Obzirom na zahtjev roditelja, produžili smo prodaju karata za koncert. Karte će se moći kupiti sve do iduće subote 18.3. na treninzima ili u uredu radnim danom od 9:00 do 16:30 sati.
Generalne probe za koncert
će biti u nedjelju 12.3. i to
Dječji sastavi od 10:00-11:00 sati
Juniorski sastavi od 12:00-13:00 sati
Seniorski sastavi od 11:00 do 12:00 sati
Krenula je prodaja karate za našu veliku MAŽORET BAJKU. Nakon stanke od 3 godine radi Covida-19 ponovo krećemo sa mažoret bajkom, ovaj puta
MAŽORETKINJE U ZEMLJI BAJKI
19.3.2023. U STUDENTSKOM CENTRU U 19:00 SATI
Imat ćemo puno kostima, profesionalnu produkciju, svjetla, razglas, scenu, inspicijenta... Nastupa če svi sastavi!
Cijena ulaznice je 10 EUR i ulaznice se mogu kupiti od ove subote do 11.3. na svim treninzima ili u uredu (radnim danom od 9:00 do 16:30 sati).
za povećanje pritisnite na plakat
- nedjelja 12.3. od 10:00 do 14:00 1. generalna proba za Mažoret-bajku, Hercegovačka 111
* D1 i D2 10:00-11:00
* svi juniorski sastavi 12:00-14:00
* svi seniorski sastavi 11:00-12:00
- nedjelja 19.3. u 19:00 Mažoret bajka "Mažoretkinje u zemlji bajki"
* generalna proba u 9:00 sati
IZAŠLI NAM ZUMBULI
U dvorištu ureda su nam već tjednima visibabe i jaglaci, a sada su nam izbili i zumbuli, njih gomila. Proljeće je definitivno došlo.
VRTNI ALAT TIMA
- 3 kosilice
- 1 stroj za rahljenje trave
- 2 ručne flekserske kose (jedna velika i jedna mala)
- 1 veliki trimer za grmlje
- 1 mali trimer za ukrasno bilje
- 1 metarske škare za za rezanje grana
- 2 električne i 4 ručne pile
- 2 stativa za piljenje i druga fiksiranja
- 2 tačke
- agregat
- 2 tlačne prskalice
- dva velika šlaufa za zaljevanje
- 32 komada velikog alata (lopate, grablje, motike, vile, metle...)
- 14 komada malog alata za cvijeće (škare, lopatice, motičice...)
- 10 različitih kanti
- rudle
- platforma na 4 kotača za transport vrtne opreme
- multifunkcionalni remen za mali vrtni alat
KAKVA MUZIKA JE „IN“ U MAŽORET PLESU
Svakako više nitko ne pleše na Radetzky marsch ili Most na rijeci Kway. Više nije «in» ni hooked on, ne zato što je loš, nego zato što su svi iskoristivi hooked on iskorišteni, a novi nisu proizvedeni već 10-tak godina. Trenutno je izašla iz mode latino-američka glazba, no prvenstveno zato što je 5-6 godina latino-američka glazba dominirala plesom općenito, pa tako i mažoret plesom, što je dosadilo i gledateljima, i sucima, ali i samim mažoretkinjama. No, latino-američkih ritmova još uvijek ima, barem kao dio glazbenog broja.
Svakako su popularni potpourri od 3 do 5 glazbenih brojeva u 2 minute (dakle 20-40 sekundi ili 5-10 osmica po broju). Najčešće se uzimaju najmoderniji glazbeni brojevi.
Bubnjevi su izuzetno važan dio današnjih glazbenih brojeva, što i ne čudi obzirom da su mažoretkinje step-by-beat ples i već preko 200 godina bubnjevi su bitan dio orkestara koji prate mažoretkinje. Upravo zato česta je uporaba bubnjeva kao solo instrumenata, kao instrumenata kojima se započinje ili završava glazbeni broj, ali i kao instrumenta kojim se prelazi iz jedne u drugu glazbenu cjelinu. Isto tako bubnjevi su bitni kao podloga samih glazbenih brojeva. Kvalitetne perkusije svakako su najbitniji segment glazbe koji može bitno pojačati dojam i najdosadnijih glazbenih brojeva. Ipak, treba izbjegavati previše solo perkusija jer nakon nekog vremena postanu suhoparne.
