06.05.2008., utorak

Ne-ravnopravnost, ne i ne - introspektivni mislopis Jele Žužineka

Mili moji muški kaj pišate sedečki i vi curke kaj precizno pogađate pisoare, nije ne uvijek ne, kako stvari (ne) stoje.
A kad jest, kako prepoznati original te kakvi su tržišni trendovi u našoj maloj zemlji na pragu eurointegracije /gdje se, molim, izuti!/ – o tome će vaš Jelo danas.
Kad je ne zbilja ne, te ispada li unatoč zahtijevanoj ravnopravnosti spolova da ženske noge ne smrde, jer su - ženske?
naughty

Nikad nisam svjesno razmišljao o podjelama na spolove. Dobro, kao klincu mi je bilo normalno da je učiteljica Maričić valjda žensko, a vozač Pero valjda muško. Bilo mi je i neupitno, kad sam kao klinac pod dekom milovao svoju guzu, zamišljajući Sanjinu. I bez BaBa i DeDa, znao sam, s koje sam strane jajcih.

To sam počeo s godinama još preciznije spoznavati, posebno u braku, u kojem, kako vidim, vremenom (opet) počnete milovati vlastitu guzu. Ili tuđu.
Jer – suprugici se neće. Danas mora peglati, jučer je od prekjučer imala migrenu, a sutra rano ujutro joj dolazi Peemes.
Vaše muškardinsko navaljivanje uglavnom završava grubim odgurivanjem i afektiranim kolateralnim uzvikom „Pa jel vi muški ne kužite da je ne – ne?!“
/Iskazu suprotstavljam izjavu zaštićene svjedokinje 69: "Ma ja kad kažem ne, ja'b'da me uzmeeš... Onakoo praavo, k'o muškaarac!"/

A kontra – situacija?
Obično oko 29.2., suprugica shvati da joj se hoće. Pa popodne odspava, pa navečer, kad ste se vi udobno zavalili u omiljeni fetalni položaj nakon posla, vrtića, roditeljskog, servisa, ekspresne kratke pive s dečkima i opušteno čavrljajuće punice – Ona, suprugica, krene skakutati po krevetu. I po vama. Po meni.
„Nemoj, spava mi se!“ … pa, već malo budniji – „Ljubavi, stvarno mi se sad spava…“ Pa posve budan, potiskujući nervozu „Hajde, molim Te, ne sad…“
Ona gurne nos među paučine, koje se tjednima ljuljuckaju pa plafonu poput onog stupidnog plastičnog vrtuljka na kinderbetu, i prosikće „…a da samo znaš, mene bi mnogi htjeli! E ne trudila se ja više…“
Ona uskoro zahrče, vi ste budni i živčani kao pas. Ja. Sam budan. Kao pas.
U glavi mi ona rečenica - „Pa jel vi muški kužite da je ne – ne?!“
Kužim. Ja.
Ali ne pomaže; opet Ona ljuta; opet ja kriv.
Zna se di će sjena. Od sunca će.
...

1. Ja

Sa suprugicom bih se baš išao voziti uz Dravu. Da ne, neće ona, mogla bi kiša. Ili bi sunce moglo. Ali, ne, uglavnom. I nek' se ne furim kao dijete.
Te ceketavi zvuk ostatka monologa.

Kad treba punicu voziti puničinoj baki, kad ja, ufajući se u ravnopravnost i zrelost dijaloga, velim ne - - - „Ti mene ne voliš.“ „Ti mrziš moju mamu.“
I zvuk ostatka monologa.
A na što nek se ne furim, te da sam baš kao dijete; ništa mi se ne može reći.
Počinjem sumnjati, s koje sam strane jajcih.
S krive, uvijek, uglavnom.

