Dan 23. - take two
[ ]

Bok!
Daklem, kao što sam obećao,

Ocjena:5 Apsolutno ćemo to višekratno ponoviti.

E,sad... Za večeru smo imali u planu da draga napravi krafne. Imamo neki pekmez bez šećera, a i ona je malo puno prehlađena, pa bi jeli i sa medom. Fina zamisao. Katastrofalna izvedba.
Što je pošlo po zlu, pitate se. Sve. Al da krenemo od početka.
Moja draga je uzela recept za izradu krafni od svoje majke, jer najbolji je recept koji daje isprobano fine krafne, zar ne? NE!headbang
Najbolji recept je onaj koji daje fine krafne i u kojem je detaljno opisan postupak. Ovo detaljno opisivanje je ono što je falilo. I tako se krafne nisu digle, a kada smo ispržili ono što je nastalo umješavanjem sastojaka, dobili smo nešto prestrašno. Slatko i tanko.

Uglavnom smo završili na nekoliko kiflica i inih sitnih kolača koji su nam ostali još od Nove Godine.

Savjet dana, iliti naravoučenije:
Ako se radi neko jelo prema nekom receptu prvi puta u životu, onda taj recept mora biti jaaaaaaaaaaaaako detaljno napisan. Inače rezultat može jako varirati u odnosu na željeni. Ako postoji osoba koja može demonstrirati taj recept, tim bolje.

28.02.2007. ...14:24 [ Komentari (5) ] Isprintaj

Dan 23. - Ugljikohidratni dan
[ ]

Bok!
Ocjenu jelu ću dati sutra, još ga nijesam izjeo. Samo sam ga napravio :) Barem onaj bitni dio.
Daklem, kao što sam i najavio, danas su na red došle krautcvekle, iliti tijesto sa dinstanim svježim kupusom, iliti krpice sa zeljem.
Za početak, najbitniji je omjer tijesta i zelja. Ponukan svojim neznanjem, pitah majku, a ona mi kaže da sirovog kupusa (za 25 dkg tijesta) treba biti između 75 dkg i kile. Iliti, omjer 1:3 ili 1:4.
Da se ne bi dvaput dinstalo, jer to oduzima puno vremena, odlučili mi kupiti kupus od 2kg, pa odmah polovicu smrznuti. Dobra ideja, ali ima malo problema. Na primjer u čemu !"#$%!%$!"#% to izdinstati? Dve kile narezanog kupusa je poprilična planinčuga od kupusa. Na svu sreću sam se sjetio da imam wok koji bi trebao biti dovoljno velik. Super, samo što dugo nije bio u upotrebi. To ne bi bio nikakav problem, da se na dnu woka nije napravio film nečega što bih najjednostavnije mogao opisati kao ljepilo. I onda drž, nedaj, struži, popizdi, pa u krug.
Naime, nisam se sjetio da osim normalnog deterđenta imam i VIM. Nakon što mi je to draga otkrila, taj icky-gooey sloj je nestao u roku keks.
Sam proces dinstanja (bez luka, ali sa malo šećera) je bio trivijalan, samo je malo duže trajao i, pošto nije bila teflonska tava, zahtjevao miješanje kupusa češće nego što bih to volio.

Savjet dana:
Budite svjesni što sve imate u kuhinji. Značajno će smanjiti količinu vremena provedenu radeći nešto. I pri tome ne mislim samo na sredstva za čišćenje, nego i na kojekakve rezalice, miksere, gulila i sl. što ste jednom kupili misleći kako je to dobra investicija za onih jedanput u N godina kad vam padne na pamet raditi to nešto.

Observacija:
Imam osjećaj da gubim kile prebrzo. Ako je netko ko čita na dijeti i nije tako odvratno savršene linije, nek kaže koliko je smršavio u prvih mjesec dana ili 3 tjedna ili tako nešto, i da li se kasnije pad tonaže uspori? Naime, nije baš najzdravije naglo mršaviti. Ako ništa drugo, onda zbog toga što u salu postoji hrpa toksina koji su se otopili u istom, a da nisu bili izlučeni kroz jetru, pa sada jetra pati jer osim regularnih zahtjeva mora još i to pročistiti.

P.S. Ocjena i linkovi sutra...

27.02.2007. ...15:52 [ Komentari (1) ] Isprintaj

Dan 22. - škrobni dan
[ ]

Danas je na tapetu krumpir salata. Ona obična, krumpir, luk, i ocat+ulje. Zanimljiv je inače popis kojekakvih varijacija iste. Da čovjek ne povjeruje čega sve nema.
Znam, normalni ljudi to jedu kao prilog, npr. prženoj ribi, ali mi jadničci moramo to jesti kao zasebno jelo. I kao takvo nije loše!

Ocjena:4 Radit ćemo to ponovo.

Savjet dana:
Krumpir se može skuhati i dan ranije, samo ga morate oguliti isti dan. Tako ćete imati svježu salatu bez velikog vremenskog troška.

P.S. Konačno smo kupili vagu. Digitalnu. Mjeri na deset deka i pokazuje da smo i draga i ja ponešto smršavili. Službeno vaganje će biti za tjedan dana, kada dođe i taj omraženi vodeni dan.

P.P.S. Što se tiče komentara i čitanosti, slobodno napišete i da je dosadno pisano jer, eto, ne možete niš komentirati zijev

26.02.2007. ...12:38 [ Komentari (2) ] Isprintaj

Dan 21. - proteinski dan
[ ]

Danas smo opet iskoristili moje roditelje. Za ručak su nam spremili kalju (na moju inicijativu). Sličan, ali ne i isti recpet se može naći ovdje. Uglavnom, kupus i junetina/teletina.
Meni je jelo više nego OK, ali nije za prečestu konzumaciju.

