center>


CRTICE IZ GLAVE I ŽIVOTA


Moja Ljubav

Najnježnija, najtoplija, najiskrenija

Teuta


Moja mala Sukiyaki

Zajednički blog

Teuta i Morski





Uvijek zajedno




Krasna misao moje Drage

Ljubav je najsnažnija svemirska energija čije titraje osjećamo u svom srcu, zato treba vjerovati samo njemu!



Blog je namijenjen onima koji žele zaboraviti svakodnevne brige i prepustiti se svijetu mašte

Kako slika vrijedi više od tisuću riječi moje ilustracije su uklopljene u postove. Nitko ne može moje misli bolje oslikati od mene samoga


NE VJERUJEM POPOVSKIM LAPRDANJIMA

Blog je otvoren 2. svibnja 2006.

U komentarima na svom blogu ne dozvoljavam blačenje i vrijeđanje drugih blogera

Moja galeria
Fotoklub Rijeka

Kako smo zavolili Japan 2016


Smoking Area, Kyoto, Fushimi Inare

1. Priprema putovanja
2. Smještaj
3. Među prijateljima
4. O pušenju
5. Ozbiljno i šaljivo
6. Predvečerje u Tokyu
7. Hrana
8. Ples meduza
9. Chozuya
10. Aqua fantasy
11. Riječ za kraj
12. Fushimi Inari Taisha
13.Večera u Kyotu
14.Moje prvo kupanje u Japanu

Kako smo zavolili Japan 2017



Osaka Castle

Pripreme

1. Dojmovi s putovanja
2. Subaru
6. Pjevamo Subaru
3. Čekamo nočni pogled
4. Mislima u Japanu
5. I tablet je tu

Torii on Miyajima, Hiroshima

1. Osaka Castle
2. Treba imati sreće
3. Sanja Matsuri
4. Vizure modernog Japana
5. Najviša zgrada Japana
6. Sayonara
7. U karaoke baru
8. Udon za ručak
9. Podzemlja velegrada
10. Vesela pjesmica
11. Beskućnik
12. Mikoshi
13. Ljepota kimona
14. Život je igra
15. Žice, žice, žice ...
16. Slobodno kao ptica
17. Ugodan restorančić
18. Kitayama cedar
19. U prvom redu partera
20. Shinjuku, Tokyo
21. Miyajima


Zaglavlje bloga3

30.04.2014., srijeda



Međunarodni dan jazza


Danas sam očekivao da budem na Korzu vidjeo spremne ražnjeve za sutrašnje okretanje volova, janjaca i odojaka povodom sutrašnjeg Dana radnog i neradnog naroda. Umjesto toga ugodno me iznenadio jazz koncert. Volim jazz (ili po rvacki đez), pak sam stvarno uživao u dobroj glazbi, a zatim nastavio do lukobrana po malo mirisa od mora. Daklem ovako vam je to izgledalo, da krenemo redom:


Dan jazza



Za vas
koji uvijek
tražite više
prilažem i
dvije fotke
glazbenika.



Međunarodni dan jazza


Međunarodni dan jazza



Ali
to nije sve
Prvi
tko otvori
slijedeču
fotku
dobiva
besplatnu
kartu
za
"PRAKING
NI
NA
NEBU
NI
NA
ZEMLJI"



Parking za čamce



Ali
ni
to
nije
sve
dragi blogeri.
Naš
sponzor
pobrinuo se
da
treči
bloger
(samo treči)
koji
stigne
otvoriti
zadnju
fotku
na
poklon
za
ručak
dobije
svježu
tek
uhvačenu
ribu.



Ribar




- 15:05 - Pusti vodu (10) - Isprintaj - #



27.04.2014., nedjelja



Rijeka je otrčala


Daklem, Rijeka je otrčala. Ma pričam gluposti. Nije Rijeka nigdije trčala, trčali su gosti, grad je ostao tu gdje je i bio. A da, da ne zaboravim...Trčali su i domačini. Trčali su svi koji su mogli i kojima se dalo trčati.

Vrijeme je poslužilo sudionike maratona. A ja se pitam: Gdje je tu pravda? Ja sam se nadao da bude kiša i da ću snimiti maratonce u pljusku. Nadao sam se odličnim fotkama. To se valjda samo meni može desiti. Kiša je počela kada je trčanje završilo a ja sam pokisao biciklirajuči doma! Da sve bude još ljepše Sunce je granulo čim sam ušao u kuću, jebo sliku svoju ....


