Uradi sam jeftino, FILTER

26 rujan 2019

Podosta stvari oko akvarija sam napravio sam, ukljućujući i neke akvarije. Pa sam tako počevši se širiti sa akvaristikom, uvidio, da velike kolićine novca zapravo odlaze na filtere i grijače. Sa grijačima se ne želim igrati, niti ih sam proizvoditi, ali filteri su druga stvar. Pogotovo kada mogu napraviti 10 filtera za 170 kn. To nisu komplicirani filteri, niti treba puno truda, i večinom budu gotovi u roku od nekoliko minuta.
Ovaj filter je zapravo prepravak običnog spužva filtera. Prijatelj mi je dao postolje sa rešetkicama, i to je zapravo bilo to. Original spužvu za taj filter je izgubio davnih dana, to je pronašao, te htio baciti, ali sam mu rekao da ostavi meni, da ću je ja iskoristiti, uz popriličnu kolićinu smjeha mi je to dao i rekao da je bolje da odem do trgovine i da si kupim novi filter ako mi treba, jel već ih ima od 40kn. I to je sasvim uredu cijena ako kod kuće nemate viška opreme ili materijala koji možete iskoristiti.
Postolje i tijelo sam poljepio međusobno super ljepilom jel mu je falila međuspojnica a nisam mogao pronaći komad cjevi koja bi mi promjerom odgovarala da glumi spojnicu, naj jednostavnija i jeftinija solucija je bilo ljepljenje.


Zatim je došlo vrijeme da pronađem spužvu za to postolje. A kao "nova" spužva je poslužila već rabljena i ciklirana spužva iz mog akvarija, srednje gustoće. Kroz koju sam skalperom izdubio rupu, pri tome pazeći da promjer rupe bude manji od debljine rešetkice, tako da bi sama spužva bolje prijanjala.

Riješivši takav filter, sa skalperom sam isjekao unutrašnji štitnik u poklopcu, kako bi kamen za kisik mogao gurnuti što dublje u unutrašnjost i tako dobiti više uzgona vode. Ali to mi se činilo kao nedovoljna solucija, pa sam odlučio to malo nadograditi. U bilo kojoj trgovini, možete pronači male boćice vode ili soka, meni je trebala manja boćica, ali vi možete koristiti što god vam stane u akvarij. Odsjekao sam grlo boćice

te sa lemilicom izbušio rupe na donjoj stani boćice,pobrinivši se da ona u sredini bude dovoljno velika da kroz nju mogu progurati crijevo za kisik.

Proguravši prvo crijevo za kisik kroz boćicu, pobrinio sam se da mi ne smetaju biološki mediji koje sam stavljao u boćicu, keramika, i vulkansko kamenje.

Tako sam dobio filter sa mehaničkim i biološkim svojstvima u jednome, pogonjen sa zrakom. Pošto su spužva filteri dosta česti kod akvarista, uzmite u obzir nadogradnju sa ovakvom boćicom koja je napunjena biološkim medijima, na taj će te način uvelike povečati koliću dobrih bakterija koji takav filter može sadržavati. U koliko ste zainteresirai za još jeftiniju verziju, onda vam savjetujem posijet nekom trgovačkom lancu sa izborom za električare. Tamo ima za kupiti cijevi, prozirne ili bijele i crne boje. Koje možete rezati na vama željenu dužinu, pri dnu izbušiti rupe sa borerom ili lemilicom, te preko toga prevuči spužvu, za otežano postolje koristie komad keramićke ploćice ili komad stakla. Međusobno ih možete spojiti silikonom ili vručim ljepilom. Boćica na vrhu je samo dodatni bonus, ako vam ne smeta gledati je u akvariju!!!!!!!!!!!!!

Drugi filter je još jednostavniji i jeftiniji, sa istom takvom malom boćicom!

