03

četvrtak

prosinac

2009

Bilo jednom davne 2007. kad je mala Slavica stigla u Oxford

Ne brinite, ne mislim pisati sve u trećem licu. To je čisto za naslov zbog manjka inspiracije:) Zašto sam zapravo odlučila ponovo probat pisat blog? Pa ponajprije jer me otkad sam se vratila iz Engleske pere svako malo sjeta, nostalgija i svi ini slični osjećaji pa sam si neki dan pomislila- ajme, pa ja ću jednog dana pola toga zaboravit!!! I ostat će samo trunke sjećanja na te predivne dane. I eto, kako ne pišem dnevnik, odlučila sam kratke crtice iz te duge zadnje dvije godine natipkati ovdje tu, prvenstveno da budu meni sjećanja. A kako sam pomalo egzibicionista, naravno da to radim tu di je javno vidljivo:)

Dakle neki uvod sam dala za Oxford, i jao kako tada nisam ni slutila da tu počinje najbolja godina ikad u mojih 27. dosadašnjih godina. Bila sam već prije po praksama vani (Grčka, Njemačka), ali ovo iskustvo je nemjerljivo. Koliko god da je jedna godina kratka, toliko je i duga kada se mjeri u satima i minutama provedenim u gomili zanimljivih i novih iskustava sa nevjerojatnim ljudima od kojih će neki i dalje bitno obilježavati moj život.

Tu počinje priča o godini koja mi je sve okrenula naopako. O godini punoj smijeha, urlikanja, plesanja, glupiranja, suza, uspjeha, poraza, muke i nauke. I nadasve, priča o godini kada sam upoznala predivne ljude!

From hollywood bop 0208

Slika 1: Hollywood bop siječanj 2008. (Slavi, Astrid, Suzi)

Cijelu priču naravno ne mislim ispričat, jer ne znam kako bi našla vremena za to, već više nešto kao natuknice o ljudima, mjestima i radnjama:) Već na onom prvom field tripu, za koji sam čak i napisala post, nastala je ljubav između moje dvoje kolega, na čiju svadbu idem u kolovozu 2010. u Stocholm. S obzirom da su postali sinonim za entity ubrzo su prozvani Maxtrid. Kasnije su tu došli i Adamiela i Matina, a jedino smo suzi i ja kao dvije osobe istog spola zaslužile ime za entity : Sluzi :) I ne, ni jedna od nas nije gej, i obje smo u to vrijeme bile u sretnim vezama:)

No, besmislene interne priče na stranu. U okviru studija stvarno se puno tog dešavalo i osim svih terenskih nastava u UK, u veljači smo išli i u Brisel malo posjetit parlament.

From Brussels - Luxembourg 2008

Slika 2: Max (dio Maxtrida) u parlamentu

Mmm i sad mi sline cure kad se sjetim belgijskih vafla. Mljac! Kako smo do tada 10ak nas već stvarno postali prava mala obitelj, bilo je logično da kad smo "u kvartu" posjetimo Luxemburg odakle je Dorothee. U Luxemburgu su nas je divno primila obitelj Herr, čiju kuću i stan i 3 auta i konja smo uspješno okupirali sljedećih par dana:) da doslovno i kuću i stan i 3 auta i konja!:) Ko što rekoh bilo nas je desetak tako da je trebalo nas sve udomit:) Luxemburg je stvarno lijep. moram priznat da sam bila poprilično neuka o toj državici dok ju nisam posjetila, a sam grad je izuzetno zanimljiv sa super pogledima uz rub stijena i sa uzbudljivim podzemljem i poviješću.

From Brussels - Luxembourg 2008

Slika 3: Luxemburg

Kako nam je tour guide bio jedan ljubazan stari čiča, obiteljski prijatelj obitelji Herr, jedna nerdy slika bila je neizbježna:

From Brussels - Luxembourg 2008

Slika 4: Nerds ispred katedrale u Luxemburgu

From Brussels - Luxembourg 2008

Slika 5: Staro meets Novo : Luxemburg edition

I da, odveli su nas i u konjušnice da malo isprobamo njihove konje, i dali nam aute da odem u njihov vinograd malo u prirodu. Ne mogu nać baš ni jednu stvar koja nije bila super za vrijeme našeg kratkog i slatkog posjeta toj zanimljivoj mini zemlji.

From Brussels - Luxembourg 2008

Slika 6: Ewan u okršaju sa konjem

Moram napomenut da smo Matt, Ewan i ja potpuni neznalice kada je jahanje u pitanju i bilo je bolnih pokušaja i neuspjelog kaskanja i čudnih pogleda dok nam Astrid priča kako je ovo slatki smiješan mali konj kako su njeni puno veći. Di veći?! Jedva sam se na ovo popela!


From Brussels - Luxembourg 2008

Slika 7: Ovo je jedna od najdražih slika ikad. Naslov: Friends

From Brussels - Luxembourg 2008

Slika 8: I, Friends 2nd edition :)

Na Oxfordu svako malo ima neki dobrotvoran event kakvih kod nas ako se mene pita fali. To su eventi koji su svečanog karaktera i imaju dress code (šta mi jaako fali!!), ali su ujedno pristupačni svima i studentima. U dva navrata tako su bili organizirani eventi sa temom Hands Up for Darfur (http://www.handsupfordarfur.co.uk/ ), sve u organizaciji studenata, a svi prilozi izravno koriste tim ratom i bijedom uništenim ljudima. Hands up for Darfur fashion show je bio prvi modni event kojem sam ikad prisustvovala i bilo je turbo zabavno. Uz obavezne jagode sa čokoladom i šampanjac slijedio je zanimljiv show uz nezaobilazan party na kraju.

