Rođen sam u drugoj polovici prošloga stoljeća, godine 1957., 13. srpnja u Pakracu. Do toga da sam na svijet došao u pakračkoj bolnici došlo je zapravo posve slučajno jer su majku iznenada, u sedmom mjesecu blagoslovljena stanja, uhvatili trudovi dok je bila u posjetu svojim roditeljima u Daruvaru, pa su je hitno prebacili u najbližu zdravstvenu ustanovu. Djetinjstvo sam proveo u Zagrebu dijeleći sudbinu ostalih zagrebačkih mališana, što znači da sam prostor za igru pronalazio u dnevnom boravku prostranog stana u Draškovićevoj ulici ili u skučenim i mračnim dvorištima okolnih zgrada.

Osnovna škola donijela je nove prijatelje, a druženje s nekima od njih nastavljeno je i u gimnaziji. Ostali smo u kontaktu pa i danas, poslije toliko godina, razmijenimo pokoji mail ili se vidimo na proslavama godišnjice mature. Studentski dani bili su, iz današnje perspektive, najljepše razdoblje života. Studij filozofije i komparativne književnosti otvarao je nove i začudne vidike nudeći zadovoljenje intelektualne znatiželje nesazrela mladića. U to studentsko doba, 1979. godine, prijatelj me nagovorio da se zajedno prijavimo na audiciju za spikera Radio Zagreba za koju je saznao u oglasu dnevnih novina. Njemu se nije išlo samom, a meni se nije išlo uopće, ali sam pristao radi njega, pa smo se tamo pojavili u zakazano vrijeme i na moje ogromno iznenađenje, uspješno prošli i primljeni na posao.

Spikirao sam do završetka faksa, a onda prešao u novinarske vode i to najprije u obrazovnom, a od 1990. u informativnom programu gdje su mi dali da pratim rad tek osnovanih stranaka. Tu je došlo do mog prvog doticaja sa SDP-om i Ivicom Račanom. Stranci sam se priključio 1997., a na listi SDP-a izabran sam za zastupnika u Hrvatski sabor na parlamentarnim izborima 2000. Tako sam postao političar što sam, eto, i danas.

Oženjen sam Silvom, nekad također novinarkom, danas communication managerom u velikoj i uglednoj tvrtki. Imamo Doru, najljepšu, najbolju, najslađu djevojčicu od trinaest godina, u koju sam ludo zaljubljen. Trajno patim zbog toga što nemam slobodnog vremena biti s njom onoliko koliko bismo to željeli i ona i ja, ali to je valjda priča svih zaposlenih roditelja. Kada je bilo više vremena, pisao sam kazališne tekstove, a na scenu kazališta „Kerempuh“ u Zagrebu postavljeno ih je pet. Evo naslova: „Domovnica d.d.“, „Ratni profiteri u Hrvata“, „Vježbanje demokracije“, „Pljuska“ i „Sud nebeski“. Svaka je doživjela velik uspjeh i preko stotinu izvedbi. Nadam se da vrijeme pisanja nije zauvijek prošlo i da će mojih susreta s kazališnom publikom biti još.
četvrtak, 29.03.2007.

pravo na pristup informacijama

vlada je saboru podnijela izvješće o provedbi zakona o pravu na pristup informacijama u kojem pišu neki statistički podaci o tome koliko je zahtijeva upućeno, a na koliko je njih odgovoreno, ali u kojem se ne kaže apsolutno ništa o tome koliko je u stvari unaprijeđen odnos između građana i državnih institucija i je li uopće unaprijeđen. sastavljen kao suma izvješća koje su sama tijela dostavila vladi, izvješće nije kritičan prikaz stvarnoga stanja, nego mu je zadaća stvaranja iluzije kako se zakon provodi na najbolji mogući način i kako je sve u najboljem redu.
važan je ovaj zakon donesen potkraj 2003. godine. važan za demokratske procese koje neprestano treba jačati i važan za građane koji su imali pravo nadati se da više neće biti tek mali i beznačajni objekti, potpuno nezamjetni u usporedbi s ogromnim i moćnim državnim aparatom, nego njihov odnos postaje takav da građanin ima pravo tražiti sve informacije koje ga zanimaju, a tijelo javne vlasti mu te informacije mora dostaviti, bez obzira koliko to neugodno bilo za čelnika toga tijela.
pravo na pristup informacijama od početka je bilo ograničeno dvama zakonima, onim o zaštiti tajnosti podataka i zakonom o zaštiti osobnih podataka, pa se tijela s javnim ovlastima u uskrati informacije najčešće pozivaju na te zakone.
uz to velik broj tijela javne vlasti ne ispunjava odredbe zakona jer još uvijek nisu oformili službe za pružanje informacija, nisu sačinili kataloge informacija i nisu učinili dostupnim podatke koje su bili dužni objaviti. primjerice, jeste li znali da ministarstva na svojim web stranicama moraju objavljivati i nacrte zakona (dakle, onu verziju zakonskoga teksta koja još nije dospjela pred vladu i koja nije službeno postala prijedlog zakona). obaveza je uvedena da biste se i vi, kao i svi zainteresirani, mogli aktivno uključiti u neku vrstu javne rasprave o bilo kojem zakonu koji se priprema u kuhinji pojedinog ministarstva. no, ministarstva to uglavnom ne rade, a kad bi radila, zakoni bi mogli biti znatno kvalitetniji nego što su danas jer bi ta javna rasprava valjda uspjela na vrijeme upozoriti na neke, barem najveće propuste i pogreške u zakonskim tekstovima.
u provedbi zakona zabrinjava i to što ministarstva često daju netočne, a zbog tog i potpuno beskorisne informacije. evo samo zadnjeg primjera. tumačeći zakon o hrt-u, u svjetlu izbora v.d. ravnatelja te ustanove, državni tajnik u ministarstvu kulture, jadran antolović je u emisiji otvoreno nekoliko puta ponovio da je za izbor vršitelja dužnosti potrebno 8 glasova vijećnika, a samo dan kasnije je taj isti državni tajnik jadran antolović izdao tumačenje zakona tvrdeći da je za taj izbor potrebno 6 glasova. pa se sad pitamo je li potrebno 8 ili je dovoljno 6 ili je potreban broj upravo onaj koji vlada može trenutno skupiti u vijeću da bi izabrala svoga kandidata.
izvješće ne spominje da se građani u traženju informacija susreću sa šutnjom administracije. naime, tijela s javnim ovlastima jednostavno ignoriraju njihove zahtjeve pa ovi moraju voditi upravne sporove. najbolji primjer dao je sam premijer. on se naime oglušio o zahtjev novinarke radija 101 za dostavu nekih informacija, pa ga je tek upravni sud svojim rješenjem na to prisilio.
ništa od ovoga u tom izvješću nema, a sabor će voljom većine sigurno prihvatiti i takvo izvješće, pa javnost ostaje jedini saveznik u nastojanju da se državu natjera na odgovornije ponašanje prema građanima.

29.03.2007. u 16:29 • 25 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.