Rupe sam sa lemilicom izbušio od dna pa u visinu od tri cm. Samo dno nisam dirao. izbušio sam pri vrhu još jednu rupu namjenjenu za prolaz crijeva za zrak. Kroz čep sam napravio rupu te gurnio komad cijevi, te ju zaljepio sa super ljepilom. Boćicu sam iznutra napunio sa keramikom i aktivnim ugljenom, a pri samom vrhu sam postavio sintetičku vunu i kamen za kisik. Vanjski rub boćice gdje se nalaze rupice sam u konačnosti omotao sa tankom spužvom i pričvrstio je sa gumicama. I to je to.

Idemo sračunat ovakav filter, 10 boćica kakve sam ja koristio, 40 kn. Dva paketa keramike 40 kn, cijev od 1 m 25 kn. Gumice 100 komada 16kn. 1 paket vate 17 kn i jedan paket spužve 50 x 50 cm od 5 mm 29,99. I znam, sada će neko reć nije bilo vrijedno truda ili muke kada se moglo kupiti. I zapravo ne bježim od te izjave. I živa je istina ako imate dva tri akvarija, da je to zapravo veći trošak nego ulog u pošteni filter, ali ako ih imate na desetke, to je zapravo jako isplativo. Filteri sa e-bay koji se mogu naručiti za 20 kn također mogu biti prepravljeni i poboljšani, uglavnom vodite računa da kada god je moguće u filter dodajete biološke medije.
I to je samo ako ste sve to morali kupiti, a poznavajući nas akvariste, u ormarima se uvijek može naći viška nekog medija ili materijala. Znam da većini nije primamljivo ovo držati kao stalnu postavu u svojim akvarijima, ali to isto tako može poslužiti i kao kratkotrajno riješenje u slućaju kvara primarnog filtera.
Pri tome morate voditi raćuna o velićini takvog filtera i kolićini ribica u akvariju. Da nebi došlo do toga da je filter nedovoljan svojom velićinom da bi proćistio vodu akvarija u kojem se nalazi, jel i dalje vrijedi ono pravilo, što više ribica to veći filter.

Oznake: Uradi Sam akvarij filter

Izrada akvarija kod kuće!!

21 rujan 2019

Leon Rimaj mladi je Osječki akvarista na početku svoga stvaralašva. Posjeduje 4 akvarija od koga je jedan u izradi po sistemu uradi sam, koji Vam prikazujem. Večinu toga uradio je samostalno (rasvjeta, filteri, co2 sistemi) s neznatnim troškovima. Bez obzira na kratko akvarističko stvaralašvo skupio je samostalno iskustvo uz pomoć kolega i ovladao je i brojnim tehnikama akvaristike. Posjeduje manje akvarije koje je teže održavati ali njemu to ne predstavlja problem. U svome 60L Juwel akvariju ima red neon tetrte i silvertip tetre. U manjem 30L akvariju ima koridorase i guppy koje uspješno razmnožava te u još jednom RC kozice...
U svom fishrumu dnevno provodi dosta vremena te se usavršava samostano u svim smjerovima. Obožava razne biljke od kojih one kompciranije za održavanje posebno voli.

Akvarij od 25x25x25cm popularnu kockicu koju sam izrađuje od 4mm stakla utrošio je 4 dana slobodnog vremena te svega 50tak kuna. što je dokaz da današnja akvaristika ne mora biti i skupa a potrebna je samo ljubav prema ovome hobiju.

Ovaj prekrasan akvarij biti će zasigurno novi dom brojnim vrstama a još se nije odlučio koje će nastaniti u njega...

Leonu želim puno uspjeha i godina bavljenja akvaristikom.

Akvarij se sastavlja od stakla (naj lakša opcija) i silikona. Pri tome treba paziti da silikon bude namjenjen za akvarije. U to spadaju silikoni koje možete nabavljati po trgovinama za akvaristiku ili u dućanima građevine, pri tome valja voditi brigu da je na silikonu istaknuto: pogodno za akvarij ili neutralno. Staklo možete rezati kod kuće sami ili odnjeti tj. naručiti u trgovinama koje se bavi sa staklom. Za manje akvarije, do 50, 60 litara, nisu potrebna nikakva ojaćanja. za akvarije večih dimenzija, potrebna su dodatna ojačanja, koje će staklu pomoći da se neširi pod utjecajem težine vode!
Na sam rub stakla se obljepljuje traka prije početka nanošenja silikona.



