimo do revizije. S toga vrjedi uzet više izvora i složit se sa onom koja potkrepljuje ono što nam želi kazati uz što realnije argumente. Tako sam si ja izgradio mišljenje, nisam vjerovao u prvu knjigu koju sam pročitao nego sam komparirao različite teorije. Nije li to logično?


Zato Matrix nije u optičkim kablovima, struji, robotima, njihovim čipovima i ostaloj naprednoj tehnologiji. Matrix je kontrola uma mnogih radi dobrobiti nekolicine. Sve pod krinkom demokracije koju je Luigi Pirandello opisao kao najgoru vrstu fašizma. Onog prikrivenog.


Svijetom vlada oligarhija koja nas želi pošto poto uvjeriti da nam je potreban pastir kako bi ih dalje nastavili toviti.


Što učiniti? Ja zasad imam manje više dva rješenja.

Prvo je isto ono koje je odabrao Diogen iz Sinope koji je živio u bačvi i odrekao se jedine materjalne imovine koju je posjedovao tojest keramičku kikeru kada je vidio da jedan dječak pije vodu iz ruke. I neprestano je kritizirao društvo. Ali on je pronašao rješenje samo za sebe. Kao što su stiliti (grč. stilos tojest stup, Semiramido sjetio sam se tebe ovdje) pronašli rješenje za sebe meditirajući što dalje od zbilje na vrhu jedne kolone. Ili dendriti na stablu.

Drugo rješenje uključuje pasivno i aktivno ponašanje.

Pasivno uključuje imati zornu sliku o ogromnoj velikoj laži koju su nam servirali ali ne poduzimati ništa za druge. Maksimalno pisat ovaj blog i iznositi vlastito mišljenje o okolini koja nas okružuje i molit boga da se ljudi opamete i stvari krenu na bolje. Odreći se od žurnala i dezinformacija na televiziji i brinuti se samo za sebe i svoje najbliže.

Aktivno uključuje borbu s vjetrenjačama ako je miroljubiva jer takve kao ja močnici će da zgaze poput žohara. Ona radikalnija verzija mi se čini strašna ali potrebita. Neka političari i njihova bezobrazna svita zajedno sa ostalim parazitima ovog društva shvate da su i oni od krvi i mesa i da sa pukom nema zajebancije. Znači otvoreno nasilje prema institucijama ili Ghandijevo mirno rješenje, opći štrajh.


Za ova zadnja rješenja potrebna je koordinacija svih voljnih političkih životinja (pritom mislim na građane) a da bi se to desilo trebali bi svi zajedno promjeniti egoistični mentalni sklop koji posjedujemo mi Hrvati. Jeli to moguće pitam se ja da mišljenje promjeni jedan narod koji je odličan slugan ali jako loš gazda.


Ne znam kako će sve to da završi ali barem jedno imam na ponos. To da ne vjerujem u velike grandiozne fraze koje nisu potpomognute djelima. Bar to.


Jesam li sam?




Post info
24.03.2009. (20:27)
51 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

Ima to neko polje..


Photobucket



Potaknut jednim postom Tihe vode odlučio sam napisati nešto o toj jednoj poljani koju sanjam i koja ima nekakvo čudno značenje za mene. Nešto valjda povezano uz želju za slobodom i istodobno mirom u duši. Nešto naizgled nepostojeće na kugli zemaljskoj. Barem sam tako mislio.

Zadnji put (nemojte se smijat ovo nije neka geekovska spika) sam tu poljanu vidio u Gladijatoru kada Maksimus povremeno predosječa prelazak na Elizejske poljane kada se ponovo sreče sa najdražima.

I onda sam ju ponovo vidio na Rokovom desktopu i saznao da ju je slikao negdje između Kozine i Pasjaka. Znači postoji i time sam bitno smanjio prostor za potragu. Što me čini sretnim, ipak sam ja biće koje je prije bilo u Trstu nego naučilo hodati, tako da znam svaki pedalj toga prostora. Nedavno sam saznao da mog kolega arheolog (pozdrav bato) traži isto to mjesto. Iako moram priznati da je ono filmu drugačije od onog na fotki ali meni nekim drugim osjetilima pare kao da zrače istu energiju.


Sada kada znate ove detalje pitat ću vas, što vi mislite o ovoj fotki?





Post info
23.03.2009. (14:39)
36 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

Tavan, Cvetličarna, Metelkova, pizza burek i kebab na Tromostovlju



Ako sam spiskao i zadnji cent na desant u Ljubljanu ne može mi biti žao jer sam se dobro proveo i upoznao masu zanimljivih ljudi i imali mnogo apsurdnih situacija. A ja sam obožavatelj apsurda.

