KINO "JEDINSTVO"

17 siječanj 2013



....vođeni porivom za kulturno uzdizanje potegnuli smo za Osijek u "Cinestar".....Electric Mayhem se od početka puta podijelio na dvije frakcije.....cure su bile za crtić...dok smo mi dečki odlučno rekli ne takvom infantilnom ponašanju....i odlučili se za Jacksonovog "Hobita"......Zoot je prosipao kokice u trku do dvorane br.3,jer smo po starom dobrom običaju stigli tamo kad su reklame već počele.....



.....gotovo tri sata kasnije.....izbauljali smo na svjetlo hodnika.....kulturno uzdignuti.....vrijeme je proletjelo,udobno zavaljen u mekano crveno sjedalo u polupraznoj dvorani još jednom sam bio svjedok magije velikog platna....ma jebemu i plazme i lcd televizore od neznam koliko inča,i svi torenti na svijetu ne mogu to zamijeniti....

....i sjetih se onda....našeg predratnog kina "Jedinstvo".....i prvih filmova koje sam na velikom platnu odgledao....eto mogu reći da sam imao sreću...jer je susjed mog djeda bio fotograf i kinooperater,pa sam ponekad preko veze išao na projekcije koje sam gledao sa prozorčića u sobi gdje je bio kino projektor.....



.......još jedna od dobrih stvari kad poznaješ čovjeka koji pušta filmove je i ta da si mogao doći do kino plakata i onih malih sličica koje su pokazivale poneke kadrove filma....e to je bilo zbilja nešto....za plakate koje nisam okačio u svojoj sobi mogao sam na slobodnom tržištu dobiti tri-četiri dobro očuvana Alan Forda ili Zagora....štos sličica "Partizanska eskadrila".....a u nekim malo starijim godinama prijatelji su se odricali teškom mukom stečenih duplerica magazina "Start"......mogu slobodno reći da sam nekih par godina bio Scarface crnog tržišta kino plakatima u našem gradu....



......kino "Jedinstvo" je većinom bilo dupke puno...posebno par dana kada su premijere.....i znalo se..... ljubavni parovi su išli u zadnje redove.....klinci u prve....tamo su služili kao mete za razne projektile.....nitko se nije ljutio.....znali su da će odrastanjem steći pravo sjediti u sredini pa će se osvetiti za sva maltretiranja.....usred ljubavnih scena cijelo kino zdušno je vikalo "Šiiiiiiiiiiic".....gledanje filmova u kinu imalo je svoje zakonitosti i svi su ih se pridržavali.....bila je to magija......kako opisati to da smo se nakon gledanja filma "U zmajevom gnijezdu" mjesec dana šorali gdje god smo stigli.....nunčake su spadale u obveznu opremu u školskoj torbi...



.....posljednji film koji je kino "Jedistvo" davalo bio je "ET".....i bio sam na toj zadnjoj predstavi niti ne sluteći da ću i sam biti vanzemaljac u nekom drugom filmu samo nekoliko godina nakon toga....



.....još jednom opijen čarolijom velikog platna....sjetio sam se redova drvenih stolica našeg kina i svih onih divnih stvari koje čine djetinjstvo.....sreća je samo da je bend išao u kino baš na blagdan pa su trgovine bile zatvorene....kao da su mene pitali.....umjesto toga,otišli smo u slastičarnicu...baš kao nekad...:)

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.