Ta traka će vam u konačnosti omogučiti da prijelaz stakla i akvarija izgleda urednije. Vodite računa da bi vam traka trebala biti odvojena od ruba za debljinu samoga stakla. Poželjno je postaviti i nekoliko dodatnih traka na staklo koje ljepite kako bi ga držalo na mjestu dok se silikon suši.

Vodite raćuna o količini vremena kojeg imate prije početka sušenja silikona, jel kada se jednom poćne stvrdnjavati, postaje poprilićno neuredno i teško zaglađivati ga. Kada ste nanjeli silikon koji će spojiti stranice, te spojili same stranice, tada nanosite silikon na unutrašnje rubove akvarija, koje potom možete zagladiti prstom ili specijaliziranim pomagalom. Nakon nanošenja silikona po bridovima, potrebno je odvojiti unutrašnje trake, kako se silikon nebi spojio sa trakom.

Za staklo debljine do 6 mm potrebno je 24 sata da se u potpunosti stvrde i osuši, dok je za staklo iznad 6 mm potrebno 48 sati.

Oznake: akvarij, uradi sam

Razmisli prije nego kupiš ribicu!

17 rujan 2019

Na moju veliku žalost ali i sreću. Posvajam ribice koje ljudi više nežele. I tako sam zapravo shvatio da je to sve češća pojava. U zadnje vrijeme, moji akvariji su primili podosta Zlatnih ribica!!!!! Koje ljudi nabave, doslovno drže u vazi za cvijeće i onda im dopizdi pa je se riješavaju. I tako nekako uvijek pronadju svoj put do mene.
Prvo kada nešto želite uzeti, razmislite o tome, jel to je ipak živo biće. I trebali bi ste se raspitati o toj životinji, kakva je što voli, kako se ponaša, kako je hraniti, brinuti se o njoj, koliko će ta životinja narasti. te što je naj važnije od svega, dali je to samo nećij hir ili ste stvarno spremni na takvu obavezu.
Jel ono što vam je danas zabavno i što ćete svi u obitelji promatrati par dana a onda zaboraviti na to, nije uredu. Iako ja sada pričam o ribicama, na veliku žalost situacija je sa raznim vrstama životinja. Od kojih neke posebno pate.
Iako su mi stigle neke ribice u odlićnom stanju, imao sam i ribica koje su bile došle u strašnom stanju. I to me zapravo danas jako žalosti. Danas mi je stigla zlatna ribica u kantici žabokrećine. Da doslovno joj vlasnica nikada nije promjenila vodu u ovih par mjeseci koliko ju je držala, jel je "mislila", nije ona ništa mislila, jel da je mislia nebi to napravila. "Djeca su to htjela, pa sam nabavila ali eto, nisu se brinuli, dali bi je ti uzeo". Popraćena sa podosta ljepih rijeći nabrzinu je otišla. A ja se sada pitam, gledajući to stvorenje, ćemu je to ta životinja zaslužila. Kao akvarist sam upoznat sa time da mnogi ljudi bacaju ribice u lokalne vode. Jel im ih je žao ubiti. Ali ljudi moji to može izazvati ogromnu katastrofu. Neke od ribica se mogu prilagoditi našem eko sustavu, te zapravo uspjeti. Neke vrste su toliko invazivne da bi za neko vrijeme uspijele istisnuti lokalne vrste. Zato molim vas. Ili nemojte kupovati ili se javite u naj bliži Zoo ili dajte oglas na fb. Uvijk će neko biti zainteresiran.