I nije moglo biti bolje, bio je sunčan dan baš onakav kakav ti treba da možeš u potpunosti uživati u svakoj minuti.

Dogovor je bio da krenemo iz Udina otprilike oko dve ure nakon što smo ko termiti pojeli torteline sa tartufima koje je ponio Rok od doma. Naravno malo smo se poslikali kako bi imali u uvid before kad još izgledamo kako tko friško i normalno i after kad smo iscijeđeni ko limuncini. Krenuli smo puni štimunga iako nismo imali cd od Eaglesa da se pripremimo ali smo zato okačili Roisim Murphy i put za prjestolnicu Slovenije. Euforija nije dugo trajala kad je Rok odjednom na izlazu za Goriziju shvatio da je pozabio kartu doma pa smo se morali vrnuti natrag za Udine. Jednom tamo, odigrali smo drugi pokušaj izlaska iz Udina i ovaj je put sve prošlo lišo. Tako smo došli do Fernetića gdje smo kupili kartu za našu kolumbijku (pazite, mi nismo samo interregionalno društvo, mi smo interkontinentalno društvo), nekoliko limenki laškoga da se grlo ne bi osušilo (kako bi rekla Daleka Obala) i zapičili dalje za sjever. Tako smo mogli vidjet Nanos (Učka slovenskog primorja), Postojnu, Unec (veoma pitoreskno mijesto) sve do Ljubljane.

Jednom tamo imali smo problema sa parkingom tako da smo odmah spucali pola ure tražeći prikladno mijesto za limenog mezimca a i imali smo problem spavanja jer su svi Rokovi frendovi koji studiraju ovdje nekim čudom natrag u Izoli. Na koncu javio nam se Janez (a tko drugi) i ponudio nam da dođemo spavat u njegovom stanu koji djeli sa još 7 cimera i to na Slovenskoj cesti (znači u strogom centru) da nije moglo biti bolje. Naravno stan se nalazio na zadnjem katu i sa oduševljenjem smo otkrili kako je to tavan sa jako puno prostora (ne samo da ima 7 soba, nego ima kuhinju i ogromnu dnevnu sobu). Naravno upoznali smo se odmah iako nisam zapamtio imena iako bi ih mogao raspoznati po faci. Uglavnom studenti iz Primorja, Maša iz Celja i jedan Zeničanin.

Razmijenio sam poruka sa bivšom jer sam se sjetio kako sam putovao iz Udina prema Ljubljani gdje ona još studira pa me lijepo zamolila da mi ne dolaze neke čudne ideje da joj dođem ispod prozora od samostana jer da je promjenila mijesto stanovanja. Nije shvatila šta sam htio reći ali nema veze. Uspomene ponekad nahrupe i jedini način da ih se rješiš jest da napišeš poruku.

Katarina i Rok su otišli po cugu a ja i Adryana Mercedes Giraldo Giraldo (roditelji su joj se prezivali svaki Giraldo prije nego su se upoznali) smo ostali sa domaćinima u stanu i otkrili i kad su uzvadili gitare i bubnjeve, otkrili da su oni bend (The Escobars) i da dan poslje sviraju u Orto baru pa su nas pozvali da ostanemo kod njih još jedan dan i nastavimo sa feštom na njihovom koncu a mi smo ih pozvali da dođu sa nama na Eaglese.

Dečkima se naravno svidjelo što sa nama ponjeli nešto takvo egzotično poput kolumbijke pa su pokušavali pričati sa njom a ona se derala cjelo vrijeme i smijala "piška, piška". I kad su ju zapitali dali zna još neku riječ po domaći oči su joj zablistale i nacerila se uz odgovor: "porsupuesto che si.. kurac kurac". Ah, kakva klasika.

Piše na karti da Eaglesi sviraju u 20 h ali zna se da je to samo krinka i da se treba krenut najmanje uru vrimena kasneje. I tako već u dobrom moodu nakon silne bire i sarajevske rakije krenuli smo sa dva taksija za samo 3 eura svaki do Cvetličarne. Svi smo prošli redare iz prve osim Roka koji je krjumčario nekakvu bocu vode (kao mamac za redare) pa ju bacio i profurao sa sobom bocu medice i čuturicu.

