True food kitchen by Monika

nedjelja, 12.01.2014.

Reinventing Food Ferran Adria THE MAN WHO CHANGED THE WAY WE EAT BY COLOMAN ANDREWS

Šetam gradom s prijateljicom iz Omiša koja mi je došla u posjetu, već je večer, kasni sati, pojela sam ogroman kolač u Starbucksu, tortu od sira i malina, jedva se podigla sa stolice. Nema veze prijateljica je tu još samo par dana, moram joj pokazat grad, uda nastavim, ušle smo u knjižaru ili kako moj rođak koji živi tu u Njemačkoj kaže „knjigaru“, ona gleda neke knjige za sestru dizajnericu interijera, ja naravno na strani gdje su kuharice i putopisi. Naletim na ovu knjigu od Colomana i mislim se ovo je stvarno suđeno da je uzmem. Pošto radim za 8 eura po satu 30 eura za knjigu mi je u datom momentu preteško dati. Ali šta da radim kada je knjiga o mojoj inspiraciji i čovjeku od kojeg sam zbilja puno naučila slušajući ga, rekla sam sama sebi kupuješ!! Makar bi to značilo tjedan dana bez kolača u Starbucksu, al ni to nije loše, nekada hahah
Dolazim na kasu i prodavačica kaže 9, 99 eura, knjiga je bila na sniženju, sreća i veselje za mene, iako bi je ja kupila garant i da je bila i 100 eura. Znači u rukama držim 300 stranica tešku knjigu, Reinventing Food Ferran Adria „THE MAN WHO CHANGED THE WAY WE EAT BY COLOMAN ANDREWS“
Uglavnom sada je čitam i proučavam, učim o počecima Ferran Adrie, gledam njegove obiteljske slike iz 70-tih . Učim o malom prekrasnom restoranu El Bulli, kako piše u knjizi o restorančiću smješten u sred ničega, van grada, van grada Costa Brava grada ruža, 30 km južno od Francuske granice.
Coloman kaže da je već u to vrijeme se znalo da je samo jedan restoran najbolji u blizini Barcelone, to je El Bulli! Restoran u kojem su spojene dvije najveće po meni kuhinje svijeta, a to su španjolska i francuka kuhinja. Zbog toga što je jedan glavni chef španjolac Ferran Adria, a drugi francuz Lyonnais Kristian Lutaud.
Sada tu priča počinje, predlažem da je sami pročitate, zaleđeni parmezan, papar o eukaliptusa, juha od rajčice sa virtualnim pršutom, savršeno pripremljen losos s imitacijom kavijara El Bulli.
U početku Ferran nije želio biografiju o sebi. Govorio je da je premlad da bi se o njemu pisala takva vrsta knjige. Devet mjeseci Coloman nije odustao od nagovaranja, i na kraju su se našli u malom tapas baru u Kataloniji Ferranova žena je srećom pričala engleski sto je u mnogome olakšalo novinaru. Čim su sjeli počela je stizati hrana bijele mesnate šaroge iz Valladolida, 4 vrste prekrasnih maslina, jamon iberico iz Guijuelo in Salmanca, cijeli tanjur je prštio bojama. Poslije toga na stol stiže Katalan salata sa prženim artičokama, prženim inćunima, rajčicama na grilu sa slanim inćunima, kozice na žaru samo sa savršenim maslinovim uljem i soli. Coloman i žena od Ferrana su pili vino, a on samo pivo. Zadivilo ga je kako Ferran jede iberico pršut sa rukama i uživa u svakom zalogaju čak i onom masnom. Priča za stolom završava tako što Ferran nalaže novinaru da mora provesti prvo tjedan dana s njim u El Bulliu , kada će već pisati knjigu o njemu.
Svi koji vole hranu, modernu kuhinju, molekularnu ili tradicionalnu, definitivno će nešto naučiti iz ovog.
Ja sada nastavljam sa svojim čitanjem tek sam na 50 stranici, ali ne mogu prestati .
Pozdrav;)

- 21:07 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.