Ocjena:4

Savjet dana:
Kada roditelje gnjavite za klopu, ugnjavite ih i za večeru :)

Observacija:
Mojoj dragoj se kalja nije baš svidjela, tako da ju nije htjela jesti za večeru. Jadna se utješila pršutom mejd baj tarzanova djeca. Meni osobno i personalno je to najfiniji pršut na domaćem tržištu.
Druga observacija se tiče omraženog pića - Coca Cole. Naime, u dućanima se pojavila Coca Cola Zero. To je evoluirala lajt kola koja ima okus začuđujuće blizu oriđiđi koli.

...12:30 [ Komentari (0) ] Isprintaj

Dan 20. - vitaminski dan
[ ]

Voćni dan je uvjek izazov. Kako napraviti jelo samo od voća, a da bude zasitno. U planu su nam bile kruške s medom, ali kako to obično s
planovima bude, izjalovilo se. Naime, danas nismo stigli na plac, a nigdje drugdje nikakve suvisle kruške nismo našli. I tako smo morali
ponoviti recept. Naravno, opet su bile banane na naglo. Jedina razlika je bila to što smo ovaj puta zdrobili jagode, a ne maline. I to mi je
bilo fino. Dragoj su bolje jagode, meni su bolje maline. Možda se predomislim kada jagode budu imale više okusa.

Ocjena:4.5

Za večeru sam izmiksao dva kiwija i bananu i bez dodanog sladila je bilo jako fino.

Ocjena:4 Ponekad ću si to napraviti i kada ne budem na dijeti.

Savjet dana:
Uvjek imajte doma banane. One su daleko najversatilnije. Hoću reći da se s njima može najviše stvari na brzinu napraviti, a da je fino. Jabuke, kruške i slično voće se uglavnom kuha ili pirja, tako da to zahtjeva vremena.

...12:28 [ Komentari (0) ] Isprintaj

Dan 19. - Ugljikohidratni dan
[ ]


Danas smo isprobali "palačinke" za čiju izradu postoji recept u The Kuharici. Za početak, to nisu palačinke. Naime to je ono što mi zovemo
omletom, a ameri pancakes. Ali i prethodna rečenica je laž. U omlet inače ide jaje, mlijeko i parmezan. Pogađate, ništa od toga nije išlo u njega. Išle su dvije vrste brašna, kisela voda, prašak za pecivo i blanširane gljive. Sve bi bilo dobro da tijesto nije bilo toliko
bezukusno.
Stoga...

Ocjena:2 Jedem samo ako moram.

Observacija:
Kada smo kretali sa dijetom, mislili smo da će ugljikohidtratni dan biti dan kojemu ćemo se veseliti. Tu su bili kolači, tu je tjestenina koju volimo... Sve je to i dalje istina, ali kolači ne mogu popraviti jednoličnost tjestenine sa paradajzom i paradajza s tjesteninom, pa da su superkalifradžilistični. Sada je ugljikohidratni dan onaj dan od kojeg nam je muka kad nam dolazi.
Zanimljivo je to kako roditelji kojiput znaju više od nas :) I tako se ja jadam svojoj majci kako nam je tjesteninski dan postao odvratan, da je sve jednolično i tako to, kad se ona sjeti da sam volio jesti krautcvekle. Sljedeći ugljikohidratni dan će to da bidne.

Savjet dana:
Hmmm... Ovako odvratno jelo se poboljša do jestivosti ako se doda kečap ili nešto slično. Ja sam si dodao ajvar, ali nisam siguran koliko je to bilo u duhu dijete.

...11:24 [ Komentari (1) ] Isprintaj

Dan 18. - škrobni dan
[ ]

Bok svima!
Moje čitateljstvo kopni iz dana u dan (barem prema komentarima), al ne marim...dok je hosting free (ili 90 dana istekne), dotle ću pisati. Mazohizam je teško izlječiv.

Danas smo imali musaku. To je specifična vrsta složenca u kojem je temelj krumpir (može i patlidžan) i koji se onda zapeče. Hmmm, zašto se onda onaj složenac od nekidan ne zove musaka?
Ndobro, u ovom receptu ide red krumpira (skuhanog u ljusci pa oguljenog), pa red žute leće (skuhane, ali ne i raskuhanerolleyes), pa red paradajza. Na kraju se stavi teoretska količina temeljca (od povrtne kocke, ako ste zaboravili - danas nema mesa) i onda se "zapeče" u rerni na 200 stupnjeva cirka pol sata.
Kao dodatak može ići zelena salata, ali nije nužno.

Ovo jelo je jednostavno za pripremiti, samo dugo traje (kuhanje krumpira i nenamočene leće nije trenutno). Okus jedva opravdava trud.

Ocjena:3 Mogu jesti ponovo tijekom dijete (samo tijekom dijete), al se neću buniti ako ovo jelo više nikad ne bum jeo.

Savjet dana:
Krumpir i leća se mogu skuhati i dan ranije, tako da se stigne relativno brzo sve pripremiti nakon dolaska s posla. Riječ "relativno" ovdje treba naglasiti, jer treba imati i temeljac i znati i moći brzo narezati paradajz.

P.S.
Quicksilver, hvala na receptu za kuskus, vjerojatno ću ga probati napraviti idući puta kad se odlučimo za isti.

23.02.2007. ...12:34 [ Komentari (2) ] Isprintaj

Dan 17. - proteinski dan
[ ]

Ne mogu vjerovati da je prošlo već 17 dana. I još ne pi*dim na klopu. Možda je razlog upravo to što jedem dovoljno i (kojiput) fino. Danas je bilo fino. Za ručak nam je draga spremila (z)Grčku salatu prema receptu u kuharici.