Jednom unutra naišli smo na predgrupu koja je palila i žarila sa gitarama tako da sam imao dojam i da improviziraju a moje je bilo samo da mrdam glavom amo tamo. A onda su došli Eaglesi i raspalili tako slušljivim i pleslijivim pjesmama da to ni normalno. I onda sam upoznao bivšu od Janeza (Nina iz Rogateca) koja me častila, pa ja nju, pa ona mene.

I onda je krenuo intelektualni razgovor:

- In kaj ti študiraš u Ljubljani?
- Kulturno antropologijo...
- A res? Zanimivo (gut apsinta), živio!
- A ti kje študiraš?
- Videm, arheologijo


i onda je krenula deja vu fraza:

-Wow, to je res super, ti si Indiana Jones

i tako dalje bla bla.. uz mnogo skakanja i mnogo spike ali nije bilo niš ozbiljnijega jer sam ja u tom trenutku poželio da ona bude jedna druga osoba a i stvarno mi se nije dalo zajebat Janeza iako mu je to bivša.

Onda sam uhvatio Roka i odveo ga na apsint na šank vanka i ovaj se posvadio sa konobarom jer nam nije htio točit u čašama od stakla već od plastike.

- Kaj si ti nor? Dej mi steklo ne bom pio iz plastike apsint!

Dok sam ja pokušavao normalizirat situaciju i glumit plave kacige Rok se vratio u normalu nakon što je otpjevao jedan rigoleto odmah ispoš šanka. Bio je opet svjež ko ljubičica pa sam ga poveo unutra jer je treštilo Cherry Cola napokon.

I onda smo završili u prvom redu nas četvoro jer smo se napokon našli i zapalili jednu (a i pušenje je zabranjeno) u hali punoj redara (a obučeni su ko panduri u plavo). I onda je Josh Homme došao kraj nas, pogledao nas i rekao: "you slovenian people smoke a lot of weed" i masno se nasmijao.

Odjednom, ne znam kako, koncert je bio gotov a mi puni energije tražili mijesto gdje ćemo nastaviti sa našim pohodom. Ja sam htio u Metelkovu i signalizirao taksiju da nas pobere i odlučo da ću ja platiti, na kraju sam se cjenkao sa taksistom s kojim sam se cjenkao na ekavici da što bolje prođem. Platio sam mu za nas petero samo pet eura pa smatram da sam i dobro prošao. Eh da i govorio sam mu da sam njegov zemljak iz Niša iako nisam nikad bio tamo. Ali čovjek je progutao laž a to je najbitnije. Ili nas je provalio ali smo mu bili simpatični. Zadnji dana sam pogledao Tesnu kožu 1,2; Mi nismo andjeli 1,2,3 i Mrtav ladan pa sam bio pod dojmom. Izmakla mi ekavica iz kontrole..

Jednom u Metelkovoj, ja i kolumbijka smo se rasplesali na Bregovića i srce mi je bilo sretno kad sam skužio da je pivo samo eur po komadu. Ah ja sam u raju, ne vadite me odavde, pomislio sam. U međuvremenu Katica i Rok su bili vanka i tražili njen zippo (koji joj je dao dečko) u mraku. Sljedećih 3 sata sve dok nismo ošli na spavanje ključno pitanje je bilo: a gdje mi je zippo? uz pretužnu facu koju nije razveselio niti pizza burek. To ne vrijedi i za mene jer mene jest razveselio. Prasac kakav jesam još sam poslje naručio i burek od mesa tako da sam drugi dan ujutro bio jedini sit na cijelom tavanu.

Još moram dodat da se tabla notara Uroša Kosa spasila samo zbog jedne vide jer sam ju htio otpeljat doma kao suvenir ali nije se dala. Onda sam krenuo na tablu odvetnika Milana (nešto) ali nije se dala ni ova (isto radi samo jedne vide). Drugi dan sam shvatio da se te table nalaze niti pet metara od portuna gdje smo ušli mi za gore.

Jednom na tavanu fešta je i dalje nastavila a ja i Zenićanin smo dokrajčili njegovu rakiju i onda sam zaspao sa Rokom na kauču za razvlačenje. Probudili smo se 4 sata kasnije i bili friški ko rožice. Ispili kavu, zapalili koju i otišli onako zgužvani i masni razgledavat Ljubljanu.

Svi oko nas su bili žurni i marljivi poput pčela a mi smo se usporeno gegali prema Tromostovlju, malo se zajebavali sa Prešernom, gledali ljubljančane za koje Rok kaže da izgledaju naduvano, prošetali se uz Ljubljanicu, stigli do Kraša gdje sam ja kupio nešto Griota kako bi potaknuo našu ekonomiju i naručili kebaba od piščanca i njime gađali leteče štakore koji su nahrupili na nas čim su vidjeli da žderemo.

