Odnos majka - kćer...+update

25.09.2009.

Osobno mislim kako je puno toga - od izgleda, karaktera, sklonosti bolestima i ponašanje većim dijelom uvjetovano genetikom (no, gledano na širu familiju, a ne samo usko stablo dijete - roditelj), a onda tek onda na red dolazi sam odgoj i kulturno okruženje. Tako i sebe i svoje dijete gledam u tom kontekstu. Moje malo žensko dijete.

I moju majku u priči između mene kao kćeri i nje kao majke.

Karakter moje majke se ne bi promijenio u slučaju da su neke stvari bile drugačije posložene, ona bi bila i dalje jedna autoritativna osoba, ali bi dio energije potrošila na poslu, a ne kao domačica na ukućanima i kasnije - na sapunicama.

Doduše, ne mogu reći da sa njom nisam komunicirala. Dapače, razgovaralo se tu o svemu i svačemu. I ja sam njoj pričala sve moguće detalje mojeg djetinstva, osim onih najintimnijih. Bauk tema je bila ljubav, zaljubljivanje i poslije kad su došli dečki. Nije se to dolazilo u moju kuću. O tome se nije razgovaralo...

U određenom trenutku mojeg razvoja - a ja sam čitala lektiru, učila gimnazijsko gradivo, putovala po svijetu - došla sam u fazu da imam više znanja od svoje roditeljice i to mi je išlo na živce. Zapravo mi je išlo na živce njezino ne-znanje. Sada se više ne čudim što ljudi oko mene nemaju pojma o nekim osnovnim stvarima, bilo to vezano uz rad Otto-motora, funkciju krvožilnog sustava ili ponašanje divljih medvjeda...

Ponašanje moje majke, koje u nekim slučajevima nije bilo emotivno blisko, čak dapače samo je rezultiralo u jačanju mojeg karaktera. Ili je pak moj karakter bio dovoljno jak da preživi sve njezine pizdarije. A ne da ja friknem i završim na dječjoj psihijatriji. No, možda i mi sami neke obične životne situacije pamtimo kao "velike" i nama jaako bitne (tamo s nekih 13-14).

S druge strane, moja je baka bila udovica četvorice sinova (i jedne kćerke), obrtnica sa punom kućom šegrta i gore spomenutih muškića, pa ih je sve odhranila, postavila na noge i preživjela sve nedaće takve vrste života.

Nakon jučerašnje rasprave oko odlaska (na silu) u Zgb. kod sestrične i Malinog nerazumnog ponašanja i osjećaja da kao majka ne ispunjavam onu emotivnu stranu odnosa majka - kćer počela sam sumnjati da i ja radim iste greške u odnosu sa svojim ženskim djetetom.

Moja šogorica je svojoj djeci majka, ali istovremeno i prijateljica. Pa ponekad izgubi dosta vremena u objašnjavanju zašto nešto jedna 2 ili 3 godišnja djevojčica ne smije raditi. Nekako nisam sigurna da je taj pristup, u dobi kad su oni još mali dobar. No, vrijeme će pokazati tko je bio u pravu.

Svejedno, i dalje mi je gorak okus u ustima. Mala je bila jako mazno stvorenje do prvih znakova puberteta. Mazila sa s nama, a u konfliktnim situacijama je i na malo povišen ton počela roniti suze. Odnjednom, skoro preko noći ona se pretvorila u divlju mačkicu koja se ne da dotaknuti. I komunicira samo sa Facebook-om, svojim prijateljicama (tko zna gdje) preko kompa, mobitela. Mi ostali ukućani dođemo joj kao smetnja što ne može ili ne smije raditi neke stvari beskonačno dugo.

A da si nabavim mačku? Neku maznu...

I onaj divlji stvor zvan Larry (oliti po naški Đuro) grize, a imam osjećaj da me se na trenutke i boji. Mene se svi boje. Baš sam koma. Odoh na posao. I tamo me se boje. No, možda me cijene više od ovih mojih doma. Nitko nije prorok u svojoj kući. nono

Update: Mala je veselo otišla za Zg. Nakon što je ocu (skoro) izmamila suzu porukama polijepljenim po prozorima i sms-ovima, a bome je i meni bilo glupo spriječavati tako jaaku želju za druženjem sa sestričnom (trenutno su na nekom vježbanju - plesu cerek) pristala sam na njezin odlazak rodbini. Vratit će se autobusom.

Pa (ipak) sam ja jedna popustljiva majka wave, no da.

Anyway, pošto je Guzda na "ugljenu" (tj. otoku), doma smo samo Nasljednik i ja. I naravno Zver. Zvana Đuro. naughty

I pošto nema dobrovoljaca, na Rudarkina nejaka leđa spala je odgovornost o igranju s malim tvorom (to su životinje koje moraju provesti dio dana izvan kaveza u igri, po mogućnosti sa ukućanima). Još koji dan i maziti ćemo se mi. Još je malo divlji, ali se voli poigrati sa vrećicama, lopticama, šlapama i sl. stvarima.

Da ste ga samo vidjeli kako pokušava uvući dječju kasu (ono čudo za igranje dućana) ispod kuhinjskih elemenata (btw koja je veća od otvora). Luuda kuća. zubo

<< Arhiva >>