Oznake: Akvarij ribice budale

Filter

10 rujan 2019

Jedan od naj važnijih komponenti akvarija je upravo filter.
Filter omogućuje kroz mehaničku, biološku i kemijsku filtraciju odstranjivanje štetnih čimbenika iz vašeg akvarija. Pošto je akvarij zatvoreni eko sustav, potrebna mu je naša pomoć, kako bi mogao opstati. Jel mi na umjetan naćin radimo ono što je u prirodi napravila priroda. Osnovna funkcija filtera je filtracija, ali uz svoju primarnu svrhu, može posluđiti za još dosta toga ovisno o svojoj kompleksnosti i dodacima koji se mogu na njega montirati. Filtracijom ostvarujemo odstranjivanje štetnih elemenata, i pretvaranje istih u manje štetne ili ne štetne alemente. To postižemo sa "dobrim bakterijama" koje žive u filteru i koje se brinu oko razgrdanje štetnih tvari. A mi pomažemo tim bakterijama na naćin kojim održavamo filtere i kako ih postavljamo.
Mehanička filtracija- odstaranjuje krupne ćestice koje prolaze akvarijem. Za takvu vrstu filtracije koristimo spužve razližite finoće. S time da na prvome mjestu ide ona naj "grublja" kojoj je cilj zadržati bilo kakav krupniji plutajući otpad. Srednje gusta i gusta spužva na kraju, do koje bi trebao doć minimum plutajućeg otpada krupnijeg od 1 mm i u kojoj zapravo obitava većina dobrih bakterija. Za "poliranje"vode koristi se i sintetićka vuna, koja generalo sprijećava do 80% bilo kakve prljavštine da dođe do samih spužvi. Oko vune treba voditi brigu jel se brzo zapuni, pa prema tome može uzrokovati probleme pumpi.
Biološka filtracija-kako i samo ime kaže, služimo se biološkim sredstvima, sa poznatim dobrim filtracijskim sposobnostima, da ćistimo vodu od prljavštine i da pri tome osiguramo površinu za život dobrim bakterijama!. Biološkom filtracijom se naj učinkovitije otklanja amonijak, putem bakterija na filtracijskim materijalima, pretvara u manje opasne elemente. Za takvu radnju potrebne su nam površine poroznog materijala, keramićki prstenovi, vulkansko kamenje, keramičke granule. I onda dolaze ovdje i DIY ili Uradi sam. Obićne keramičke kuglice koje se koriste za zadržavanje vlage kod cvijeća. Te i neki primjeri uzgoja bilja iz vode od akvarija, koja konstantno protjeće preko takvih keramičkih kuglica. Te hrani korjenje biljaka. Puzavac i Menta su naj idealniji za takvu vrst filtracije, pošto koriste ogromne kolićine vode pa time i filtriraju sve što mogu pokupiti iz vode koju im dobavlja pumpa. Ja sam to koristio na akvariju!!!!!
Kemijska filtracija-kemijska filtracija se odvija sa aktivnim ugljenom. Koji je u stanju za sebe vezati ćestice prljavštine i štetnih tvari. Aktivni ugljen ima rok upotrebe. Te nakon isteka svoga roka, što je od prilike 1 mjesec u funkciji, treba se zamjeniti. Ali to se samo odnosi na to ukoliko i dalje želite da vam aktivni ugljen obavlja svoju originalnu zadaću. Ukoliko neželite ga mjenjati, nemorate, jel će ga kao i svaku filtracijsku podlogu nastanjivati dobre bakterije. Kod aktivnog ugljena treba napomenuti jednu stvar, ukoliko vam je akvarij bolestan pa ga tretirate nekim ljekovima. Morate biti svijesni toga da će ljekovi i moguća bolest se zadržati u aktivnom ugljenu, pa će ga stoga kasnije biti potrebno odstraniti iz filtera kako nebi kasnije uzrokovao ponovno štetno djelovanje.