Nakon toga smo kupili još koju pivicu za put, sjeli u auto i zaputili se prema Novoj Gorici i shvatili da je put do Udina mnogo krači nego što smo mislili. Jednom tamo, mene su pustili kod doma gdje sam se istuširao i potrčao na nastavu. Nažalost na satu antičke arhitekture vrtile su se dijapozitive nekakvih špina i cijevi i kanalizacija iz Pompeja pa sam narednih dva sata zaspao u zadnjem redu i probudio sam se tek na satu srednjovjekovne arheologije gdje su se i dalje vrtile dijapozitive ali ovaj put kasno antičkih mozaika pa sam opet zaspao.

Ali vrijedilo je...

a evo kako je bilo u Zagrebu
Post info
21.03.2009. (12:06)
31 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

Eagles of Death Metal



Photobucket


Do prije koji dan dok Rok nije predložio da odemo na EoDM nisam imao pojma kakva je to grupa već sam na sam spomen metala prekižio da bi me takvo nešto moglo i zanimat. Što se više približava koncert sve mi je nekako jasnije da ću završit u Cvetličarni u Ljubljani u 20 sati na njihovom koncertu jer sam poslušao nekoliko pjesma i pročitao njihovu biografiju. I svidjelo mi se.

I ima se tu šta zanimljivog za saznat.

Za početak, iako se zovu tako kako se zovu oni ne sviraju uopče metal, to im je samo ironično ime koje su dali sami sebi (nakon diskusije sa jednim pijanim tipom).
Kao drugo, grupu vode dva luđaka: Jesse Hughes (vokal, gitara) i Josh Homme (bubnjevi, bas), ovaj drugi poznat kao osnivač Kyuss-a i Queens of the Stone Agea koje baš štujem. Taj bend je nastao u Kaliforniji godine 1998. tijekom improvizacija usred pustinje nazvanih Desert Sessions.

Treće jest da ne treba očekivat tko zna kakve dubokoumne riječi već samo dobar ritam i poštapalice uz koji mrdati mješinu, guzove i kosu u mom slučaju. Već sad non stop ponavljam ko u transu Cherry Cola, Chery Cola!

Znači u srijedu nakon predavanja ulječem/uskačem u Rokov auto zajedno sa još tri optimista kako bi nam benzina bila što jeftinija, prokletu vinjetu već imamo a cugom ćemo se nakrcati po putu. I nadam se da će se dogoditi mnogo neplaniranih stvari koje sačinjavaju takve zbrda zdola događaje.

Prošli put kad smo potegli iz Udina za Zagreb na Prodigy koji su svirali u Domu sportova bilo je isto nezaboravno. Tojest oni detalji kojih se sječam su nezaboravni a sve ostalo je uspješno izbrisano. No, o tome neki drugi put. Dan nakon koncerta u Cvetličarni možete očekivati EoDM u Zagrebu, preciznije u Boogaloo. Pa tko voli nek izvoli ali čini mi se da ako im date priliku (kao ja) da nećete požaliti. Kad se dvoje luđaka sretnu, tu ne može ništa loše ispast, samo nešto izvanredno.


i da citiram Jacka Kerouaca:

- Gdje idemo?
-Nemam pojma, ali moramo ići.



Post info
15.03.2009. (21:01)
37 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

O kavi (kod nas)


Photobucket



Nekako se već dugo vremena spremam napisati post o kavi u Hrvatskoj ali zbog moje ljenosti (ne zbog obaveza) nikako da napišem nešto smisleno na ovom blogu kojeg sam ostavio evo, sad će biti tjedan dana, bez teksta. Ako budem bio otac kakav sam i bloger loše će da mi se piše.

Sve je krenulo sa današnjim Novom Listu koji mi je privukao pažnju sa člankom o jednom baristu koji se priprema na odlazak na Svijetskom prvenstvu barista što će se održati 16. do 19. travnja u Atlanti (SAD). Tomislav Mrdeža, hrvatski šampion u pripremanju kave, uoči Svijetkog prvenstva kaže: "Četiri stvari koje čine kvalitetnu kavu su aparat, mlinac, kava i ruka barista, koja ipak ima najveći utjecaj".


Neka ti bude sretno Tomislave jer ako ameri probaju kavu koju pijemo ovdje svakog dana mislim da ćeš ispast radi trovanja.

