Istine jedne Sablje

subota, 25.02.2012.

Jarun


Nakon dosta vremena sam dan provela na Jarunu. Zvijezde mi nisu bile sklone ovaj vikend pa me nisu otpratile do mora, no ovako prekrasan dan trebalo je provesti uz vodu i sunce :-) pa na koji god način to bilo moguće.
Prije nego što se more uzburka od ljutnje, naglašavam da, uz dužno poštovanje i silnu ljubav koju osjećam prema svom rodnom gradu, more je ipak more, more je jedno.

No, vratimo se onome što zovu zagrebačko more. Dakle, nakon prve jutarnje kave u kvartskom kafiću, nakon obavljenog uviđaja u trenutnu situaciju i zaključka da je na zagrebačkim Ravnicama baš sve kao i bilo koje druge subote :-) krenule smo prema Jarunu, razdragane i vesele.
Zagrebačko jezero Jarun se sastoji od Velikog i Malog jezera i šest otoka. Nažalost ima previše onih koji ne bi znali nabrojati ni 6 jadranskih otoka dok pritom plaćaju putovanja po razno raznim zemljama kupajući se u tuđim morima. Samim time, zabranjeno je zamjerati onima koji možda ne znaju imena 6 otoka zagrebačkog Jaruna.
Dakle, imamo Otok Univerzijade (na čijem otvorenju sam kao klinka ponosno plesala u plavim treger hlačicama :-)), Otok Trešnjevka (na kojoj sam se sa 17 straaašno zaljubila u najzločestijeg dečka kojeg sam tada mogla naći a koji je sam za sebe vjerovao da izgleda kao Tom Cruise hahha), Otok Hrvatske mladeži, Otok divljine (plava laguna :-)), Otok veslača (hm ... hehe) i Otok ljubavi (da :-)).

Poplava 1964. je zapravo bila razlog gradnje nasipa uz Savu i tada je Jarun po prvi put odvojen od rijeke, nakon čega se dogodilo nešto doista lijepo za jedan grad: od močvare je s vremenom nastalo jezero koje je s vremenom postalo drago okupljalište Zagrepčana.

Lijepo je cijeli dan provesti u gotovo pa ritualnom prizivanju sunca i proljeća. Oduvijek sam govorila kako Dalmatinci u proljeće na terasama sa sunčanim naočalama kao da imaju ritual prizivanja ljeta. Tako smo danas i mi. Nekako smo sve brige ostavili po strani, i masovno prodisali, usporili smo pa nek nas brige prestignu i pričekaju u ponedjeljak spremne haha, ali mi smo danas odlučili pomalo :-) Dan nas je toplo grlio, zrak nas je svježinom umivao, sunce nas je hranilo, baš smo danas gušt za dušu i tijelo imali.

Osim beskonačno puno planova od kojih su se mnogi realizirali, no neki ipak nisu, a neki vjerojatno nikad ni neće, Jarun okružuju noćnih klubovi, krasi ga cijela lepeza rekreacijskih aktivnosti (jahanje, veslanje, odbojka, rukomet, rolanje ....), upotpunjuju ga restorani i ostali ugostiteljski objekti. Jezero je dobilo i svoje odavno niklo naselje, kao da mu ljudi udahnjuju život a on im uzvraća jednim mirnim zadovoljstvom i zdravim duhom kojeg tako često danas manjka. Osim mjesta za život i mjesta za izlaske, Jarun ima svoje plaže, svoje mostove, svoje ribe i svoje ptice.
Prijete mu planiranim gradnjama raznih urbanih vila i proširivanjem elitnih naselja na samo 2 minute od jezera, no doista se nadam da ćemo znati sačuvati smisao Jaruna i da ćemo znati njegovati titulu koju nosi već dugi niz godina: izvor mira i prirode jednog velikog grada.











- 23:39 - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>