Filteri-unutrašnji. Kako i samo ime kaže, nalaze se unutar akvarija. Ovisno o velićini akvarija, tj litraži, takav je i filter. Pravilo filtracije savakoga akvarija je da vam filter treba obaviti cirkulaciju vode vašeg akvarija 4 do 5 puta u satu. Znaći ako imate akvarij od 100 litara, pumpa bi vam idealno trebala biti jaćine 500 litara na sat. Što bi onda omogućilo u potpunosti pravilnu filtarciju! No drugog pravila nema. Svaki akvariji se može kombinirati skoro sa svakim filterom, ako odgovara gore navedena kolićina cirkulacija po satu. Naravno, što veće kolićina filtracije to bolje. Filteri dolaze kao jednostavni, samo jedan filtracijski element, spužva, nebitno dali govorimo o motornom ili zračno pogonjenom filteru. Do složenih filtera koji u sebi imaju pregrade gdje se mogu postaviti višeslojni filterski elementi, grijać i čak spojiti na izlaz filtera i protok zraka. Naravno, postoje jeftini i skuplji filteri. Ali neovisi vam filter o tome koiko košta već o tome što sve možete smjsetiti u njega kako bi poboljšali filtraciju, te kako bi sakrili primjerice grijać i kisik. Ja osobno kupujem filter kutije, koje mi omogućuju filtraciju, grijanje i kisik, sva na jednom mjestu, pa mi tako i sam akvarij izgleda puno urednije. Sa cijenom od 149.99 kn za mene je to super povoljno. Uz kutiju dobivam pumpu, usisni prikljućak i crijevo za zrak, spužvu, jedan paket keramičkih prstenova i jedan paket aktivnog ugljena, grijać moram kupiti posebno. Ali za mene je to isplativa investicija, jer sam na svojoj koži naućio da jeftinije na duge staze samo znaći probleme i glavobolje. Jedino za akvarij karantenu, korisitim spužvu kroz koju prolazi plastićna cijev i radi na zrak, zrak usisava vodu kroz spužvu i tjera ju kroz cijev, te na taj naćin obavlja filtraciju, dok ujedno daje i kisik. I to je zapravo super filter, ali je meni pre gadan za vidjeti.
Naravno da tu ima puno modela i za neke akvarije nebi odgovarali veliki filteri, pa se tu treba pralagoditi i posavjetovati se sa prodavaćem oko onoga što bi htjeli.

Filteri-vanjski. Sump ili Kanisterski filter. O sump filterima neću pisati. Nekoristim ih pa prema tome nebi bilo uredu da išta komentiram. Kanisterski filteri su za mene idealni. To je filter koji se nalazi van akvarija, te od njega do akvarija vode usisno i izlazno crijevo. Takav raspored je perfektan ako imate dobro postolje za akvarij, pa ga možete tamo postaviti. Prvo smanjuje kolićinu stvari koja se nalazi u akvariju. Drugo zbog svoje puno veće površine u sebi ima puno bolja svojstva filtracije. Jel veća površina znači i veču kolićinu dobrih bakterija. Kanistarski filter obićno dolazi sa nekoliko "polica" u sebi u kojima su posloženi razlićiti filtracijski mediji. To naravno neznaći da ih vi morate koristiti kako je vama tvornićki došlo, već možete složiti filtracijske medije po svojoj želji! Ima jednostavnih modela i jeftinih, do onih puno skupljih. Trebalo bi gledati koristiti filter koji ima mogućnost ugradnje grijaća u sebe, što vam onda omogućuje puno ljepši izgled akvarija za aquascaping. Crijeva i ulaznu i izlaznu cijev uvijek možete promjeniti ako vam se nesviđa. Takvi dijelovi se uvijek mogu posebno kupiti. naj osonovniji model od 500 kn je možda velika cifra za poćetnika, ali ako uzimate ormar uz akvarij, razmislite o toj soluciji.

