ZADAĆNICE - kolaborativni blog

19.11.2021., petak

Utorak

Zadaćnice, spinoff priče Misteriozni slučaj Marije P.
Tema: Zašto je Marija P. postala ubojica?
Autor zadaćnice: Sabaa



Ponedjeljak

...i rekao mi je da mu to nije dosta. Dobro jutro! Nisam ti rekla da sam jučer kupila cipele. Bordo boje. Takve mi je mama nekada nosila. Mama mi je inače iz Makedonije, ali ne zna raditi ajvar. Znaš njeni su bili ugledna familija koja je imala poslugu. Posluga, to je tako grda riječ, ali ja time ne mislim ništa loše. Niti jedan posao nije sramota raditi, ako ga radiš dobro, a naša spremačica... Je l' spremačica bolja riječ od sluškinje? Jer, nije da smo imali sluge, imali smo poslugu. Spremačicu i kuharicu, i vrtlara. I mali od vrtlara je nekad za džeparac išao u dućan...

Utorak

...zvala me jučer Alma. Kaže da je rodila Ivana. Jesam ti pričala o Almi? Nju je prošle godine ostavio muž, pa je otišla sama na krstarenje i tamo upoznala nekog tipa. Mlađeg od nje deset godina i provodila se s njim, ali ju je prevario za neke novce, pa je opet ostala sama. Kratko se pomirila s mužem, ali ispalo je da je i on samo trebao da mu posudi novce jer mu je otišlo nešto na autu. Zašto nikad ne kažu i objasne što je otišlo? Uglavnom, kad mu je posudila novce, onda je priznao da je još uvijek s onom svojom fuficom. Nisam ti rekla da si je našao neku klinku? Ne znam kako se zove...

Srijeda

...i onda staviš rebrica na kraju. Ali pazi da ne presoliš jer rebrica budu slana. Dobro jutro Marija! Danas me skoro zgazio tip na zebri, u nekom bijesnom autu. Joj, kako ja ne razlikujem te aute, razlikujem samo boje, ali što je najbolje ne sjećam se koje je boje bio auto. Mislim da je bio neki tamni. Možda srebrni. Jelda da najveći divljaci imaju srebrne i crne aute? Oni koji najbrže voze imaju crvene. Je l' oni namjerno farbaju brze aute u crvene? Ali ima i malih autiju crvene boje, možda je posebna nijansa crvene rezervirana za te brze? Kaj bumo danas za gablec? Marija! Kaj bumo za gablec?!?

-Meni se jede nešto lagano. Mogli bi možda...

...Lignje! Danas je petak i preko imaju krasne lignje na žaru. Istina ne onakve kakve je pekla moja baka, ali sasvim pristojne. Mislim da ti je to dosta lagano. Ako ne uzmi samo salatu. Ali ti si ionako kost i koža, možeš i nekaj masno pojesti. Ja baš ne smijem, nisam ti stigla reći da sam bila na liječničkom i da mi je povišen kolesterol i da...

Četvrtak

...baš ja bila krasna mlada! Onaj vjenčić joj je divno stajao, samo meni je baš žao kaj nije imala veo. Veo je ipak tradicija, moja mama je imala krasan veo i duuugi šlep koji se vukao iza nje, pa su ga male djevojčice pomagale nositi. Jedna od njih je bila i mala od naše spremačice. Oni su nam zbilja bili više nego posluga, skoro kao obitelj. Zato je mami bilo žao da ne uvrsti i malu u svoje vjenčanje...

Petak

...Dobro jutro! Kako je Luka? Nemoj se samo jako brinuti i moji su ti tako kurili kad su bili mali. Pa sjeti se samo koliko si dana morala sama raditi dok sam ga ja doma bedinala. Ja ti se zbilja divim kako se usudiš ostaviti ga doma s ocem, dok je tako mali i bolestan. Ja to nikada ne bih mogla. Znaš mene moja mama nikada nije ostavljala samu dok sam bila jako mala. A posebno ne kada sam bila bolesna. Znaš da se i sada malo osjećam loše. Možda čak odem doma ranije...

Ponedjeljak

...koji divljaci. Ti maturanti su stoka neodgojena, gle kak su me zalijali brašnom! Ili se kaže zasipali, no kako got, sva sam bijela, žao mi je kaj ih nisam zaustavila i roditelje im nazvala. Baš krasne debile odgajaju. To mi je totalno nevjerojatno kako se danas svatko usudi imati djecu, ja to ne mogu shvatiti. E, da ne zaboravim, jučer sam čitala o tome kako je zdravo jesti zobene svaki dan. Nešto loše skidaju u krvi i mislim da ću ih početi jesti za gablec, možda i tebe nagovorim, ne možeš samo jesti ta svoja peciva ujutro. Jesi vidla di sam naočale ostavila? Zvao je Mihovil i rekao...

Utorak

...meni ti žuta boja uopće ne stoji. Mislim da žuta boja uopće nikome ne stoji. I ne razumijem kad ju se spaja s plavom. Evo, zamisli da si ti sad na ovu svoju krasnu suknju obukla žutu košulju, izgledala bi kao svraka. Ma ne svraka, papagaj. Uvijek bubnem krivu životinju, ne mogu vjerovati da me nisi ispravila. Marija! Je l' ti mene uopće slušaš?!?!?!?

Marija je slušala. Slušala je kada je dolazila na posao. Slušala je dok su pile kavu, slušala je dok je radila. Slušala je dok su jele gablec. Slušala je dok se spremala kući. Pa je počela slušati i popodne, kroz slušalicu telefona. Ponekad i na nekoj kavi izvan posla. Slušala je od ponedjeljka do petka. Toliko je slušala da bi se putem kući vozila bez upaljenog radija u autu, uživajući u tišini. Slušala je svoju prijateljicu, jer netko s kime provodiš toliko vremena mora ti postati prijatelj, nije tu bilo izbora.

Slušala ju je na rođendanima, godišnjicama. Slušala je kako dobro zna slušati.
Slušala je kako su se samo našle, jedna pričalica, jedna rođena da sluša. Najbolje prijateljice, savršene prijateljice.

Uši su joj gorjele od slušanja. Slušala je sve dok više nije mogla slušati. Ustala je i uzela držač papira sa svog stola i udarala njime sve dok nije bila sigurna da više ništa ne čuje. Onda je sjela za svoj stol, duboko udahnula opori miris krvi pomiješan s mirisom kave, i oprezno počela tipkati. Očarana zvukom tipkovnice koji kao da je čula prvi put, toliko se unijela u posao da nije ni primijetila kada je došla policija. Nijemo je pošla s njima, imuna na sva pitanja i komentare.
U Mariji više nije bilo mjesta za riječi.
- 10:56 - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>