Naravno da sam morao izvoditi bijesne gliste i mijenjati recept. lud
U originalnom receptu je zelena salata i feta sir. Ja sam umjesto toga stavio matovilac i mozzarellu. Promjena zelene salate u matovilac je samo kozmetičke i cjenovne naravi (promjena okusa je zanemariva), dok je prelazak na mozzarellu korak nazad. Gigantski. Naime, feta sir je, za razliku od gorenavedenog talijanskog izgovora za sir, slana i ima okus. Tako da će sljeceći put biti oriđiđi recepis sa dodatkom maslina, jer je 5 maslina, koliko je predviđeno receptom, zanemarivo u odnosu na samu količinu ostalih sastojaka.
Inače, jako mi se svidjela klopa, pa...

Ocjena:5 Jeo bih ovo i kada nisam na dijeti.

Savjet dana:
Ako koristite mozzarellu, probajte nabaviti tzv. Mozzarella di buffala. Ona je cjenjenija (čitaj: skuplja) i ima neki okus, za razliku od obične koja nema nikakav. Što se tiče proizvođača, ja izbjegavam Dukat u širokom luku.

P.S. Još nitko da mi javi za jabuka čips... namcor

22.02.2007. ...13:41 [ Komentari (0) ] Isprintaj

Dan 16. - vitaminski dan
[ ]

Danas sam malo štrajkao. Naime, za doručak sam pojeo, ili bolje rečeno, popio čašu multivitaminskog soka. Nakon toga nisam stigao jesti užinu, tako da sam jeo tek ručak. Za ručak nam je draga spremila pirjane jabuke. Jabuke se ogule i onda pirjaju u zaslađenoj vodi u kojoj pluta cimet u kori i klinčiči (trebalo bi biti i vanilije, ali nismo imali). Kad se jabuka smekša, servirati i u tanjur dodati pire od malina (uzmete maline i repetitivnim pritiskanjem vilice se dobije pire). Jelo je više nego OK, ali ipak nije potpuno doraslo bananama na naglo.

Ocjena:4 Super alternativa bananama na naglo.

Za večeru smo ponovili večeru od nekidan, kada smo jeli bananu sa kruškom, pa sve skupa izmiksano. Večeras smo se raspištoljili i kupili breskve, te smo krušku zamijenili breskvom. Breskva u ovo doba godine, naravno, nema tako fini okus kao kada je sezona, ali ipak ima fini gešmak, i sasvim je fina alternativa. Sljedeći puta ću iskoristiti kiwije koji su nam ostali umjesto breskve ili kruške, pa ću vidjeti huz madr blek vul spinz.

Savjet dana:
Ako niste gladni, nemojte jesti. Znam da je to samo po sebi normalno, ali koliko puta sam se ulovio da nešto grickam, a da zapravo nisam gladan, nego sam ili nervozan, ili zaokupljen nekakvim čitanjem, a ruka
samo grabi i prinosi ustima. I onda se iznenadim kada vidim da sam pojeo cijelo pakiranje nečega.

P.S. Postoji čips od jabuka koji je legalni sastojak međuobroka u vitaminskom danu. Meni najbolji je varijanta od domaćeg proizvođača, Veli's, kojeg sam vidio da se može kupiti u SuperKonzumu, ali ne i u regularnom dućanu. Ako ga slučajno locirate negdje u centru Zagreba, častim kavom.

P.P.S. Znam da je link na kiwije pogrešan. Probajte ovdje. Još jedan link vezan uz huz madr...

21.02.2007. ...10:38 [ Komentari (0) ] Isprintaj

Dan 15. - ugljikohidratni dan
[ ]

Danas smo jeli "složenac", kako to lijepo i benigno zove kuharica. U realnosti je to oveća hrpica skuhanih širokih rezanaca koji se izmjenjuju sa slojevima paradajza, ribane mrkve i bosiljka. Ovako napisano, jelo djeluje prazno. I taj osjećaj nije pogrešan. Ono što ga izvlači je sama količina, koja je fakat velika. Mislim, 12dkg tijesta + puno paradajza je stvarno puno. Mojoj dragoj je čak bilo previše paradajza. A ona voli rajčicu. Paradajz, jel.

Ocjena:3 Tjestenina sa umakom s gljivama je puno bolja, tako da ovo najvjerojatnije nećemo ponovo raditi.

Savjet dana:
Ako je u receptu puno paradajza, nemojte ko mi narezati još paradajza za salatu. Nećete uspjeti to pojesti, osim ako fakat niste kapacitet.

Observacija:
Moj feelgood je nevjerojatan. Izgleda da mi ovaj način ishrane stvarno paše. Naime, sinoć sam sat vremena hopsao na badmintonu i nisam imao nekih težih problema to izdržati. A prije par tjedana sam umirao.
Inače, u kuharici piše da se treba povećati tjelesna aktivnost, ali ne sa češćim spremanjem stana nego sa sportom, hodanjem i sličnim stvarima, da se i drugi mišići razgibaju.

20.02.2007. ...09:52 [ Komentari (0) ] Isprintaj

Dan 14. - škrobni dan
[ ]

Danas smo jeli mahune s krumpirom. Recept je trivijalan, a nalazi se u kuharici na str.18. Preprži se luk, na to se stavi crvene paprike pa vode. Kada zakuha, dodaju se mahune, ćešnjak i začini. Kada je gotovo, u to se ubaci prethodno skuhani ukockičeni krumpir. Kao dodatak može i salata.
Relativno fino, očigledno fali mlijeka, ali je ipak više nego jestivo.

Ocjena:4 Jest ćemo to opet kad nam recepti iz kuharice (opet) budu nesuvisli.

Savjet dana:
Kada paprite ili dodajete kojekakve opake začine, pazite da ne ispadne previše. Najjednostavnije je da to napravite tako da istresete začin na dlan, pa tek onda u jelo. Ego jako boli kada zbog olabavljenog čepa solenke morate baciti cijelo jelo. Nije da mi se to desilo (još), ali sam bio prisutan kada se to desilo mojoj baki.