Svaki filter je filter. I nitko od nas se nemora složiti oko toga koja je vrsta naj bolja. Svaki akvarij može imati drugaćije zahtjeve o kolićini i načinu filtracije. Neki filteri se mogu složiti sa dodacima koji dolaze u kompletu da stvaraju efekt "padanja kiše", da posebnim dodacim kontroliju naćin i smjer izbacivanja vode i time omogućiti mreškanje površine vode koje i inaće u prirodi povlaći kisik pod vodu. Ali jedno je sigurno, svi se trebamo brinuti o filterima, jel je to ipak srce akvarija. Tu netreba pretjerivati. Filteri bi se trebali ćistiti, ali ne očistiti do kraja, filtracijski mediji se trebaju ižmikati u vodi iz akvarija a ne prati pod slavinom, kako nebi isprali dobre bakterija. I s vremena na vrijeme bi trebali pogledati dali pumpa radi, dali grijać radi, dali pumpa za kisik radi. Spužve i aktivni ugljen su mediji koji imaju svoj rok, svaki od tih medija ima naznačeno koliko dugo može biti u upotrebi i kada ga treba zamjeniti.

Oznake: akvarij filtracija filter

Stanovnici akvarija!

09 rujan 2019

Dodavanje novih stanovnika akvarija u akvarij.
Privikavanje novih tek kupljenih stanovnika na uvijete koji vladaju u vašem akvariju je važan proces, iako svi mi volimo preskočiti koji korak ili malo ubrzati proces. Ali neke stvari su ipak jako bitne! Prva stvar je, ako imate akvarij karantenu tek pridošle stanovnike smjestite tamo. Iako ja to samo radim kada mi ribice stižu sa poštom. Kada kupujem od ljudi, koje poznajem i vjerujem im, taj proces preskoćim! Jel kada kupujem kod privatnih uzgajivaća, znam kako rade i kakvi su im akvariji i postupci!
Druga stvar. Spustite ribice koje ste tek donjeli u akvarij u njihovoj vrećici sa njihovom vodom. Pri tome vrećicu otvorite. Ostavite ribice tako barem pola sata, postepeno dodavajući manje kolićine vode iz svog akvarija u vrećicu. Bilo bi idealno imati drip sustav, ili kap po kap. (barem tako kažu) Ukoliko preskoćite ovaj korak, moguće je da će ribice uginuti ili pretrpjeti ozbiljna oštećenja. Jel morate biti svijesni da su ribice hladnokrvna bića te da na njih jako utjeće temperatura vode oko njih. Ukoliko ih pre naglo ubacite u svoj akvarij, bez privikavanja, to može izazvati šok za njihov organizam.
Treća stvar. NIKAKO!!!!! BAŠ NIKAKO!!!! Nemojte uljevati u svoj akvarij vodu sa kojima su ribice došle. Ako postoji već neka bolest, voda će je raširiti još brže nego što bi joj trebalo vremena da se raširi samo od ribice. Ako ribica poćne pokazivati znakove neke bolesti, lakše je nju izdvojiti, nego kasnije ugroziti ćitav akvarij. Uz to, ako ste kupili ribicu iz nekakvog shopa, morate biti svjesni da su te vode naj češće pune raznih aditiva, mogućih ljekova i drugih supstanci, kojih ne želite u svom akvariju!
Četvrto. Ako ste naručili ribicu putem pošte. Morate biti svjesni idućih stvari. Prvo, ribice dolaze naj vjerojatnije, ako je prodavač strućan, u vodi koja je plave, žute ili zelene boje. Što znaći da su ljekovi dodani u vodu kako bi smanjili stres ribice preko dugih putovanja. Tu vodu morate odstraniti što prije. Drugo, ribice koje putuju poštom, potrošit će kisik u vodi, potom kisik u vrećici koja ih okružuje. Nakon što potroše sav kisik, nastaje amonijak. Dok je god vrećica zatvorena, amonijak će se razgrađivati u vodi i smanjivati PH vode. Ali ćim otvorite vrećicu, amonijak će bukniti te je moguće da će tako ozbiljno oštetiti ribicu!!!!! Zato iste sekunda nakon otvaranja vrećice, izlijte vodu u kantu ali da pri tome ribice ostanu u mrežici, koju ste prethodno postavili nad kantom. (prije toga naravno dopustite ribici neko vrijeme u vodi u koju ćete ju smjestiti da se privikne na temperaturu) Za takve procese, pri dalekim naruđbama, poželjno je imati akvarij za karantenu. Koji će vam omogućiti da date dovoljno vremena ribici da pokaže svoje zdravstveno stanje. Jel budimo iskreni, sigurno nitko neće naručiti ribicu koja košta nekoliko desetaka kuna. Već će se naručiti ribica od nekoliko stotina kuna ili stotina eura. A pod pretpostavkom da u akvariju u koji ju planirate staviti, ima već stanovnika, bilo bi jako glupo tako ugroziti i ostale ribice, zasigurno ne jeftine!