Uvalim par slika, tek da osjetite miris Rijeke. Nešto ih je više u galeriji ako vas baš zanima.

Riječki polumaraton 2014


Riječki polumaraton 2014


Riječki polumaraton 2014


Riječki polumaraton 2014


Riječki polumaraton 2014


Riječki polumaraton 2014


Kako gosponu NF nije pošlo za rukom uslikati prijatelja to ga ja priložih na jednoj od slika. Neka NF pati!!!
Bilježim se sa štovanjem




- 23:40 - Pusti vodu (20) - Isprintaj - #



24.04.2014., četvrtak



Ulicama starog grada


Dakle, vrijeme fešta je ostalo iza nas. Zemljica se i dalje bude vrtila do svog novog Dana planeta, a ja se nadam da budem dočekao i slijedeči rođendan, da opet zajedno proslavimo. Pa kad je tome tako, vrijeme je da krenemo sa novim zajebancijama. Kako kaže naš pametni narod: Jebeš čovjeka koji se nezna našaliti.

Ovoga se vikenda u Rijeci sprema fešta imenom "Homo si teć". Za one koji su manje na ja sa ovdašnjim narječjem, to "teć" ne znači teči, curiti, nego trčati. A u sklopu toga curenja, ove se godine po prvi puta održava već tradicionalna biciklistička utrka "Ulicama starog grada".

Pravila utrke su jednostavna. Biciklisti ulicama i zakutcima staroga grada traže sakrivene kipiče mlikarice. Pobjednik je onaj tko u najkračem vremenu sakupi najviše kipiča. U rezultat se ne računa ako netko donese i čitav kip sa mljekarskog trga. Glavna nagrada je litra mlijeka domačega, rvackoga mlijeka i plaketa mlikarice.

Mlikarica


Aplikacije (krasne li rvacke riječi) na natjecanje primaju se u prijavnici pored pošte na Korzu.

Prijavnica


Poslije starta ispod ure, kreče se u koloni po jedan biciklist do stupa srama gdje će biti postavljen okrugli stol (Tavola rotonda). Organizator garantira da ne bude kvadratni stol kako nam se to danas često podvaljuje, kažu da su se sastali za okruglim a svi vidimo da je čoškasti. Nakon što se svi sudionici okruglog stola (tavole rotonde) usuglase dali je riječ o stupu srama ili o stupu ponosa, kako nam to podvaljuju novovijeki povjesnici, počinje glavna trka i potraga.

Stup srama


Da sudionicima ne oduzimam dragocijeno vrijeme, prekinuti ću sa laprdanjima do cilja. Ostavljam ih njihovim preprekama i snalaženjima.

Stop


Zabranjeno


Stop


Stari grad


Stari grad


Rijeka, stari grad


Rijeka, u stari grad


Rijeka, kosi toranj


Rijeka, stari grad


Po završetku trke i proglašenja pobjednika, svim sudionicima pripremljen je u glavnom šatoru svečani ručak. Ne bude to onaj razvikani partizanski grah. Ne bude ni vojnički. Bude to specijalitet ovoga kraja: sirotinjski fažol sa šparogama i galebovim jajima.

Kraj fontane



- 13:05 - Pusti vodu (11) - Isprintaj - #



22.04.2014., utorak



Sretan nam naš dan, Kuglice plava


Šaljivo bih mogao reči: Zajedno slavimo, zajedno starimo! Tako mu to nekako dođe. Video ostavih "nedovršen", sa sumornim krajem. Mogao sam staviti puno ljepši kraj, no čovjek se trudi iz petnih žila da uništi sve ono lijepo što nam je pruženo na ovoj plavoj kuglici, izgubljenoj u bespuću Svemira.



Sretan nam naš Dan, Kuglice plava. Činilo mi se nekada da ja starim malo brže, ali sada izgleda da starimo jednako brzo, ha ha ha ... sjebali smo te na brzaka.