2. Moj kompa

Oženjen. Ode sa školskom prijateljicom na cugu. Ona udana. Veli ona, zna super kafić, malo van grada; on ju slijedi u svome autu. Ona skreće na poljski put, on prilazi njezinom autu, ona zadiže minicu na bokove i već kleči pred njim…
Njegovo „Nemoj…!“ na sudu naravno ne bi prošlo, osim što bi izazvao podsmijeh sutkinje i daktilografa. Jer nije pružio vidniji otpor, a i di to ima, da muško ne bi. A da se branio, ispalo bi prekoračenje nužne obrane, minimalno. Pa ti reci ne. Veli kompa.
I doma okreći izgrebana leđa zidu. Veli kompa.

A kad ju je prije par godina htio povaliti, završio je sa šamarom. Jer, da je ne ne.

3. Frendica

Veli liku ne, i namjesti mu se u krilo. Njegovim znatiželjnim dlanovima veli ne, i nasloni glavu na njegovo rame, milujući ga pod košuljom. Ne, veli i samo na njegov prvi znatiželjni prstić; ne, ponavlja, ritmično vodeći njegov zglob. Onda se umiri i veli, ne, ne, ovo zbilja ne smijemo ponavljati… Ne, ne…
On polako vadi prste od kojekuda, naravno zbunjen kontradiktornošću poruke.

4. Društvene reperkusije

Kad muškić veli ne, može birati jedino stigmu i konflikt. Šonjo, peder, „Nisam ti lijepa?“, „Ne voliš me!“, „Mrziš moju familiju!“ …
Kad naša ženska sugrađanka veli ne – to je ne; to je integritet, pravo, zabogamiloga. Nema pogovora. „Jesi ti gluh?“, „Što si nedokazan?“ „Zašto me maltretiraš?“ „Imam li ja ikakvo pravo biti svoja?“

Velim.
Čudno je to nekak'.
Jer, po ženama, nama muškima smrde noge. Ne i njima. Njima smrde cipelice; u najgorem slučaju čarapice. Nogice ženske, ne. Ne – ne.
I tu se čekam.
Dragi moji, kakogod šnjofam, a već dugo to radim, mislim da NE nije NE, ma kako ga naše mile sugrađanke pakirale i prodavale.
Mislim da je bazd bazd, ali da nisu ista naša NE. Da se koriste dva mjerila.

BaBe – svaka im čast.
Ali ja 'oću svoje pravo na svoje NE, i da nije niš manje od ženskog. Veličina je bitna; evo, rekao sam!
I hoću da je žensko NE zbilja ne, a ne švindlano, da ne nije možda, ili poslije, ili samo sise, ili samo jedan prst, ili …
Ravnopravnost hoću.

I očekujem da se s tom svrhom hitno pojavi muškopravaška organizacija, pandan Babama, recimo - DeDe. Koja će se zalagati za ravnopravnost, ma, sve do saborskog odbora, ako treba.
I tek kad se blaženo ujedine BaBe i DeDe, znat ćemo da imamo ravnopravnost kak Bog zapoveda.
Jer ne je ne.
Ili…?

U jednom od idućih nastavaka serijala, o razlikama i sličnostima realnousputne ševe i virtualnonamjenske „Iskrice“.

…I kao što bockavo reče satiričar Harald Schmidt na dodjeli nagrade odvratnoj njemačkoj feministici Alice Schwarzer – „Razumjeli smo. Ne rađamo se kao muškarci. Muškarcima postajemo.“
smokin naughty kiss

Vaš

Jelo Ž.

