modni rat na sve strane...
Modni editoriali odlučili su nešto opasno zaratiti ovog proljeća. Gotovo da nema časopisa ili online izdanja, a da nas s njihovih stranica ne gledaju zaigrane modne ratnice. Novi broj američkog izdanja Vogua, kao i francusko izdanje za ožujak ove godine preplavljeni su vojnim utjecajima. Ipak, najatraktivniji mali editorial napravio je izvrsni fotograf Jean-Baptiste Mondino za 'T Magazin' (modni magazin New York Timesa). Madjarski supermodel Eniko Mihalik bila je ispred kamere,a opasnu odjeću za opasne urbane cure potpisuju Fendi, Marc Jacobs, Jean Paul Gaultier, Dior i ostali velikani. Detalji o odjeći i cijenama mogu se vidjeti ovdje.
|
ramena su out – grudi su in...
Nakon hi-tech proljeća, sada ovom revijom za sezonu jesen / zima 2010-11 stiže urbani stil 50-ih i 60-ih. Prada uvijek iznenadjuje i kad očekujete novu dozu pogleda unaprijed odlučila je servirati romantičnu retro viziju. Ali, možda više stylingom nego odjećom i valja biti na oprezu. Može li gledatelj odmah primjetiti da su na pisti često iste manekenke koje su defilirale na Victoria's Secret reviji? Tu je i Doutzen Kroes i Miranda Kerr, kao i sveprisutna Lara Stone. Najlaše bi ih bilo našminkati, premazati s 15 slojeva pudera i poslati na pistu s uobičajenim komercijanlnim izgledom, ali Prada se odlučila prikazati prirodnu ženstvenost, bez vidljivog make-up tretmana. Naglasak je bio na odjeći i sjajnim detaljima. Čarapama, cipelama, torbama i – mačkastim naočalama. Početak revije u crnom |
Za pretpostaviti je da se ne bi osjećali baš ugodno ukoliko bi vam ovaj simpatični mladić osebujnog izgleda u neko doba noći rekao – ‘Dobro veče’. Možda bi čak bilo posla za hitnu zbog naglo nastalih srčanih problema. U stvarnosti, to je samo jedna od maski kreativnog dvojca Rasharn de Vera Agyemang & Jaiden James, koji rade i stvaraju u Londonu i nastupaju pod umjetničkim imenom Jaiden rVa James.
Momci su završili ugledni 'The London College of Fashion'. Istažuju i dio su londonske subkulture i njihova je želja šokirati ljude te probuditi naše razmišljanje u nekom drugom smjeru od uobičajenog. Po njihovim riječima - 'nije im važno dopasti se publici, već im je bitno provocirati emocije te iste publike'. Posljednji dan londonskog tjedna mode pripada muškoj modi i na njihovom blogu, ushićeni nakon upravo održane revije za sezonu jesen / zima 2010-11 (ili prezentacije, kako hoćete), oni sami najbolje objašnjavaju svoje ideje i životna vidjenja, a ovaj blog će rado podržati mlade, nadarene dizajnere i umjetnike.
Mnogi drugi umjetnici (i trgovci kao Top Man) prepoznali su ideje dvojca Jaiden rVa James i rado s njima suradjuju. Lady Gaga koristi njihove maske iz ovoproljetne kolekcije na 'Monster Ball' turneji koja upravo traje, isto kao što privatno nosi njihove kreacije (bijeli gumeni kaput) ili ih koristi u spotu ‘Bad Romance'. Interesantno je vidjeti kako ove prilično zastrašujuće maske, i underground moda općenito, u rukama dobrih stilista postaju dio masovne, opće prihvaćene kulture.
Evo i slika s njihove prezentacije održane sinoć u prigodnom ambijentu nekog od londonskih skloništa protiv masovnih razaranja. I za kraj, ako netko misli da ovi momci pretjeruju, moram se složiti s duhovitom primjedbom novinarke britanskog dnevnika Guardian da se ni curama danas nije lako obući.
|
mladenačka odjeća bogatog naslijedjaBurberry je sinoć predstavio svoju žensku kolekciju za sezonu jesen / zima 2010-11. I oni su, kao i brojne druge firme bogate tradicije, zavirili u arhivu, istražili malo vlastitu povijest i izašli s vrlo nosivom i komercijanom odjećom koja se odmah može i kupovati on-line. Nema čekanja. Modna pista se u trenutku, jednim klikom, pretvara u stvarnost. Kao što je za proteklu sezonu pariški Hermes imao kao inspiraciju pilotske jakne s početka 20-og stoljeća, tako se i kod Burberrya početak revije bazirao na tom vremenu i pilotskim jaknama s velikim ovratnicima. Vojska i vojni kaputi, gdje Burberry takodjer ima dugu tradiciju, bili su još jedna osnova revije.
Odličan i vrlo promišljen styling - od baznih vojnih kaputa do uskih večernjih baršunastih haljina i suknji – uz pomoć atraktivnih čizama preko koljena (gotovo identične Guccievom modelu od ove sezone) i odličnih torbi (prevladavale banana torbice) predstavio je odjeću pogodnu za razne situacije, pa se donja podjela treba uzeti samo okvirno jer sve je moguće nositi gotovo u svim situacijama. Nekada se Burberry smatrao odjećom za starije i ozbiljnije. Za mame i tate s debljim novčanikom. Danas je to mladenačka, trendy odjeća (i dalje treba deblji novčanik) gde Burrbery uopće nije imao potrebe pokazivati svoj zaštitni kockasti uzorak i samo su usput pokazali još jedan svoj zaštitni znak – trench coat. Kratke aviator jakne vezani postovi |
London & New York fashion week / jesen 2010.Nekoliko brandova i dizajnera stati će u jedan post, iako bi svaki zaslužio poseban osvrt. Svi su različiti, obraćaju se različitim modnim ukusima i svi su izvanredni. Nije bilo nimalo lako izdvojiti i posložiti samo nekoliko fotografija od svake revije za sezonu jesen / zima 2010-11, koju autori, pazeći na svaku sitnicu, vrlo brižno pripremaju mjesecima.
Aquascutum Jednostavnost i elegancija sa stilom je nešto što bi se odmah moglo reći za luksuzni londonski brand Aquascutum. Pepoznatljivi po kaputima i balonerima ta firma odiše rafiniranom elegancijom. Profinjena britanska umjetnica Sade Adu je osoba koje se sjetim kad vidim odjeću tog branda.
Julien Macdonald je na ovom blogu gostovao samo preko povremenih edioriala koji se mogu naći u Vogueu ili nekim drugim časopisima. Izgleda da je ipak došao do potrebnih sredstava i priredio je solidnu reviju s top manekenkama na kojoj je prvo predstavio pletene stvari, njegov zaštitni znak, mekano i nježno, da bi reviju završio u rokerskom sexy stilu. Vrijedi ga spomenuti i pratiti njegov rad.
'Isuse!!!, neću ja to nositi. Pa svi će gledati u mene' – tako bi otprilike, mogla reći poneka domaća cura, posebno ona koja se voli nazivati otkačenom. Superioran styling Vivienne Westwood nije za svakoga. Ovdje je bilo posebno teško izabrati samo nekoliko fotografija iz vrlo bogate revije. Prva dama punka, izvanredna Vivienne Westwood, zavirila je u svoje bogato modno naslijedje i pojavila se s vatrometom ideja unutar svoje semi-couture marke.
'Isuse!!!.. Pa svi će gledati u mene. Može, može!! – tako bi otprilike mogla pomisliti neka naša domaća cura sklonija izlascima i partijanju. Vratimo se nakratko u New York i reviju Jeremy Scotta održanu prije nekoliko dana. Minica i čizme preko koljena i iduće će sezone biti dobitna kombinacija. Jeremy Scott je vrijedan umjetnik koji se majstorski poigrava s pop kulturom i ovoga je puta dao vrlo komercijlnu reviju i za razliku od decentnog, otmjenog Marc Jacobsa, ovdje je dizajner dao urbani chic jednog drugog svijeta. Dugonoge manekenke savršeno su predočile autorove zamisli. Izdvojit ću, ipak, vrlo sexy haljinu s našivenim križevima.
|
Bilo je za očekivati da će oprema svakog pravog vodoinstaletera prije ili poslije ući u modu. Jasna stvar. I to skupu i naprednu modu. Nakon torbi koje izgledaju kao vreće za smeće, Louis Vuitton je za sezonu proljeće / ljeto 2010 pripremio nekoliko narukvica gdje je kao inspiracija poslužila cijev kojom se u poslu služe vodoinstalateri i obična zavojita žica od stereo slušalica ili telefona.
Marc Jacobs je u jednom ranijem razgovoru za londonski Times rekao kako kod Vuittona nema recesije i da postoji kult gotovo luckastih ljudi koji Vuittona fanatično slijede i žele kupovati samo ekskluzivne stvari. Čim ekstravagantnije, tim bolje. Čini se da im dizajner rado izlazi u susret. Naziv ove (vrlo lijepe) narukvice je 'Plumber braclet', a napravljena je od lakiranog metala i poludragog kamenja. Cijena je oko 1.000 €. Valjda je to sljedbenicima dovoljno ekskluzivno.
Druga je narukvica kao ideju vodilju imala spiralnu žicu telefona ili slušalice kakve koriste DJ-evi. Koža, lakirani metal, retro Vuittonov potpis i inovativni magnetni zatvarač – sve je na broju. Vuitton dosadan? Najmanje to. Sve je u ideji (i vojsci sljedbenika). Kako i ta narukvica ima solidnu cijenu mogla bi se i slušalica kućnog telefona omotati oko ruke (što fali Panasonicu?), a i posjet lokalnoj željezariji znalcima postaje pravi modni užitak. I to je nešto...
|
Novi broj američkog 'Interview’ magazina donosi razgovor sa supermodelom Larom Stone (26), koji je vodio Marc Jacobs, kreator i glavni dizajner za marku Louis Vuitton. U malom telefonskom čavrljanju dvoje insajdera, Lara često na duhovit i ironičan način govori o sebi, otkriva zanimljive okolnosti zašto se odlučila otići u rehabilitacijski centar na uspješno odvikavanje od alkohola (Jacobs kaže da je prošao više tih tretmana), o alkoholizmu u svijetu mode i svom ponašanju općenito i o tihim patnjama jer su je smatrali predebelom za manekenku. Cijeli interview može se pročitati (na engleskom) ovdje.
|
Francuski Vogue u novom broju za ožujak ove godine donosi editorial kojem je glavna ideja kako se u važnoj bitci kamuflirati sa stilom. Vogue ionako često prenosi bajke pa je manje bitno što za ovakvu kamuflažu pripadnica neke elitne manekenske jedinice treba imati prihode bolje stojećeg šeika ili posjedovati barem omanje naftno polje. Za razliku od prošlog posta gdje je model dodatno nablistan, ovdje su vraški opasnu manekenku ljutog pogleda malo uvaljali u blato i stavili pod sigurna svijetla studijskih reflektora. Odličnu dizajnerku odjeću potpisuju neizostavni Balmain, Gucci, Iceberg, Rick Owens, Comme des Garcons, Victor & Rolf, Emilio Pucci i ostali.
|
novo lice je David Agbodji
Calvin Klein je uvijek bio svjestan snage provokativne reklamne kampanje i atraktivnih modela, i poznat je po promoviranju novih manekenskih zvijezda. Nakon što je otvarao i zatvarao revije Calvin Kleina, ovoga je puta mladi 22-godišnji Parižanin, David Agbodji, dobio priliku postati službeno lice proljetne reklamne kampanje Calvin Kleina za 2010 godinu. Za tu su ga prigodu stilisti dodatno malo nablistali i pofajtali i rezultat je pred publikom.
|
...očekivana odlukaDanas je i službeno objavljeno kako se luksuzna modna marka 'Alexander McQueen' neće ugasiti smrću njenog karizmatičnog i buntovnog osnivača. Robert Polet, predsjednik Gucci Group koja je od 2000. godine većinski vlasnik marke Alexander McQueen, rekao je kako će najnovija revija za jesen / zimu 2010-11 biti održana u Parizu prema ranijem dogovorenom rasporedu. Još nije odlučeno hoće li to biti zaista revija ili samo prezentacija, ali organizatori su izjavili da su poplavljeni zahtjevima za pozivnicu.
Zaključak je da nema nekih prevelikih iznenadjenja. Gucci se ipak nije želio odreći poznatog imena, ali vidljiva je najava Roberta Poleta kako će ubuduće pokušati stvoriti prepoznatljiv dizajn. McQueen je sustavno gradio svoje ime, ali stalnim kreatorskim iznenadjenjima nije stvorio nešto što bi bilo karakteristično za tu fimu (osim mrtvačkih glava kao uzorak). Komercijalni moment je izostao, pogotovo u segmentu onoga što je najisplativije. Modni dodaci, torbice, naočale, nakit i parfemi vezani uz ime dizajnera daleko su komercijalniji od same odjeće. Alexander McQueen. Naslovnica Face magazina iz 1998 godine. |
...zasluženi hat trick
Jučer su na svečanosti 'Brit Awards' mnogobrojnim umjetnicima dodijeljene godišnje nagrade za doprinos glazbi. Gady Gaga je u Britaniji dobila ono što su Amerikanci propustili učiniti. U sve tri internacionalne kategorije za koje je nominirana, nagradu je i osvojila. Za najbolji i najprodorniji nastup, najbolju internacionalnu žensku solo umjetnicu i najbolji internacionalni album.
Na dodjeli je zahvalila svima koji su je podržavali i koju su nakon mnogih odbijanja i poniženja vjerovali u nju. Boreći se sa suzama zahvalila je Alexander Mcqueenu s kojim je usko suradjivala, a njemu je posvetila i svoj nastup. Ranije je bilo informacija da joj je nastup pod pitanjem koliko je bila šokirana viješću o smrti dizajnera McQueena. Lady Gaga je trenutno umjetnica s najviše legalnih downloada na svijetu. Njezin video 'Bad Romance' na YouTubu je pogledan oko 120 milijuna puta. Za usporedbu, Madonnin video 'Celebration' pogledalo je oko 5 milijuna ljudi.
Maska: Philip Treacy Nastup i primanje nagrada Maska: Philip Treacy Pjesma 'Bad Romance' premjerno je izvedena na završnom defileu spektakularne revije Alexander McQueena održane prošle jeseni u Parizu. Lady Gaga bila je vrlo bliska s McQueenom, kao i sa cijelom plejadom fantastičnih umjetnika okupljenih oko londonskog ShowStudia koji je ustanovio briljantni fotograf Nick Knight i koji je izradio skulpturu za njen nastup na Brit Awards 2010. Sada već čuvene cipele u kojima manekenke hodaju (peta 26 cm), a koje Lady Gaga nosi u službenom spotu pjesme 'Bad Romance' nikada nisu išle u prodaju. Nakon McQueenove smrti svi su uzorci povučeni i postaju kolekcionarski primjerci kojima će cijena vjerojatno otići u stratosferu, ako će ikada i ići u prodaju. Sam dizajner razmišljao je da ih proda za humanitarne svrhe.
|
jednostavno i šarmantno..
Manekenke su bile na odvojenoj pozornici, prekrivenoj papirom. Na scenu je izašao Marc Jacobs, skinuo papir, svjetla su obasjala modele koji su jedno vrijeme mirno stajali i defile je mogao početi. Uz zvukove pjesme 'Over the Rainbow' iz 'Čarobnjaka iz Oza' krenula je revija za sezonu jesen / zima 2010-11 koja bi se mogla opisati riječima - smireno i dostojanstveno.
Bila je to vrlo opuštena prezentacija uz prevladavajuće sive tonove boja; ženstvena, bez napadnog i jeftinog seksipila, a opet jednostavna i seksi. Kroz kolekciju se provlačio duh 50-ih godina i povremeno 70-ih, kad su manekenke prošetale u sjajnim i atraktivnim kaputima.
Odjeća je bila u potpunosti nosiva. Neobično je da nije bilo ničeg neobičnog. Ipak se radi o Marc Jacobsu, pa su iznenadjenja uvijek moguća, ali ovog puta vidjeli smo dostojanstvenu reviju, prepunu ženstvene i rafinirane odjeće, tako daleku od bilo kakve napadnosti. Muški, decentan poslovni izgled bio je takodjer prisutan i na ženama uvijek izgleda zavodljivo.
Jedino što je bilo neobično da niti jedna zvijezda iz svijeta showbusinessa nije bila pozvana i gledajući ovu reviju ta odluka ima smisla. Nije tu bilo previše blještavila potrebnog za svjetla pozornice. Ako je i bilo, onda su svjetlucave večernje haljine bile pokrivene udobnim, toplim džemperima ili trendy jaknom. Sigurnost u sebe, decentan i diskretno otmjeni izgled dominirali su cijelom kolekcijom.
Osim nekoliko poznatih manekenki, reviju su nosile uglavnom nepoznati modeli. Sve je upućivalo na jedan lagani, romantični, opušteni pristup. 'Ljubav i nada' - tim je riječima Marc Jacobs opisao pjesmu koja je pratila ovaj tihi show, kao i samu reviju, koja svojom jednostavnošću pokazuje ljepotu mode u pravom svjetlu.
|
Gucci, McQueen i tekući margarin
Ono što znamo kao Alexander McQueena danas, otišlo je s njim. Što će biti dalje? Koja je budućnost branda i ima li je uopće? U mnogobrojnim komentarima može se čitati kako je McQueenu posao bio u porastu i kako se cvatući posao ne napušta. To, medjutim, nije istina. U poslovnom smislu McQueen je za Gucci grupu bio marginalan, čak toliko marginalan da nisu ni objavljivali godišnje financijske izvještaje za taj brand. Promet cijele Gucci grupe mjeri se desecima milijardi (milijardi!!) dolara, a McQueen je tu sudjelovao sa svega nekoliko milijuna.
McQueen je davao image. Svijetla pozornice je magično privlačio buntovnički, razbarušeni rock image slobode kakav nitko osim njega na tom nivou nije imao. Samo Galliano i možda Marc Jacobs. A obojica rade za ljutog Guccievog konkurenta. Jedan je gigant PPR gdje pripada i Gucci grupa, a drugi, još veći gigant je konglomerat brandova LVMH, na čelu s Louis Vuittonom. Nešto kao Coca Cola i Pepsi Cola.
Otkad je Gucci kupio McQueena i uvrstio ga u svoj portfolio brandova, McQueen je samo jednom, 2007 godine, bio profitabilan. Sve ostale godine poslovao je s gubicima. To ipak nije spriječilo Gucci da ulaže velike novčane svote u revije i njihovu pripremu. Samo je McQueen sa svojom razbarušenom reputacijom mogao privući toliko pažnje i medijskih napisa oko svojih revija. Jedino je on mogao šokirati medije na onaj pozitivan način da su slike njegovih kreacija na modnim pistama obilazile cijeli svijet. To nije mogao nitko iz Gucci Grupe - YSL, Stella McCartney, vrlo profitabilni Balenciaga, Botega Venetta, da nabrojim neke - pa čak ni sam Gucci.
U posljednju McQueenovu parišku reviju Gucci je uložio milijune eura. Samo u jedan show. I napravljen je spektakl koji je zasjenio sve ostale dogadjaje u Parizu tog tjedna. Show je prenošen uživo putem Interneta i preko 700.000 ljudi u momentu je htjelo vidjeti dogadjaj (pa ga nije vidio gotovo nitko jer se od navale srušio server). Ulaganje u brand prije ili poslije vratit će se kroz prodaju raznih proizvoda vezanih uz neki brand.
Tko je Robert Polet? Tekst o tom poslovnom čovjeku trebao je biti zaseban post, ali tragične okolnosti oko McQueenove smrti stavljaju g. Poleta u centar zbivanja. Upravo će ovaj ugladjeni 54-godišnji Nizozemac i možda svega još nekoliko ljudi odlučiti o naknadnoj sudbini branda Alexander McQueen. Robert Polet je predsjednik Gucci Group, a prije tog prestižnog mjesta bio je direktor sladoleda i smrznute hrane u Unileveru. Njegov izbor 2004 godine izazvao je šok i podsmijeh u poslovnim modnim krugovima. Sladoledar na čelu modnog carstva? Svi su se smijali osim vlasnika Gucci grupe koji su vjerovali u njega (ni Robert se nije smijao).
U stvarnosti, poslovno gledano, g. Polet je došao iz veće kompanije u manju, iako se vrijednost poslova u obje korporacije mjeri milijardama dolara. Već na samom početku pokazao je svoj razbarušeni duh. Pred oko 400 top managera Gucci grupe na zajedničkom sastanku u Lisabonu održao je nastupni govor, dao naznake svog budućeg djelovanja i rekao kako nema vremena za dodatna pitanja iz publike jer mora na avion. Obećao je svojoj kćerci da će biti prisutan na njenom rodjendanu i napustio dvoranu punu zaprepaštenih ljudi otvorenih usta. Nije prošlo mnogo vremena i časopis Forbes je g. Poleta proglasio europskim managerom godine za 2007. godinu. Sve je brandove iz Gucci Group napravio profitanilnima, kritičari su zašutili i sladoled više nitko ne spominje, a vlasnici Gucci grupe oduševljeno su mu oprostili onaj ispad u Lisabonu. Glavna mu je odlika da je omogućio protok kreativnosti bez stege šefova pojedinih brandova. 'Umjetnost slobode' - kako je on nazvao svoj pristup poslu.
Rober Polet sada vjerojatno stoji ispred svoja tri monitora koja u svakom trenutku prikazuju stanje u nekom od dućana Gucci grupe i grozničavo razmišlja. Ono što trenutno može vidjeti je gužva u McQueenovim dućanima gdje publika masovno kupuje memorablije. Šalovi s printanim mrtvačkim glavama su planuli, a potrošači polako kupuju i ozbiljnije i mnogo skuplje komade odjeće. Vjerojatno se g. Polet prošetao do druge sobe svog londonskog ureda gdje stoje ekrani za video konferencije (čim je nastupio na posao tražio je da ima ured s istim komunikacijskim mogućnostima kao ured Bill Gatesa) i sa uskim krugom ljudi razgovara o situaciji za koju nema presedana na ovaj način. Nema McQueena i njegove karizme i još brand donosi gubitke. Što raditi? Analitičarske prognoze su loše. S kim se savjetovati? Jedna od osoba s kojom Polet sada razgovara vjerojatno je doajenka modnog novinarstva, briljantna i nadasve lucidna Suzy Menkes, koja laserskom preciznošću osjeća detalje modne industrije i sposobna je dati neke važne odgovore koji nisu vezani strogo uz posao.
Hoće li biti moguće odvojiti brand od njegova autora? To je ključno pitanje. Odgovor je – teško. Gucci je neposredno prije McQueenove smrti objavio da će krenuti sa Haute Couture kolekcijama. To je bez sumnje značilo da će McQueenove kolekcije, koji je uživao maksimalnu slobodu bez mnogo financijskih obaveza, morati postati malo manje zaigrane i da će autor morati biti komercijalniji. Ali to ne znači da će Gucci odustati od McQueena. Već sad su objavili da je njegova priprema revije za sezonu jesen / zima 2010-11 već bila završena. Kreativni McQueenov tim treba samo završiti detalje. Ja mislim da je to najava da će Gucci nastaviti s McQueen brandom i da ga neće poslati u povijest bez obzira što ne donosi profit. Barem ne zasad. Ali kako dalje? McQueen je imao jedinstvenu kreativnu maštu i medijsku karizmu.
Tko će naslijediti McQueena kao glavni kreator branda? Ovaj tren na ovo je pitanje nemoguće dati odgovor. Čak ni u naznakama. Tko je ta osoba koja će i fizički i psihički moći izdržati desetak revija godišnje. Ženska moda, muška moda, predproljetne i predjesenske kolekcije, a tu je vjerojatno još i rad za drugu, jeftinju liniju. To je posao koji je u stanju smožditi i vrlo jake osobe. Lagerfeld radi oko 12 revija godišnje, ali ima veliki tim oko sebe. Tko će biti nasljednik McQueena i tko je taj koga će na tu vruću stolicu pod ogromnim povećalom posjesti Robert Polet. Navesti ću samo tri osobe za koje mislim da bi bile sposobne prihvatiti izazov.
Gareth Pugh Novi enfant terrible britanske modne scene bio bi moj prvi izbor. Iako on izrazito naginje gotičkom izričaju mislim da bi se snagom svoje kreativnosti najlakše uklopio u ono što McQueenova publika traži. Šok i iznenadjenje. Avangardan je i tijesno suradjuje s Katie Shillingford, urednicom u časopisu Dazed & Confused, koja je izvanredno upućena u modu. Kad bi mu cijela Guccieva arhiva i logistika bila na raspolaganju i kad više ne bi gubio vrijeme oko tehničkih detalja posla mislim da bi uspješno odgovorio kreativnom dijelu zadatka. Za posljednje revije i McQueen i Balenciaga dobili su printane tkanine od Guccia. Samo vi kreirajte, momci, ostalo je naša briga. Gareth Pugh je, kao što je bio i McQueen, vrlo usko vezan uz izvanredni ShowStudio i jedan je od kreativnih predvodnika londonske underground mode. Možda previše underground za Gucci, tko zna?. Hoće li ga Suzy Menkes preporučiti za posao kao što je svojevremeno Anna Wintour hrabro i vizionarski preporučila mladog Galliana za Dior? Neka mu se još pridruži sjajni Nicholas Kirkwood za obuću i bila bi to odlična kombinacija. Giles Deacon On je dosta slabija alternativa. Već je radio za Gucci i sad je na tragu samostalne karijere. Nema niti izbliza trenutno potrebnu kreaivnu snagu, ali ima dobra i vrlo komercijalna rješenja za popratne detalje, kao naočale, torbe i slično. Mogao bi biti dobar ukoliko dobije priliku. Jean Paul Gaultier Koliko god to čudno zvučalo i on bi mogao uskočiti u igru, barem kao prijelazno rješenje. Mislim da je prošao zenit svoje karijere, ali toliko je medijski atraktivan da bi jedan takav mladenački, buntovnički brand mogao podići na još višu razinu. Završio je svoj ugovor s Hermesom i slobodan je. Trenutno je u pauzama okupiran kreiranjem korzeta za svoje mačke i odgovorno tvrdi da je siguran da mačke korzete ne podnose. Gaultier bi radeći za McQueen brand proživljavao drugu mladost. Ipak, njegov angažman je obična fikcija jer i sam ima svoju Haute Couture liniju, koja je, usput, za sezonu proljeće 2010 bila izvanredna. Čeka se odluka Mislim da bez jake kreativne osobe na čelu, brand McQueen ima male šanse da opstane. Imenovanje nekog kreativnog tima neće donijeti rezultat jer McQueen je bio image. Novac je bio sporedan. Talijanska firma Diesel je nakon što je kupila ime Maison Martin Margiela probala rad s kreativnim timom i to slabo ide. A Margiela se uvijek krio od medija i teško mu je uopće bilo kakvu fotografiju naći. Pa kako bi tek onda u slučaju McQueena bilo timu bez velikog imena?
U Gucciu su vrlo zakopčani i ne iznose nikakve planove. Osim što su objavili da McQueena smatraju genijem i da mu je kolekcija za parišku reviju idućeg mjeseca gotova, dali su nalog da se svi uzorci McQueenove odjeće vrate u centralu. Možda i zaključe McQueen poglavlje kao što predvidjaju neki analitičari i tako uz dobar izgovor prekinu gubitke koji trenutno imaju s tim brandom. Odlučit će Robert Polet, čovjek koji je u Unileveru stalno zagovaro proizvodnju tekućeg margarina i kad su ga šefovi odbili radio je proizvodne trake bez njihova znanja. Na kraju je uspio u svojoj ideji. Odlučit će čovjek koji svojim kćerima govori da kad god vide nešto novo i dobro – knjigu, muziku, bilo što – neka mu kažu! Mora ostati mlad duhom, tvrdi. Nadam se da nije ostario i da će nastaviti dalje podržavati mladi, buntovni i briljantni kreativni duh koji je za sobom ostavio Alexander McQueen.
|
Dobar i vrlo jednostavan editorial na 12 stranica pod nazivom ‘Style Stars’ donosi njemačko izdanje Vogua za ožujak ove godine. Svaka od najpoznatijih dizajnerskih firmi dobila je po jednu stranicu da pokažu neki od svojih proljetnih aduta iz aktualnih kolekcija. Fotografije u studiju snimio je Greg Kadel, a model u zaigranim pozama je jedna od najtraženijih manekenki na prestižnim revijama Frida Gustavsson, koja je pozirala i za naslovnicu ovog broja.
|
Kate a chance on me...
Nakon što je osam sezona bila glavno reklamno lice za francuski brand Longchamp, britanski supermodel Kate Moss dobila je status suradnice u dizajnu. Longchamp je odlučio naglasiti njen rock image i vjeruju kako će publika shvatiti da su njene torbe absolute Moss have. Kate smatra da torba mora biti udobna, lagana i ne smije se otvarati sama od sebe. Mudro. Pretpostavljam da tako misle sve žene. Reklamnu kampanju od nekoliko uobičajenih Kate rock situacija, u Parizu je snimio fotograf David Sims.
|
... ekstavagantna ikona stila....
Samo nekoliko dana nakon smrti svoje majke i u jeku priprema za novu reviju na tjednu mode u Parizu, slavni britanski kreator Alexander McQueen (40) počinio je samoubojstvo. Šokantna vijest o njegovoj smrti munjevito je obišla svijet i to je još jedan u nizu tragičnih dogadjaja unutar svijeta mode. Novinski izvjestitelji govoreći o McQueenu izmedju ostalog spominju i njegovu blisku prijateljicu Isabellu Blow koja je prije tri godine završila svoj život popivši smrtnu količinu otrova. McQueen je tvrdio da je njihovo prijateljstvo bilo daleko više od mode. Tko je bila Isabella Blow?
'U potrazi za talentima njuškam kao svinja koja traži tartufe' – jednom je rekla Isabella. Voljela je modu više od života, a na kraju joj niti moda više nije mogla pomoći. Poznavala je sve važne ljude iz svijeta mode, a za vrijeme svog boravka u Americi radila je kao asistentica glavnoj urednici američkog izdanja Vogua, Anni Wintour (upoznao ih je zajednički prijatelj, pjevač Bryan Ferry). Anna ju je zavoljela i postale su prijateljice. Osim toga, dolazak na posao morao je Anni biti zanimljiv. Isabella je bila uvijek drukčija. Jednom bi se obukla kao maharadža, drugi dan kao panker, a treći put kao korporativna sekretarica. Malo bolje nego u filmskoj limunadi. Naravno da je takvom modnom ekspertu kao Anni Wintour to bilo interesantno. Kasnije se Isabella vratila u Englesku i bila modna urednica u nekoliko časopisa. Imala je nevjerojatno oko za nove talente. Jednom je vidjela šešire koje dizajnira Philip Treacy i nova zvijezda bila je rodjena. Zamolila ga je da joj dizajnira šešir za njenu svadbu. 'Ustvari, neka bude više kao kaciga.'- zatražila je
'Zašto ne dodješ živjeti u moju kuću, pa tamo pravi šešire?' - pitala ga je nakon svadbe. I Philip Treacy je prihvatio. Uselio se i vrlo brzo niti jedan dogadjaj slavnih više nije prolazio bez kreacija njegovih šešira. Isabella je bila poznata po svojim ekstravagantnim šeširima i crvenom ružu za usne. Šešir za nju nije bio pokrivalo za glavu, već dio nje same. Kad bi se osjećala loše otišla je Philipu i stavivši novi šešir osjećala bi se opet fantastično. Tvrdila je da je ružna i da joj treba šešir, a isto tako da ju spašava od ljubljenja s nepoznatim osobama.
Nekoliko godina kasnije Isabella Blow otišla je vidjeti diplomske kolekcije studenata St. Martin's fashion collega. Vidjela je tamo radove mladog studenta Alexander McQueena i jednostavno je kupila cijelu kolekciju za 5.000 funti (na rate. Rata je bila 100 funti tjedno). Philip Treacy je u medjuvremenu postao toliko zatrpan narudžbama da je potražio novo, veće sjedište za rad.
Kako je Philip Treacy otišao, tako se McQueen uselio. Isabella se u potpunosti posvetila McQueenu i njegovoj karijeri, kao i on Isabelli. Podržavala ga je, upoznavala sa svojim utjecajnim prijateljima, fotografima, modnim urednicima i manekenkama (kad je Galliano bio bez novca, manekenke, na čelu s Kate Moss, su uskakale i radile mu revije besplatno i ne treba ih zanemarivati). 'Kad bi mi Isabella kazala da trebam nešto vidjeti, ja bi to i pogledala', - rekla je jednom Anna Wintour. McQueenov talent je bio očit i trebao je netko tko će ga pogurati. Usput, Kate Moss je McQueenu bila kuma kad se ženio (udavao) za svog dečka, a on joj je pružao javnu podršku kad je imala problema s drogom.
Kako to obično biva, veliki talenti napreduju u svom poslu, a biti umjetnikova muza je prilično nesigurno zanimanje. McQueen je preuzeo vrhunski plaćeni posao kao šef u Givenchyu, ali svoju muzu nije poveo sa sobom. Isto se dogodilo i njenoj prijateljici Lady Amandy Hatcher kad je Galliano dobio posao kao glavni šef u Dioru (taj je posao Gallianu namjestila Anna Wintour). Amanda je bila Gallianova muza, ali o njoj neki drugi put (danas radi u Chanelu kao najbliža Lagerfeldova suradnica i muza). Nakon toga McQueen je većinski dio svoje firme prodao Gucci Grupi. Ondašnjeg glavnog šefa Guccia, Tom Forda, upravo je Isabella Bowl nagovorila da kupe McQueena koji je tim preuzimanjem postao milijunaš. Financijski, ništa od svega toga Isabella na kraju nije imala. McQueen ju nije poveo u Gucci i zbog toga je bila duboko potresena. 'Svi su se prodali, svi su potpisali bogate ugovore, a meni je pripala koja besplatna haljina', - tužno je zaključila. Alexander McQueen se nikad nije javno izjasnio oko toga zašto nije Isabellu poveo sa sobom kad mu je krenulo. 'Naša veza je više od mode, naša veza je pravo prijateljstvo', - govorio je McQueen. 'Sve se vrti oko novca', - žalosno je govorila Isabella, koja za novac nikad nije marila, ali sad se prepala da će ostati sama i bez novca. Njezini su štićenici uspjeli u životu.
Nije mogla imati djece i to ju je jako pogadjalo. Stalno je pokušavala, ali nije išlo. Oboljela je od raka, a i zbog drugih privatnih problema padala je u ozbiljna depresivna stanja. 'Kako ste?' – 'samoubilački', - odgovorila bi na pitanje. Svoje prvo samoubojstvo pokušala je skočivši s jednog londonskog mosta (Most samoubojica, kako ga zovu u žargonu). Nije joj uspjelo ubiti se, ali joj je uspjelo polomiti sve kosti u tijelu. Oporavila se. Sve je pokušavala ne bi li izlječila depresiju. Sve moguće vrste terapija, čak i elektrošokove. S prijateljicom, modnom novinarkom Karlom Otto, otišla je na odmor u Gou, ali i na odmoru se pokušala ubiti sedativima. Plan je bio da ju onesviještenu poklopi more. Spasili su je u zadnji tren.
Konačno, na kraju je na jednoj zabavi popila dovoljnu količinu herbicida. 'Bojim se da nisam uzela dovoljno', - rekla je svojoj sestri. Ali, ipak je uzela dovoljno da si oduzme život u svojoj 48. godini života. Na sprovodu se okupio cijeli modni svijet, u ozbiljnim odijelima, bez ekstravagancije. Kao i za vjenčanje, Isabellin crni pernati šešir bio je dizajn Philipa Treacya, samo ovoga je puta bio na lijesu, umjesto cvijeća. Anna Wintour držala je govor svojoj prijateljici i bivšoj asistentici.
Danas je Philip Treacy jedan od najcjenjenijih kreatora šešira u svijetu i takodjer radi izložbe Isabellinih šešira. Alexander McQueen je za Isabellu rekao kako je otišla u vječna lovišta svojoj baki (koja je tvrdila da je jedno vrijeme bila kanibal na Papui Novoj Gvineji...baki su na jednoj roštiljadi objasnili da je upravo pojela ljudsko meso, na što je ova rekla da je fino i zatražila još). 'Ma nije ona bila baš takav kanibal', govorila je Isabella.
Na pitanje zašto toliko voli Isabellu, Alexander McQueen je odgovorio: - 'Ona je ista kao i ja. Nije ju briga što će ljudi reći'. Jučer je veliki dizajner prešao na drugu stranu i pridružio se svojoj prijateljici, muzi i mentorici.
|
zlatne koke globalnih fashion brandovaFacebook društvena virtualna mreža osvojila je i premrežila svijet brzinom munje. Velike modne kompanije brzo su uvidjele korist ovog globalnog fenomena i iskoristile mogućnost kreiranja 'fan stranice' na Facebooku, ne bi li se i na taj način bolje približile svojim 'obožavateljima'. Razne promocije, fotografije, glazba, video radovi mogu se naći na tim stranicama, zajedno s uobičajenim komentarima čitatelja. 1. Adidas Originals Jedan od glavnih modnih autoriteta, pariški brand Louis Vuitton uopće nije uvršten na listu. Možda jer im je službeni naziv 'The art of travel by Louis Vuitton' i nisu se deklarirali samo kao fashion brand ili je potrebna neka vrsta prijave. Ipak, na njihovoj 'fan page' bave se uobičajenim modnim i lifestyle aktivnostima (tamo možete uživo pratiti njihove revije ukoliko im 'postanete prijatelj') pa ih svakako treba spomenuti. The art of travel by Louis Vuitton |
intergalaktička suradnja – S/S 2010.
Svake godine Adidas Originals suradjuje s probranim vrlo probranim vanjskim suradnicima. Ove godine izbor je pao na kultni film Star Wars. I nakon više od 30 godina kako je snimljen, taj film ima brojne sljedbenike koji pažljivo prate svaki detalj vezan uz ovo djelo. Režiser filma i vlasnik prava George Lucas dao je odobrenje za suradnju i nastala je kolekcija inspirirana likovima i svemirskim brodovima koji su postali dio moderne pop kulture. Sama odjeća i obuća u dućanima koštati će od $100 – $300. Evo prvih slika kolekcije koja će se upotpunjavati tijekom ove i iduće godine. Na slikama su skuplji modeli. Ovo je tek početak reklamne kampanje i snimljen je prvi spot gdje se mogu vidjeti neka poznata lica - Snoop Dogg, David Beckham, Daft Punk i DJ Neil Armstrong gdje im društvo pravi glavni intergalaktički negativac Darth Vader. Podloga je remix Imperial March - http://mathieulafontaine.com/
|
John Richmond bio je jedan od predvodnika britanske avangardne modne scene. Danas je taj dizajner vrlo kreativan unutar chic street kulture. Tijesno je povezan sa zvijezdama glazbene industrije koji rado nose njegove kreacije. Vrlo jednostavni, atraktivni dizajni i odličan styling urbanog izgleda karakteristika su ove muške reklamne kampanje za sezonu proljeće / ljeto 2010.
|
Lindsey Wixson je s 12 godina poželjala biti model. Manekenka. Mnogo curica u toj dobi ili tek malo starijih sanja o svijetu glamoura. Danas, Lindsey s navršenih 15 godina snima modne editoriale i prošle je jeseni ekskluzivno nosila revije za Pradu i Miu Miu, a sad je postala i glavno lice reklamne kampanje za Miu Miu. Njena dob je predmet brojnih rasprava. Ne bi li ona trebala biti u školi, a ne na modnoj pisti? Ona tvrdi da su joj se snovi ostvarili.
Miuccia Prada, koja je bez ikakve sumnje jedna od najvećih modnih vizionarki, ovoga puta dobiva ozbiljne kritike zbog podržavanja trenda gdje modni svijet kreće prema sve mladjim i sve mršavijim djevojkama. Miuccia točno zna što hoće i odabrala je djevojku izrazito mršavih nogu, tanku kao prut, nježnu i fragilnu. Ok, samo zašto djeca nastupaju u reklamama odjeće za odrasle i kakva se poruka šalje milijunima cura? Razmišljaju li fotografi, kreatori i modni urednici o kasnijim posljedicama stvarnog svijeta? Oni će reći – to je moda. A moda je fantazija i avangarda, prije svega.
Dakle, Miu Miu. Dosad su izašle samo dvije reklamne fotografije koje su snimili Mert & Marcus i obje prenosim. Kolekcija za ovu sezonu je i više nego dobra. Izvanredna, ustvari. Napravljena je romantičnom stilu 70-ih, vrlo je vesela, napredna i bez ikakve nostalgije. Miu Miu uvijek gleda prema naprijed, a mislim da se izbor manekenke krije u tržištu Azije koje obožava modele koji upravo ovako izgledaju, a Miu Miu nevjerojatno visok rast prodaje bilježi upravo na tom tržištu. Na kraju svake priče o fantaziji - ipak tržište odredjuje pravila igre. |
...chic beskućnik fashion Dosta je bilo dosadnih monogram torbi. Vrijeme je za nešto novo i svježe. Svježe? Hmm...Louis Vuitton je svojoj klijenteli profinjena i istančana ukusa ponudio torbu pod nazivom 'Raindrop Besace’. Torba se radi u dvije boje, materijal nije naveden, vodootporna je i u prodaji košta $ 1.960.. Da li se to Marc Jacobs, glavni i odgovorni krativni direktor za Louis Vouitton poigrava sa svojom klijentelom ili je izgubio razum?. Možda je samo malo ironičan? Je li torba namjenjena onima s previše ukusa ili onima s viškom novca koji otežano rješavaju IQ test? Dva križića i kružić - problem. Možda Marc pretpostavlja da je bogatima previše dosadno, a možda zgroženi kritičari ne vide buduću muzejsku umjetninu ili instalaciju Tko bi znao?
Zabrinuti kritičari grme o propasti zapadne civilizacije (ti valjda nikad nisu vidjeli UGG čizme, niti Crocs sandale ili bili na plaži u Zaostrogu), drugi se pitaju je li te civilizacije uopće ikad bilo (ti su sve to vidjeli). Meni se cijela stvar čini prilično zabavnom (no, ja obično uz dva kružića zaokružim križić kao atipičan, pa sam slabo mjerodavan) i mislim da bi ova torba odlično išla u kombinaciji s Balmain majicom s rupama iz nove sezone 2010. Zgodno mi to zvuči. Poderana majica i vreća za smeće – sezona ljeto 2010. Zapravo, svidja mi se ova torba, ako zanemarim cijenu. Ipak, onima koji se odluče na kupnju diskretni bi savjet bio da ukućane upozore na emocionalnu vrijednost koje vam te stvari predstavljaju (cijenu ne spominjite – pogledaj naslovnu fotografiju) da ne bi greškom zaista završile u smeću. |
Brojne su firme za sezonu proljeće / ljeto 2010 izašle sa svojim idejama print materijala. Gotovo da i nije bilo branda koji print nije uključio u svoje kolekcije nadajući se uspjehu kod novih Cyber generacija. Najnoviji broj britanskog izdanja Vogua u editorialu pod naslovom 'Cyber Tribe' donosi nekoliko ekskluzivnih primjeraka, vrlo živih boja, za koje tvrde da su 'out of this world'. Takve su i cijene, a prednjači McQueen sa svojim gotovo muzejskim eksponatom. Očekuje se odgovor High Street dućana.
|
Katie Shillingford je modna urednica vrlo utjecajnog britanskog lifestyle časopisa Dazed & Confused. Streetstyle blogovi u zadnje su vrijeme prepuni fotografija raznih modnih urednica koje su postale prave zvijezde na tjednima mode čiji se osobni stil oblačenja pomno prati. Pažnju je naravno privukla i ova diskretna Londončanka čijih osobnih fotografija nema previše, ali vjerujem kako će se za radove i ideje te izvrsne stilistice itekako čuti.
Katie Shillingford je na sebe preuzela styling revija koje održava mladi britanski dizajner Gareth Pugh, a prije nego je postala fashion editor u magazinu Dazed & Confused radila je kao asistentica kreativnom direktoru tog časopisa, Nicoli Formichettiu koji upravo uživa u svjetskoj slavi kao stilista i čovjek koji je odgovoran za modni izgled Lady Gage. Katie Shillingford takodjer izvanredno poznaje underground scenu koja je zapravo modno lansirala Lady Gagu i vrhunska je stilistica koja zna spojiti razne modne utjecaje u skladnu cjelinu.
Evo i nekoliko fotografija iz raznih editoriala gdje styling potpisuje Katie Shillingford, koje pokazuju visok stupanj njenog modnog znanja, rafinirani smisao za estetiku te širinu i otvorenost prema vrlo različitim dizajnerima.
|
Louis Vuitton je ušao u petu sezonu proizvodnje sunčanih naočala koje se prodaju samo u dućanima te kompanije. Proizvode se u Francuskoj i Italiji. Dizajn cijele kolekcije vrlo živih boja radjen je retro duhu 70-ih godina i prevladavaju veliki okviri, kao i oni pravokutni i mačkasti. Marketinški pristup je neobičan za LV. Modeli kampanje su anonimni njujorški i pariški trendseteri zamoljeni od vlasnika klubova za poziranje s novim modelima naočala kolekcije proljeće / ljeto 2010. Prodaja kreće u ožujku ove godine.
|
…mali best of Grammy awards 2010.
Nakon posta o modnim promašajima koji su se na dodjeli godišnjih Grammy nagrada dogodili nekim sudionicama bio bi red spomenuti izvodjače i gošće koje su se uspješnije modno prezentirale. Možda je vezano uz sponzorstva, ali začudjuće je kako su neke modne kuće kao Lanvin, Balenciaga ili Louis Vuitton gotovo u potpunosti izostale. Neki kao Dolce & Gabbana sad vjerojatno lupaju glavom u zid jer im Britney Spears baš i nije napravila najbolju reklamu. Bilo kako bilo, jednostavan i vrlo dojmljiv bio je Emilio Pucci, a previše dobrih kombinacija baš i nije bilo tako lako naći. Lady Gaga je ionako s druge planete i uvijek zaslužuje poseban osvrt. Evo nekoliko boljih kreacija. Grammy Awards 2010.
Pobjednica večeri, Beyonce ostavljena je za kraj. Sama red carpet kreacija mi nije baš nešto zapela za oko (kao niti njezin nastup), ali ostale tri kreacije (nastup, primanje nagrada i after party) bile su vrlo dobre i Beyonce ih je sasvim solidno nosila.
|
Od glazbenika je sasvim prirodno očekivati malo opušteniji pristup modi. Problem nastaje kad je taj pristup preopušten ili u gorem slučaju kad se moda shvati preozbiljno pa se uloži pretjeran trud. Nakon modne katastrofe od prije neki dan kad se R&B pjevačica Kelis obukla tako da je ličila na magarčića Sivka iz crtića Winnie the Pooh, sad su joj se na dodjeli godišnjih Grammy nagrada osebujnim modnim izdanjima priključile još neke kolegice.
Bilo je tu pokušaja izgleda morskih sirena, čudnih spajanja cocktail haljina s nemogućim čizmama, odijevanja zavjesa iz dječje sobe ili haljina i mini haljina koje nezgodno odudaraju od proporcije tijela. Koji puta lošu zamisao od koje znaju zaboliti oči nisu mogle spasiti niti dobre cipele. Evo mali izbor promašenih tema. Grammy awards 2010.
Na kraju, vratimo se ipak u normalu i svijet mašte - Lady Gaga!!! Dopala mi se ova slika gdje je njen kolega, koji je imao nesreću sjediti iza nje, više promatrao opasne šiljke Gaga kostima - brinući za vlastitu sigurnost - nego što je pratio ceremoniju dodjele nagrada. Ni njenom tati koji sjedi lijevo nije baš svejedno. Kristalni šešir je - Philip Treacy za Armani Prive.
Ona ne zna izgledati loše. Na ceremoniju je došla u izvanrednoj haljini - posebna kreacija Armani Prive. Cjelokupan njen izgled na ovoj dodjeli je - Armani Prive. To uključuje i kristalni kostim, zeleni kostim za scenski nastup, kao i njene cipele, torbicu sa šiljcima (za koju je dobro pazila da joj ne završi u oku) naočale, te naočale koje je nosio i Elton John. Odličan posao za Armania i njegove Haute Couture kreacije. Dobro na kraju njihova izvanredna nastupa kaže Sir Elton John. Divan je taj modni svijet u kojem se nalazi Lady Gaga.
|