Perunika



- 00:07 - Pusti vodu (10) - Isprintaj - #



19.04.2014., subota



S mirisom proljeća


Petak, crkveni blagdan. Kako nisam vjernik, iskoristio sam prekrasan dan. A dan stvoren za bicikliranje. Ceste prazne, valjda ljudi imaju druga posla no biti na cesti. Za divno čudo nema ni motorista. Skoro bih mogao reči cesta poklonjena ljubiteljima biciklizma. Bilo je lijepo vidjeti koliko nas je bilo razbacano cestom. Zrak pun mirisa proljeća. Prekrasna pozornica za učiniti stotinjak kilometara.


Sigurno vas zanima gdje sam ju uslikao? A? Pa zar je to bitno. Privukla me slika na plavoj pozornici.

Krajputaš


I ovdije pogledom skrenuh i stadoh na tren uživati u miru koji pogled nudi.

Zeleno i plavo


Zaustavih se u hladovini bora otpiti gutljaj vode i diviti se plavetnilu

Zeleno i plavo


Morao sam stati i sačuvati pogled na vrhunce Učke

Pod Učkom


Dan pun mirisa proljeća, plavetnila i zelenila, i slatki umor na kraju.



- 00:14 - Pusti vodu (19) - Isprintaj - #



17.04.2014., četvrtak



Draga sitnica


Ponekada nam neka sitnica baš sjedne k srcu. Tako je bilo i sa ovim Willyem. Čim sam ga vidjeo izgubljenog kraj puta, isti sam tren znao gdje mu je mjesto. Dok bicikliram imam osječaj da je prijatelj uz mene i da i on uživa kao ja ... ha ha ha ... baš sam kao dijete...


Willy



- 20:44 - Pusti vodu (13) - Isprintaj - #



14.04.2014., ponedjeljak



Osigurano


Rijeka

Na gornjoj je slici starina koja je sačuvana u sklopu Tarsatičkog principija. Već sam ju slikao kada sam pisao o principiju, no u nešto drugačijem pogledu. Ovako suprotstavljena staroj fasadi izazvala me da ju ponovo slikam.


Red je da pokažem i koliko različitu priču priča u sklopu antike.

Tarsatički principij



- 19:16 - Pusti vodu (13) - Isprintaj - #



12.04.2014., subota



Razdjeli me nježno

Slušam te priče o ugradnji razdjelnika na radijatore zbog poradi uštede energije, a nametnuto od drage nam Europe. A kako imam nekakav osječaj, a on me nikada ne prevari, moram i ja koju napisati na zadanu temu.

Dakle ovako vam to bilo:
Uselili mi u novi stan tamo negdije drugom polovicom osamdesetih godina. Nova zgrada koju je Babo (Fikret Abdić) gradio dok mu firma iz Velike Kladuše bila na vrhuncu. A toliko je ojačala da je postala jedna od največih proizvođača hrane i opskrbljivača turističkog područja pa time i prijetnja ostalima, pa su Babi firmu sjebali a zgrada ode na tržište. Bila je to jedna od prvih zgrada u Rijeci koja je imala ugrađenu kontrolu potrošnje toplinske energije. Kontrola je vršena sa dva nezavisna sistema: isparivačima na radijatorima i kompjuterskim očitavanjem potrošnje.
Mislim da je nepotrebno spomenuti i da je na svakom radijatoru umjesto običnog ventila bio regulator topline.

Kompjutersko očitanje potrošnje toplinske energije. Mjerena je vanjska tamperatura, pa temperatura u hodniku zgrade i na kraju temperatura u stanu. Iz tih je podataka dobivana potrošnja energije po stanu.

Mjerenje isparivačima. Na svakom je radiatoru bio postavljen isparivač koji je mjerio potrošnju energije po radijatoru. Svodi se na to da se očita koliko je ulja isparilo iz isparivača u sezoni grijanja, pa se na temelju toga izračuna količina potrošene toplinske energije.

Naše je iskustvo bilo ovakvo: Pored svih tih mjerenja i premjeravanja, prvu smo godinu plačali potrošnju po kvadratu, a na kraju sezone grijanja obračunata je stvarna potrošnja pa nam je preplačeno uzeto u obzir u slijedečoj sezoni. Po automatskom očitanju bili smo u preplati nešto preko 30%, a mjereno po isparivačima bili smo u preplati čak 50%!