- 08:50 - Stisni pa pisni (15) - Papirni istisak - #

< svibanj, 2008 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Travanj 2018 (1)
Ožujak 2018 (1)
Studeni 2017 (1)
Listopad 2017 (1)
Srpanj 2017 (1)
Ožujak 2017 (2)
Veljača 2017 (1)
Siječanj 2017 (3)
Studeni 2016 (1)
Listopad 2016 (4)
Kolovoz 2016 (2)
Srpanj 2016 (1)
Lipanj 2016 (4)
Svibanj 2016 (2)
Travanj 2016 (4)
Ožujak 2016 (5)
Veljača 2016 (2)
Siječanj 2016 (4)
Prosinac 2015 (1)
Studeni 2015 (2)
Listopad 2015 (2)
Rujan 2015 (5)
Kolovoz 2015 (1)
Srpanj 2015 (3)
Lipanj 2015 (2)
Svibanj 2015 (5)
Travanj 2015 (2)
Ožujak 2015 (6)
Veljača 2015 (4)
Siječanj 2015 (2)
Prosinac 2014 (5)
Studeni 2014 (4)
Listopad 2014 (6)
Srpanj 2014 (1)
Lipanj 2014 (1)
Svibanj 2014 (5)
Travanj 2014 (4)
Ožujak 2014 (7)
Veljača 2014 (3)
Siječanj 2014 (4)
Studeni 2013 (2)
Listopad 2013 (2)
Rujan 2013 (3)
Kolovoz 2013 (3)
Srpanj 2013 (4)
Lipanj 2013 (1)
Svibanj 2013 (5)
Travanj 2013 (7)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Potaknut monotonijom provincije u kojoj privremeno živim deset godina, znatiželjan na oca Dalmatinca, introvertiran na majku Njemicu, ponekad u čudu na suprugu Tuzlanku, u životu svugdje pomalo, ovog pljuštećeg popodneva udovoljavam Vodenjaku u sebi i nekim dobronamjernicima koji me gurkahu na blogojavljanje, i ... kreće općeobrazovni blog introspektivnog snatrenja...

... a zašto baš Shelly Kelly?
Isključivo hommage imenu.
Interes za zrakoplovstvom odveo me u vrlo slojevitu priču o mogućoj kolateralnoj žrtvi interesa politike, o raznim licima istine i slučaju trenutka, o nafaki i sićušnosti svih nas na nekoj apstraktnoj, univerzalnoj šahovskoj ploči - privilegija je, moći pričati ...
(Šlagvort za zainteresirane - let IFOR-21, Ćilipi 1996. ...)


O bloženju načelno i konkretno:
"Da većina ljudi ne zna pisati, kompenzira činjenica što ionako nemaju što reći."
(Harald Schmidt)

"Nikad ne treba očajavati, kad se nešto izgubi, osoba ili radost ili sreća; sve se još divnije vraća. Što otpasti mora, otpada, što nama pripada, uz nas ostaje, jer sve se po zakonima odvija, koji su veći od naše spoznaje i s kojima smo samo naočigled u suprotnosti. Treba u sebi živjeti i na cijeli život misliti, na sve svoje milijune mogućnosti, širine i budućnosti, naspram kojih ne postoji ni prošlo niti izgubljeno.-"
(Rainer Maria Rilke, Rim, 29.4. 1904.)

"Inženjeri su deve, koje jašu ekonomi."

"Pametan čovjek nema vremena za demokratske većine."
(prof. Branko Katalinić)

"Malo ljudi vlada umjetnošću, plašiti se pravih stvari."
(Juli Zeh)

"Niemand lasse den Glauben daran fahren, dass Gott mit ihm eine grosse Tat will!"
(Dr. Martin Luther)

"Što manje ljudi znaju o tome, kako se prave kobasice i zakoni, to bolje spavaju."
(Otto von Bismarck)


Dnevnik.hr
Blog.hr

Napomena:
Za sadržaj linkova objavljenih ili preuzetih na svom blogu ne odgovaram.

... a ako netko želi mene linknut', u diskreciji, vlastitom prostoru, bez obaveza, ne svojom krivnjom, djeca ne smetaju itd ...:

grapskovrilo@gmail.com




Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic



...Godišnjem dobu sukladno...

Image and video hosting by TinyPic





... Uvijek ću se nakloniti imenima ...

Ernest Hemingway, Jacques Prevert, Peter Ustinov, Willy Brandt, Hans Dietrich Genscher, Brunolf Baade, Hugo Junkers, Ferry Porsche, Ruth Westheimer, Leni Riefenstahl, Dean Reed, Astor Piazzolla, Amalia Rodriguez, Ana Rukavina, Dieter Hildebrandt, Ivica Račan, Nela Sršen, Boris Dežulović, Ayrton Senna, Niki Lauda, Al Pacino, pater Stjepan Kušan ... i ima ih još mnogo, Bogu hvala ...

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic