Čovjek s vilicom u svijetu juhe

utorak, 27.03.2007.

Majmun među zvijezdama (ne na red carpetu)

Da sam se rodio, recimo, negdje u Indiji, čovjek poput mene koji osjeća potrese i slične senzacije, možda bih bio lokalni svetac kojeg selo hrani na drvetu na kraju šora. Jer bi zajednica uvažavala čudnu osobitost jednog među njima.
Čak i u Rusiji, mnijenim, uzeli bi me kao pokusnog kunića na neki od onih instituta za paranormalno. Istok je još uvijek daleko suptilniji prema takvim stvarima od nas zapadnjaka. Što te kod nas snađe? „Valjda vam je jasno da su to sumanute ideje?“ i pljas, kemijskom supstancom ravno u mozak. Ti ćeš nama svemirska zračenja...
Da, sve kao sjekirom, tako funkcionira zapad, uzdanica čovječanstva i svekolikog napretka. Tako funkcionira iz prve ruke i na vlastitoj koži, ne preko sumnjivih antiglobalističkih brošura.
Siguran sam da na zapadu čak ni svi ti buljuci alternativaca i newagera ne bi imali sluha, bagra šarlatanska, i njima su jedino zapadnjačke stvari na pameti. Na primijer, na primijer... eh, lova!
Također vrlo suptilno.

Zato uvijek volim zamišljati kako je nekoć davno moralo biti bolje. Drevni zvjezdoznanci sigurno bi mi znali dati suvisli odgovor. Tko zna, možda bi otkrili kako sam talentiran za astrologiju, kad sam već tako podložan kozmičkim utjecajima.

Ali ne vrijedi kukati nad vremenom u kojem živiš, tu pomoći nema. Astrologija je degenerirala, ona tri mudraca što su potegnula čak do Betlehema vrtjeli bi se u grobovima kao propeleri kad bi im netko kazao kako je njihova plemenita znanost postala rubrika horoskop na kraju novina, a natalne karte i ine stvari izračunavaju dokone domaćice i razni neobrazovani ignoranti koji nijednom nisu prošetali ni do obližnje zvjezdarnice. Suvremeni astronomi koji su njih trojicu i njihove drugove odmijenili opsjednuti su brojanjem i prebrojavanjem umjesto značenjem.
A psihologija, ona je pak premlada. Što ne razumijemo - sjekirom. Otpili živom majmunu tjeme, u mozak par elektrodi, da vidimo kako funkcionira mozak. Aha, serotonin... Šta, onaj ima sumanute ideje o svemiru i anksiozan je? Misli da nešto nije u redu sa svijetom u kojem živi? Sigurno mu fali serotonina, puknimo mu 50 miligrama. Kod majmuna je funkcioniralo...
Da, psihologija je još mlada i misli da smo zapravo majmuni.

Karikiram?
Pa naravno, ja sam sumanut. Meni nikad nije palo na pamet živom majmunu otvarat lubanju da vidim kako radi ljudski mozak.

- 01:49 - Komentari (3) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.