Sigurno vas neće začuditi kada kažem da su nam već nakon prve sezone rekli da je previše komplicirano i skupo skidati isparivače i slati ih na očitanja. Dakle, nakon prve nam sezone njih više nisu računali. Prednost je tih isparivača na radijatorima u tome što je moguče isključiti u stanu sve radijatore koji nisu potrebni ili ih imati uključene samo koliko je to nužno a isparivači registriraju samo tu stvarnu potrošnju. To je zapravo prava štednja energije.
Ma neće vas začuditi ni kada kažem da su nam uskoro rekli i da se pokvarilo automatsko očitanje!

Da se sada vratim ovoj akciji obvezne ugradnje razdjelnika, ma šta to značilo. Mislim da to po našem dobrom običaju bude još jedna prijevara potrošača. Najviše će zaraditi oni koji proizvode te razdjelnike i oni koji ih budu postavljali. U svemu će opet najebati potrošači. Platiti će skupo ugradnju, a zatim će im toplane podiči cijenu isporučene kalorije, jerbo u smanjenoj potrošnji budu krenuli sa pričama kako je cijena grijanja preniska i kako nemogu pokriti troškove. Čujem da se priča u kojem će se vremenu razdjelnici isplatiti. No nitko ne spominje da se budu isplatili samo ako toplane budu korektne pa ne budu dizale cijenu da nadoknade zaradu izgubljenu smanjenom potrošnjom. Poučen našim smislom za biznis, čisto sumnjam da toplane budu spale na manju zaradu, već one budu našle razloga podizanju cijena.

Da na kraju dodam još i nekorektnost obračuna po kvadratu. U našem stanu na južnoj strani više od polovice radijatora često nije trebalo grijati. Za razliku od nas, susjedi na sjevernoj strani jednostavno nisu mogli ugrijati stan ako nisu rabili i dodatna grijanja stana. Mi smo, kada se tako gleda, naše grijanje plačali daleko iznad onoga što nam je bilo potrebno, a susjedi su se pored radijatora uključenih na maksimum, smrzavali u stanu.
Štedili mi ili ne štedili, morali smo plačati koliko su nam odrezali.


Već godinama živim u zgradi koja nema centralno i mogu reči da mi upoće ne nedostaje.




- 23:45 - Pusti vodu (8) - Isprintaj - #



08.04.2014., utorak



Događanje događanja u Rijeci


A zašto da se ja malo ne poigram novinarčića koji u dušu poznaje lijepi naš hrvatski jezik i koristi ga i kada spava. Dakle, da krenemo redom.


Ovih je dana Rijeka prepuna događanja. Da bi se sva događanja događala u sigurnom okružju, par dana su unutarnji organi radili na podizanju sigurnosti na najviši nivo. A najviši je nivo sigurno krov riječkog nebodera. Nema šanse da se u događanjima dogodi kakav čarapić sa onim svojim koktelima i sličnim pizdarijama.

Budno oko


Na sva se događanja moglo aplicirati na postavljenim prijavnicama.

Rijeka, Korzo


Pored svih obroka koje je ovih mjeseci grad darovao gladnim riječanima (sardelice, lignji, bakalar, fritule ...), ovaj je puta obrok ponuđen i vegetarijancima. Iako se prije trebalo aplicirati, navala je bila više no očigledana.

Rijeka


Bajker_paša i njegova mezimica Šeher_je_zada sklonili su se u intimu svoga čadora

Rijeka


Borci protiv svih ovodruštvenih zala pokazali su kakve će se mjere aplicirati na sve koji su se usudili uvuči privatne ruke u društvene kasice. Biti će izloženi u kavezu od nehrđajučeg čelika nasred korza. Nekada su takvi kažnjavani vezanjem na stup srama na javnom mjestu pa im narod sudio. A kako su stupovi srama dokinuti, a sukladno dostignučima metalurgije ponuđeno je ovo rješenje.

Rijeka, Korzo


I crveni su pokazali apliciranje svoga znanja glede saobračajki a u svezi sa oslobađanjem zarobljenih osoba stradalih u vozilima.

Rijeka, Korzo


Najinteresantnije ipak dolazi na kraju. Pored toga što je na lukobranu moguće besplatno iznajmljivanje bicikla, dovoljno se samo aplicirati u kancelariji i ostaviti podatke, uskoro će biti moguče i treniranje svoga mišičnog tkivovlja. Upravo su u toku zadnji radovi na izradi partera, a sprave za mučenje pristižu.