From Hands up for Darfur fashion show

Slika 8: HandsUpForDarfur (S lijeva na desno: Andreu, JC, Daniela, Suzi, Doro)

Ono šta me najviše oduševilo sa akademske strane za vrijeme cijelog mog studija tamo, je jedan potpuno nov i drugačiji pristup od svega na šta sam do tada bila navika. Potiče se timski rad i izvrsnost. Profesori su spušeni na razinu "prijatelja", svi se oslovljavaju prvim imenom i zabaljaju se i u uče sa nama. Napominjem da je riječ o poslijediplomskom studiju, kako je na dodiplomskom ne znam... Dok gledate ove slike lako je pomislit da je riječ o srednjoj školi, a vjerujte mi tako sam se ponekad i osjećala. Učili smo i kako oni uče djecu o eroziji tla i svi smo zajedno naučili imitirati funky snowflakes (šašave pahuljice- vidi sliku dolje). Što smo i kasnije nebrojeno puta spomenuli i upotrijebili i na alumi gala večeri.

From Lake District 0408

Slika 9: Funky Snowflakes: Lake Distric Filed Trip, Travanj 2008.

Lake district je predivan. Iako je jedan od najmokrijih dijelova ionako mokre Engleske, stvarno je predivan. Naravno od 4 dana tamo neka 3 je bila kiša, al bilo je super. Nema stajanja ni po kiši. opremili su nas kabanicama i čizmama i išli smo na teren u svim uvjetima. Imali smo sreće pa je baš za vrijeme našeg kratkog planinarenja u kojem smo učili o eroziji puteva (footpath soil erosion) bilo ok vrijeme.


Slika 10: Maxtrid the entity in Lake Distric National Park

From Lake District 0408
From Lake District 0408

Slika 11: Lake Distric: The View (Jill)

From Lake District 0408

Slika 12: Mokro predavanje

From Lake District 0408

Slika 13: Nastava na mokroj paprati

From Lake District 0408

Slika 14: Predavanje na obali

Dala sam evo par primjera za sve eventualne profesore asistente i slično da se jasno vidi da predavanja nisu vezana samo uz zatvoreni prostor, ppt prezentacije i projektor. Napominjem da su ovo sve vrhunski svjetski stručnjaci u svome području i da je riječ o programu sa Oxforda.

Jooj kolko bi ja mogla sad pisat! Al evo, da ovaj post malo privedem kraju sa najavom idućeg. Kraj nastavnog dijela programa označava se ispitima. Ispiti su nešto najžešće šta sam ja do sada iskusila. nema propisane literature, nema striktno definiranih područja, sve je multidisciplinarno i višeznačno definirano. Literaturu svako traži sam, izmjenjuju se bilješke i informacije. Ispiti traju 3 dana, svaki dan 3 sata, propisan je isto dress code (vidi slike dolje) i naravno u ova 3h nema pauze. Ispiti se pišu u obiliku eseja a svaku tvrdnju i činjenicu potrebno je referencirati (autor, godina). Kako je studij multidisciplinaran, kao što je i sama znanost o zaštiti okoliša, tako je i ispit pokrivao sva područja koja smo dotakli tijekom godine, od energetike (moje područje:) preko GISa, Remotesensinga, erozije tla, dezertifikacije, ekologije, ekonomije, prava do novinatstva i društvenih istraživačkih metoda:)

From Exams et al

Slika 15: Jeee, nakon ispitaaa

From Exams et al

Slika 16: Friends After Exams Edition

I za kraj danas nešto fotki sa veslanja i nadam se da me neće pustit poriv pisanja i da ću oslobodit ponovo svoje muze i napisati nešto o Americi 2008, Irskoj 2008., Škotskoj 2008., Argentini, Urugvaju 2009, Crnoj godi 2009., a i rednovno na vrijeme dat izvještaj iz Amerike 2009/2010 sa Jamajke 2009/2010:)

Veslački pozdrav!
Nakon ispita uslijedila su 4 uzastopna dana veslačkih trka. Summer VIIIs je genijalna stvar preko 1000 ljudi bude svaki dan na vodi i tisuće gledatelja. Svi koji imaju ikakve veze sa veslanjem ( a to je skoro SVI jer je to Oxford) dođu tamo. Trke se održavaju u divizijama,u svakoj diviziji oko 8 ekipa a startne pozicije utvrđuju se na temelju prošlogodišnjih rezultata. Cilj je udariti (bump) čamac ispred prije nego čamac iza drmne tebe:) Luda trka! Cijela dužina trke je max 2k, amože naravno završit i ranije ukoliko bumpnete ili budete bumpnuti. Idući dan se nastavlja ovisno o rezultatima prethodnog, a svaki dan možete napredovati ili pasti naravno. Gomila adrenalina, boli, uzbuđenja i geeeenijalne zabave uz fenomenalnu ekipu!!!

From SummerVIIIs and New College

Slika 16: Linacre bees prije trke

From SummerVIIIs and New College

Slika 17: Naša dobra stara makina!

From SummerVIIIs and New College

Slika 18: Isčekivanje

From SummerVIIIs and New College

Slika 19: Prema startu

From SummerVIIIs and New College

Slika 20: Ekipe se polako uparkiravaju na start

Dosta za danas!:)

<< Arhiva >>