Moj glas o....svemu!

04.01.2012., srijeda

Snježna kraljica - najskuplji turistički promidženi spot na svijetu

Iza nas je još jedna Snježna kraljica. Godina nova, pobjednica stara: Marlies Schild je po četvrti put okrunjena kao kraljica Sljemena. Pred nama je još jedna utrka na zagrebačkom velebnom skijalištu. Sutra se Ivica Kostelić bori za prvu domaću pobjedu na Sljemenu. Ono što nije pošlo za rukom sjajnoj Janici u njeno vrijeme, pokušat će ostvariti stariji brat u muškoj konkurenciji.

Gospoda iz skijaškog saveza, prije svih Vedran Pavlek, se u svakom obraćanju naciji trude istaknut koliki je zapravo prestiž organizirati ovakvu jednu utrku u svjetskom skijaškom kupu. Citiraju se oduševljene izjave natjecateljica koje "na Sljemenu uživaju više nego igdje drugdje". Naglašava se važnost ovakvog "eventa" u svrhu promidžbe Zagreba i Hrvatske, "jer tu utrku gleda 300 milijuna ljudi u svijetu". Ono što gospoda Bandić, Pavlek i Ante Kostelić očito ne shvaćaju da svaka reklama ima svoju cijenu, koja je realna i prihvatljiva, odnosno nerealna i neprihvatljiva. Pa ajmo malo o tome koliko zapravo košta prestiž i takva promocija grada Zagreba. Snježna kraljica je utrka koja se održava na Sljemenu, najnižoj od svih lokacija u svjetskom skijaškom kupu. Ove godine, uslijed ekstremno visokih temperatura za ovaj dio godine, snijega na Medvednici nije uopće bilo. Dakle, cijela staza je napravljena uz pomoć snježnih topova. Cijena snježnog topa se kreće između 10 000 i 40 000 eura. Budući da topovi većinom rade noću, u 10 sati rada potroše 100 kubnih metara vode, ili 747 kn, te 300 kWh struje, ili 258 kn. Sumirano, preko 1000 kn tijekom jedne noći. Kao što je svima već poznato, i muška i ženska utrka su noćne, tako da će svaku osvjetljavati 380 reflektora. Nagradni fond svake od dviju utrka je 120 000 eura, što je čak i smanjenje u odnosu na dosadašnjih 220 000 eura, zbog čega je Sljemenski slalom bio utrka s najvećim nagradnim fondom u skijaškom kupu. Gledatelje za cijenu ulaznice od 120 kn očekuje besplatni prijevoz, besplatne grickalice, besplatni sokovi i besplatne sarme. Službeno, ukupan trošak organizacije ovogodišnje utrke je 23,5 milijuna kuna. Veći dio podmiruju sponzori, a gradonačelnik Bandić potpomaže s 4,5 milijuna.....baš u vrijeme kada ZET najavljuje poskupljenje cijena tramvajskih karata.

Da rezimiramo, potrošeno je 23,5 milijuna kuna na organizaciju dviju utrka, u jednoj od tih, realno, sudjeluje jedan hrvatski sportaš koji na toj utrci nikad nije pobjedio, a profit od svega je okruglo 0 kn. Neisplativo? Ako pitate Bandića onda nije. Zašto? "Ne znam kolika je marketinška vrijednost, ali to je reklama koju si nitko ne može priuštiti bez ovakve utrke" kaže gradonačelnik naše metropole. REKLAMA od 23,5 milijuna kuna?? Reklama za što? Za zimski turizam? Da je to izjavio gradonačelnik Maribora, možda bi i moglo proći. Naime, ostale utrke u svjetskom kupu se organiziraju, primjerice, u Aspenu koji ima 103 km označenih skijaških staza, u Cortini d'Ampezzo sa 110 km skijaških staza, u Chamonixu gdje su 152 km, u Kitzbühelu (170 km). To su mjesta koja žive od zimskog turizma i njime pune proračun. Na tim lokacijama se skija od studenog do travnja. Kakvu reklamu tu ima koristiti Zagreb, koji na Sljemenu ima pišljivih četiri kilometra skijaške staze?! Ej, ČETIRI!! Deset puta manje od Maribora. Za navedena skijališta, Sljeme nije ništa više nego sanjkalište. Što mi tu imamo reklamirati kad i naši skijaški zaljubljenici na skijanje idu na Kupres, Vlašić (oni realniji) ili na neka od gore navedenih skijališta (oni koji žele ostatak godine pričati da su bili na skijanju)? Koji će stranac doći skijat na brdašce iznad Zagreba ako ni domaći skijaši ne idu tamo?

Natjecatelji su oduševljeni utrkom na Sljemenu. Kako i ne bi bili kad je do lani bio najveći nagradni fond. Smješteni su u luksuznim hotelima u velikom gradu, sve im je sve na dohvat ruke i tretirani su kao vrhunske zvijezde. Baš to organizatori izdvajaju kao veliku prednost Sljemena. To je jedina utrka svjetskog kupa koja se organizira u glavnom gradu neke države. Za razliku od njih, ja u tome vidim još jednu besmislenost Snježne kraljice. Gradovi koji organiziraju utrke su u planinama (naravno da jesu, pa snijeg je osnovni preduvjet skijaške utrke!!). Svi glavni gradovi su većinom na klimatski pogodnijim lokacijama, na manjim nadmorskim visinama od skijaških središta. Jedino Hrvati organiziraju skijašku utrku u gradu koji je smješten uz obalu rijeke, u nizini. Da je organizacija utrke u velikom gradu isplativa, mislite da se Beč, Bern, Zurich i slični već ne bi dosjetili toga? Naravno da natjecateljima više odgovara veliki Zagreb s ugodnih 5 do 10 celzijevih stupnjeva, nego hladni, mali Maribor. To što zagrebačka slalomska staza ne može izdržati do druge vožnje je manje bitno.

U vrijeme teške financijske krize, kad u Hrvatskoj raste nezaposlenost, ljudi su u siromaštvu, recesija je zahvatila sve sfere društva, u Zagrebu se snima najskuplja trodnevna reklama na svijetu. Dok nova vlada važe antirecesijske mjere, dok se građanima najavljuju novi porezi, nova ukidanja naknada Milan Bandić, Vedran Pavlek i grad Zagreb pokazuju da su neprikosnoveni (snježni) kraljevi.....preseravanja! Slično je probala prošle godine Idora Hegel s klizanjem na prokurativama. Izgleda da se Splićanima malo teže može prodati magla nego Zagrepčanima. Gospodo, trgnite se! Prevaranti vam uzimaju kruh od usta da bi glumili veličine u Europi. A tako su mali...mali...baš kao i Sljeme!
- 11:36 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< siječanj, 2012 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Listopad 2012 (3)
Rujan 2012 (7)
Kolovoz 2012 (7)
Srpanj 2012 (4)
Lipanj 2012 (1)
Svibanj 2012 (2)
Ožujak 2012 (1)
Veljača 2012 (2)
Siječanj 2012 (5)
Prosinac 2011 (8)
Studeni 2011 (7)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Linkovi

Free Counter | Diseńo Web