Tempa glazbe je oko 140-145 beatova u minuti. Ima slučajeva kvalitetnih brojeva koji su bili sporiji, ali čak i onih od 175 i 180 beatova. Ovo je jako riskantno i to mogu samo daleko najbolji koreografi i najbolji sastavi. Ima i primjera gdje dio glazbe ima 110, pa i manje beatova, no najčešće koreografi tada plešu dva koraka na beatu i svakako izbjegavaju stupanje.
Promjene tempa, intenziteta, glasnoće, tonaliteta, stilova, sve je češći i sve više koreografa poseže za ovom metodom. Nemalo je i krajnje ekstremnih primjera koji su se pokazali uspješnima. Posebni efekti su rezultirali i potpuno novim koracima ili koreografskim cjelinama.
KINESKI PAVILJON
1956. kineski arhitekt Cheng Sung Mao napravio je projekt Paviljon 11 Zagrebačkog velesajma, kasnije poznatiji kao Kineski paviljon. Paviljon je napravljen u stilu tradicionalne kineske arhitekture. Paviljon je jedinstven u Europi jer je jedna kineska građevina koju su kinezi u 20. stoljeću podigli u tradicionalnom stilu. Zgrada ima niz rezbarija, kamenih ukrasa i posebno vrijedan strop središnjeg dijela koji je ručno oslikan i pozlaćen listićima čistog zlata.
New York Times je tada (8.9.1956.) pisao da je SAD u nepovoljnom položaju na Zagrebačkom Velesajmu zato što ima prostor na staroj poziciji, dok Kina i SSSR imaju paviljone na novoj lokaciji. Kineski paviljon se planira obnoviti, a želju da ga obnove je iskazala DR Kina.
DVORIŠČE
Dvorišče = dvorište
Štihača = vrsta lopate za duboko prodiranje u zemlju
Štihati = duboko prodirati u zemlju
Zaštihati = ubiti udarcem lopate ili sjekire, zakopati
Kramp = pijuk
Krampati = kopati pijukom, teško raditi
Žajga = pila
Žajgati = piliti
Balta = sjekira
Vudriti = udariti, lupiti sjekirom
Štrik = uže
Lojtre = ljetstve
Šlauf = crijevo za vodu
Štucati, podštucati = rezati
Štanga = letva, poluga
Kajla = klin
Podgkajlati, podboltati = učvrstiti klinom
Šupa = ostava, spremište za drva, bicikle itd.
„Bum te zaštihal“ = ubit ću te
"Baš sam se nakrampal" = Naradio sam se
„Joj kak me je vudril“ = kako me udario
„Podštucaj to grmlje“ = Podreži to grmlje
MURJA
Je murje (policije) smo se ono fakat bojali. Zvali smo ih murja, drotovi, mileki, panduri... S što su oni lupali. Pendrekom si dobio bez upozorenja, mogli su te privesti bez da su ikoga obavijestili, držati u zatvoru par dana bez obješnjenja, ubiti boga u tebi. Oni su doslovce bili bogovi. Za sebe su govorili da su oni zakon. I bili su. I nikome nisu polagali račune, nisu se morali opravdavati za svoje postupke.
Nedo ti bog da se sudariš sa policajcem, čak i kad je bio u civilu. Uvijek si ti bio kriv. Ali uvijek. Oni su mogli divljati po cesti, piti i voziti, nitko im ništa nije mogao.
Ako si bio murjak, mogao si sve. Ako nisi bio murjak čuvao si ih se. I izbjegavao ih svagdje i stalno. A ako su te našli, bio si manji od makova zrna i ničime nisi izazivao, jer i najmanja provokacija je značila da se nećeš dobro provesti.
SA DOČEKA BRONČANIH NOGOMETAŠA - 1. dio
fotke: Željko Bakšaj Žac, službeni fotograf Zagrebačkih mažoretkinja i Suzana Proroković
...nastavak u idućem postu...
|