...09:51 [ Komentari (0) ] Isprintaj

Dan 13. - proteinski dan
[ ]

Danas smo se draga i ja odlučili ukrpati mojima na ručak (i večeru). Na tapetu je bila kuhana škarpina i brokula, tokođer kuhana. Neki kuhaju ribu samo u slanoj vodi. Moram priznati da to nikada nisam probao, nego svaki puta sam jeo kuhanu ribu s kojom se kuhao i grincajg. Naravno, grincajg se u ovom slučaju ne jede, barem ne kod nas. Kod goveđe ili pileće juhe, to je sasvim druga stvar.
Na brokulu smo stavili ćešnjak i maslinovo ulje. Nda, najjednostavnije se napravi preljev da se ćešnjak stavi u ulje i onda sve zajedno u mikrovalnu (poklopite nečim, samo da ne dihta 100%, da nemate ulje po cijeloj mikrovalki) i to onda polijete po ribi i povrću. Super, samo nemojte pretjerati sa uljem.
Neka vam putokaz koliko ulja budu recepti u kuharici. Odokativna metoda je da se prekrije ćešnjak.

Ja volim ribu, pa makar ona bila kuhana. Stoga ne čudi moja ocjena:

Ocjena:5 Jeo bih to i kada nisam na dijeti. Ma, jeo sam to i kada nisam bio na dijeti.

Savjet(i) dana:
Ukoliko vas roditelji sa sažaljevanjem gledaju kada opisujete što jedete i kako se patite ovih 90 dana, slobodno im predložite da oni nešto skuhaju u granicama dijete. Onda će se ugodno iznenaditi kako vi u stvari možete jesti sve i da je to super i tako to, i neće više biti nezgodnih pitanja i nuđenja zabranjenih stvari u krive dane.
Drugi savjet je vezan uz ribu. Ako ste skuhali ribu, ona će navečer biti hladna, imati karakterističnu papirnatu strukturu uz nedostatak okusa. Da biste to popravili, stavite ju u mikrovalnu pećnicu, ali ju poklopite. Draga i ja smo kupili posebne poklopce koji se stave na tanjur i koji onda čuvaju saftnost hrane, ali mogu poslužiti i plastične ili staklene posude za zamrzavanje koje imaju malu rupicu na poklopcu.

...09:49 [ Komentari (0) ] Isprintaj

Dan 11. - ugljikohidratni dan
[ ]

Danas smo jeli nešto totalno novo. Nikada do danas nisam jeo kuskus. Kuskus je za neupućene pofurena grubo samljevena pšenica otužnog okusa. Zato se njemu dodaje koješta ne bi li se od njega napravilo nešto jestivo. U našem slučaju smo prema receptu u "the kuharici" dodali dinstane gljive bez luka ali sa ćešnjakom. I to je to. BTW, zna li netko koliko je "dvije šake gljiva" preračunato u SI sustav? Naime, moja šaka može zagrabiti drastično različitu količinu gljiva od, recimo, Arapovićeve šake.
Mislio sam da će 250g gljiva biti dosta.Nakon što je sve bilo gotovo, shvatio sam da sam za nas oboje trebao kupiti pol kile da bi kuskus imao ikakav suvisli okus.
Jedina dobra strana kuskusa je da se "skuha" u 5 minuta. Sve ostalo mu je minus. Možda da se udruži s bilokakvim (samo ne kuhanim) mesom, da bi bio puno bolji doživljaj. Ovako...

Ocjena:3 Nadam se da neću morati ovo jesti baš prečesto.

Savjet dana:
Prije nego kupite neku kuharicu, pogledajte da li su mjere u njoj vama razumljive. Meni su razumljive mjere koje se mogu izvagati. "Dodajte žličicu vegete" je manje neodređeno (ima samo dvije različite veličine žličica u prosječnom kućanstvu) od "Dodajte malo vegete" ili, nedajbože, "dodajte sok jednog limuna". Mislim, postoji limun veličine pingpong loptice i veličine teniske loptice. Postoji limun koji će dati soka da se jedva osjeti u šalici čaja, a postoji i onaj koji da preko deci soka. I sada ti dodaj u jelo ili kolač "sok jednog limuna".
Mislim da u knjizi "Kuhanje za neznalice" postoji konverzijska tablica iz šalica i inih "domaćih" mjera u normalne, ali, na žalost, nije svemoguća i ne uračunava geografsko porijeklo namirnica, te količinu kišnih dana u godini.

Observacija:
Dogodilo se nešto urnebesno čudno. Ja sam inače vrlo mirna osoba, u principu lijena, a sinoć mi se desilo da mi se htjelo trčati. I nisam si mogao pomoći. Otrčao sam malo, dok se nisam smirio. lud
Izgleda da ova dijeta ima zanimljive posljedice na mene. Prvo, izuzetno se dobro osjećam. Drugo, imam puno više energije nego prije. Treće, dobivam želju za rekreacijom - jednostavno imam želju ne biti na jednom mjestu.

16.02.2007. ...11:34 [ Komentari (1) ] Isprintaj

Dan 10. - škrobni dan
[ ]

Danas smo pokušali nešto što i inače znamo pripremiti. Mi to zovemo "kinesko povrće". Recept je trivijalan: skuha se riža u slanoj vodi (mi smo danas imali basmati rižu koja sama po sebi ima finu aromu, ali može i ona bijela vulgaris), a u posebnoj teflonskoj tavi (ili u woku) na
malo ulja se na brzinu (cca 10 minuta) preprži kineska mješavina povrća. Ja ju ni ne odledim prije samog prženja. To se onda jede jedno s drugim. Fino je dodati soja sos, a još je i bolje kada se umjesto ulja u woku ili tavi koristi soja sos.
Originalni recept je prije prženja povrća podrazumijevao prženje rezanaca pilećeg bijelog mesa (ili nekog drugog - prema vlastitom ukusu, samo je bitno da nije masno) na koje se onda baci povrće, te se sve zajedno prži. Može se, naravno, meso potpuno odvojiti od povrća, tako da se okusi izmiješaju tek u ustima.
To su tri varijante recepta sa istim imenom koji svaki proizvode drugačiji okus. Na žalost, bezmesna varijanta je najgora. Međutim, njena kvaliteta je brzina pripreme. Dok se riža skuha, sve je gotovo.

Ocjena:4 Mislim da ćemo ovo ponoviti tijekom dijete.

Savjet dana:
U regularnim jelima umjesto normalne riže, probajte skuhati basmati rižu. To je dosta skuplja varijanta, ali vrijedi jer dodaje novu notu u uobičajena jela.

Observacija:
Danas sam zakopčao remen jednu rupicu bliže! Ili dalje, ovisi s koje strane se gleda. Ono što hoću reći je da sam smanjio opseg za jednu rupicu! smijeh

P.S. Jules, orasi i ino "voće" se u kuharici pojavljuju u voćnom danu, štoviše, banana s orasima je jedno od jela eksplicitno navedenih. Nismo mi bili toliko kreativni. wink

15.02.2007. ...10:42 [ Komentari (0) ] Isprintaj

Dan 9. - proteinski dan
[ ]

Tjedan dana se guštamo kako ću donijeti ćevape za ručak. I onda ostanem na poslu predugo i ne stignem donijeti ćevape svojoj dragoj. Koja blamaža. headbang Sada se s pravom duri. namcor Sebi sam otišao po ćevape i po ćevape za večeru za oboje. Kada sam stigao doma, CSI ekipa mi je rekla da je moja draga jela pečena jaja i sir (nono kombinacija). Za ostatak ne znam, a i strah me je pitati.
Ja sam pojeo svoje ćevape (ne cijeli somun, ali ipak malo vise od dopuštenog) i tada mi se desilo nesto stravično. Ćevapi mi nisu pasali (iako su bili istog okusa kao i ranije - kupio sam ih kod provjerenog
ćevapdžije)! I brzo sam bio gladan!
Anbilivbl. lud
Naravoučenije: tijekom ovakve dijete ne konzumirati ćevape, barem ne kupovne.

Ocjena:3 - Ne znam kada cu opet na ćevape. I da li uopće.

Savjet dana:
Kuhajte doma! Hrana koja se priprema doma je obicno manje masna i manje začinjena od hrane koju kupite gotovu. Naravno, u to se ubrajaju kojekakvi fast fudovi, uključivo sa ćevapdžinicama, pizzerijama,pekarama
i inim proizvođačima "domaćih" brzih specijaliteta. Nije to do proizvođača, nego do jela koja se tamo pripremaju. Ona su masna i začinjena i uglavnom nezdrava. I jako fina. njami
Naravno, u restoranu je priča sasvim drugačija. I tu su jela jako fina, ali se može naći i jela koja zadovoljavaju neke "zdrave norme". Jedina mana tih jela je praznina koju ostavljaju u novčaniku. burninmad

14.02.2007. ...10:11 [ Komentari (0) ] Isprintaj

Dan 8. - voćni dan
[ ]

Juhu! Opet voćni dan! Cijeli dan jedeš samo voće. Voće za doručak, voće za užinu (jedini dan kada je legalno imati užinu), voće za ručak, pa za marendu, a bogme i za večeru. To je jako puno voća za osobu poput mene, koja je jela bananu jednom mjesečno, po mogućnosti u frapeu.

Kod ovog dana je kritičan ručak. Mislim, kak se možeš najesti od voća?
Al, ajde, da probamo i to (još jednom).
Moja draga je danas preuzela na sebe izradu punjenih jabuka. Hej, to zvuči opako dobro. Punjene jabuke...pohanim šniclama?
Na žalost, ne. Jabuke se pune "nezašećerenim džemom" (da ga nisam kupio, ne bih znao da tako nešto postoji), isto takvom "nezašećerenom" marmeladom i inim laganim stvarima. Mi smo osim tog džema stavili orahe i kokos, med s orasima i sulc (nekakav slatki žele od dunja). Daklem, sve sama "niskokalorična" stvar jedna do druge. I još smo ih polijevali sa sokom od svježe iscijeđene naranče u koju smo umutili malo cimeta. Ovo polijevanje je išlo skoro ko po receptu.

Prema uputama u kuharici (iliti receptu, al da ne ponavljam stalno jedno te isto...) se treba staviti jabuke na 180 celzijanera na 15 minuta.
Novim kuharima se ovo moze činiti razumno. Medjutim to je zbog toga što nikada to nisu radili. Nakon 15 minuta na 180, jabuke su tople,ali se uopće ne omekšaju, a kamoli ispeku.
To tvrdim odgovorno iako mi nismo ni minute ih pekli na 180 stupnjeva. Mi smo krenuli sa 200 stupnjeva i nakon 15 minuta je rezultat bio
otprilike takav. A krenuli smo sa 200 celzijevaca jer smo dobili insajd informejšn da se jabuke peku na 200. I to barem pol sata.Na kraju, mi smo ih pekli preko sat vremena i onda su se raspukle, i sve su se arome izmiješale i bilo je fino! njami
Istina da to nije bila ideja recepisa, al hu kerz! thumbup
Jedini problem je što je po receptu 6 jabuka po osobi. 4 za ručak, 2 za večeru. Na žalost, tržnica nije imala jabuke veličine ping-pong loptice, pa smo na kraju dana ostali sa 6 nepojedenih jabuka. Jednostavno nam je bilo dosta.

Ocjena:5 Radio bih to i kad nisam na dijeti.

Savjet dana:
Pitajte roditelje ili neke druge iskusnije kuhare kada niste sigurni da je ispravno ono što piše u kuharici, ili vam jelo ispadne prijesno ili štoveć. Vjerojatno je da u kuharici ne piše onako kako ste navikli jesti, a kod ove dijete je bitno da vam jelo bude fino. Jer ako nije fino, onda je veći pritisak na karakter i lako se može desiti da se popusti.