Oznake: akvarij hobi ribice

Akvarijsko bilje

02 rujan 2019

Izbor pravog bilja za vaš akvarij.
Prvo što morate uzeti u obzir je koliki je vaš akvarij, znaći koliko je litara i dimenzije. Što vam onda omogućava da izaberete biljke koje će vam naj bolje odgovarati. Supstrat je obavezan (barem po mom mišljenju) kada su u pitanju biljke. Ne možete kupiti biljku, gurniti ju u pijesak ili kamenje i očekivati da će ona rasti. Uz suspstrat dolaze i razna gnojiva, u obliku praha, tekućine ili kuglica. Ta gnojiva će vam omogučiti da u startu pospješite razvoj svojih biljaka, ili će vam ukoliko zadržite istu postavu akvarija godinama, omogućiti prijeko potrebne hranjive tvari potrebne vašim biljkama. Naj veča pogreška početnika što će izabrati biljku koja im se svidi na prvu. Zato vam postoje prodavači i ako niste sigurni, posavjetujte se sa njima oko kupovine, ili potražite neku stručnu literaturu. Povedite računa oko toga kakvu rasvijetu imate u akvariju. Koliko i kakve lampe, dali su prilagođene sa određenim spektrom da ubrzavaju rast bilja. Širenje bilo koje biljke je naj bitnija stvar koju morate znati. Npr. Valesnerija će se širiti velikom brzinom (takav je slućaj kod mene) i izrast će u impozantnoj velićini ako ju nešišate i nepočupate nove izdanke. Za svaku biljku koju uzimate morate se dobro raspitati. Internet ili prodavači koji će vam pobliže objasniti uvjete držanja i zahtjevnost određene biljke. Jel neke biljke su jako zahtjevne, toleriraju određene uvijete i sve van tih uvijeta će naj vjerojatnije dovesti do odumiranja biljke.
Drugo. Postoje biljke prvog plana, patuljaste. Cryptocoryne lutea ‘Hobbit’ ; Cryptocoryne nevilli; Cryptocoryne pygmaea; Echinodorus quadricostatus; Eleocharis acicularis; Hemianthus callitrihoides Cuba Znaći biljke koje neće izrasti velike i koje će se širiti u stranu umjesto u visinu. Pri tome valja voditi računa koliko se brzo šire i što želite postići. Kontrolirano širenje u određenim djelovima akvarija ili želite zeleni "tepih" koji će na kraju prekriti cijeli akvarij.
Biljke srednjeg plana. Alternanthera reineckii Mini; Cryptocoryne becketti; Cryptocoryne wendtii Green; Lobelia cardinalis Mini; Biljke koje će rasti do određene granice ili će biti u mogućnosti izrasti velike, ali u jako dugom vremenskom razmaku. Pri tome treba voditi raćuna o pozadini i samome rasporedu akvarija, ukrasi, grane, kamenje ili cijelokupna slika akvarija kakvu želite stvoriti. Jel bi brzo rastuća biljka na krivom mjestu mogla jako brzo pokvariti sliku koju ste si zamislili.
Biljke pozadine. Alternanthera reineckii Purple; Ammannia senegalensis; Didiplis diandra; Heteranthera zosterilfolia Kao i što ime govori, ako su u pozadinskom planu, bit će velike i prekrivat će stražnju stranu akvarija. Pri tome valja računati kolike će te biljke zapravo biti. Jel neke biljke mogu prerasti akvarij velikom brzinom. Stoga neki akvaristi drže akvarije bez poklopaca što omogučava biljkama da u konaćnici izađu van okvira.