Naime, ovo je post o odvratno lošoj kavi koje imamo prilike pit po kafićima u Hrvatskoj i o njihovoj besramno visokoj cijeni.
Život u Italiji ima mnogo specifičnosti kako dobrih tako i loših ali taj neki osječaj za neke stvari poput doručka ili kave prije posla je na zavidnom nivou nasuprot našeg. Tamo je ispijanje kave jedna vrsta rituala, dobar način da se započne dan i da se krene na posao. Bijela kava (latte macchiato) koju ja naručujem (nona mi ju kuha od malena a od navika je teško pobjeć pogotovo ako su fine) i brioche sa kremom, čokoladom ili marmeladom (a ima i bez ičega) su jedan od razloga zašto mi nije teško ustati iz postelje i krenuti prema faksu. Utoliko još više cijenim sav taj mali vrijedni ritual kad pomislim na grozni napitak koji naručujem kad sam u Rijeci.

Ne razumijem samo u čemu je problem sa našom i njihovom kavom. Radi li se o sastojku ili stručnosti osoblja? Kako to da mi nije nimalo teško zapalit cigaretu nakon takve grozne splačine a kad odem u bar kraj zgrade od moga faksa takva mi pomisao (da poremetim odličan spoj koji imam u ustima) nikako ne pada na pamet.

I zato sam ja odlučio bojkotirat kavu u Hrvatskoj. Zaista mi nema smisla davati od 7 do 12 kuna radi kikere kave koja me ostavlja devastiranog. Sjećam se te jedne scene u gradskoj kavani u Dubrovniku kad su mi gnjusnu kafu naplatili 16 kuna! Ja sam u tom trenutku mislio da mene netko zajebava.

Zato kad sam u Rijeci kavu pijem samo isključivo po kućama jer zaista nema smisla naručit nešto tako skupo a tako lošeg okusa. I zato drugovi i drugarice nemojte pit u Italiji kavu ako kanite ostat živjet u Lijepoj Našoj.
Kava bi trebala biti užitak, poput dobrog vina, poput fete dobrog sira, nešto zbog čega ćeš na trenutak zaklopit oči i zaboravit na trenutak di si i usredotočit nepce na okus. Umjesto da pijemo fundaču.Eh da, skoro zaboravih, i nisu mi jasni ljudi koji bacaju novac u kavomatu. Bo.


Zato jedva čekam utorak kada ću u 9 ujutro izgovoriti sljedeće riječi: "un latte macchiato e una brioche alla marmelata per favore". I dok budem imao brkove od odlične pjenice sa užitkom ću razmišljati o vama drugovima koji se trujete groznom kafusinom tamo negdje iza dve granice.


Baš sam zao.


ps. ja bi htio da mi netko pokloni bakrenu džezvu kakvu sam vidio u jednom bosanskom restoranu pa da si spravim pravu tursku onako u kompaniji sa jednom šljivovicom. Uf, sline mi cure.


Photobucket



Post info
14.03.2009. (19:08)
48 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

Skitača 2008 (smotra vina istočne Istre)

Pošto pakovanje od tri litre Vrbničke Žlahtine još nije pasalo kroz moj bubreg mjesto je da napišem nešto o smotri vina istočne Istre. Društvo mi čine Creedencei.


Skitača se nalazi petnaestak kilometara udaljena od Labina u smjeru Koromačna. Ovu uspavanu ljepoticu na kojoj civilizacija nije ostavila dublji trag - staru arhitekturu, kuće zidane u kamenu, suhozide i staze u kamenoj goleti okružene tišinom, svježim zrakom i predivnim pogledom na Kvarnerski zaljev, jednostvano morate vidjeti!

Da, ovaj sam opis skinuo sa stranica turističke zajednice grada Labina, zato je tako idiličan.


A sada sljedi moja verzija.


skita<br />
a u relaciji sa ostalim mjestima


Čisto da se znate orijentirati i vi dragi domaći turisti.


skita<br />
a u detalju


Zumirano samo za vas.



Osor<br />
ica iz daleka

Naime sa Skitače se vidi Osorćica ponad slavnog i drevnog grada Osora



ba<br />
va



Nakon što smo za samo 50 kuna kupili u jednoj bačvi čašicu i pravo da brizgamo u sebe bijelo i crno vino koliko nas je volja dobivamo listu vina sa rednim brojevima od pobjednika na dole. Uz čašicu dobivamo i prigodnu vrećicu za držat oko vrata kad nam se ruka umori. Ja sam kupio i prigodnu majicu za dodatnih 50 kuna kao podsjetnik na ovaj divan dan (na kraju je ispalo da mi je donjela sreću na obrani diplomskog). Nakon toga zaputili smo se gore po uzvisini uz cesticu prema kući bijelog vina.


navala

Kuća bijelog vina. Mislim da je tako djelovala Babilonija žednom beduinu koji je izlazio iz pustinje. Kao mjesto za opustiti se i smočiti grlo. Tu su na moj ponos bila i vina iz Kastva koje sam iz zadrtog lokalpatriotizma odmah otišao probat.


