MOLITVA - Duhovnost

16.09.2016.



MOLITVA – Duhovnost
Sai Baba govori O ODNOSIMA


Postoje situacije u kojima se čini da ništa ne ide onako kako ti to želiš i zamišljaš. Ponavljaš Ime Božje, meditiraš, imaš čak i kontakt sa svojim Sebstvom, a ipak kao da sve ide krivo.

To je vrijeme molitve. Bog nije samo tvoj unutarnji vodič, Bog je i tvoj stalni pratilac. Bog je tvoj suputnik tijekom mnogih života, koji vodi brigu o tvojoj dobrobiti još od početka tvog boravka na Zemlji. Zato Bog čuje i prihvaća svaku molitvu – iako ne uvijek onako kako se ti nadaš. Bog naime važe, On procjenjuje je li ispunjenje tvoje želje, gledano na dugi rok, za tebe dobro ili ti šteti.

Evo primjera: neki je muškarac upoznao mladu ženu i zaljubio se u nju. Ona se prema njemu ponašala suzdržano, gotovo odbojno. Zato je zamolio Boga za pomoć. Bog mu međutim nije pomogao na način kako je on to želio, već mu je poslao san u kojem je vidio kako je oženjen tom ženom i kako je s njom u neprekidnoj svađi. Shvatio je san, usprkos tome još se neko vrijeme svađao s Bogom, no tada je zamolio za unutarnji mir i nakon nekog vremena našao ženu koja mu je odgovarala.
Ti možda nalaziš da je taj primjer neobičan. Misliš: „Koliki ljudi mole i ne dobiju ni ono za što mole ni san koji im pomaže dalje!“

Ja ti međutim kažem da odgovaram na sve molitve. Svatko dobiva odgovor. Ali moram uzvratiti protupitanjem, želiš li ti uopće čuti Moj odgovor? Kako postupaš sa svojim snovima koji se odnose na tebe? Kako postupaš s onim što ti netko „slučajno“ kaže? Vjeruješ li još uvijek u neke „tajnovite“ slučajnosti, umjesto da u svemu tražiš dublji smisao?

Shvaćam tvoje sumnje. Stotinama se godina, a posebno u današnje vrijeme, rade tolike gluposti sa svim mogućim navodnim znakovima da su tvoje sumnje u tom pogledu stvarno opravdane. No ako si oprezan, tada budi i u tom smislu da s pljevom ne baciš i zrna. Naravno da treba biti oprezan. Ali oprez ne smije voditi sljepoći ni tvrdoglavosti. To dvoje naime ne znači nikakvu zaštitu, već su to opasni pratioci tvog života, budući da ti se zbog njih može dogoditi da tako dugo udaraš o zid dok se ne povrijediš ili čak nastradaš.

Dakle: znakovi postoje. Zato, ako ne zapažaš znakove, upitaj sebe zašto ih ne zapažaš i želiš li ih uopće vidjeti.

Ako se tvoja molitva ne ispunjava, ne sumnjaj u to da ju je Bog čuo ili, što je još gore, da Bog uopće postoji. Sasvim suprotno, vježbaj se u pozitivnom mišljenju i budi uvjeren da je čuo tvoju molitvu, ali da je zbog tvoje dobrobiti nije mogao ispuniti. Jer Bog uvijek izabire ono što je bolje za tebe. Zato istraži kakvo bi to dobro moglo biti. Činjenicu da nešto ide drugačije nego što ti sebi zamišljaš ili želiš prihvatiti kao priliku da naučiš nešto novo. I moli dalje jer molitva je osobni razgovor koji čovjek može voditi s Bogom. Odbaci naviku da drugim ljudima dopuštaš da ti ispunjavaju želje, već moli Boga za pomoć, za vodstvo, moli Ga da ti omogući ono što je tebi potrebno.
Mnogi se ljudi ne mole zato što su odveć ponosni. Njihova je filozofija da nikoga nizašto ne mole. Oni ne će daleko stići jer će im njihov ponos prije ili poslije postati zamkom. Drugi opet misle kako ne smiju Boga smetati. Njihova je briga za Boga vrlo ljubazna, no ipak je takvo stajalište pogrešno, a posebno ako je riječ o važnim stvarima. Ovdje ti je potrebno razlučivanje kako ne bi krivo shvatio stvari.

Ako Boga moliš za svaku sitnicu zato što se ne želiš sam naprezati, tada to nije ispravno jer Bog nije tvoj suigrač. Bog je tu za tebe onda kada više ne možeš dalje svojom osobnom snagom – što ne znači da Ga ne možeš sve pitati i o svemu razgovarati s Njime.

Postoji međutim i mogućnost da netko Boga pita za sve i svašta i da se Bog tome vrlo raduje. To je slučaj onda, kada netko Boga vidi kao svoga najvećeg prijatelja i iz tog razloga o svemu s Njime razgovara. Shvatljivo je da će u tom slučaju Bog reagirati i odgovarati na sve moguće načine. Svaki dobar prijatelj tako bi se ponašao.
Dakle: moli se, zahtijevaj i približavaj se Bogu sve više. A ako ti uz najbolju volju ne pada na pamet ništa za što bi mogao Boga moliti, ipak izgovaraj sljedeće molitve.

Ujutro:

Voljeni Gospodine, nanovo sam se rodio iz njedra sna. Spreman sam obavljati dužnosti današnjeg dana i sve polažem pred Tvoje noge. Neka budem stalno svjestan Tvoje prisutnosti. Pomozi mi da moje misli, riječi i djela budu čista i sveta. Pomozi mi da drugima ne učinim ništa nažao i da sam budem neosjetljiv na patnje. Pokaži mi put za ovaj današnji dan i pomozi mi da njime kročim. Amen.


Uveče:

Voljeni Gospodine, dnevne su dužnosti prošle. Ti si za mene nosio moj teret. Ti si me pustio da idem, mislim, govorim i djelujem. Ovime svoje misli, riječi i djela polažem pred Tvoje noge. Moja je zadaća završena. Prihvati me, vraćam se k Tebi. Amen.


Posveti Gospodinu svoju hranu, odnosno djelo, … s pomoću molitve:

Ljubljeni Gospodine, posvećujem ti svoju seksualnost, hranu, razgovor, posao itd. Ovo što prinosim ti si, Gospodine, i onaj što prinosi Ti si Gospodine. Prineseno od Tebe, Gospodine, Svetoj Vatri koja si Ti, Gospodine. Jer samo onaj stiže do Tebe, Gospodine, koji je u svemu jedno s Tobom, Gospodine. Ja sam sveprožimajuća Kozmička svijest, koja se javlja u svim živim bićima i koja se manifestira u njihovu udahu i izdahu.






Sai Baba govori O ODNOSIMA dio je serijala od pet knjiga (Sai Baba govori zapadu, Sai Baba govori o svijetu i Bogu, Sai Baba govori o psihoterapiji te Sai Baba govori o odgoju) . Prenositelj svih pet knjiga je Stephan v. Stepski Doliwa, a prevoditelj na hrvatski jezik, Vili Bayer.
Obzirom na suvremenost teme i nužnost pokretanja tako važnih promjena u vlastitim životima krenula sam sa objavljivanjem ove knjige, temu po temu, sa nadom da će Vas barem malo dotaći.
http://putpokazi.com/odvazno_nakladnistvo/sai_ljudske_vrijednosti/sai_baba_govori/sai_baba_govori.html

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.