Nerazumljive banke i šparna država...

29.10.2013.

Prvo me raspizdila pošta - stigla je obavjest jedne od naših tj. njihovih banaka kako mi je kredit.. ma ne - ovu umotvorinu moram citirati:

"Poštovana Rudarka,

obavještavamo Vas da je Banka po kreditima s ugovorenim promjenjivim kamatnim stopama definirala parametre koje prati pri donošenju odluka o korekciji kamatne stope, razradila uzročno-posljedične veze između kretanja tih parametara u utjecaja tih kretana na visinu kamatne stope te odredila razdoblja u kojima će razmatrati odluku o korekciji kamatne stope.

Slijedom navedenoga, kamatna stopa na Vaš ugovor o kreditu XXX_YYY strukturirana je na slijedeći način: Referenta kamatna stopa 12 mjesečni EURIBOR (12M EURIBOR) uvećana za fiksni posotak u visini X,XX postotaka bodova....

... U slučaju da Thomson REuters prestane objavljivati 12M EURIBOR, primjenjuje se ista godišnja stopa objavljena u isto vrijeme na odgovarajućoj stranici Bloomberga, a u slučaju da ni Thomson Reuters niti Bloomberg ne objave kamatnu stopu na navedeno razdoblje, koristi se aritmetička sredina (zaokružena na gornju vrijednost na dvije decimale) objavljene kamatne
..."

Ma ima još, no ne da mi se više prepisivati. Osim što su mi totalno nerazumljivim jezikom koji ne prati niti gospođa doktor nauka sa završenih nekoliko ekonomskih tečajeva ne razumije (ajme meni jadnog naroda kad im pošalju istu/sličnu obavijest) vidim da me obavještavaju da mi je slijedećih godinu dana kamatna stopa ostala ista (otkrila nakon trećeg čitanja), ali isto tako da u slučaju suprotnog aritmetičku sredinu zaokružuju na sebi povoljniji broj - veću cifru.

Drugo - volim kad nam najdraža država tj. njezina uprava štedi. Najnoviji napad štednje je sklapanje ugovora o jeftinijoj isporuci struje koju će sklopiti s vanjskim (čitaj: privatnim) operaterom. Ne bi to bilo ništa strašno da ona postojeća - HEP nije državno preduzeće koje je opterećeno dubiozama dubine Mohorovičićeve brazde, da to isto poduzeće NISU reorganizirali, posložili kako treba, otpustili višak neadekvatnog osoblja....

Jednom riječju - mi kao porezni obveznici ćemo (opet) platiti minuse državnog poduzeća za isporuku i distribuciju električne energije, dok će istovremeno netko puniti (koliko god to izračunom ispada povoljno) nečije privatne račune.

Najbolje je kad ne pratim vijesti, ne čitam novine i ne otvaram poštu...

<< Arhiva >>