~ivili!


Vrijeme da se proba napitak pobijednika zlatnih vina broj 63. (nemojte me držat za riječ, moguće da se varam).
To su oni trenuci kada te vino još nije zelo pa moreš izgovarat snob fraze poput "hmm, čini mi se da je miris bolji od bukea, ima neki kiselkasti retro gušt".


ata uzeti? kamo krenuti?


Prijatelj dragi razmišlja koj redni broj vina da izabere. Njegovi nepci su u ovoj fazi u onome što bi naši stari rekli "fina guzica".


oh, kako u~ivam:)


"O muze što mi predlažete?"


Nakon ove profinjene i nadasve mirne fraze bijelih vina posrćemo prema centru mjesta u potrazi za dostojnom hranom nas forenzičara prošlosti. Dolazimo do nekakvog štanda iz Velike (gost smotre iz Slavonije) gdje se naveliko dijeli kulen i tamburice padaju u trans. Ništa zato, ionako naše uši nisu u stanju podnjeti više od pola ure domaćih sopela. Na štandu lažemo da smo bili jednom u Velikoj (gdje god to bilo) i dobivamo pet deka kulena više. Oni naručuju paštu sa fažolom dok ja idem na sigurno, na ćevape.


ata je ovo?


Druženje u kući crnog vina


po joa vina

Ovdje razina boca nije još došla do kritične točke pa opet kusimo vina radi naše enološke znatiželje.


Kratki predah


Jedna lijepa provalija pokraj kuće crnih vina. Divim se raskošnom zelenilu usred gromače dok oslobađam balastne vode.

nek bude

Ona nema veze s nama ali muški dio populacije će shvatiti zašto sam ovo uslikao. Kako se kaže, nije lijepo što je lijepo već je lijepo što nam se sviđa. Zar ne?


Nakon nekog vremena nema vrhunskih pobijedničkih vina sa smotre pa se zadovoljavamo sa "daj što daš" principom i ulazimo u nebulozu. Ja i prijatelj tražimo "zvonki zvuk" naših čaša i pronalazimo ga što nas čini veoma zadovoljnima. Na povratku prema autu gegamo se i radimo grimase puni nekakvog optomizma. Ili vina.

Samo znajte, čuvajte se labinjonskih policajaca jer vole svoj posao. Sretnici jedni.


nastavak od proalog dana


Sljedeći dan, nakon zasluženog spavanja idemo na Kalavojnu (predivna plaža kod Raklja, znam još bolju ali neću vam odat) po još zabave. Malena osveta Tiho jer odobravaš Facebook.


Ah što volim vikende u Istri.
Ja sam ove godine 20.06. na Skitači, a vi?



ps nisam li ja bolji od turističke zajednice grada Labina?







Post info
06.03.2009. (01:12)
43 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

Prvi i zadnji put o Facebooku

Dotakao sam čari Facebooka i nisu mi se svidjele. Ustanovio sam da su tamo samo ocvala lica iz srednje škole (koja mi nije ostala baš u nekom lijepo sjećanju ali niti u ružnom, mlaka voda bi se reklo,niš posebno) koje grozničavo preko instituta "prijateljstva" žele saznati tko je gdje i tko s kim i kako završio ovih godina. Poanta mi se nije baš svidjela. Ti ljudi mi i dalje nisu ništa draži u virtuali i biti jedan broj u zbroju njihovih "prijateljstva" mi ne predstavlja niš posebno. Zapravo smeta me jer mi vrišti na licemjerje. I zato sam se ispisao iz te kaše "moram ti pokazat kako sam se ovaj vikend razbio od cuge", najobičnijeg kupleraja za one koji vole promatrat tuđe živote.

Sve do nedelje navećer kada dobih iz vedra neba ovu poruku:


evo Mario, napravila sam ti profil na fejsu, mejl je *********@net.hr a lozinka ******** pa je promjeni da ti Marin ne bi švrljujao unutra"


Jedna stvar je da me ljudi uz ona uobičajena "kakvo misliš da će vrijeme biti sutra?", "kako si, šta ima kod tebe?" pitanja, priupitaju i "jesi li na faceu?", ali kada se to pitanje pretvori u imperativ tipo: "ej frende moraš napraviti profil" e onda tu već počinjem kipiti.