...10:03 [ Komentari (0) ] Isprintaj

Dan 7. - ugljikohidratni dan
[ ]

Na današnji dan smo se guštali kako cemo ići u "Ivicu i Maricu" na kolače.
A onda sam saznao da cu morati ici na posao! Danas! U nedjelju! $#%@#%$
Ndobro. Ipak sam stigao. Bat frst fings frst.

Za ručak smo napravili pizzu. Pizza je navodno nastala u Italiji, u Napulju. Tamo se i dan danas navodno radi najbolja Pizza na svijetu.
Iz vlastitog iskustva vam mogu reći da tamo ima dobrih pizza, ali i najgoru koju sam jeo u svom životu sam jeo tamo. I to u pizzeriji koju
su nam preporučili domoroci. Pa što onda reć o Napuljanima? Da nemaju ukusa? Ili okusa? :)
Pizza koju sam radio je pizza koja je vrlo razlicita od bilo čega sto se može naći u prosječnoj Pizzeriji. Naime, danas je zabranjen sir. I šunka. I kulen i sve one lijepe i fine suhomesnate stvari koje se stavljaju na pizzu da bude ukusna.

Tako je današnja jadna pizza izgledala ovako:
tijesto, paradajz sa kojekakvim travama, svježe gljive tanko narezane i kukuruz. Da, netko će reći da se danas ne smiju jesti gljive, drugi ce reći da se ne smije kukuruz (iako je i on neka vrsta zrnevlja), a ja cu
reći da su u pravu sto se tice kukuruza (ali ne i gljiva), iz jednog jednostavnog razloga (koji njima možda nije pao na pamet) - količina tijesta koja se dobije po receptu u knjizi je urnebesno velika. Naime, recept predviđa 25dkg brašna po osobi. To je za nas dvoje pol kile brašna. Što je puno, jer ispadne prst debelo tijesto u protvanu veličine pećnice.

Jednostavno nam je bilo previše. Nisam siguran ni da bismo sve uspjeli pojesti i da nisam stavio kukuruz. Ostala nam je točno trećina kao za večeru. I tu smo zgriješili. Naime, pojeli smo to za večeru i onda otišli na kolač u Ivicu i Maricu.

Ocjena:4 Ne bih radio pizzu bez sira nikad, al eto morao sam.

Savjet dana:
Za protvan pizze treba oko 400g brašna, a na nju se osim paradajza i gljiva (i kukuruza ako se ne treba previse smršaviti), moze staviti i špinat (samo se odmrzne i stavi gore, a može i svježi) i svako drugo povrće koje vam padne na pamet. Samo nemojte stavljati prokulice, osim ako ih stvarno ne volite toliko da ih jedete za doručak, ručak i večeru. Osobno ne bih stavio ni kelj, ni kupus, a ni zelenu salatu. I još štošta.

Ako idete u Ivicu i Maricu na kolače, sjetite se da je dosta jeftinije da se tamo samo kupe kolači, pa se onda odu jesti doma. Razlika u cijeni je zamjetna.

...09:57 [ Komentari (0) ] Isprintaj

Dan 6. - škrobni dan
[ ]

Danas smo na tapetu imali kuhani krumpir i pečeno kiselo zelje. Na prvi pogled djeluje prazno, kaj ne? Međutim, nije. Naime, iako se krumpir samo skuha u slanoj vodi (dva srednje veličine za ručak i jedan za večeru), kupusa ima toliko da to sve nadoknadi. Po osobi je predviđeno pol kile kupusa! To je nevjerojatna količina hrane. Bez obzira što je trećina toga za večeru.
Recept kaže da se na malo maslinovog ulja isprži luk, i onda se ili na to baci kupus, ili se to pomiješa i stavi u rernu (pećnicu). Ja sam to
stavio u rernu, jer mi je jednostavnije pustiti da se to peće samo, nego da jos moram miješati svako malo.
Hrana je bila obilna i okusom sasvim OK, ali to ne bih baš prečesto jeo.

Ocjena:3

Savjet dana:
Ges vot - nema ga! Osim da se kupi rezani kupus, jer je rezanje kupusa na dovoljno sitne rezance čist zabavno...kad to netko drugi radi.

...09:49 [ Komentari (0) ] Isprintaj

Dan 5. - take2
[ ]

Bok!
Eto, prošao vikend i eto mene na netu. Na žalost, ovo će biti kratko, a i vikend dani će biti unjeti kasnije. Gužva na poslu, što ćete.

Ručak (i večera) su bili super. Meso ko meso. Niš posebno, možda samo malo suhlje.
No s druge strane, prilog je bio veličanstven!
Recept predviđa da se patlidžani namažu sa malo maslinovog ulja u kojem je pomiješano nešto trava i ćešnjak. Mi nismo imali patlidžane, pa smo iskoristili tikvice.
Umuljali smo ih u to (zbilja je bilo malo ulja - jedva da je svaka dobila mikrometarski pokrov) i bacili na ugrijanu tavu...
Da prste poližeš!
To bih jeo i kad nisam na dijeti!
Meso se inače poslije tikvica treba baciti na ono što je ostalo u tavi. Kod nas nije niš ostalo, pa je vjerojatno zato ispalo malo suhlje.

Ocjena: 5 (prilog 5, meso 4) njami

Savjet dana:
U velikoj većini recepata se patlidžani i tikvice mogu zamijeniti, što dovodi do jednako finog obroka. Jedino se ne smije zaboraviti da se patlidžani sole i cijede, a tikvice ne.

P.S. Jules, u kuharici se gljive spominju pod kojekakvim danima, tako da mislim da su tvorci dijete ignorirali ono da su gljive "šumsko meso".