Treće. Plutajuće biljke. Leptodyctyum riparium; Riccia fluitans; Amblystegium serpens; Vesicularia dubyana “Christmas”, Guppy gras je naj učestaliji stanovnik akvarija, ali meni je osobno naj draži lopoć koji će korijen držati pod vodom a listove izložene svijetlu. Plutajuće biljke su stvarno zasebna tema i nekih stvari bi početnici trebali biti svijesni. Prvo kiselost. Određene biljke mogu pojačati kiselost u vodu, što naprimjer možda neće odgovarati drugim stanovnicima ili biljkama akvarija. Drugo položaj filtera. Plutajuće biljke osima ako nisu negdje pričvršćene, PLUTAJU!!! Pa postoji šansa da završe u filteru. Ili da smanje propusnost vode prema filteru ukoliko se priljube rešetkicama za prolaz vode.
Četvrto. Biljke nesluže samo za ukras, već kao i skloništa ili mjesta za polaganje jaja pa i mrijest. Tako da uvijek morate voditi i brigu oko toga da su vaše biljke zapravo skloništa živome svijetu, pa ćak i mjesta sa kojih mogu skupljati alge za prehranu. Za živorotke, šrimpove i jako sitne ribice Guppy gras je naj idealniji. Za ribice koje polažu jaja naj idealnije su biljke sa velikim i mekanim listovima.
Peto. Bolest bilja je naj opasnija pojava. A naj lakše prevencija je dobro pogledati biljke koje unosite u svoj akvarij. Bolesni listovi promjenjene boje, crni od nakupine algi, izbušeni ili u stanju raspadanja su zasigurno znak bolesti ili prisutnosti nekog problema biljke i nju kao takvu nebi uopće trabali uzimati. Jačina svijetla kod određenih biljaka, može dovesti do prekomjernog razvoja algi na listovima, što će na kraju rezultirati sa ružnim izgledom lista ili će čak ta ista prekomjerna svijetlost i oštetiti biljku pogotovo ako su joj listovi iznad vode!
I za mene osobno naj gora stvar, PUŽEVI. stvorenja koja će se uvijek dragom voljom pogostiti mekanim listovima vaše biljke.
Zato vam toplo preporučam da se dobro raspitate o svemu. Na internetu imate stotine slika i opisa, i neka vam to makar djelomično posluži kao inspiracija i prema tome si probajte stvoriti sliku onoga što vam treba da bi postigli izgled kakav vi želite. I nakon sadnje, biljkama bi trebalo dati barem 7 dana vremena da puste korjenje u podlogu i dobro se prihvate, prije nego što u akvarij pustite ribice.

Oznake: akvarij biljke

DIY by Elvis Gotti

01 rujan 2019



Zahvaljujem Elvisu iz Italije na ovim super slikama Uradi Sam akvarija.

Oznake: akvarij slike DIY

Photo by Leon Rimaj



Zahvaljujem na slikama Leonu Rimaju iz Osijeka!!

Oznake: akvarij slike aquascape

Photo of Axlotl by Viktorija Valjak



Zahvaljujem Viktoriji na ovim super fotkama Axlotla koje su nam stigle iz Zagreba!!

Oznake: fotografija akvarij axlotl

Photo by Dražen Cuković



Hvala na super fotkama Draženu iz Osijeka!!!

Oznake: akvarij, slike aquascape

Aquascape by Deki Kostić



Hvala na super slikama iz Beograda!!

Oznake: akvarij slike aquascape

Photo by Aldijana Jasmin Toromanović



Sa lijepim pozdrama iz Tuzle, BiH!!

Oznake: akvarij slike

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.