Jeste li facebookovci nekakva sorta sektaša da morate sve žive nagovarat da prinesu svoj obol sveopćem idiotizmu ili ja ne kužim poantu? Pa gori ste mi od Jehovinih svjedoka. Ovi ti dođu na vrata i pilaju te neko vrijeme dok ti ne popuste živci pa im zalupiš vratima. Ali vi dolazite maskirani u prijatelje i kolege s posla, širokih osmijeha i sa samo jednom idejeom na pameti: "moraš se učlaniti i ti"(u maniri uncle Sama).
Kada ih pitam zašto da se spojim i ja na tu farsu odgovori su uvijek tako standardni: "zato jer Facebook spaja ljude koje se nisu vidjeli godinama".

Ako sa nekime nisam ostao u dobrim odnosima još iz srednje ili nedaj Bože osnovne škole, to nije zato jer je dotični otišao tamo negdje u Kanadu trbuhom za kruhom ili u Klondike upražnjavat san o zlatnoj groznici.
Mi smo razdvojili nađe životne putanje jer se nismo shvaćali i nismo se zanimali jedno za drugo. I šta ima lošeg u tome? Pa ne možeš svakome se svidjeti niti mu bit drag. Zar da budem u kontaktu sa svakom od 3-4 tisuće osoba koje su ovako ili onako prodefilirale kroz moj život? Ma ćemu?

Jasno je meni da ljudi imaju potrebu da se druže i povezuju i ostanu u kontaktu i ja nikome ne sudim radi toga. Netka svatko čini što ga je volja uistinu. Meni su draži chatovi, blogovi, komentari, mejlovi i skype za čakulanje preko žice. Ali, da ja moram gledat u profil nekog poznanika jer taj u ovom trenutku (kako on sam zna istaknut) "čačka dupe" ili "čita knjigu" ili nešto sasvim normalno što radim i ja, ali eto, on ima tu želju da svi znaju čime se bavi u ovom fragmentu dana.

I sad da ja budem informiran o stvarima koje mi neće donjet nikakvu korist.

Izbrisati profil je praktički nemoguće. Sječate li se jedne scene u Prijateljima kada se Chandler i Ross pokušaju ispisat iz teretane u koju nikad ne idu ili izbrisat račun iz neke banke pa u oba slučaja bivaju preseljeni na pult sa zgodnom šalterušom samo da bi se što teže ispisali? Približno funkcionira i dotični Facebook.

Kada odem deaktivirat profil pojavljuje mi se pitanje "Why are you deactivating" (required) sa nekoliko odgovora koje mogu izabrat a ovaj mi nekako najviše i paše:

I don't find Facebook useful.

I nije im dosta jer se pojavi objašnjenje koje će me sigurno nagovoriti da se vratim pod čarobne skute Lica i knjige:

You may find Facebook more useful by connecting with more of your friends. Check out our Friend Finder to see who you know on the site. Also, check out the Getting Started Guide to get an overview and tips on using Facebook. Don't find the Wall or Groups particularly useful? Besides our core features, you can also find additional functionality built by outside developers. Check out our Application Directory to find what else we have to offer


Ako pak izaberem odgovor pod "Other" e onda im ja lijepo moram obrazložiti zašto mi se dlanovi znoje od ove aplikacije. Ali ni tu se ne nazire kraj. Jer velikodušni veliki brat ti nudi mogučnost da se vratiš, samo trebaš utipkat tvoju mejl adresu i opet si natrag u svijetu razonoda i sreće. To znači da tvoj profil nikad nije bio ni izbrisan, samo zamrznut.

I sad se ja pitam, kome ovo treba? Tko ima taj interes da škvadra iz cijelog svijeta prikazuje tko je i s kim je sve povezana na ovoj kugli zemaljskoj? Kada malo bolje pogledaš, više nema potrebe za dobrim i lošim murjakom jer ti si im svojevoljno dao sve podatke koje im trebaju. Kome idu u vlasništvo sve te ogromne količine fotografija i izmjenjenih poruka. Ja se toplo nadam da se sve to izbriše kada izbrišeš profil a ako ne? Jeli to način da se ucjenjuje jednog dana jednog bivšeg facebookovca koji će se vinut u političke vrhove? Iskreno, nemam pojma, znam samo da mi strašno smrdi ta ideja o tome da cijeli svijet zna nekontrolirano o mojim navikama.