12.02.2007. ...12:46 [ Komentari (3) ] Isprintaj

Dan 5. - proteinski dan

Danas, kada konačno mogu piti kavu s mljijekom sam zaboravio zaslađivač doma. Još jedna dobra strana ove dijete: možda se odviknem od kave. Naime, pio sam jedno tri kave dnevno. Ako vam je to normalno, pitajte liječnika.
Ajmo malo natrag na zaslađivač. Svaki je različitog okusa, tako da treba isprobati koji kome paše. Isto tako, svaki je i štetan po zdravlje (pratite gornji link na wikipediju, pa pogledajte pod "controversies"), tako da bi ih trebalo izbjegavati i jesti šećer.

A šećer se smije jesti samo u ugljikohidratnom danu, kada se ne smije piti mlijeko. Jasno vam je kako mi je teško.

Danas će za ručak biti MESO! njami
Recept sa str 1. u knjizi koji ima kao sastojak skuhano bijelo meso koje se onda prepeče. Nikad nešto takvo nisam jeo, iskustva sljedeći put.
Sljedeći put će biti najkasnije u ponedjeljak. Ipak vikend dolazi.

09.02.2007. ...15:58 [ Komentari (0) ] Isprintaj

Dan 4. - vitaminski dan
Eto, uspio sam uhvatiti ritam. Danas je stvarno vitaminski dan. Smatram da ako ustrajem danas, da ću uspjeti izgurati cijelu dijetu. Dobro, za 3.5 tjedna je jos jedan problem, ali o tom tada.
Danas je na meniju voće. Cijeli dan. Za doručak nešto, obavezan međuobrok, ručak, opet obavezan međuobrok i večera. I sve samo voće.
Ali to nije da sad uzmem kamion voća i onda se našopam njim, nego postoji i limit na količinu.
Za sada jedem voće, a o ručku i večeri više sutra.

Eto, došlo sutra. Obradovali me komentari, pa prvo po njima.
Jules, što se tiče gljiva, debata je otvorena i nema pobjednika (za sada). Obečajem da ću pogledati u kuharici i javiti.

Sinhronizirane dogme, zanimljivo da me se sjećaš od tada...ali to je bilo nakon prvog opakijeg povećanja opsega osobnog ekvatora. Što se tiče namakanja voća, to je bilo da se isproba još jedna stvar iz kuharice. I neće se ponoviti, ako se mene pita.

Da se vratimo na klopu.
Za ručak je bila neka varijanta voćne salate. Uzeli smo (po) jednu bananu, dva kivija, pol jabuke i pol kruške, te smo to nakapali limunom i zalili sa vrućim sokom od naranče u jednom tanjuru, a sa limunom i vrućim džemom od borovnice i brusnice u drugom tanjuru. Džem je bio beskonačno skup jer je zaslađen grožđanim sirupom, a ne šećerom vulgaris.
Ovo sa limunom i narančom nije bilo baš nekaj, a ovo sa džemom nije bilo toliko dobro da bi opravdalo cijenu istog.

Ocjena: 3 (voćna salata ko voćna salata - niš posebno)

Za večeru smo izgnječili (po) jednu bananu i začinili ju mljevenim orasima i kokosovim brašnom.

Ocjena: 5 Mucho dobro! Ovo bih mogao jesti i kada nisam na dijeti.


Savjet dana:
Za voćnu salatu treba zrelo voće. Ako nije zrelo, nema okusa, pa limun i naranča "nadglasaju" to voće. To nam se desilo sa kruškama i jabukom, a ni banana nije bila nešto turbo bananasta.

08.02.2007. ...12:39 [ Komentari (1) ] Isprintaj

Dani 1-2-3
[ ]

Dan 1. - proteinski dan

Prvi dan je kao i kod svake dijete jedan od presudnih. Naime, treba preživjeti prvi dan novog režima. Mislio sam da će to biti jednostavno, jer prvi dan je proteinski iliti mesni dan. Kako sam bio u krivu.

Zbog tehničko-logističkih prilika, draga i ja smo odlučili da nam prvi ručak ne bude prvi recept u knjizi, nego drugi proteinski recept (str. 5.) koji kao ručak i večeru predviđa piletinu natopljenu u limunovom soku pa na naglo (bez ulja) uz salatu od kuhanog povrća: karfiola, crvenog i zelenog kupusa i poriluka (iz religioznih razloga nismo stavili poriluk). Salata se trebala začiniti sa limunovim sokom i ružmarinom.
Dakle, koja je to grozota. Meso je ok, ali ova salata je nešto prestrašno. Toliko strašno, da su čak i dwarven rations izgledale bolje.
Nakon tog iskustva, i draga i ja smo se sa užasom pogledali: "Isuse bože, što ako su i ostali recepti takvi?"
Tada je spontano došla ideja da se 3. proteinski dan provede uz ćevape sa lukom, paprikom, paradajzom, ajvarom i sličnim stvarima.

Ocjena recepta: Meso - OK. Salata - samo u slučaju da umirem od gladi.
Ukupno (na skali 1-5): 2

Savjet dana:
Ako vam se čini da je neka kombinacija u kuharici suluda, vjerojatno i je. Treba probati, ali i imati neku alternativu u pripremi.


Dan 2. - škrobni dan

Svaki dan počinje sa voćem. Za danas smo pripremili suhe smokve koje smo ostavili da se namoče preko noći. Tko ne voli smokve, neka ni ne pokušava. Ja sam pokušao. Prvi put, zadnji put i nikad više.

Iz istih razloga ko i jučer, odlučili smo se za drugi škrobni recept (str. 6.) koji je riža sa pirjanim (dinstanim) povrćem (mrkva, paprika, grašak...)+ zelena salata.
Za razliku od prvog dana, ovaj recept nam je pasao, možda i zato što lagano sliči na jelo koje smo i inače radili.