Rijeka, Luka


Znatiželjnika sam uputio gdje se mora na korzu aplicirati (valjda se sječate onih prijavnica sa početka posta, a?).

Rijeka, Luka


Iskreno se nadam da moja učiteljica hrvatskog iz osnovne škole bude pročitala ovaj moj tekst i ispravila mi napokon onu trojku. Vjerujem da će biti i ponosna ako je još živa.



- 20:19 - Pusti vodu (7) - Isprintaj - #



06.04.2014., nedjelja



Mrholi


Uz moju Dragu i ja sam naučio ponešto češkog. Jedna od dražih riječi koje često koristim je: mrholi. Odnosi se na onu kišu koju više osjetimo no što ju vidimo. Mi bi rekli rosulja, ili bi rekli da sipi. Nije za kišobran, a bez njega brzo okisnemo. Upravo takva, idealna je za slikanje cvijeća okupanog kišnim kapima. Svježe travanjsko zelenilo okupano kišom ... treba li više da srce radosno zapjeva ...


Zelenilo travnja


Iris


Iris i kišne kapi


Iris i puž



Kako sam na češkom blogu objavio in memoriam Vinko Coce, nekako mi se čini da bih isto to ovdije mogao učiniti Valdemaru Matuški, iako sa zakašnjanjem. Baš mi se uklapa u ovu kišnu temu. Naziv pjesme koju pjevaju je: Sbohem lásko, Zbogom ljubavi.
Vjerujem da se moje generacije još uvijek rado sjete njegove Kristinke pa i Terze koju i ja pjevušim na svojoj yutrubi u predvečerje uz šum mora.



- 00:32 - Pusti vodu (15) - Isprintaj - #



02.04.2014., srijeda



Poslije predstave


Ovo bi se moglo jednostavno reči u par riječi, prilijepiti sliku i gotovo...

No stalno mi je pred očima priča o predstavi. Sječam vremena kada smo Draga i ja glumili. Odabir komada, pa prvo čitanje i upoznavanje s ulogama, pa opet čitanja, pa uvježbavanja. Uživljavanje u uloge ... Sati, dani, mjeseci pripreme. I pri kraju zadnja uigravanja i čekanje prve predstave. Zavjesa se diže, predstava teče, publika plješče i smije se, nosi nas. Naklon na kraju, poziv na bis i zavjesa se spušta ... Glumci skidaju maske i kostime ... bina se rasprema, kulise su odnešene i spremljene ... Pozornica je prazna a glumci su opet obični ljudi. Nema više do slijedečeg nastupa...

Ovo najbolje opisuje bivši post o Akvariju. Dugo sam ga imao u glavi. Rodio se za vrijeme bicikliranja kada sam shvatio da bi lukobran mogao upotrijebiti kao idealnu pozornicu. Nije dugo trebalo da misao preraste u prvotravanjsku predstavu.

Prolaznici sa prve slike rado su mi pozirali pred panoima kada sam im objasnio o čemu je riječ.
Grupu sam snimio na korzu. Sa sumnjom su gledali sjedokosog bradatog biciklistu koji ih slika. A ja sam nastojao uhvatiti samo jedan položaj grupe, morao sam uhvatiti tren dok su slušali vodiča a ne obračali pažnju na mene.
Kada sam sve imao spremno najlakše je bilo ispričati priču. Najteže je bilo čekati par dana do prvog travnja da priča bude objavljena. Da sam barem mogao nekako dane pogurati da brže teku.

Prvi je travanj prošao, glumci se razišli, pozornica je prazna. Do neke nove predstave...
A Rijeka ... Morati će i dalje strpljivo čekati svoj morski akvarij.


Rijeka, luka


Tek mali slikovni podsjetnik na prošli post

Morski akvarij u Rijeci


Morski akvarij u Rijeci




- 00:02 - Pusti vodu (14) - Isprintaj - #



01.04.2014., utorak



Morski akvarij u Rijeci


Već se godinama priča kako je Rijeci kao velikom gradu na moru potreban i jedan morski akvarij. Svaki se puta ponavljala jedna te ista priča: Gdje ga smjestiti i tko će to platiti? U beskonačnim nadmudrivanjima napokon smo dobili jedinstveni akvarij. U podmorje riječke luke i pred lukobran postavljene su kamere a na velikim ekranima prenosi se ono što se dešava u podmorju.