Razumijem ja da svatko ima svoj pogled na svijet ali bar mene, ako tako želim, nek se pusti na miru sa tim profilima i ostalim jeftinim eskapadama. Tako kaže moj instinkt.

Stvarno ne volim kad me ljudi nagovaraju na nešto protiv moje volje.



ps judi moji, da ja nemam vrbničku žlahtinu u sobi vi nebi imali ovaj post, ma jeste li svjesni te činjenice?

Post info
04.03.2009. (20:15)
35 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

Oko Učke



Oko U<br />
ke


Kako li je lijepo besciljno lutati i pritom vidjet neka mjesta za koja si znao ali dugo nisi bio na njima, za koja nisi znao a prolazio si godinama kraj njih i ona mjesta gdje često završiš jer ti je tamo dom a gdje je dom tamo je srce zar ne?

A trebao je biti neki obični izlazak nedeljom navečer u gradu u jednom od uvijek istih birceva uz koju pivu u zadimljenoj atmosferi. Samo što mi nije vrag dao mira i nešto me vuklo prema Liburniji pa sam joj predložio da odemo do Mošćenica na što je uz moje veliko oduševljenje pristala. Obožavam taj "ajmo gdje god" odgovor bez onih izmotavanja da je kasno, da se sutra mora rano dić na posao, da se mora učit i tako dalje i tako slično.

I tako na Vratima Jadrana po cigarete, pivu (gle čuda, ne za mene) i sok (za mene) uz krčenje nekakve bezvezne radio stanice na minimumu koju ionako ne slušamo pošto smo čakulamo non stop o svemu i svačemu. Slušam ju kako prepričava, što mi paše jer me smiruje i kako se smije na svoj specifičan način koji me udobrovoljuje.

Opatija, Ičići, Ika (gdje je dobar hamburger složismo se unisono i gdje je boćarija sa dobrim lovranskim), Lovran (ima lijepu staru jezgru, toplo preporučam marunadu), Medveja (postala mi mrska otkad mi je pauk uzeo auto i globio me), Mošćenička Draga pa na gornju cestu za Mošćenice (isto lijepa stara gradska jezgra, sjetih se da sam ovo ljeto tamo našao nekakv odsjek pravnog fakulteta u Rijeci pa sam se pitao pobogu šta to radi tamo), Sveta Jelena, Golovik (mjesto gdje joj živi nona), nisam baš vidio mjesto jer je bila mrkla noć ali sam uživao slušajući njene priče o ovom i onom susedu, o ovom i onom imanju i kako svaka kuća ima svoje ime.
Nakon toga nekako instinktivno ili logično smo se zaputili prema Brseću (gdje caruje mir) gdje smo se i prošetali po starim kalama sve dolje do kuće Eugena Kumičića (zašto je završio u Zagrebu kad je rođen na takvom lijepo mjestašcu pitam se ja) i za kraj na klupici slušajući jednog samotnog crvčka koji je "zavijao" sve jače.

Taman smo krenuli kad je počela sipit nekakva kišica ali mi se nismo dali i zaputili smo se još dalje prema Zagorju sve do slavnog grada Plomina (Flanona po kojoj se Kvarnerski zaljev zvao Sinus Flanaticus) gdje smo stali u birc gdje stoje i šoferi koji jurcaju rutom Pula-Labin-Rijeka. Tamo sam skurio još dve kave i dobio delirius tremens i strašnu želju za još ceste a ona svoju pivicu. I bilo mi je drago kad je rekla da može još i da joj se sviđa da ju netko vozi za promjenu. Eh ti mali detalju što raduju naša srca.

Predložio sam izlaskom iz birca da odemo učinit đir oko Učke kad smo već obavili pola cirkumnavigacije tako da smo se zaputili prema Vozilićima (tipično strateško naselje-raskrižje) pa kroz Čepić i Čepićko Polje (koje je jednom bilo jezero pa zbog potrebe poljoprivrede osušeno), Šušnjevica (Susnievite na istroromunjskom) pa sve do Boljunskog Polja (nikako da nađem cestu za Boljun a svi mi kažu da je mjesto za vidjet), Vranja (slavni diskač) i na kraju kroz tunel da se ne gombamo sa magluštinom i natrag za Najdraži grad.


Skroz naskroz lijepi i neočekivani završetak jedne šetemane.




Post info
02.03.2009. (10:45)
22 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>