necu e bas necu blog! :P

petak, 08.06.2007.

Vjera i vjerovanja

Evo neki dan sam nešto piskarala po tamo nekom forumu i naiđem na komentar moga komentara. Izruguje mi se neka gospođa/gospodična, u stilu: šta sam zapela za ono jednom se živi. Kao da ja to znam. Eh... Ali ja to ZNAM. Tko me je redovito čitao, imao je prilike pročitati i jedan post u kojem sam pisala ukratko o svojoj golgoti sa bolesti. Tko nije neka pregleda malo arhivu. No, ne želim sada opet o tome. Nego me je to potaklo da malo pišem o vjeri i vjerovanju.

Dakle, ima raznih vjera. Nama ovdje na ovom podneblju je najbliže kršćanstvo. Ali ono je relativno mlada vjera koja postoji nekih samo 200-tinjak desetljeća. To je vrlo malo za jednu vjeru. Ne želim sada polemizirati kako je nastalo i zašto. Nego želim pisati o tome koliko i kako i u što sve ljudi vjeruju.

Evo recimo kršćanstvo. To je vjera koja zabranjuje bilo kakvo praznovjerje. Ali ljudi koji tvrde da su kršćani, u isto vrijeme su i užasno praznovjerni. Znate ono kad vas ptica posere, pa se veli da je to sreća. Ili kad vam se štuca, pa vele da vas netko spominje... i tako još toga hrpu... Da ne nabrajam. Eh, sada. Toliko sam puta ta praznovjerja čula iz usta velikih vjernika koji redovito crkvu posjećuju i idu na mise i slušaju pobožno propovijedi. Oni koji nisu vjernici ili se ne žele deklarirati kao takvi, tim se praznovjerjima uglavnom smiju. I sada... Nije mi jasno kako to tako ide ruku pod ruku veliko praznovjerje sa čvrstim vjerovanjem u Boga ( ovo pišem velikim slovom iz poštovanja prema onima koji vjeruju u Boga, a ne zato jer sam i sama vjernica).

Daklem, da li vi znate da su slaveni, a samim time i hrvati kršćanstvo tek masovnije počeli prihvaćati tamo krajem 7. i početkom 8. stoljeća? Sad će drvlje i kamenje na mene veliki Hrvati. No dobro, nema veze. A do tada smo bili mnogobošci. Da, da. Vjerovali smo u sve i svašta. I od tuda i ono sa kenjcem od ptice, i sa štucanjem i ono kad se dive nekome kako je lijep i pametan, pa se veli, nemoj – ureći ćeš ga ( nju, nije bitno). I ono gledanje u šalicu kave... Ajde dobro, gledanje u šalicu kave smo pobrali od turaka, kad je Osmansko carstvo bilo prisutno nam u blizini. E, al i sarma je od njih stigla, da ne bude zabune! No, da ne pobjegnem sa teme. O kulinarstvu ću koji drugi puta.

I tako, raznorazna vjerovanja su nam se uplela tokom stoljeća u vjeru i s njome se izmješala. Neki niti ne razlikuju vjerovanje od uvjerenja, a kamo li od vjere.

No, to neka sami sa sobom rješavaju. Nisam ja tu neka vjroučiteljica, pa da im sada razlike objašnjavam. Neka googlaju.

Ma da se ja vratim vjeri i vjerovanju. Blago onima koji vjeruju. Njima je lako. Tj. lakše im je u životu od onih koji ne vjeruju u Boga. Vjernici lijepo odu u crkvu, ispovjede grijehe, izgovore par Očenaša i Zdravomarija i basta. Njima je oprošteno.

A što preostaje onima koji ne vjerju? Ili da se preobrate u vjernike, pa da i njima bude lakše pri duši ili da nastave gaziti kroz svijet i vrijeme sa svojim grijesima.

Samo...., znate što ću vam ja reći? Svaka čast vjernicima, ali oni misle ako vjeruju u Boga da će im sve i Bog oprostiti, pa počesto i nemaju baš osjećaja morala i moralnosti. Često pretjeruju u svemu. A znate onu zapovjed, ne pretjeruj u užicima ( malo sam je skratila). A znate i onu: ne budi tašt ( usput, to je smrtni grijeh). E sad... ajd malo pogledajte naše javne ličnosti ( političare, estradnjake, itd) koji se kunu da vjeruju u Boga i redovito ližu oltare.

Hmmmm..... Jel sad da idem na ispovjed odmah?

08.06.2007. u 16:10 • 2 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.



< lipanj, 2007 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Studeni 2007 (1)
Listopad 2007 (1)
Rujan 2007 (1)
Kolovoz 2007 (1)
Srpanj 2007 (8)
Lipanj 2007 (8)
Svibanj 2007 (2)
Travanj 2007 (17)
Ožujak 2007 (27)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

Opis bloga

eh i ja imam blog....zamislite

e-mail:
andromeda.prava@gmail.com

Uvodnik sa zakašnjenjem

Ovaj box je trebao sadržavati samo ono što piše na početku, i ništa više. Ali vidim da postoji potreba za malim uvodnikom i svojevrsnim pojašnjenjem.
Dakle, ovaj blog je namijenjen tome da potakne na razmišljanje. Kroz viđenje virtualnog svijeta iznosim promatranje ljudskog ponašanja i ljudske prirode uopće. A samim time i objašnjavam samu sebe kroz samospoznaju.

Ovaj blog nikako i nikada nije imao namjeru bilo koga uvrijediti ili povrijediti. Ako se itko našao ili se nađe uvrijeđenim ili povrijeđenim od strane napisa u postu ili postovima, to je samo njegovo subjektivno shvaćanje objavljenih tekstova.
U slučaju da sam nekoga nehotice povrijedila ili uvrijedila svojim napisom, ispričavam se unaprijed i unazad. Svaka kritika, kako dobra, tako i loša je dobrodošla.

U slučaju da vas posebno iritira, vrijeđa, smeta, ponižava ili bilo što drugo, neki od sadržaja, a ne želite javno komentirati, na raspolaganju vam je moj e-mail, na koji ste uvijek dobrodošli. Nastojati ću svima odgovoriti, koliko mi vrijeme i prilike budu dozvoljavale.

Niti jedan komentar neće biti obrisan, osim komentara koji su postavljeni u svrhu samoreklame, a nemaju veze sa objavljenim postovima i njihovim sadržajem ili su namjerni spam.

Tko je andromeda_prava

Andromeda je:
član Matice hrvatske;
jedna od osnivača streličarskog kluba "Domald" Šibenik ( koji na žalost više nije aktivan)



AAmbitious
NNerdy
DDelicious
RRefined
OOdd
MMystical
EEntertaining
DDreamy
AAstonishing
_
PPowerful
RResponsible
AAmazing
VVisionary
AAwkward

Name / Username:


Name Acronym Generator
From Go-Quiz.com


Snaxors.com