Ocjena recepta: Sve vrlo dobro. Osim zelene salate, pašu i kiseli krastavci.
Ukupno (na skali 1-5): 4.5 (draga i ja se nismo uspjeli usuglasiti)


Savjet dana:
Puno recepata u ovoj knjizi sadrži temeljac, a samo za proteinski dan možete koristiti mesni. Stoga treba nabaviti povrtne kocke. Različite kocke imaju stvarno osjetno različiti okus, stoga treba probati više vrsta, a ne odustati nakon prve, kao što smo svojedobno mi odustali.


Dan 3. - ugljikohidratni dan

Ne znam zašto se škrobni dan zove škrobnim, a ovaj ugljikohidratnim, jer škrob je ugljikohidrat, al dobro sad. Za ugljikohodratni dan večera je različita od ručka. Za večeru se jedu kolači (cca jedna šnita torte ili ekvivalent - 3 kuglice sladoleda, 3 manja kolača i sl.) i obavezno jedno rebro tamne čokolade.

Za doručak sam eksperimentirao i ostavio sušene marelice preko noći da se namoče. Bolje su od smokava, ali nije vrijedno truda.
Današnji ručak je bilo tijesto sa umakom od paradajza. S obzirom na moje nevjerojatno veliko i opsežno iskustvo sa tjesteninom i umacima, odlučili smo modificirati recept. Naime, recept (stvarno ne znam koja strana) predviđa ubacivanje slatke mljevene paprike, i to neviđenu količinu (jednu žlicu po osobi). To sam izignorirao i umjesto 2 žlice mljevene paprike stavio jednu žličicu paprike. Za poboljšanje okusa sam nasjeckao masline u umak i dobio nešto slično Barilla umaku sa maslinama. I bi fino.

Za večeru smo draga i ja utamanili neke kolače koji su nam ostali od rođendana mog oca. Idući put ćemo vjerojatno ići u Ivicu i Maricu.

Ocjena recepta: Sve vrlo dobro.
Ukupno (na skali 1-5): 4 (fali parmezan koji se ne smije no )

Savjet dana:
U umak od rajčice ili paradajza ili pomidora ili kakogodvećzovete povrće kojim je pokušan atentat na Jeffersona, može ići svašta. S obzirom da je ovo ugljikohidratni dan, u umak se može dodati npr. kukuruz (smrznuti ili iz konzerve), masline (sjeckane), bosiljak (svježi i sušeni), gljive(svježe pa dinstane ili iz konzerve)

Dodatak, napomena, observacija:
Ono što sam primjetio do sada je da nisam gladan. Nemam problema sa rupom u želucu kad idem spavati. Preko dana kada sam gladan, mogu do ručka jesti voće (u razmacima od 2 sata), tako da i do ručka nisam gladan. A ručkovi su stvarno obilni. Po osobi je danas bilo 12dkg tjestenine, a jučer je za ručak i večeru bilo predviđeno 12dkg riže.

...11:17 [ Komentari (2) ] Isprintaj

0-ti dan
[ ]

Bok svima!
Ima nas svakakvih: mršavih, debelih, atletski građenih. Ja sam debeo. Nisam "ugodno popunjen", a bogme nisam ni "buco". To su faze davno prošle. Sada sam jednostavno debeo. S time da ovo "sada" traje već duže vremena.

A bio sam (skoro) atletski građen. Moji prijatelji koji ovo čitaju mi vjerojatno ne vjeruju, što nije ni čudno.
Naime, prije N godina (N>15) sam prestao trenirati Judo. A nakon osam godina treniranja, tijelo je naviklo na povećani unos hrane. I onda sam prvi puta se udebljao 10kg u vrlo kratkom roku.
Nakon nekog vremena sam se počeo baviti sportskim plesom. Nisam uspio smršaviti na prijašnje kile (iako su treninzi bili i 6 puta tjedno po 3 sata), ali nakon što sam se prestao baviti njime, pogađate, udebljao sam se još 10tak kila.

Odonda je prošlo nešto vremena, a kile su samo dolazile. Imam sjedeći posao, nemam puno do posla. Dakle, ne krećem se baš previše. A volim jesti. Kombinacija za vola ubit.
Točka na i je bilo kada je moja draga s kojom živim počela njurgati da je i ona debela. Nakon kraćeg konzultiranja sa prijateljima koji su bili na dijeti, odlučili smo se za 90 dnevnu dijetu.

90 dnevna dijeta može brzo postati vrlo zamorna i demoralizirajuća, jer ako kuhar nije Karapandža, jela postaju monotona i dosadna. Zato smo nabavili knjigu i krenuli po receptima koji su navedeni u njoj.

Za početak, nulti dan je izvaga i izmjera:

Težina: 111kg
Visina: 1,73m
Opseg struka: 132cm
Opseg grudnog koša: 123cm
Opseg bokova: 118cm
Opseg nadlaktice: 35cm
Opseg bedra: 65cm

Toliko za danas,
Vaš BMI 37

P.S. Moram priznati da varam: danas mi je u stvari treći dan. Prva tri dana ću upisati sutra.

07.02.2007. ...11:05 [ Komentari (2) ] Isprintaj

Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Dijeli pod istim uvjetima.

  veljača, 2007 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28        

Listopad 2007 (1)
Rujan 2007 (1)
Kolovoz 2007 (1)
Svibanj 2007 (2)
Travanj 2007 (5)
Ožujak 2007 (21)
Veljača 2007 (23)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • Debeo sam. Jako sam debeo.
    Lakše me je preskočiti nego optrčati.
    Odlučio sam nešto poduzeti po tom pitanju i ovo je slika mog pakla uz 90-dnevnu dijetu.


    Ovak, ovo gore na svu sreću više ne vrijedi. Sada sam samo debeo smijeh. Nakon dobrih iskustava sa prvih 90 dana dijete, odlučio sam ponoviti gradivo i skinuti još malo viškova. Ovo bi trebao biti putopis, bolje rečeno vrijemepis, o mojih drugih devedeset dana.

Linkovi