Morski akvarij u Rijeci


Na lijevom ekranu puštaju se snimke najzanimljivijih trenutaka. Na srednjem je prijenos iz podmorja luke. Najzanimljiviji je veliki ekran na kojem emitira kamera postavljena ispred lukobrana. Točno u podne i u 18 sati do te se pozicije spušta ronioc i hrani ribe. Najsimpatičniji je veliki ugor koji mu jede iz ruke. Uvjeren sam da će upravo pred tim ekranom znatiželjnici čekati svaki dan u točno određeni sat da vide ceremoniju hranjenja, kao što u Pragu čekaju svaki puni sat pred satom da vide izlazak figura. Bilo mi je zgodno vidjeti kako je grupa gledala ronioca koji im maše iz podmorja.

Morski akvarij u Rijeci


Emisije iz podmorja posebno su zanimljive djeci koja se teško odvajaju od ekrana.
Nadam se da netko neće po našem dobrom običaju sve porazbijati iz puke objesti.



- 00:04 - Pusti vodu (15) - Isprintaj - #



<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.



Videa iz Japana

Sukiyaki uz more
Najviša zgrada Japana
We'll be back
Hiroshima, Zvono mira
Shinto vjenčanje
Tokyo, Sanja Matsuri

8 Kolovoz, August



Vodič Japanom, sve što vas zanima i što je dobro znati


Kako smo zavolili Japan 2018


Asahi Beer Tower, Golden Flam and Tokyo Skytree

Pripreme

1. Opet među prijatelje
2.Javili su se iz hotela
3. Karte su kupljene
4. Hotel rezerviran
5. Sve je spremno
6. Još jedan dan



Japan 2018

1. Vratismo se u Hrvatsku
2.Shukkeien Garden, Hiroshima
3. Shinkansen Hikari
4. Japan, zemlja vulkana
5. Dječji spomenik mira, Hiroshima
6. Priroda je sveta
7. Osjećati se ugodno
8. Japan, second hand
9. Kako priječi cestu
10. Žuti i kosooki
11. Hiroshima 6. kolovoza 1945.
12. Music festival
13. Pjesma rađa prijatelje
14. Himeji Castle
15. Par kapi Japana
16. Tamo visoko
17. Mount Shosha
18. Marble beach, Rinku, Osaka
19. Japanska drvena arhitektura
20. Ima toga i u Japanu
21. Ručak u Kobe-u
22. Kobe Nunobiki Herb Gardens

Kako smo zavolili Japan 2019,

Planiranje putovanja

1. Odluka je pala, putujemo
2. Mi letimo, lala la
3. Kako do Japana
4. Počinje odbrojavanje
5. Yokohama

Mi kao Japanci

1. Ne izgubiti se
2. Gejša i samuraj
3. Sitnice koje to nisu
4. Hachiko, vjernost psa
5. Shinto vjenčanje
6. Vidjeti da bi vjerovali
7. Japanom 220/sat
8. Draga uspomena
9. Shibamata
10. Kišno jutro u Yokohami
11. HIKAWA MARU
12. Povjerljivi japanski razgovori
13. Najveći pauk na svijetu

JAPAN


1. Amaterasu, Boginja Sunca
2. Obnova hrama Boginje Amaterasu
3. Glicinija, najljepša na svijetu
4. Presađivanje najveće glicinije
5. Trešnjin cvijet u Japanu
6.Podzemni bicikl parking
7. Festival azaleja, Tokyo
8. ZOO Osaka
9. Japanom 220/sat
10. Ginko
11. Spavanje u kapsulama
12. Shinkansen i Maglev
13. Akvarij Osaka
14. Opet malo o Japanu
15. O japanskoj hrani
16. Staro-novo, japan
17. Setsubun festival
18. Hiroshima, Ptica na dlanu
19. Negdje nad Sibirom
20. Poplave u Japanu
21. Mostići u parkovima
22. Veliki val Kanagave
23. Uspomena na Osaku
24. Higashi Hoganji Temple







Design by More ljubavi

Uz rivu