ZADAĆNICE - kolaborativni blog

20.11.2021., subota

Istraživanje misterioznog slučaja Marije P.

Zadaćnice, spinoff priče Misteriozni slučaj Marije P.
Tema: Zašto je Marija P. postala ubojica?
Autor zadaćnice: Jednostavko





Mrak. Potpuni mrak. Onda plamićak šibice koja se miče lijevo desno i osvjetljava iznutra mrtvački sanduk. Zatim se šibica gasi. Ponovno mrak. Tako završava film, a ja sjedim još dugo i buljim u prazan ekran. Vraćam se u mislima na početak filma. Uživljavam se u likove. I dok tako mislim o filmu kroz glavu mi prođe nedavno objavljeni članak o misterioznom slučaju Marije P. Njen slučaj nema nikakve veze s filmom. Ili možda ima? Pokušavam poslagati misli koje vode od jednog do drugog. Ne znamo zašto je Marija ubila svoju kolegicu, ne znamo zašto je tokom svih tih godina provedenih u zatvoru neprekidno šutjela, ne znamo ništa. Ja sam jedan od onih "nadobudnih piskarala" koji su uzalud pokušavali nešto iskopati. Marija je ponijela svoju tajnu u grob. Dugo sam razmišljao ne o tome što se stvarno dogodilo u njenoj poremećenoj glavi, jer znam da to neću saznati, nego što se uopće moglo dogoditi. I najneistinitija priča bi me zadovoljila ako je barem malo logična.

Vraćam se na film. Negativac u filmu je bio opsjednut sumnjom da li je sposoban počiniti zločin. I to ne bilo kakav zločin, nego savršen zločin, oličenje apsolutnog zla. A po njegovom sudu apsolutno zlo je ono zlo koje nema razlog. Sama ta ideja bezrazložnosti postala je razlog njegovog zločina. Da li je to bila ideja koja je vodila i Mariju P.? Štoviše, ona je bila još radikalnija. Ne samo zločin nego i cjelokupno njeno ponašanje nakon zločina izgledalo je bezrazložno. Nije li i Marija gledala ovaj film, možda joj je baš to dalo "inspiraciju". To je malo vjerojatno, ali bi se možda moglo ispitati.

Na muža nisam mogao računati. Kao što je poznato on se preoženio i nakon toga više nije htio razgovarati o njoj. U vrijeme kad se dogodio zločin filmovi su se mogli posuđivati u videotekama. Raspitao sam se i saznao za neke ljude koji su radili u tim videotekama. Nitko se nije sjećao Marije, a podaci o posudbama filmova su izgubljeni. Samo jedna starija žena sjetila se Marije. Sjetila se i da je posuđivala horore. Ali to je sve.

Ovaj posljednji trag išao je barem malo u prilog mojoj pretpostavci. Ali dalje se nije moglo ići tim smjerom. Nemam ništa konkretno. "Dugo se prepričavalo kako je najupečatljiviji krvavi otisak prsta ostao na slovu K." Zapeo mi je za oko ovaj detalj iz članka o Mariji kad sam ga ponovno pročitao. Kakve veze ima "K"? Puka slučajnost, a čak i da nije slučajnost što uopće može značiti? Neke je asociralo na "krv", ali moglo je biti i "u" kao "ubojstvo". Za svako slovo bi se moglo naći neko prikladno značenje. Čisto gubljenje vremena. Pokušao sam to povezati s filmom. Ali ni naslov filma ni ime negativca nije počinjalo slovom "K". A onda sam ipak našao nešto. Film je rađen prema romanu Zlatno jaje Tima Krabbea. "K" kao "Krabbe". Tko je Tim Krabbe? Nikad čuo. Čekaj malo, što ako Marija nije gledala film nego je čitala knjigu? Možda je knjiga bila okidač u njenoj glavi, a ne film. Odmah sam se bacio na istraživanje. U jednoj od dvije knjižnice u gradu postojali su stari podaci o posudbama knjiga i članovima knjižnice. Marija je bila učlanjena. Knjiga je samo jednom bila posuđivana, a datum posuđivanja je bio nekoliko dana prije nego što se dogodilo ubojstvo.

Sad se moram baciti na pisanje novog članka. "Iskopala sam sve što se dalo iskopati o tom slučaju." E, nisi.
- 17:10 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>