21. stoljeće
Ili stoljeće u kojem umire novinarstvo.
Koju god novinu da otvorite u današnje vrijeme, ako ih otvarate s ciljem da biste se informirali o novostima u zemlji i svijetu, uglavnom ćete ostati razočarani. Svijet se vrti oko takozvanih celebrityja – tko s kime spava, tko koliko zarađuje, tko ima nove sise ili nešto slično, od velike važnosti. Ako se ipak piše o onim, za život relevantnim, događajima, vijesti su uglavnom loše – nema posla, firme u stečaju ili je netko stradao. A i te su vijesti nerijetko napisane više kao provokacija, nego sa dozom objektivnosti koje bi zapravo trebale imati.
Onda su prije nekih mjesec dana po gradu osvanuli ljubičasti plakati, veličanstveno najavljujući novu dnevnu tiskovinu – 21. stoljeće. Novine koje se okreću budućnosti i koje nisu pisane ni za Milanovića ni za Karamarka. Na marketingu, doista, svaka čast! Vjerujem da su dobili pažnju velikog dijela populacije i da su ljudi s nestrpljenjem očekivali današnji dan. Tresla se brda rodio se miš.
Čim sam izašla iz kuće otišla sam do prve trafike, pružila teti 5 kn i ostala potpuno razočarana. Na naslovnici vijest:„Ponovno u zagrljaju“, priča o Bošku Balabanu i njegovoj odabranici. Kao da me netko zalio hladnom vodom. I to je dakle, glavna vijest? Ono najvažnije i najzanimljivije što se dogodilo? A onda još i ispovijest Maria Mandžukića i broj zahoda u vili popularnog (ali već lagano nezanimljivog) fra Šime. Puno buke ni za što, bogatiji smo za još jedne novine koje serviraju žutilo. Kao da toga već nemamo i previše.
Jedan korak koji mi je potpuno nelogičan za današnje vrijeme je da online izdanje još nije u funkciji. Postojat će, u pripremi je, ali na prvi dan izlaska novina još nije aktivno. A direktor istih je u jednom inetvjuu izjavio kako im je cilj komunikacija s „urbanom populacijom“. Očito je već došlo do neke pogreške u komunikaciji jer bi dotični gospodin trebao znati da ti „urbani“ većinom vijesti čitaju sa smartphoneova i iPadova. Malo tko će otići do trafike kupiti tiskano izdanje. Tome u prilog dovoljno govori činjenica da je na prvi dan izlaska, novina bilo za kupiti oko jedanaest sati. Možda žele vratiti u modu čitanje „pravih“ novina umjesto portala, ali mislim da će im za to trebati puuuuuno zanimljivije priče.
Nadam se samo da im uzor nisu bila 24sata – prošlogodišnje najčitanije novine jer bi to bilo tužno. Usput, što se tiče toga „najčitanije“, odnosno „najprodavanije“, čujem da ih mnogo turista kupuje za zamatanje suvenira jer su najjeftinije.
No, početci su teški. Pogotovo za novine, u ovo vrijeme kada ih mnogo propada. Možda će se situacija uskoro popraviti. Ako misle opstati – situacija se treba popraviti. Neka se samo pridržavaju svih parola koje su ispisali na svojim plakatima. Sita sam tračeva i želim jednom u novinama pročitati informaciju, korisnu informaciju bez suvišnih komentara i provokacija. Sigurno nisam jedina.
Pa zašto onda sve novine i portali zaboravljaju da su tu prvenstveno da nas informiraju – jasno i objektivno, bez iznošenja osobnih stavova, koliko god vjerovali u njihovu ispravnost?